English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Anthony Annan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 165, 166, 167, 168, 169, 170  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.08.2014 11:41    Post subject: Reply with quote

Hvis du først skal ønske og drømme så kan du fjerne 100meterens navn og sette "Ny VB" der Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran

PostPosted: 05.08.2014 11:43    Post subject: Reply with quote

Hareide kan dra syltelabbene sine vekk fra Annan. Møkkatrener.
Back to top
Brattigol
Junior

PostPosted: 05.08.2014 11:45    Post subject: Reply with quote

Ser ikke helt hva Hareide skal med Annan når de har hente Adu fra Brügge.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 05.08.2014 12:00    Post subject: Reply with quote

Sjefen til Malmö har jo allerede avkreftet at de prøver å få tak i Annan. De vurderte både Annan og Adu, men falt ned på at Adu var et bedre alternativ for dem. Kan ikke si det, og så hente Annan.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
robinla
Veteran

PostPosted: 05.08.2014 12:18    Post subject: Reply with quote

Annan er også en forsterkning som enhver fremtidig hovedtrener i Rosenborg hadde hoppet igjennom taket av glede for å ha i stallen. Så er han tilgjengelig (overkommelig lønn osv) så må han enkelt og greit hentes. Ferdig diskutert.

Ellers er jeg til dels enig med de som sier det kan være fornuftig å vente til vi har en fast hovedtrener på plass. Men samtidig skriker stallen etter forsterkninger og jeg føler meg definitivt ikke sikker på at vi klarer topp 3 i år uten noe bredere stall.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
puckno
Veteran

PostPosted: 05.08.2014 12:30    Post subject: Reply with quote

Med Annan som sentral ville jeg omskolert Selnæs til indreløper og satset på ham der, han har en god skuddfot som vil være trussel straks han nærmer seg 16, og han har et uvanlig stort relasjonelt talent (overblikk, pasningsspill), spesielt sammenlignet med de vi har der i dag. Selnæs - Annan - Jensen/Diskerud (som kanskje likevel forsvinner). Jeg tenker derfor at KI bør ønske seg Annan selv om han har bestemt seg for å satse på Selnæs.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 05.08.2014 12:32    Post subject: Reply with quote

Nå ligger vel styrken til Selnæs å spille langt på spillere som er på løp? Ser for meg at hans svake tempo blir alt for dårlig lengre frem på banen.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 05.08.2014 12:34    Post subject: Reply with quote

Selnæs på indreløper er vondfotteori. Han skal være sentral dirigent som skal strø pasninger, og tre igjennom.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 05.08.2014 12:59    Post subject: Reply with quote

Annan og den unge Ole i tospann i en 4231 kunne lukte fugl. Pirlo og Gattuso light (veldig light).
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 05.08.2014 13:56    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sett RBK den siste tida, synes jeg det er teit å diskutere om vi har plass på laget til AA. Jeg er sikker på at han ville løftet laget om han så måtte spille spiss Smile
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.08.2014 14:03    Post subject: Reply with quote

Haha det er riktig sidney, det blir faktisk for dumt. Anthony Annan var fullstendig overlegent best på midten vår når vi mønstret spillere som Ciljan, Tettey og Sapara i sine beste tider.

Forutsatt at han er i nærheten av gammel storhet så ville han skrelt huden av den midtbanen vi har idag. Man må gjerne ta opp spm om ikke det er bedre å utvikle Selnæs istedenfor å hente Annan. Men da må man også spørre seg om man er interessert i å være en spillerutvikler-klubb eller en gullvinner.

Jeg våger å påstå at vi hadde tatt gull under både JJ og Perry med Anthony Annan i godt gammel slag på banen. Så god var han. Og er han i nærheten av det samme nå så er det bare å signere, gjør hva man kan.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 05.08.2014 14:07    Post subject: Reply with quote

Før vi henter inn en ny midtbane så må det avklares om hvem som skal være her neste sesong.

Om vi skulle signert Annan, endt opp med ny kontrakt til Mix og Selnæs, vinket Svensson tilbake på midtbanen, beholdt Berntsen og hentet hjem Midtsjø samt gitt litt utviklings rom til Sørmo og Hou, ja, da hadde jeg hylt meg i søvn igjennom hele 2015 sesongen.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.08.2014 14:10    Post subject: Reply with quote

Da hadde man enkelt og greit leid ut Berntsen, Midtsjø, Sørmo og Sæter. Eller så hadde man droppet å tilby kontrakt til en-to av spillerne du nevner om man signerte Annan. Han er så latterlig god at jeg finner ikke ord. Og kommer han gratis, ja da er det bare å signere.

Så får man heller velge ut om man enten ikke tilbyr Mix kontrakt, velger å leie ut endel, selge Berntsen og/eller Midtsjø, etc.

Vi kan ikke fortsette å ikke handle kvalitet fordi vi har et godt antall i posisjonene. Vi MÅ styrke elleveren om vi skal ta tilbake tronen.

Og bare for å avslutte: Hadde man signert Anthony Annan gratis så hadde man grått av glede, uavhengig av hvem andre midtbanespillere som har lyst til å bli. Kan ikke vinkle en gratis klassespiller som noe negativt Smile
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 05.08.2014 14:17    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke si nei takk til klassespillere som står uten kontrakt og vil styrke laget, fordi vi egentlig har nok spillere i en gitt posisjon. Har vi muligheten til å signere spillere av slikt kaliber, så må det skje, så får man bare sette i gang prosesser for å selge eller låne ut spillere som da blir overflødige.

Det er håpløst om vi hele tiden skal være på etterskudd i spillerlogistikken, slik at vi ikke begynner å sondere markedet før en spiller har forlatt stallen.
Back to top
Beren
Rutinert

PostPosted: 05.08.2014 14:32    Post subject: Reply with quote

Tror nok at RBK er på saken, men at Annan selv som sitter å venter på hvorvidt Malmø kommer seg til cl eller ikke. Så om Ikke Malmø klarer å ta igjen forspranget til sparta håper jeg han blir presentert på lerkendal i pausen på torsdag.

Og jeg må innrømme at jeg er dritlei av alt pratet rundt Sælnes. Om han ikke takler en konkurransesitusjon så ser jeg helst at han går og forsvinner for godt. Noen sier han har tatt store steg? jeg ser musesteg og det er kun på fysikk, faller fortsatt gjennom på tempo, og silkefoten hans manglet faktisk en god del silke mot stabæk.

Annan som brilljerer som sentral midt med Sæter som backup lukter gull og talentutvikling Smile

Edit: Men har ikke Annan vært svært skadeplaget de siste 2-3 årene?
Det kan evt være en grunnen til manglende interesse fra RBK om det er det som er tilfellet!
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 05.08.2014 15:57    Post subject: Reply with quote

Er kanskje ikke et argument for å ende alle diskusjoner om skader, men - vi har Schwabe, og selv om han kanskje ikke kan utrette mirakler hver gang, tok han vel egenhendig Stadsgaard tilbake fra skraphaugen.
simvik91
Rutinert

PostPosted: 05.08.2014 19:38    Post subject: Reply with quote

Selnæs har vel enda ikke signert kontrakt? Signerer vi Annan ryker nok Selnæs.

Frister veldig å tenke kortsiktig suksess her (Annan > Selnæs), selv om det vil føre til nok en aldrende spiller vi ikke vil tjene noe særlig på salg av samt tap av et relativt stort talent vi KUNNE tjent store penger på.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.08.2014 19:43    Post subject: Reply with quote

Hvor lang kontrakt tror du Selnæs er villig til å skrive under på da? Hvor lang tid før han holder godt nok nivå? Hvor lenge blir han her med det nivået og hvor lang kontrakt har han igjen når han sier ifra at han ikke forlenger?

Kontra: 28 år gammel Anthony Annan som gjerne er TLs beste anker i 3-6 år til og hvis han først skriver under for oss i sin alder så blir han hele veien.

Vi må utvikle talenter, men vi må også holder god nok kvalitet til å prestere sportslig. Det er absolutt ingenting ved holdningene til Selnæs som gjør at jeg tror han er villig til å skrive under er lang kontrakt med RBK for å legge igjen penger ved salg. Han tenker meg, meg, meg. Hvorfor skal vi droppe sportslig suksess og klassespillere for slik holdning?
Back to top
simvik91
Rutinert

PostPosted: 05.08.2014 19:52    Post subject: Reply with quote

Ja, det frister veldig med Annan, og jeg tror også jeg ville gått for det alternativet. Ønsket egentlig bare å poengtere at Annan inn = Selnæs ut.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 05.08.2014 19:57    Post subject: Reply with quote

Annan er no-brainer og et umiddelbart løft for laget. Skulle som alle ønske at Ole blomstret, men når så mye annet butter i laget ellers er det vanskelig å bare vente på det. Jeg vil ha AA tilbake 90% fordi han er en fantastisk spiller i sin rolle, og 10% fordi det ville irritere skiten ut av de mange fiendesupporterne som ikke så noe annet enn finger'n oppi Muri. I en delvis TV2-skapt virkelighet er det nemlig sånn at hvis noen først er skurk, så er det ikke noe positivt med dem.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 05.08.2014 20:53    Post subject: Reply with quote

Tar heller Annan tilbake enn Sapara, men virker jo som om de ikke er interessert i Annan/vet at de ikke har penger til å hente han siden det ikker er noen rykter om Annan til RBK.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 05.08.2014 21:04    Post subject: Reply with quote

Er vel strengt ingenting annet enn fjas og ønsketenkninger i både sapara- og annantråden. Begynner å bli lei. Bør heller diskuteres i "nye spillere" spør du meg.(og der ble jeg også lagt til i "fjaslista")
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 05.08.2014 21:06    Post subject: Reply with quote

En midtbanetrio med Annan, Mix og Jensen lukter det iallefall svidd av spørr du meg, med Svensson som back-up på både midtbanen og høyrebacken.

Når det kommer til Selnæs så har han til gode å ta det endelige steget opp, til tross for at han er et stort talent. Og til tross for at han har et stort talent, så har han ikke akuratt framstått som verdens mest proffe og modne 20-åring utenfor banen. Har virket både sutrete og bortsjemt.

kunne dog vært morsomt å sett Rosenborg i Van Gaals 5-3-2 med Annan som en sentral midtstopper og med Skjelvik og Svensson som vingbacker. Selnæs, Mix og Jensen som midtbanespillere og Riski pluss en ny spiss helt oppe.
Org45
Junior

PostPosted: 05.08.2014 23:08    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

Kontra: 28 år gammel Anthony Annan som gjerne er TLs beste anker i 3-6 år til og hvis han først skriver under for oss i sin alder så blir han hele veien.

Fin plan!

La oss ikke stoppe der, Viking skal sikkert ikke ha mye for Maktar Thione. Han har også i flere sesonger der han som Annan herjet i tippeligaen. Med 30 år på baken har han også 2-3 gode sesonger i kroppen. Forstod aldri hvorfor Molde slapp ham så tidlig.. Så synes de da også i rosenes by å ha en strategi med kjøp av spillere i starten av 20-åre med utviklingspotenisial og muligheter for vidersalg. Latterlig.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.08.2014 23:30    Post subject: Reply with quote

Med mindre du sitter på noe som helst beviser for at Annan er eldre enn passet sitt eller ikke lenger sulten/klasse så er det bare å dele. Hvis ikke så blir det tullete antagelser.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 165, 166, 167, 168, 169, 170  Next
Page 166 of 170

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb