English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Karabükspor - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Karabükspor?
Alexander Lund Hansen
56%
 56%  [ 63 ]
Tobias Mikkelsen
1%
 1%  [ 2 ]
Stefan Strandberg
18%
 18%  [ 20 ]
Tore Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Micke Dorsin
0%
 0%  [ 0 ]
Mike Jensen
4%
 4%  [ 5 ]
Ole Selnæs
2%
 2%  [ 3 ]
Mikkel Diskerud
15%
 15%  [ 17 ]
Morten Gamst Pedersen
0%
 0%  [ 1 ]
Riku Riski
0%
 0%  [ 0 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 111

Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 01.08.2014 10:15    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Rosenborg er best tjent med at Molde, og alle andre norske lag gjør det bra. Nasjonsrankingen bestemmer hvor mange lag som kommer til e-cup, og i hvilken kvalikrunde de kommer inn.

Hvis jeg ikke tar helt feil, så er også nasjonsrankingen en liten del av klubbrankingen, og dermed kan et tiendel eller to fra nasjonsrankingen avgjøre om Rosenborg er seedet eller ikke.

Dette er bare hypotetisk vrøvl. Om vi gjør jobben så vinner vi ligaen og samler de poengene vi selv trenger. At vi liksom skal håpe på suksess til Molde fordi det kan gi oss 0,1 poeng ekstra og kanskje en gang i århundret utgjøre forskjellen for om vi blir seedet eller ikke - blir for meg bizarro horrible.

Er så lei av dette argumentet med at vi skal tjene på at andre norske klubber gjør det bra. Norsk fotball tjener på at norske klubber gjør det bra, fordi det øker anseelse og gjør at vi kan klatre et bar plasser på nasjonsrankingen, men dette har liten eller ingen praktisk betydning for Rosenborg som klubb. Skal vi håpe at Molde kvalifiserer seg til Champions League sånn at vi, helt hypotetisk sett, skal kunne karre oss til en europacupplass selv om vi havner på fjerdeplass istedet for tredjeplass i ligaen? Nei, vet du meg hva...

Folk må gjerne unne norske klubber suksess i Europa, men om noen håper på suksess til andre norske lag i Europa fordi det liksom skal være bra for Rosenborg, har de misforstått noe grasalt. Jeg håper også at norske klubber gjør det bra (ikke Molde), men det er fordi norsk fotball trenger et lite løft etter noen skikkelig magre år. Vi er ikke i nærheten så attraktiv liga som vi var for ti år siden. Det er litt dumt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ElMar
Proff

PostPosted: 01.08.2014 10:15    Post subject: Reply with quote

Om du ville gjort det samme en gang til vil jeg kalle deg tunglært Wink
KitWalker
Veteran

PostPosted: 01.08.2014 10:30    Post subject: Reply with quote

For noe fjas.

Jo flere norske klubber som gjør det bra i europa, jo bedre er det også for RBK.
Å ligge høyt på rankingen kan hjelpe RBK på sikt, ved at RBK kan komme direkte inn i gruppespillet i CL eller EL. Muligheten er også der at 2 norske klubber kan komme med i CL, også en fordel for RBK.

Bra sporslig, bra for omdømme og ikke minst bra økonomisk.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran

PostPosted: 01.08.2014 10:36    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Folk må gjerne unne norske klubber suksess i Europa, men om noen håper på suksess til andre norske lag i Europa fordi det liksom skal være bra for Rosenborg, har de misforstått noe grasalt.

Det kan godt diskuteres hvem som har misforstått her.

Det har veldig stor betydning for RBK, hvilken kvalikrunde de kommer inn i, uansett om vi skal være med i EL eller CL. Skal RBK noen gang klare å få en lettere vei inn i gruppespill, er de avhengige både av å gjøre det bra selv, og at minst ett annet lag i Norge er stabilt og klarer å sanke nasjonspoeng regelmessig.

Det at jeg nevnte tiendelene som kan være utslagsgivende, tror jeg alle forstår at er en hypotetisk situasjon, men dog ikke helt usansynlig. RBK har flere ganger tidligere ligget på vippen i forhold til å være seedet i play-off...

I beste fall, kan suksess over tid for to klubber, medføre at serievinner går direkte til play-off eller gruppespill i CL, og at Norge får med 2 lag. Det er selvfølgelig langt frem, men rankingen går vel over en 5 års periode, så ett sted må man starte.

Jeg tror ikke noen andre lag enn Molde og RBK i dag har forutsetning for å være stabile, derfor håper jeg de to klubbene gjør det regelmessig så bra at de styrker sin ranking, og dermed kanskje kan løfte norge på rankingen slik at veien til gruppespill blir bedre for alle.
Back to top
sheva1917
Junior

PostPosted: 01.08.2014 10:36    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
For noe fjas.

Jo flere norske klubber som gjør det bra i europa, jo bedre er det også for RBK.
Å ligge høyt på rankingen kan hjelpe RBK på sikt, ved at RBK kan komme direkte inn i gruppespillet i CL eller EL. Muligheten er også der at 2 norske klubber kan komme med i CL, også en fordel for RBK.

Bra sporslig, bra for omdømme og ikke minst bra økonomisk.

Hva skal til for at Norge får 2 lag til cl kvalik eller 1 lag direkte kvalifisert ?
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 01.08.2014 10:46    Post subject: Reply with quote

For 2 lag til CL kvalikk må vi gå forbi danmark på rankingen. Norge ligger per i dag på 27. plass, og vi må opp på 15. plass. For direkte kvalifisering må vi opp på 13. plass som per i dag er holdt av Sveits.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 01.08.2014 10:49    Post subject: Reply with quote

Det kreves mange sesonger med gode resultater for både RBK og andre norske lag i europa, sheva1917.

Er langt frem dit ennå men det mulig.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 01.08.2014 10:49    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Det har veldig stor betydning for RBK, hvilken kvalikrunde de kommer inn i, uansett om vi skal være med i EL eller CL.

På hvilken måte har det "veldig stor betydning for RBK" at man unngår 2 kamper mot lag som Crusaders og Jelgava?

I den grad det har betydning i det hele tatt, tror jeg bestemt den er negativ, ved at man mister erfaring i forberedelse og gjennomføring av internasjonale kamper, om motstanden er aldri så elendig.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 01.08.2014 10:58    Post subject: Reply with quote

Se på Danmark folkens, helt opp til 5. plass har de mulighet til CL/EL. Nordsjælland ville aldri klart CL uten hjelp fra FCK. Heller ikke hadde Esbjerg hatt mulighet til EL for de kom ikke på topp 3 i Danmark i fjor. Håper på MFK og RBK og resten av norske klubber.
Back to top
Diabolic
Rutinert

PostPosted: 01.08.2014 11:03    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Edit: Piaf.

Dette er min humor. Synes du fikk ufortjent lite skryt for den.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedning
Legende

PostPosted: 01.08.2014 11:07    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:

På hvilken måte har det "veldig stor betydning for RBK" at man unngår 2 kamper mot lag som Crusaders og Jelgava?

Fordi vi som oftest ryker ut mot de.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 01.08.2014 11:08    Post subject: Reply with quote

ElMar wrote:
Om du ville gjort det samme en gang til vil jeg kalle deg tunglært Wink

Nja, har vel lært litt om sannsynlighetsregning da kanskje...
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 01.08.2014 11:10    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Håper på MFK og RBK og resten av norske klubber.

Selv håper jeg Molde rykker ned til fjerdedivisjon.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 01.08.2014 11:21    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:

I den grad det har betydning i det hele tatt, tror jeg bestemt den er negativ, ved at man mister erfaring i forberedelse og gjennomføring av internasjonale kamper, om motstanden er aldri så elendig.

Dette har du selvfølgelig rett i. Men jeg mener det negative med de ekstra kampene vil være mye større, hvis klubben kommer tilbake til det nivået den skal være. Da skal klubben være med både i NM, TL og E-cup. Det er fullt mulig å kjempe på alle 3 arenaer, men da har antallet kamper ganske stor betydning.

Kommer klubben tilbake til det nivået den skal være, så trenger ikke stallen denne forberedelsen til internasjonale kamper, fordi stallen er godt vant med slike kamper.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 01.08.2014 11:43    Post subject: Reply with quote

Du er bekymret for kampbelastningen for troppen den dagen vi har deltatt i CL flere år på rad? Det problemet får vi eventuelt komme tilbake til om det skulle oppstå, men da får vi nok ikke være med i første runde, om vi har aldri så lyst.

De to siste årene vi har vært i nærheten av akseptabelt nivå internasjonalt, dro vi forresten til henholdsvis Polen og Tyskland for å få kamptrening i sommerferien. Det styrker vel ikke akkurat argumentet ditt.

Last edited by nieuwlaat on 01.08.2014 11:47; edited 1 time in total
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 01.08.2014 11:46    Post subject: Reply with quote

Får dessuten håpe at klubben får kastet av seg holdningen om at det er negativt å spille fotballkamper snart.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 01.08.2014 12:00    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Nei, det er helt udiskutabelt deg.

Det RBK kan tjene på at andre klubber gjør det bra er minimalt i forhold til hvilke fortrinn de plutselig får i form av mye penger, mer attraktive på markedet, osv. Vår sjanse til å vinne ligaen minsker betraktelig det øyeblikket en annen norsk klubb går til CL, og da minsker også sjansen vår for å selv komme til CL. Det er direkte skadelig for Rosenborg, slik situasjonen er nå, at andre norske klubber gjør det bra i Europa. Først når vi har tatt tilbake tronen og har kontroll i egen liga, klarer jeg å se noe som helst positivt med at andre klubber gjør det bra i Europa, for RBK sin del.

Per i dag er det første og fremst lagene som ligger under medaljestriden som kan tjene på at norske lag gjør det bra. Der skal ikke vi ligge. Og om du er villig til å la Molde får 50 millioner kroner for at vi skal slippe å spille mot Crusaders en sesong, så får det være ditt valg - men for meg er det klin idiotisk. De som mener slike ting er farget av de repeterende og tabloide sakene til TV2 og VG om hvor bra det er for norsk fotball og bla bla bla.

Det er bra for norsk fotball med suksess for alle lag i Europa, men det er negativt for Rosenborg. Og som RBK-supporter foretrekker jeg naturligvis en gaffel i øynene og piggtråd i ørene sju dager i uka foran å se Daniel Berg Hestad & Co spille CL mot Barcelona. Jeg forlater landet om jeg må oppleve noe sånt. Blir rett og slett kvalm bare av å skrive om det.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 01.08.2014 12:15    Post subject: Reply with quote

Hedon.

RBK vil overta hegemoniet i norsk fotball igjen innen kort tid, det gjelder bare å få på plass en ledelse som forstår at i TL så lønner det seg å være offensiv både i tankegang og i spill.
TL er ikke bedre enn at har du en trener som prioriterer det offensive fotballen istedet for å legge så mye vekt på defensiv struktur så vil klubber med resurser vinne TL ganske greit.
Molde er på sikt ingen trussel, hvem vil vel spille fotball i en forblåst fiskerlandsby som Molde? Vi vil se etterhvert at Molde ikke vil bli en like attraktiv klubb om ikke lenge og at Gjelsten/Røkke går lei av å sprøyte inn penger på en klubb som ikke vinner noe.

Vent og se.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 01.08.2014 12:37    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Molde er på sikt ingen trussel, hvem vil vel spille fotball i en forblåst fiskerlandsby som Molde? Vi vil se etterhvert at Molde ikke vil bli en like attraktiv klubb om ikke lenge og at Gjelsten/Røkke går lei av å sprøyte inn penger på en klubb som ikke vinner noe.

Vent og se.

Om de får spille gruppespill i Europa og vi ikke, kommer de til å være mer attraktive enn oss blant de få norske spillerne som er interessante. Og det kommer de til å være så lenge de har tronen, slik som nå. Før eller siden vil det ta slutt ja, men jeg ønsker ikke å forlenge denne perioden bare for at vi skal få 0,2 poeng på en ubetydelig ecup-ranking. Ubetydelig er nettopp det den er for oss nå, da det eneste realistisk sett kan endre i overskuelig fremtid er at vi slipper å møte Crusaders hver sommer i en europacup altfor mange tilskuere egentlig ikke bryr seg noe særlig om.
Back to top
mcmort
Senior

PostPosted: 01.08.2014 12:47    Post subject: Reply with quote

nin wrote:
mcmort wrote:
Litt vel mye sutring her å. Uavgjort borte er helt greit, og kanskje over forventningene mine også.

Det er skal ikke mye hjernekraft til for å forstå at det er forskjell på å klage på prestasjon og å klage på resultat.

Tja.. hvilke forventniger har du egentlig da? Synes vi spillte helt greit i går ut fra forutsetningene.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 01.08.2014 12:56    Post subject: Reply with quote

Hjertens enig med Hedon her. Rosenborgs beste står alltid i førersetet. Norsk fotballs beste gir jeg en lang faen i om det går i rosenborgs disfavør
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.08.2014 13:05    Post subject: Reply with quote

Helt enig med Hedon! Om andre Norske klubber går til gruppespill i EL og vinner kamper kan det sikkert diskuteres hvordan det er bra for Rosenborg. Men at andre Norske klubber går til CL og taper alle kampene sine og får med seg 150 mill hjem så er det ikke bra for Rosenborg.

Og for meg er hva som er best for Rosenborg viktig! Smile
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 01.08.2014 13:43    Post subject: Reply with quote

Jeg er i hvert fald udelukkende positiv til at norske klubber gør det bra i Europa League. Dette er med til at sætte norsk fotball på verdenskortet, udvikler niveauet generelt i ligaen og er godt for ranking points'ene hos UEFA. Dette er alt sammen noget som gavner os i sidste ende.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Jangusk
Veteran

PostPosted: 01.08.2014 17:14    Post subject: Reply with quote

Det er seff. bare vrøvl at jeg som en svoren Rbk fan skal ønske at et Moldelag, som har store økonomiske fortrinn allerede skal kunne velte seg i mere penger en de har nå. jeg drømmer om at det er vi som skal hjelpe de små drittklubbene til å få rankingpoeng. så konklusjonen min blir at jeg ikke unner andre norske klubber noen som helst suksess i e-cupen!
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 01.08.2014 18:19    Post subject: Reply with quote

For første gang i historien, tror jeg, er jeg enig med PerO og uenig med Hedon. For Rosenborg er det, på lang sikt, utelukkende en fordel om Molde gjør det bra i Europa.

Ikke bare fordi det gir noen ekstra nasjonspoeng til rankinga, men fordi økt attraktivitet hos et norsk lag gir økt attraktivitet til ligaen. Femti millioner ekstra i Moldes hender gjør jo egentlig ganske liten forskjell: det innebærer sannsynligvis bare at kontantstøtten minsker, og påvirker i liten grad hvem Molde klarer å tiltrekke av spillere. På kort sikt er sikkert CL-deltakelse et fortrinn for å få norske "stjerner" innom, men med tanke på beliggenhet og tradisjoner er det neppe avgjørende. Vi vil kunne få bedre spillere selv dersom Molde gjør Norge attraktivt.

Dessuten kan det være bra for organisasjonen RBK at det oppfattes som mindre enn enkelt å vinne seriemesterskap i Norge - dvs at konkurrentene blir styrket. De mange kompisansettelsene og lettvintløsningene skyldes nok delvis at ledelsen antar at det skal holde fint å bare bruke gamle kjente, det er en dimensjon av arroganse i det hele som det hadde vært sunt å kvitte seg med. I tillegg kommer selvfølgelig Eggens mantra om økt konkurranse i det daglige.

Jeg håpte oppriktig at Strømsgodset skulle komme seg til CL i år. Jeg burde altså også håpe på MFK-seier og avansement i Europa. Dessverre, siden tanken på å se Tarje Nordstrand Jacobsen forklare Norge hvordan Molde har drevet til suksess er omtrent som tanken på å drite kråkeboller, klarer jeg ikke å håpe på annet en tosifret tap og skadebonanza. Men jeg vet i det minste at det er ulogisk.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25  Next
Page 23 of 25

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb