| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 19.08.2014 20:37 Post subject: |
|
|
| Vegard2711 wrote: | | Med Rojo inn og Nani ut så må da det bety at det kommer en ving inn. Merkelig å sende ut Nani mtp skadesituasjonen i klubben som gjorde at Nani spilte jo mot Swansea selv om han vel da visste at han skulle bort fra klubben. |
Dersom Van Gaal har planer om å spille 3-5-2 hele sesongen så er det vel ganske åpenbart at man IKKE trenger en ving?
Visstnok skulle Rafael starte, og Lingard skulle være på benken i stede for Nani. Så ble Rafael skadet på trening ( igjen ), og dermed ble Lingard flyttet inn som vingback og Nani ble tatt med på benken. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 19.08.2014 22:17 Post subject: |
|
|
Ikke akkurat øverste hylle, men situasjonen er vel egentlig så enkel som at det aller meste er en forsterkning der bak. Keane og Blackett skal ikke være stopperalternativ i en av verdens største klubber, og når man tar med skadehistorikken til et par andre (hvor atpåtil 2 av 3 etter min mening heller ikke holder) så er det syltynt.
United har i all hovedsak gått i samme felle som RBK i sin tid gjorde, hvor fornyelse har uteblitt, og man til slutt ender med at flere bærebjelker forsvinner samtidig. Vidic, Ferdinand og Evra, som kanskje utgjorde verdens beste forsvar en årrekke visner hen og forsvinner samtidig. (I tillegg har folk som Scholes og Giggs forsvunnet nylig). I forsvar står man så tilbake med et bra talent i Jones, som dessverre er mye skadet, og Evans og Smalling, som ikke har noe å gjøre i 11'eren til et topp4 lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 20.08.2014 14:56 Post subject: |
|
|
| Man U betaler visstnok 100% av lønna til Nani selvom han er i Sporting. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 20.08.2014 15:26 Post subject: |
|
|
| Betaler alt ser det ut som ja, satse på at han finner tilbake til sitt gamle seg slik at han storspiller i Portugal. Han har en kontrakt som det vil være 3 år igjen på til neste år så om han spiller bra i Portugal så kan de dra inn litt penger som følge av denne utlånsavtalen til neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 20.08.2014 15:39 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | Visstnok skulle Rafael starte, og Lingard skulle være på benken i stede for Nani. Så ble Rafael skadet på trening ( igjen ), og dermed ble Lingard flyttet inn som vingback og Nani ble tatt med på benken. |
Der har man jo enda noen grunner til at det er merkelig å sende Nani ut på lån nå, Rafael kanskje ikke klar enda og Lingard og Fellaini har blitt sett på krykker med beskyttelse rundt henholdsvis kneet og foten.
Nani er overflødig med skadefri tropp, han passer heller ikke så bra inn som vingback heller, men mtp skadesituasjonen så må Man Utd være rimelig sikker på at det kommer inn noen til når de sender han ut på lån nå. Eller så vet de at flere spillere snart er skadefrie.
Slik det er nå så har Man Utd 10 spillere på skadelisten + RVP som kanskje er klar til helga, begynner å bli tynt på benken nå.. Får håpe RVP, Valencia og Evans i hvert fall snart er klare.
Savner litt skadeoppdatering fra Man Utd, mange spillere som er skada nå men er vel omtrent bare Shaw og Carrick som de har gitt ett ca tidspunkt på når de kan returnere på. Kan jo tyde på for det meste småskader men hadde vært greit å vite hvor lenge spillere er ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Adde Rutinert

|
Posted: 20.08.2014 16:20 Post subject: |
|
|
Van Gaal går for en gruppe på 20 A-lagsspillere + 5 spillere som går under kategorien U21, yes? Per dags dato er dette troppen:
De Gea
Lindegaard
Amos
Rafael
Rojo
Jones
Evans
Smalling
Carrick
Fletcher
Cleverly
Herrera
Anderson
Fellaini
Zaha
Valencia
Young
Kagawa
Mata
Rooney
Van Persie
Welbeck
Hernandez
Totalt: 23 A-lagsspillere
I tillegg har de spillere som Shaw, Januzaj, James, Blackett og Lingard som ikke trenger å registreres siden de er å regne som U21.Vil det si at det er i planene til United å kvitte seg med minst tre av de jeg har listet opp? 4-5 om dere skal gjøre flere signeringer.
