| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 07.06.2006 22:15 Post subject: |
|
|
| Ja, han spiller kamp, så da regner jeg med at han ssier "støtte" en gang eller to ihvertfall. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 07.06.2006 22:18 Post subject: |
|
|
Hvis Rosenborg kjøper denne Martin Retov, hvor stort vil si at kjøpet er Harald? Er det som om vi skulle selge Helstad ca??
Vet det er vanskelig å si sånn hypotetisk, men ble litt interisert! Du kjenner jo Dansk fotball best av oss også så, derfor jeg spurte!  |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 07.06.2006 22:25 Post subject: |
|
|
| Jeg håper et kjøp av Retov vil være større en kjøpet av sleske Thorstein! |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 07.06.2006 22:26 Post subject: |
|
|
Svært at sammenligne på dne måde. Men som jeg tidligere har udtalt, synes jeg ikke han er blandt den absolutte top i Danmark(Linderoth,Lantz,Würtz etc.). Men han er bestemt blandt de bedre, bare ikke i den forhenværende sesong hvor han har skuffet lidt.
Personlig vil jeg nu hellere have en Würtz. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 07.06.2006 22:27 Post subject: |
|
|
Hehe.. TomH minner sykt mye om Galiatmyra  _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 07.06.2006 22:30 Post subject: |
|
|
Hei.
Martin Retov er en central midtbanespiller. Sånn som han har spillt for Brøndby denne sesongen er han ikke noe å skryte om. Virkelig..
Men med han i topform og med spillelyst tror jeg han ville passet fint inn i RBK's system. (hvis det finns noe)
Han har altid kontrol på hva han gjør, tenker seg godt om og ser hvor motstannerne står, så ikke så mange feilpassninger, men er veldi sikker!
Definitivt bruk for støtte på midtbanen, noe det ikke var i Brøndby i år.
I RBK har vi Strand, PCS osv. osv.
Fysisk sterk, aggressiv, og glimrende til å se hvornår han skal ?skyde?(skudd)
Håper inderlig vi får han til Trondheim.
klar forsterkning. og han skal brukes... _________________ Forza Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 07.06.2006 22:32 Post subject: |
|
|
| En kloning av Harald? :> |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 07.06.2006 22:45 Post subject: |
|
|
Hvis han har en god pasningsfot, så er han jo perfekt. Da trenger vi ikke Ørjan berg noe mere(kanskje..). Han er i en kjempe fin alder også, 26 år + at han har flere gode kvaliteter.
Kanskje han ikke han var på topp i sesongen som var, men vi kan jo se på spillere fra f. eks. RBk, ta Ødegaard og.. (uff, kommer ikke på noen her i farten men det er flere..). I hvertfall de ble bedre da de kom til en ny klubb.
Håper dere skjønner hva jeg mener. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 07.06.2006 23:14 Post subject: |
|
|
| O-F wrote: | Kanskje han ikke han var på topp i sesongen som var, men vi kan jo se på spillere fra f. eks. RBk, ta Ødegaard og.. (uff, kommer ikke på noen her i farten men det er flere..). I hvertfall de ble bedre da de kom til en ny klubb.
Håper dere skjønner hva jeg mener. |
Heh... spørsmålet er vel om vi VIL skjønne.
Ødegaard har vel ikke akkurat briljert i Viging heller, etter hva jeg har kunnet lese og se meg til.
HÃ¥per ikke Retov fortsetter nedturen ved en eventuell overgang til RBK.
Men for all del, jeg skjønner hva du mener. |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 07.06.2006 23:40 Post subject: |
|
|
| jadda wrote: | Heh... spørsmålet er vel om vi VIL skjønne.
