View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 05.08.2014 23:32 Post subject: |
|
|
Org45 wrote: | Fin plan!
La oss ikke stoppe der, Viking skal sikkert ikke ha mye for Maktar Thione. Han har også i flere sesonger der han som Annan herjet i tippeligaen. Med 30 år på baken har han også 2-3 gode sesonger i kroppen. Forstod aldri hvorfor Molde slapp ham så tidlig.. Så synes de da også i rosenes by å ha en strategi med kjøp av spillere i starten av 20-åre med utviklingspotenisial og muligheter for vidersalg. Latterlig. |
Fjott!! Så fordi en spiller nærmer seg 30 år så skal han da ikke vurderes? Makan til tåpeligheter....
Annan er i perfekt alder og skal være på topp aldersmessig nå. Klarer Rosenborg å hente tilbake han så er det en stor fjær i hatten. Han var konge sist han var her og har alle muligheter til å bli minst like konge hvis han kommer nå i sommer.
Ser med forskrekkelse at noen hinter til at han ikke bør hentes pga at da får Selnæs konkurranse og da ikke spille så mye... det kommer til å bli en gledens dag når Selnæs må varme benken mere. Talent??? Han er 20 år nå, på tide å bevise noe. Talent er han ikke lengre, når man er passert 20. Hadde han vært 17 derimot.... |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 05.08.2014 23:39 Post subject: |
|
|
For meg blir dette å gå baklengs inn i fremtiden. Hvor mange fotball spillere er det i verden? Det er heller ikke slik at det som en gang funket veldig bra vil gjøre det igjen, og vi snakker om en skadeplaget spiller som har vært på hell i karrieren sin, og mest sannsynlig vil ha en stor godteri pose.
Hadde han vært i nærheten av det nivået han viste for RBK i forrige periode hadde han ikke vært aktuell for småklubber som Malmø. Nei, vi kan gjerne forsterke laget, men det finnes ufattelig mange fotballspillere i verden, og om våres speider, og de som er heltids ansatte ikke klarer å identifisere noen vil jeg henvise de til å spille FM, eller vurdere en annen stilling.
På dette forumet tror jeg enkelte tolker oppstandelsen for bokstavelig, noen ganger tror jeg enkelte står utenfor kirkegården med spaden klar. Vi trenger ikke MGP, Daniel Bråthen, Marek Sapara eller Annan. Vi trenger spillere som var på det nivået som Annan var på når han spilte for oss forrige gang. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 05.08.2014 23:45 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig trenger vi forsterkninger og da en spiller som det Annan var sist han spilte for klubben. Og jeg tror han kommer til å spille på det nivået etter en høst i klubben.
Denne sesongen er så godt som spolert allerede. Kanskje greie å karre seg til en EL plass. Ser uansett ikke ut at det kommer mange spillere inn nå i sommer. Til det er usikkerheten for stor på hva som skjer fra januar 2015.
Blir litt som en dugnadsgjeng som gjør det de kan for å få skuta til å flyte i noen måneder til man får en skikkelig skipper med sitt mannskap. For det trengs, en skipper med klare mål og meninger. |
|
Back to top |
|
 |
Org45 Junior
|
Posted: 07.08.2014 12:17 Post subject: |
|
|
Spartacus wrote: | For meg blir dette å gå baklengs inn i fremtiden. Hvor mange fotball spillere er det i verden? Det er heller ikke slik at det som en gang funket veldig bra vil gjøre det igjen, og vi snakker om en skadeplaget spiller som har vært på hell i karrieren sin, og mest sannsynlig vil ha en stor godteri pose.
Hadde han vært i nærheten av det nivået han viste for RBK i forrige periode hadde han ikke vært aktuell for småklubber som Malmø. Nei, vi kan gjerne forsterke laget, men det finnes ufattelig mange fotballspillere i verden, og om våres speider, og de som er heltids ansatte ikke klarer å identifisere noen vil jeg henvise de til å spille FM, eller vurdere en annen stilling.
På dette forumet tror jeg enkelte tolker oppstandelsen for bokstavelig, noen ganger tror jeg enkelte står utenfor kirkegården med spaden klar. Vi trenger ikke MGP, Daniel Bråthen, Marek Sapara eller Annan. Vi trenger spillere som var på det nivået som Annan var på når han spilte for oss forrige gang. |
Word  |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 07.08.2014 17:32 Post subject: |
|
|
Om spilleren er sin alder på 28 og han holder tilnærmet samme nivå som sist han var her så er det ingenting å lure på, da signerer man. Skal alt man signerer være nytt og under den seksuelle lavalder?
Om han er 28 år gammel og holder samme nivå så vil han rive TL i filler i 3.5 år, får vi han gratis er det selvsagt bare å kline til!