Jeg er litt nysgjerrig: Hvem av disse anser dere som ikke gode nok? Hvem ønsker dere å kvitte dere med? Jeg kan tenke meg noe alá dette:
Ut:
Anderson
Fellaini
Cleverly
Hernandez
Da vil troppen være nedtrimmet til 19 spillere (Ikke inkludert er Januzaj og Shaw), plass til én signering. Dette skal vel la seg gjøre? Van Gaal virker som han vet hva han driver med. Med mindre det er skuespill, tar jeg det for gitt at 4-5 spillere er solgt, og 1-2 spillere er kjøpt før vinduet stenger. _________________ Push it to the limit |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 20.08.2014 16:39 Post subject: |
|
|
Cleverley ser ut til å bli, og Fellaini har jo blitt skadet nå og om det blir langvarig så blir jo han også i klubben til januar i hvert fall. Zaha kan vel også legges til den listen med spillere som det er stor sjanse for forsvinner de siste to ukene av overgangsvinduet.
Lindegaard er også på vei vekk, der kommer jo Sam Johnstone (21 år) som 2/3 keper. Men nå er jo spørsmålet om Van Gaal tenker 20 utespillere eller 20 spillere totalt med keepere.
Men nå er det vel usikkert hvor mye Van Gaal legger vekt på å kutte ned til 20 nå mtp at han har hele 10 spillere skadet nå.. Kan være at han føler han bør ha litt flere spillere å velge i pga det.
4-5 spillere kan nok forsvinne og 2-3 spillere kommer nok inn. Det er i hvert fall det jeg gjetter på vil skje.
Ut:
Anderson
Zaha (LÃ¥n)
Chicharito (Spent på hva som skjer med han)
Lindegaard
Fellaini (Linka til Napoli på lån men går vel i vasken om han nå er skadet en stund)
Får se om de klarer å selge Anderson da, må kanskje gi han bort + penger for å kvitte seg med han Har vel vært noen brasilianske klubber inne i bilde men har vel takket nei av ulike grunner. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.08.2014 16:46 Post subject: |
|
|
Du tror det kommer 2-3 spillere inn i tillegg til Rojo? PÃ¥ 11 dager?
Ser ellers at både Mueller og Reus skal ha sagt nei til gigantiske lønninger hos United, med grunn i manglende CL. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 20.08.2014 17:40 Post subject: |
|
|
| Jeg hadde uansett sett på det som et steg ned å dra fra Bundesliga til PL. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 20.08.2014 19:20 Post subject: |
|
|
Grunn i manglende CL spill? Müller sa at ingenting kunne få han til å dra fra Bayern og ikke at han ikke dro pga CL spill. Tror heller ikke at Reus føler tiden er inne til å dra fra Dortmund enda. Dortmund hadde nok heller ikke solgt han nå i sommer så lenge de ikke fikk nærmere dobbelt av det utkjøpsklausulen hans til neste år er på.
Hvis det står ett sted at manglende CL spill var grunn for at de ikke kom så må det ha vært en engelsk siden som spekulerer i at det må være grunnen, fordi de selvfølgelig tror at ingen ville sagt nei til å komme til England så lenge klubben har CL spill.
Müller er Bayern gutt så han kommer neppe til å dra fra dem, uansett hvem som kommer på banen. Tror heller ikke at Reus drar fra Tyskland siden det er ett par kantspillere hos Bayern som begynner å dra på åra... Bayern lurer seg nok til seg Reus neste sommer pga utkjøpsklausulen. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 20.08.2014 22:58 Post subject: |
|
|
På 1 år så har United nå brukt følgende summer:
Fellaini 27
Mata 37
Herrera 30
Shaw 27
Rojo 16
137 millioner pund er brukt på 1 år!
Smårask som Bebe, Buttner og Evra har gitt tilsammen ca 10.
Netto er det altså brukt 127 millioner pund ( + agentkostnader ) og enda mangler det 3-4 spillere for å kunne kjempe om gull.
Det er trist å si det, men mye av dette er Ferguson sin skyld. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 21.08.2014 12:09 Post subject: |
|
|
Liverpool og Milan i forhandlinger om Mario Balotelli. Prisen sies å ligge rundt £16m.
Jeg kjenner jeg er jævlig ambivalent. Liverpool har noe veldig bra på gang, og klarer Balotelli å finne seg til rette og bli en positiv faktor så er jeg superhappy, ingen betviler fotballferdighetene hans. Men han har en historie som er vanskelig å se bort ifra, lat på banen, mye rare påfunn og i tillegg kommer det fort en nattelivshistorie eller to. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 21.08.2014 12:50 Post subject: |
|
|
Her går det fort i svingene.
James Pearce fra Echo på Twitter: £16m fee agreed. Just a case of agreeing personal terms now in terms of Balotelli's move to Anfield #LFC
Leste at lønna vil ligge på rundt £100k i uka. Sykt å si det, men det er ikke ille. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 21.08.2014 17:16 Post subject: |
|
|
| Balotelli…har knapt ord. Sies at han har veldig gode fotballegenskaper. Er ikke mange kampene pr sesong han viser de fram. Hadde aldri i verden betalt for han. 1 mill i uka er jo isolert sett ganske lite, men for en spiller som leverer 10 kamper pr sesong, er det ikke verdt det. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 21.08.2014 17:29 Post subject: |
|
|
Hah, jeg syns det er en herlig signering! Ikke sikkert at det blir vellykket, men rå-potensialet som er i den gutten er nesten unikt.
Og for 16 mill pund og 90K i uka så er det ikke en dyr signering for en 24åring med hans meritter og det potensialet.
Jeg er skeptisk til arbeidskapasiteten og innstillingen når han blir vrang/sur, men jeg tror det kan bli bra. Er en type som tar nok oppmerksomhet til at Sturridge&Sterling vil få langt bedre forhold, og han kan gjøre syke ting alene.
I tillegg må jeg si at jeg elsker typen da, herlig!
Edit:
Og når man kun har Sturridge, Lambert og Borini i stallen av spisser så er Balotelli inn selvsagt en klar styrking. I et vanskelig spissmarked så mener jeg dette er en meget god signering selv om den kommer med usikkerhet. Jeg jublet når nyheten kom ihvertfall. Og nå begynner dette Liverpool-laget å bli skikkelig sterkt!
Store lønnsforskjeller på Borini og Balotelli, men Balo inn for 16 og Borini(mulig) ut for 14 er en god deal. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 22.08.2014 13:53 Post subject: |
|
|
Ukens gjett hvem:
 |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 22.08.2014 14:01 Post subject: |
|
|
| Trist og tragisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 22.08.2014 14:12 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Og for 16 mill pund og 90K i uka så er det ikke en dyr signering for en 24åring med hans meritter og det potensialet. |
Hoftun, er det deg? Den ukelønna er netto, ikke brutto  |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 22.08.2014 14:34 Post subject: |
|
|
Nja, det er nesten dønn umulig å vite hva lønna er, det går veldig mange rykter. Det er kun en twitterbruker fra Italia som har hevdet at 5.8 mill euro er netto. Selv tviler jeg på det, men et par av de lokale journalistene har rettet opp til at "de erfarer" at lønnen til Balotelli blir 110 - 115 tusen pund i uka. Brutto.
Det er mer, men ingen krise. Det er for eksempel den lønna Reina hadde, nå som han har gått til Bayern er den posten frigjort. |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 22.08.2014 14:44 Post subject: |
|
|
| @Mikaelkristi wrote: | | @karlsentk We will pay Balo 90k a week to play for us, while United will pay Nani 120k a week to play for Sporting Lisbon. |
| @karlsentk wrote: |
@sindretolsen @Mikaelkristi not quite. Ukelønnen som nevnes for Balotelli er netto |
Tenkte heller du ville lytte til Karlsen
Men du har selvsagt rett i det du skriver. Håper han lykkes i Liverpool - hadde vært moro å se. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 22.08.2014 15:02 Post subject: |
|
|
Jeg vet ikke hvordan skattenivået er i England, men:
| Quote: | | @liverpooldeep Pearce says £110 and Barrett says £115. So should be around that. But haven't seen so many different reports since Sakho fee. |
Pearce og Barrett sier 110-115k pund, de snakker om brutto. Det betyr at skatteprosenten er ca 30% om det skal matche TKKs nettosum på 90k, det er vel ikke usannsynlig?
Poenget mitt med posten var uansett at i disse økonomiske tider så er ikke 16 mill pund og 90-115K pund i/uka veldig mye for en potensiell klassespiller. Luke Shaw er en 18 år gammel venstreback, han kostete 30 mill pund og har ca. samme lønn...
Jeg er fornøyd med signeringen, det skal bli Mario-show i PL igjen! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 22.08.2014 15:47 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: |
Pearce og Barrett sier 110-115k pund, de snakker om brutto. Det betyr at skatteprosenten er ca 30% om det skal matche TKKs nettosum på 90k, det er vel ikke usannsynlig?
|
30 % skatt på en fantasilønn? Gode arbeidsforhold der da. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 22.08.2014 15:53 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | Ukens gjett hvem:
 |
Hvem er det? |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 22.08.2014 15:57 Post subject: |
|
|
| Gazza |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 22.08.2014 16:00 Post subject: |
|
|
Fy fader, jeg klarer knapt å se det når du sier det. Tragisk.
Last edited by attach on 22.08.2014 16:02; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
|