Ødegaard har vel ikke akkurat briljert i Viging heller, etter hva jeg har kunnet lese og se meg til. |
Ødegaard har vært skadet, pluss at han manglet en del matchtrening da han kom. Akkurat da det så ut til å løsne for både ham og Viking kom en stabæk-spiller (driter i hvem det var - jeg gir skylden til Inge Andre Olsen) og fikk kneleddet til å flytte på seg. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 07.06.2006 23:47 Post subject: |
|
|
| Poenget med Ødegaard var at han ikke passet inn i noen av de rollene han fikk prøve seg i. Han viste individuelle ferdigheter som holdt mål, f.eks mot Steaua. Vet ikke noe om Retov dessverre, men håper de finsikter han nok slik at de vet at han har de egenskapene som ønskes på Lerkendal. For han kan være pokker så god (eller dårlig) i Brøndby. Har han kvaliteter som passer inn i Høgmos plan så få han hit. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 07.06.2006 23:51 Post subject: |
|
|
Takk, Harald!  |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 07.06.2006 23:58 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: | | Poenget med Ødegaard var at han ikke passet inn i noen av de rollene han fikk prøve seg i. Han viste individuelle ferdigheter som holdt mål, f.eks mot Steaua. Vet ikke noe om Retov dessverre, men håper de finsikter han nok slik at de vet at han har de egenskapene som ønskes på Lerkendal. For han kan være pokker så god (eller dårlig) i Brøndby. Har han kvaliteter som passer inn i Høgmos plan så få han hit. |
Vel, deres økonomiske bilringer har gitt dere en speider. Jeg tror både dette - og hva Høgmo har sagt i intervjuer- tyder på at RBK er ute etter å skaffe spillere som passer RBK og glir lettere inn. Både på det sportslige og det sosiale. Dette betyr at dere skal kunne se at kjøpene er mer nøyaktige og skal gi en større effekt enn tidligere.
Sånn skulle det alltid ha vært hos norske toppklubber; effektivitet og vitenskapelig tilnærming til sportslige resultater. Kompetanse, dyktighet og visjoner. Men jeg tror vi har brukt for mye tid på å forklare 15-åringer at fotball skal først og fremst være gøy, og gi oss lyst til å lese bibelen og synge salmer. Ikke på å skape administrasjoner som duger. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
Tobb Senior
|
Posted: 08.06.2006 00:02 Post subject: |
|
|
| Skjønner ikke hva bibel og salmer har med manglende administrasjon og gjøre. Skriv så vi skjønner! |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 08.06.2006 00:12 Post subject: |
|
|
Det hadde vert spennende å vite hvordan de fikk disse spillerene i siktet (om de er i siktet) var det gjennom speideren? Eller er det spillere som har vert mål i en lenger periode? Spillere som Høgmo har hatt sine øyne på en stund? Eller andre måter.
Speideren er jo først og fremst afrika-ekspert, men han har vist ett nettverk av speidere rundt seg, så kan hende de ble "oppdaget" av de. Men håper vi får vite dette slik at vi kan se hvilke kanaler som fungerer best. |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 08.06.2006 00:13 Post subject: |
|
|
HeiaVincents venn HeiaVincënt: "Jeg tror det HeiaVincent mente, var at fotball på høyt nivå har vært for uprofesjonell gjennom veldig mange år, og for opptatt av å unngå både spesialisering og profesjonalisering av deres sportslige virksomhet."
HeiaVincent: "Dette er helt riktig, HeiaVincënt. Det er først etter at RBKs hegemoni ser ut til å være over, at vi ser de fleste norske klubber forbedre både administrasjon og sportslig satsning på mer enn å arrangere fotballskoler om sommeren, for så å håpe at A-laget gjør det bra en gang iblant."
HeîaVincent: "Stopp der en halv folkens. En speider skal ikke bare gå rundt på fotballbaner og oppdage spillere, slik vi ser på filmer som Kes og Breaking The Waves. En god speider skal finne et stort talent, som passer til en klubb. Altså, ikke bare en kartleggelse av spilleren det er snakk om. Det ville ikke vært tilstrekkelig. I tillegg må behovet og situasjonen til klubben spilleren introduseres for være totalkartlagt. Derfor skal man helst unngå eksterne speidere, og derfor skal man helst ha en speider som er ansatt i klubben som søker spillere."
