| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
danielsk Veteran
|
Posted: 09.08.2014 21:28 Post subject: |
|
|
Den kontrakten har garantert en klausul om forlengelse dersom de ikke rykker ned.
Hvorfor er det å tydelig hoppe over den grundige prosessen? Mener du at Kåre ikke innehar god nok kompetanse? |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 09.08.2014 21:48 Post subject: |
|
|
| danielsk wrote: | Den kontrakten har garantert en klausul om forlengelse dersom de ikke rykker ned.
Hvorfor er det å tydelig hoppe over den grundige prosessen? Mener du at Kåre ikke innehar god nok kompetanse? | De har jo selv varslet en grundig prosess. Da er ikke å gå for Kåre en god nok prosess. Han kan godt ha god nok kompetanse, men han er rimelig uprøvd som hovedtrener. Og det finnes sikkert andre der ute som også innehar god nok kompetanse, kanskje bedre. Men det får man jo ikke vite før man har gjennomført en grundig nok prosess.
Ingenting ville gledet meg mer enn at det viser seg at KÃ¥re er rett mann. Har dog mine sterke tvil. |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 09.08.2014 21:53 Post subject: |
|
|
| De kommer ikke til å gå for Kåre som hovedtrener. At han er garantert jobb i organisasjonen i 2 år er noe helt annet enn at han skal fortsette som hovedtrener eller assistent. Han har dog mer enn nok kompetanse til å være en del av trenerteamet. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 09.08.2014 23:29 Post subject: |
|
|
Men man ser jo galskapen i dette. Selv om han ikke blir hovedtrener (forventer selvfølgelig ikke at Kåre I blir hovedtrener) så skal han få jobb i støtteapparatet FØR en hovedtrener er ansatt. Det er jo galskap på høyt nivå. En ny hovedtrener må og skal få bestemme over hvem han vil ha med i sitt støtteapparat.
Han kan selvfølgelig bli trener for RBK2.... |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 09.08.2014 23:32 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: | Men man ser jo galskapen i dette. Selv om han ikke blir hovedtrener (forventer selvfølgelig ikke at Kåre I blir hovedtrener) så skal han få jobb i støtteapparatet FØR en hovedtrener er ansatt. Det er jo galskap på høyt nivå. En ny hovedtrener må og skal få bestemme over hvem han vil ha med i sitt støtteapparat.
Han kan selvfølgelig bli trener for RBK2.... |
Fjas å tull å suppe på en spiker.
QQ for the sake of QQ.
Ny trener for nok velge assistent osv. selv.
Kåre har fådd jobb i 2 år etter i år som "noe" som kan være alt mulig. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 09.08.2014 23:36 Post subject: |
|
|
| Kan være alt mulig, men hallo da mann. Selvfølgelig er det i trenerapparatet. Dette er så totalt håpløst av ledelsen. De bør gjøre det stikk motsatte. Si opp alle kontrakter til trenerteamet rundt a-laget f.o.m 1. januar (greiest å ikke si ifra om det før serien er over) slik at den nye hovedtreneren kan plukke fritt. Kan være han vil ha med noen fra det nåværende trenerteamet, men uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 09.08.2014 23:40 Post subject: |
|
|
Ja, for all del. La oss bruke mange millioner på å si opp hele støtteapparatet slik at ny hovedtrener kan bruke mange millioner på å hente helt nytt støtteapparat. Litt kjedelig om denne nye hovedtreneren forlater klubben etter 2-3 år for å trene i utlandet, men drit i det, da får vi bare sparke alt og ansette alt på nytt igjen.
Nivået her inne begynner å bli latterlig. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 10.08.2014 10:39 Post subject: |
|
|
| danielsk wrote: | | De kommer ikke til å gå for Kåre som hovedtrener. At han er garantert jobb i organisasjonen i 2 år er noe helt annet enn at han skal fortsette som hovedtrener eller assistent. Han har dog mer enn nok kompetanse til å være en del av trenerteamet. | Helt uenig i at man skulle sagt opp gud og hvermann. Men når til og med Fagermo uttaler at det å trene RBK er Norges største trenerjobb, ja da har man mulighet til å stille krav. Krav som at man kun får 4 mnd i jobben.Kåre så på det som en ære å bli spurt. Han fikk muligheten til å bevise at en hovedtrenerjobb i Norges største klubb er noe han takler. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 10.08.2014 10:47 Post subject: |
|
|
Vi får ikke en så allmektig hovedtrener at han krever å plukke ut trenere for RBK 2 og RBK 3. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 10.08.2014 11:15 Post subject: |
|
|
| pingvin wrote: | | danielsk wrote: | | De kommer ikke til å gå for Kåre som hovedtrener. At han er garantert jobb i organisasjonen i 2 år er noe helt annet enn at han skal fortsette som hovedtrener eller assistent. Han har dog mer enn nok kompetanse til å være en del av trenerteamet. | Helt uenig i at man skulle sagt opp gud og hvermann. Men når til og med Fagermo uttaler at det å trene RBK er Norges største trenerjobb, ja da har man mulighet til å stille krav. Krav som at man kun får 4 mnd i jobben.Kåre så på det som en ære å bli spurt. Han fikk muligheten til å bevise at en hovedtrenerjobb i Norges største klubb er noe han takler. |
Jeg kunne også sagt at "Jobb x er drømmejobben". Betyr ikke at jeg går ifra Jobb y på en midlertidlig kontrakt uten noen åpenbare fremtidsutsikter for å få være der etter 4 måneder. Setter man et krav om 4 måneder så skulle vi ha ansatt Keiko, han er en spesialist på fire måneder. Ellers må man stikke fingeren i fuckings jorda og innse at vi er en middels klubb med en stor historie og kan ikke sammenlignes med andre klubber hvor det er en drøm å ta over jobben, til den grad at man er villig til å være arbeidsledig etter fire måneder bare for å oppleve det. Da må vi tilby noe mer enn det. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 10.08.2014 11:45 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | | Jeg kunne også sagt at "Jobb x er drømmejobben". Betyr ikke at jeg går ifra Jobb y på en midlertidlig kontrakt uten noen åpenbare fremtidsutsikter for å få være der etter 4 måneder. Setter man et krav om 4 måneder så skulle vi ha ansatt Keiko, han er en spesialist på fire måneder. Ellers må man stikke fingeren i fuckings jorda og innse at vi er en middels klubb med en stor historie og kan ikke sammenlignes med andre klubber hvor det er en drøm å ta over jobben, til den grad at man er villig til å være arbeidsledig etter fire måneder bare for å oppleve det. Da må vi tilby noe mer enn det. | Det sa jeg i et av de første innleggene.
I Norge er vi sportslig pr nå en middels klubb, men det er fortsatt en drøm for de fleste trenerne her til lands å trene en så stor klubb som RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 10.08.2014 11:55 Post subject: |
|
|
| Ser at det påstås at en 4 mnd kontrakt som vikar for et lag som er kvantitetsmessig og kvalitetsmessig svakt, har holdningsproblemer og er dårlig trent rett før 2-3 skjebnekamper på rappen i en klubb der det er store spørsmålstegn innad i organisasjonen er en drømmejobb. Virkeligheten viser det motsatte, så da ber jeg om bevis, link etc på at situasjonen Kåre påtok seg er en drøm uten noen form for sikring på at man har jobb i januar 2015. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 10.08.2014 13:04 Post subject: |
|
|
| Å trene RBK er nok en drøm for en trønder og tidligere RBK spiller, men som Montana sier, så er utgangspunktet til Kåre fryktelig dårlig for å lykkes på kort sikt. Det kreves mye endring for å få RBK på rett kjøl, ikke minst i spillerlogistikken. Vi har en voldsomt lite homogen stall, og flere spillere som rett og slett ikke holder nivået som skal/må kreves hos et topplag. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 10.08.2014 13:20 Post subject: |
|
|
Står ikke toppjobber på rekke og rad for en vikar som ikke greide å egenhendig løfte middelmådighet. Viking står ikke med gamlejobben klar, og for Kåres attraktivitet i fotball Norge ser det også dårlig ut at han forlater en kontrakt på dagen kun for et 4 mnd vikar prosjekt. Hvordan vet neste arbeidsgiver at han ikke forlater de om RBK trenger vikar igjen?
I det hele tatt synes jeg Kåre fortjener 2 år når han hjelper til i en vanskelig situasjon på kort varsel samtidig som Kåre (og andre) nok vanskelig kunne godtatt 4 mnd uten noen jobbsikkerhet fra januar. Da hadde vi kanskje måtte nøye oss med radarparet Henriksen/Hoftun. |
|
| Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 10.08.2014 13:31 Post subject: |
|
|
Ingebrigtsen hadde vel dette i kontrakten sin med Viking, så om det er en så stor frykt for en ny klubb at han skal gjøre det igjen er det vel bare å ikke gå med på å ha en slik klausul.
Om man blir henta inn på kontrakt for å gjøre en jobb på fire måneder "fortjener" man ikke mer enn fire måneder. Ingen tvang ham til å si ja, og han er selv ansvarlig for å vurdere konsekvensene. Man kan selvsagt vurdere hva en slik impulsjobb er verdt for RBK og sette lønn deretter, men å ha noen gående i jobb 7 ganger lenger enn det som var avtalen blir bare for dumt.
Forhåpentligvis ligger det en vurdering bak hvor man har tatt høyde for at man ønsker Ingebrigtsen videre i en spesifikk rolle (om han ikke er ønsket som assistenttrener), og det er jo helt greit. Men å gi ham to år som "takk for hjelpa"? Tøv. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 10.08.2014 13:34 Post subject: |
|
|
| Selvsagt henger det jo sammen med at han har kompetansen til å bidra i en annen rolle (eks. juniortrener), ingen har sagt at det er en ren "takk for hjelpa". Spørsmålet blir vell om han heller bare finner noe annet om juniortrener er det han får hos oss. Det handler om å ha en jobbsikkerhet også neste år for en som stiller opp i en vanskelig tid. |
|
| Back to top |
|
 |
knoff2010 Junior
|
Posted: 10.08.2014 21:52 Post subject: |
|
|
Personlig mening:
Jeg føler meg for første gang på flere år trygg på at her er det en gjennomtenkt plan det arbeides mot.
Jeg sier ikke at utføring er optimal enda, men mener helt klart å se mye jeg har savnet.
I tillegg står en rakrygget trener i intervju etter kampene og formidler et humør og tilsynelatende en kunnskap jeg setter pris på.
PR dags dato ville jeg vært fornøyd med å gi Kåre 2 år prøvetid til å,skape et lag og spill vi kan vedkjenne oss.
Føler også at dette er en såpass oppegående nok fyr til å tre inn i en manager rolle. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 10.08.2014 22:05 Post subject: |
|
|
| knoff2010 wrote: | | gi Kåre 2 år prøvetid til å,skape et lag og spill |
Vi har ikke råd til å ha hovedtrenere som skal lære seg å bli topptrener underveis. Selv om Kåre er en flott fyr og vi gjør en spillemessig ok kamp som gir tre poeng mot Start, så må vi ikke glemme at vi mange ganger før har gått i fella med å sette personer som er for små til oppgaven til å være hovedtrener på Lerkendal. Det kan godt hende at Kåre vil fylle assistenrollen på en glimrende måte slik Bjørn Hansen og Ola By i sin tid gjorde, eller at han sågar blir en hovedtrenerkapasitet på sikt, men han kan ikke få den oppgaven på grunnlag av meritter hittil i karrieren - uavhengig av om vi blir nr 2, 3, 4 eller 5 i høst. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.08.2014 22:06 Post subject: |
|
|
| Nå må vi ta et skritt tilbake og tenke oss om her. 2 års prøvetid? Har du tenkt over hva det innebærer? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 10.08.2014 22:08 Post subject: |
|
|
Det som slår meg er hvor fort Kåre har forandret dette laget til å spille "tilbake til røttene"-football. Altså er ikke det noe hokkus pokkus som kun Eggen får til, og valget av Perry I forbindelse med tilbake til røttene-prosjektet fremstår som mer og mer merkelig, da han knapt sto for noe av det samme.
edit: Dette er ikke et innlegg I noen debatt om man skal gi KÃ¥re lenger kontrakt. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 10.08.2014 22:09 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | | Det som slår meg er hvor fort Kåre har forandret dette laget til å spille "tilbake til røttene"-football. Altså er ikke det noe hokkus pokkus som kun Eggen får til, og valget av Perry I forbindelse med tilbake til røttene-prosjektet fremstår som mer og mer merkelig, da han knapt sto for noe av det samme. |
Akkurat nå er det vel nesten tilbake til røttene før Bjørn Hansen kom inn og fikk skikk på forsvaret:) |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 10.08.2014 22:11 Post subject: |
|
|
Lettvekter - vi trenger en slugger.
Dog veldig positiv til det KI har utrettet så langt. Har ikke registrert piping fra tribunen ennå - noe som er balsam for sjela. Morsom fotball, mye sjanser, god gammeldags rbk- innstilling.
Det virker innimellom som om folk har glemt at det var mye opp og ned med NAE og i starten. Husker for eksempel at vi ble rundspilt av Brann i serieåpninga et år... Det tar tid å bygge et balansert lag, og det er ikke meg i mot at de starter med angrepsspillet og tar det derifra.
Alt i alt superpositiv til det KI har gjort så langt. Koser meg virkelig med RBK igjen, selv om det er surt å bli kontret i hjel av Stæbak og slikt. Dette er krise og oppbygginga kommer til å ta tid. Vi får legge sten på sten og bli bedre for hver måned som går.
Men KI er en lettvekter og jeg forventer at vi får inn en general, en udiskutabel sjef med en klar filosofi og krav om attityd. Kåre må gjerne bli med i teamet om det passer seg slik, men jeg tror tiden er inne for å finne noen med mer pondus enn du finner i Norge eller Norden.
Om noen kommer trekkende med Fagermo, mener jeg vi like gjerne kunne gi Kåre sjansen. Han har vist mye bra så langt. |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 10.08.2014 22:38 Post subject: |
|
|
Per dags dato ser jeg ikke for meg at vi skal få inn noen hovedtrenere som er så gode valg at Kåre ikke burde vurderes som et seriøst alternativ.
Sollied skal være førstepri. Deretter er det vanskelig å se klare kandidater som står fram som klare valg. Da vakler jeg foreløpig mellom Kåre og Fagermo. Imponerer Kåre ut resten av sesongen, ja da kan han gjerne få jobben et år til for min del, så ser vi om han fortsetter utviklingen.
Den angrepsviljen vi viste idag, gledet meg voldsomt! Et mål mer enn motstanderen, det er det som teller. Pluss til Kåre.  |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7326 Location: South-west coast exile
|
Posted: 10.08.2014 22:41 Post subject: |
|
|
| Trodde første prioritet var å kjøre en skikkelig prosess, slik at vi finner flere aktuelle. Per nå er det kun TS forumet her vet om, og krever dermed han. Det blir alt for dumt. La klubben gjøre den jobben de skal gjøre. Gjør de den rett, ender vi med rett trener, om det er Trond Sollied, Fagermo eller en juniortrener fra Ajax. Navn skal ikke bety noe. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 10.08.2014 23:02 Post subject: |
|
|
Hvis jeg husker riktig fikk vel Tørum fortsette etter en knallhøst som vikar, ingen slugger han heller. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
|