Lei denne frykten for alder som har spredt seg, vi har en toppscorer i ligaen som snart er 42 år gammel. 28 er ikke legg-opp-alder akkurat... |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 07.08.2014 17:42 Post subject: |
|
|
Det ble foretatt noen fysisk tester av Annan da han var i klubben og resultatene var ikke oppløftende, så det er langt i fra sikkert at han er 28 år. Jeg synes dessverre at det ikke er verd risikoen når han kun har spilt hhv. 29 og 385 minutter de siste to årene. Han spilte 24 kamper for Vitesse i 2011/2012, utenom det har han ikke vært fast siden Rosenborg-tiden. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 07.08.2014 17:50 Post subject: |
|
|
Hvis du tenker på O2-målinga på 57(?) så er jo det sjokkerende, men da var han uttalt 24 år. Hvor mye er det egentlig mulig å lyve på seg av alder? Det er ikke slik at du havner på en sånt nivå når du blir 30 år for å si det sånn, tipper Thomas Alsgaard blåser helt ok i en alder av 42 år. Og samtidig som han blåste 57 så var han blant de mest bevegelige i Ghanas 120 minutter i 40 varmegrader og aldri tom for krefter for oss, så det var jo tydelig ikke noe hinder for han.
Det jeg er enig i er skummelt er hvor lenge han har vært uten fotballspill. Mener å huske at han har spilt noen oppkjøringskamper/treningskamper for Schalke for ikke lenge siden, tror det var da de vurderte om de skulle forlenge kontrakten med ett år(opsjon) eller ikke.
Kunne vært interessant å sett den kampen.
En kontrakt ut året med intensjon om forlengelse ville vel uansett vært best. Vil gi Schwabe og RBK muligheten til å vurdere kropp, helse og fotball-nivå. |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 07.08.2014 20:50 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins
Det er ingenting som tyder på at Annan er i nærheten av det samme nivået som han hadde når han var her sist. Absolutt ingenting. Det vi vet er at han er ekstremt skadeplaget, og har knapt spilt fotball.
Han er bare barnerompa ennå, om alderen stemmer, men tall er uansett ingen pekepinn på fysisk alder, og evne til å prestere på det øverste nivået. Igjen, ingenting tyder på at han skal være i sitt livs beste form, men det meste peker dit hen at Annan er langt unna den formen han var i når han spilte her sist. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 07.08.2014 20:55 Post subject: |
|
|
Langt unna formen kan vel også sies om Rosenborg. Lån med opsjon på kjøp, takk _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 07.08.2014 21:17 Post subject: |
|
|
Men Spartacus, du kan vel virkelig ikke mene at en kontrakt ut året med intensjon om å forlenge(som ikke skjer om han ikke er i orden) ikek er dumt?
Man ser raskt utover høsten om man ikke klarer å få han igang igjen. Oppkjøringa i Norge er så lang at jeg skulle kommet i fysisk form selv til å stille i TL på den tida. Ferdighetene hadde jeg trengt 10 år på dog  |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 07.08.2014 21:20 Post subject: |
|
|
vegviks wrote: | Langt unna formen kan vel også sies om Rosenborg. Lån med opsjon på kjøp, takk |
Støttes!
Når setter sagt er det mulig rbk sitter på info om alder/skade som vi ikke gjør. Det kan godt være at de har en legeerklæring el lign om skadene som utelukker han. |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 07.08.2014 21:33 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Men Spartacus, du kan vel virkelig ikke mene at en kontrakt ut året med intensjon om å forlenge(som ikke skjer om han ikke er i orden) ikek er dumt?
Man ser raskt utover høsten om man ikke klarer å få han igang igjen. Oppkjøringa i Norge er så lang at jeg skulle kommet i fysisk form selv til å stille i TL på den tida. Ferdighetene hadde jeg trengt 10 år på dog  |
Jeg forstår hva du mener, men jeg mener man må bruke tid og energi på å finne en spiller som er på et annet stadiet i karrieren. Om Annan kommer på en slik avtale er det ikke krise, men jeg er ganske sikker på at han ikke kommer til å imponere noen. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 07.08.2014 21:45 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Hvis du tenker på O2-målinga på 57(?) så er jo det sjokkerende, men da var han uttalt 24 år. Hvor mye er det egentlig mulig å lyve på seg av alder |
Burde nok spesifisert bedre, men jeg tenker på noen fysiologiske tester som ikke har blitt omtalt i media. Der hadde han skjelett som en førtiåring om kilden min har rett. Tidligere spiller jeg møtte for noen år siden som var i klubben samtidig som Annan. |
|
Back to top |
|
 |
GeirOve Proff
|
Posted: 07.08.2014 21:47 Post subject: |
|
|
Han har spilt 36 kamper, og scort 0 mål siden han forlot oss i 2011. Altså ca 10 kamper i året. Håper det gjøres et forsøk på lån alikevel, med opsjon selfølgelig. Med en skikkelig oppkjøring og oppfølging så kan det bo 3 gode sesonger i han enda. Nå er han jo på et stadiet hvor han må få karrieren sin på rett kjøl også. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 07.08.2014 21:47 Post subject: |
|
|
Oj, det var både ny og dramatisk endring av situasjonen! Hvis det er tilfellet så får man bare holde seg langt unna, snakker fort et ekstremt tapsprosjekt da. |
|
Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 07.08.2014 21:52 Post subject: |
|
|
GeirOve wrote: | Han har spilt 36 kamper, og scort 0 mål siden han forlot oss i 2011. Altså ca 10 kamper i året. Håper det gjøres et forsøk på lån alikevel, med opsjon selfølgelig. Med en skikkelig oppkjøring og oppfølging så kan det bo 3 gode sesonger i han enda. Nå er han jo på et stadiet hvor han må få karrieren sin på rett kjøl også. |
Vanskelig å låne en spiller som ikke har noen klubb  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 07.08.2014 21:53 Post subject: |
|
|
Full røntgen test av skjellet og og tenner for å fastslå alder. Dette har jo vært rykter som har versert lenge, men det er vanskelig å vite hvor troverdig det er. Det passer uansett som hånd i hanske med karrieren til Annan etter RBK oppholdet. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
Back to top |
|
 |
GeirOve Proff
|
Posted: 07.08.2014 21:55 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Vanskelig å låne en spiller som ikke har noen klubb  |
Han er frigitt ja, kortidskontrakt da  |
|
Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 07.08.2014 21:58 Post subject: |
|
|
Konspirasjonsteorijaget til enkelte her inne begynner å bli vel slitsomt nå.
Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 07.08.2014 21:59 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Oj, det var både ny og dramatisk endring av situasjonen! Hvis det er tilfellet så får man bare holde seg langt unna, snakker fort et ekstremt tapsprosjekt da. |
Vi bør heller finne den neste Annan og ikke starte med gamle helter, selv om det er fristende å gå for det vi kjenner. Jeg vil anse risikoen med Annan som litt for stor. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 07.08.2014 22:09 Post subject: |
|
|
Ja med det som bakgrunnsinfo så er risikoen altfor stor. Men hvor folk har vært er jeg ikke spesielt opptatt av, det er kvaliteten de innehar som er interessant. Og poenget mitt er at en 28 år gammel spiller ikke er gammel.
Vi hentet Rade Prica som 29 åring for eks. Er det kvalitet så gjør det absolutt ingenting at spillere er i den alderen så lenge kostnaden for totalpakka ikke er uhørt stor.
Men med informasjonen som kommer frem så er Anthony Annan ute av bildet, det er jeg enig i. Men jeg tar gjerne en ny Rade Prica som er 28 år gammel, og da bryr jeg meg filla om alder eller hvor han har vært før  |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 07.08.2014 23:14 Post subject: |
|
|
En (reell) alder på 28 år er null problem, lett fire til seks gode år igjen og med rett holdning og fysiologisk utgangspunkt kan de pushe mot førti. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 07.08.2014 23:43 Post subject: |
|
|
Strand wrote: | 1972 Miami Dolphins wrote: | Oj, det var både ny og dramatisk endring av situasjonen! Hvis det er tilfellet så får man bare holde seg langt unna, snakker fort et ekstremt tapsprosjekt da. |
Vi bør heller finne den neste Annan og ikke starte med gamle helter, selv om det er fristende å gå for det vi kjenner. Jeg vil anse risikoen med Annan som litt for stor. |
Den neste "Annan" er i utgangspunktet mest interessert i å bruke brakka som springbrett til en halvgod kontrakt i Belgia eller Tyrkia. Utad sutrer han over for mye konkurranse og antyder at han kanskje vil vurdere kontrakt om han muligens ikke kommer seg ut allikevel.
Takke meg til en god spiller med noen år på baken og et realistisk syn på eget nivå og verdi |
|
Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 07.08.2014 23:46 Post subject: |
|
|
Annan er 28 år, uff alle de gode årene vi kunne fått om vi henter han nå.
Husker jo når han var her sist, han elsket trøndere trur nok han kan en god del trøndersk fortsatt.  |
|
Back to top |
|
 |
Sputnik Senior

|
Posted: 08.08.2014 00:01 Post subject: |
|
|
Mener å Huske at etter VM I 2010 så verserte det del rykter på Annans alder.
Det var visstnok sådd tvil om hans reelle alder, og hans høyde var vel et annet minus som ble brukt i mot han.
Dette var selvfølgelig et rykte som iallefall ikke har blitt bekreftet på noe som helst vis i offentlighetens lys.
Ijeh hadde vel også rykte på seg i sin tid for å være nesten 10 år eldre. Mens Glimt hadde en lovende "18 åring" på prøvespill som viste seg å være syvende far i huset en gang i tiden. Historien viser mange eksempler..
Uansett Annan var en klassespiller, og er han en 5 % dårligere spiller nå enn sist så er han fremdeles en klassespiller for oss.
Så lenge det er en god mulighet for å få han skadefri å fit så bør han selvsagt bli RBK spiller igjen.
Men det kommer vel også an på lønnskravene. _________________ Meeeeeeeget beeedre ! |
|
Back to top |
|
 |
|