Egil Østenstad: "Det er helt riktig HeîaVincent. Bare se på bomkjøpene Grande, Mambo Mumba og Borgvardt. De kom alle etter en ekstern speider som sonderte markedet i et par måneder. Dette har jeg skrevet en kapittel om i min nyeste bok "Hvordan IKKE drive en fotballklubb - Historien om Viking"." _________________ 4-4-3
Last edited by HeiaVincent on 08.06.2006 00:18; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Tobb Senior
|
Posted: 08.06.2006 00:15 Post subject: |
|
|
Takk, da skjønner jeg bedre  |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 08.06.2006 21:18 Post subject: |
|
|
Er redd for at dette aldri blir en realitet
I hvertfall hvis Strømstad kommer. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 09.06.2006 12:48 Post subject: |
|
|
Håper heller på at Martin Retov kommer og Fredrik Strømstad er plan B/C  |
|
| Back to top |
|
 |
el_che Junior
|
Posted: 09.06.2006 15:35 Post subject: |
|
|
Etter å ha lekt litt med tanken på Retov, og lest litt om han, kommer jeg frem til at han er en spennende spiller. Ser han hadde en laber sesong sist etter å ha vært outstanding året før. Det som slår meg her er at det samme har tildels skjedd med Hæstad i år, og mange, mange andre gode tidligere, og at det ikke trenger å bety annet enn at gutten trenger nye utfordringer f.eks.. Vanskelig å si d der.. Men synes han utvilsomt ser ut som en spennende tilvekst til vår sentrale midtbane.
Noen som vet om det har vært mer bevegelse i denne saken?
Dere har sikkert plukket opp at Høgmo har gått ut å krevet høyere lønninger, spennende, selv om det kanskje ikke er relevant med tanke på Retov, da han sannsynligvis ville vært fornøyd innenfor dagens ordninger.. _________________ Bella Ciao!! Vi e gutta i fra Trondheim.. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 09.06.2006 15:49 Post subject: |
|
|
| Litt of topic, men; å høyne lønningene når vi ennå ikke er etablert i toppen av eliteserien igjen blir for dumt. Da blir det mer sutring og blablabla tll media for de som ikke tjener like godt som de andre. I Rosenborg skal det være slik at spillerne skal prestere for å tjene godt. Vi kan ikke begynne å ødelegge den økonomiske strukturen i klubben bare for å kunne gi spillerne høyere lønninger. Slik jeg ser det, et håpløst utspill av Høgmo. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 09.06.2006 15:57 Post subject: |
|
|
| robinla wrote: | | Slik jeg ser det, et håpløst utspill av Høgmo. |
Hvorfor det? For å hente inn nye gode spillere trenger vi å bruke mer penger på lønninger. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.06.2006 15:59 Post subject: |
|
|
| Jeg er forresten uenig med deg. Hvis budsjettet går opp, skjønner jeg ikke hvorfor vi ikke kan tilby nye prospekter gode lønnsvilkår. Det er strengt tatt nødvendig for å kunne konkurrere skikkelig med andre klubber. Det er sannsynlig at vi mistet Martin Andresen til Brann pga. vår restriktive lønnspolitikk. Hvis du eller andre vil svare, så gjør det her: spillerlønninger |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 10.06.2006 00:36 Post subject: |
|
|
Tror ikke jeg sa klart nok ifra om hva jeg mente...
Så lenge vi ikke kommer oss tilbake til CL og dermed får økt inntektene betraktlig igjen, er det å øke lønningene et godt steg i retningen for å ødelegge egen økonomi samtidig som prestasjonene på banen heller ikke innfrir. Skal vi innvestere i dyre "stjerner" som tjener betydelig mer enn resten av stallen kan dere banne på at det blir mye sutring til media fra spillerne. Noe som heller ikke er spesielt heldig for klubben. Får vi derimot økt inntektene igjen med CL-deltagelse og konserter på Lerkendal ++ så er det selvsagt relevant å hente inn noen man kan gi høyere lønn. Men as we speak er det ikke relevant. Mener jeg.
Edit: Beklager at jeg svarte i feil tråd  |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 14.06.2006 19:36 Post subject: |
|
|
Har det skjedd noe mer ang. Retov i det siste, eller?
Er fortsatt RBK interessert i ham? |
|
| Back to top |
|
 |
|