View previous topic :: View next topic |
Hvem var best mot Molde? |
Alexander Lund Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
Tobias Mikkelsen |
|
1% |
[ 1 ] |
Stefan Strandberg |
|
2% |
[ 2 ] |
Tore Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
Micke Dorsin |
|
5% |
[ 4 ] |
Mikkel Diskerud |
|
10% |
[ 8 ] |
Ole Selnæs |
|
9% |
[ 7 ] |
Mike Jensen |
|
63% |
[ 49 ] |
Riku Riski |
|
0% |
[ 0 ] |
Alexander Søderlund |
|
1% |
[ 1 ] |
Jørgen Skjelvik |
|
6% |
[ 5 ] |
|
Total Votes : 77 |
|
Author |
Message |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 27.07.2014 20:47 Post subject: |
|
|
Lunna-5
Mikkelsen-2
Strandberg-4
Reginiussen-4
Dorsin-5
Selnæs-4
Jensen-6
Mix-5
Riski-4
Søderlund-2
Skjelvik-4
Gamst-4
Berntsen-4
Sørloth-3 |
|
Back to top |
|
 |
MiTo Senior
|
Posted: 27.07.2014 20:48 Post subject: |
|
|
Bye wrote: | Spillerbørs
Lunna - kan ikke gjøre mye med målene, litt mye risiko når han skal bokse ut.
Ellers ekstra stjerne i boka for å stå opp for Mike Jensen, som blir regelrett overfalt av Berg Hestad.
|
 |
|
Back to top |
|
 |
Ask Junior
|
Posted: 27.07.2014 20:48 Post subject: |
|
|
Synd men RBK fremstår like svake og pinglete ...noen må stå frem og vise vei for å vinne krigen...så ingen. Mye spilling på tvers og ok noen flere oppspill i i bakrom, men ikke noe som folk reiser seg på tribunene for. Håper virkelig at sportslig ledelsel/styret våger å se etter en trener som har med fotballfaglig styrke uten boken til NAE som ballast... |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.07.2014 20:52 Post subject: |
|
|
Resultat som forventet, men tar meg meg en veldig positiv 1.omg: Vi spiller bra fotball og ser masse klassiske RBK-bevegelser hvor indreløpere settes opp og avslutter angrep. Fantastisk å se! Dessverre går vi til pause med en uheldig 0-1 i sekken, mye takket være grusomme Søderlund. i 2.omg hever Molde seg og er det beste laget, i tillegg har de den nødvendige turen som gode lag ofte har. Sesongen er over, men det er håp om at vi er på rett vei.
Lund Hansen 4
Mikkelsen 3
Strandberg 5
Reginiussen 4
Dorsin 4
Jensen 5
Selnæs 5
Mix 5
Riski 5
Søderlund 2
Skjelvik 4 |
|
Back to top |
|
 |
MiTo Senior
|
Posted: 27.07.2014 20:52 Post subject: |
|
|
Bye wrote: |
Mikkelsen - selg. Selg, selg, selg. 1
|
Blir bare dumt å gi Mikkelsen kritikk etter dagens kamp. Mannen innehar ingen kvaliteter som en høyreback skal ha, og passer virkelig ikke inn i den posisjonen. Når han blir tvunget til å spille der, må vi heller legge skylden på de som står bak spillerlogistikken. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 27.07.2014 20:53 Post subject: |
|
|
MagT wrote: | Bye wrote: |
Mikkelsen - selg. Selg, selg, selg. 1
|
Blir bare dumt å gi Mikkelsen kritikk etter dagens kamp. Mannen innehar ingen kvaliteter som en høyreback skal ha, og passer virkelig ikke inn i den posisjonen. Når han blir tvunget til å spille der, må vi heller legge skylden på de som står bak spillerlogistikken. |
Unnskyld meg, men slutter man å kunne slå innlegg hvis man spiller forsvar? Han fikk jo ikke levert en eneste god offensiv avlevering! _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 27.07.2014 20:55 Post subject: |
|
|
Synd at vi tapte, men spillemessig var dette tilnærmet årsbeste. Jeg er veldig spent på hva Kåre kan få til utover høsten dersom dette er det han får til på en uke!
Anbefaler for øvrig alle å lese hva Fredrik Winsnes skriver om "røttene" i gårsdagens adressa. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 27.07.2014 20:57 Post subject: |
|
|
Ask wrote: | Synd men RBK fremstår like svake og pinglete ...noen må stå frem og vise vei for å vinne krigen...så ingen. Mye spilling på tvers og ok noen flere oppspill i i bakrom, men ikke noe som folk reiser seg på tribunene for. Håper virkelig at sportslig ledelsel/styret våger å se etter en trener som har med fotballfaglig styrke uten boken til NAE som ballast... |
Merkelig utsagn å komme med etter den kampen på flere sesonger hvor det ENDELIG er fremgang på samspillet og de kollektive bevegelsene. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.07.2014 20:58 Post subject: |
|
|
Før kampen:
Henning wrote: | Ville det ikke vært bedre å brukt Dorsin på høyrebacken? Er livredd Mikkelsen, selv om han har klart seg OK til nå. |
MagT wrote: | Å ha en venstrefot på høyreback er aldri en god ide. Kan fungere defensivt, men offensivt vil han ikke klare å bidra med noe særlig. |
MagT wrote: | Om det er en god idé eller ikke er avhengig av alternativet. Når alternativet er en ving uten backerfaring og med frykt for kroppskontakt så er jeg i det minste villig til å vurdere en venstrefot på høyrebacken. |
Etter kampen:
MagT wrote: | Blir bare dumt å gi Mikkelsen kritikk etter dagens kamp. Mannen innehar ingen kvaliteter som en høyreback skal ha, og passer virkelig ikke inn i den posisjonen. Når han blir tvunget til å spille der, må vi heller legge skylden på de som står bak spillerlogistikken. |
Velkommen etter MagT, etterpåklokskap er tross alt bedre enn ingen klokskap. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 27.07.2014 20:59 Post subject: |
|
|
At Riski får så høy score på en del børser her i dag overrasker meg. Jeg synes han spiller sin dårligste kamp i Rosenborgtrøyen. Treffer vel ikke på et eneste innlegg og slurver voldsomt i den defensive jobbinga. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.07.2014 21:05 Post subject: |
|
|
Han var ikke så bra nei, men skapte et par bra muligheter i 1.omg. Han er bedre sentralt, kanskje vi skal prøve oss på Helland-Riski-Skjelvik på topp? |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 27.07.2014 21:08 Post subject: |
|
|
Såg ikke kampen,men høre sælnes sier det var stor framgang forhold til før.Det er veldig bra.
Men vi er nødt til og få inn en målscorer.
Søderlund mangler mye,både mentalt og i avsluttninger.
Og vi må få inn vinnerkultur i laget igjen,det er store forskjellen på molde og oss.
Vi har nesten ingen som har vunnet noe som helst. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 27.07.2014 21:09 Post subject: |
|
|
Jeg hadde ikke vært negativ til å prøve det iallefall.
Jeg tror Riski mer sentralt i banen iallefall kan slå positivt ut for oss. Veldig kjipt at Helland ble skadet, tror han hadde passet oss veldig bra nå. Ikke minst har han en innleggsfot av et helt annet kaliber enn resten.
Så skal Skjelvik skryt da. Jeg lo litt når jeg så han i startoppstillingen, men førsteomgangen han leverte i dag, var det beste jeg har sett av han i Rosenborg. Truet bakrom, traff på pasninger og var et uromoment. |
|
Back to top |
|
 |
geiroo Junior
|
Posted: 27.07.2014 21:12 Post subject: |
|
|
En annen overraskelse, synes jeg, er at Selnæs får så positive tilbakemeldinger. Han virket utrygg og hadde mange feilpasninger, som førte til brudd i mot.
Ellers er jeg enig i kritikken mot Mikkelsen og Søderlund. Skjelvik var bedre enn tidligere kamper som back, synes faktisk han har spilt best som midtstopper.
Riski var heller ikke helt på topp i dag, kan godt tenke meg han på topp i stedet for Søderlund. Dorsin er heller ikke god nok for tida, blir for treg. |
|
Back to top |
|
 |
MiTo Senior
|
Posted: 27.07.2014 21:39 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Før kampen:
Henning wrote: | Ville det ikke vært bedre å brukt Dorsin på høyrebacken? Er livredd Mikkelsen, selv om han har klart seg OK til nå. |
MagT wrote: | Å ha en venstrefot på høyreback er aldri en god ide. Kan fungere defensivt, men offensivt vil han ikke klare å bidra med noe særlig. |
MagT wrote: | Om det er en god idé eller ikke er avhengig av alternativet. Når alternativet er en ving uten backerfaring og med frykt for kroppskontakt så er jeg i det minste villig til å vurdere en venstrefot på høyrebacken. |
Etter kampen:
MagT wrote: | Blir bare dumt å gi Mikkelsen kritikk etter dagens kamp. Mannen innehar ingen kvaliteter som en høyreback skal ha, og passer virkelig ikke inn i den posisjonen. Når han blir tvunget til å spille der, må vi heller legge skylden på de som står bak spillerlogistikken. |
Velkommen etter MagT, etterpåklokskap er tross alt bedre enn ingen klokskap. |
Personlig ville jeg valgt Mike Jensen som høyreback, så føler jeg har all rett til å kritisere både Dorsin og Mikkelsen som høyreback.
Men i etterkant av kampen er det selvfølgelig ingen tvil om at Dorsin ville vært et bedre valg enn Mikkelsen. |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 27.07.2014 22:19 Post subject: |
|
|
Jeg er knakende fornøyd med hvordan Rosenborg fremstår i dag!
Offensive og villige til å ta tak i kampen. Enormt mange bra angrep i første omgang og jeg sitter med en følelse av at vi fort kunne løpt avgårde med seieren her i dag.
Hører med til historien, føler jeg, at vi har Mikkelsen på back. Ikke først og fremst fordi, som mange her virker å klage på, at han ikke passer som back. Heller at han er helt fullstendig hårreisende dårlig når han skal ta meg seg ball fremover og utfordre. Der skal jo i utgangspunktet spisskompetansen hans være, all den tiden han jo er en ving.
Mange, mange angrep ble ødelagt av at han rett og slett ikke fungerte i den offensive fasen i dag. Med en skikkelig back tror jeg fort vi kunne dominert Molde i langt større perioder. |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 27.07.2014 22:43 Post subject: |
|
|
Masse skryt til Kjernen som lagde kjempestemning og knuste Molde på tribunen. Mange moldesupportere måtte innrømme at Kjernen er best i landet!! _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.07.2014 22:51 Post subject: |
|
|
Ganske utrolig at vi har tapt mot Aker, men at jeg merker at jeg skiter i det: Jeg vil mye heller tape slik vi gjorde i dag enn å ta ett poeng med PJH-fotball. Slik vi spilte i dag vil gi 3-poengere i større andel toppkamper enn den defensive Drillo-fotballen som Hansen står for, så får vi bare akseptere at i dag var ikke en av de dagene. Gullet tapte vi i første andel av sesongen med Hansens anti-fotball.
Last edited by Henri on 27.07.2014 23:01; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 27.07.2014 22:53 Post subject: |
|
|
støttes |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 27.07.2014 22:54 Post subject: |
|
|
Utvikler vi den type spill vi så i første omgang så vil resultatene komme av seg selv etterhvert. Bare synd vi har rotet bort over en halv sesong på anti-fotball. Nå gjelder det å dyrke spilestil og ikke minst finne spillere som passer og trives i den type spill. Der har vi et stort potensiale. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
Back to top |
|
 |
Strominho Veteran
|
Posted: 27.07.2014 23:12 Post subject: |
|
|
Bare å se fremover. Forhåpentligvis e giganten kommet ut av dvalen. Klubben har så mye potensiale som har blitt fortrengt de siste åran. Det _kan_ bli en morsom høst. Men fokuset må være tittelkamp hele veien neste sesong. Mye må på plass før det blir aktuelt.
Kvaliteten og bredden i stallen må økes på et par posisjoner. Samt få på plass samhandlig med en porsjon godfot. Flere av spilleran i stallen har nok også et høyere ferdighetsnivå enn hva vi har sett i år. Gamsten og Mix er to eksempel på spillere som har mer i seg enn hva vi har sett i år. Tror det gjelder flere..
Har en god magefølelse for fortsettelsen
 |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 27.07.2014 23:13 Post subject: |
|
|
Fikk bare med meg 2.omg, men støtter det andre har sagt. Dette var virkelig et steg i rett retning!
Satt og så etter kjente bevegelser, og det var mange av dem. Stopper, ut til back, vinkle inn til sentral, opp på indreløper eller ut til back/ving, dobling, innlegg. Manglet dessverre alt for mye på innleggskvalitet, og råskap i boksen. Og noen av innløpene var for dårlige fra motsatt kant og indreløpere.
Alt i alt utrolig artig å se hva man prøver på. Minnet meg om god gammel årgang. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 27.07.2014 23:15 Post subject: |
|
|
pingvin wrote: | Fikk bare med meg 2.omg, men støtter det andre har sagt. Dette var virkelig et steg i rett retning!
|
I så fall ville du vært i ekstase etter første omgang - den var mye bedre! |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 27.07.2014 23:28 Post subject: |
|
|
Ser folk er tilnærmet er i ekstase etter at dette er ett så stort steg i riktig retning.... Du verden så vant vi er blitt med at RBK er ett direkte dumpekandidat når vi tapte denne kampen 3-1.....
Er rett og slett sjokkerende. Hvordan tenker da den sittende ledelsen??
Vi vant mot ett elendig publag på torsdag og det ble uttalt at dette var så bra...makan!!! vi skal slå dette laget fra Irland med 6-7 mål uansett hjemme eller borte!!! og vi taper mot ett Moldelag som er så overlegent vårt lag at det er skremmende... Så sitter vi å hyller laget etter dette tapet. Rett og slett skremmende!!! Svært skremmende!!!
Dette viser at det er så langt opp til Moldes nivå at vi aldri kommer til å komme oss opp dit på 5-6 år, kanskje lengre, hvis ikke vi får en ledelse med store visjoner, ett sportslig apparat som må være helt nytt i forhold til det sittende, og en spillerstall som må skiftes nesten helt ut iløpet av det neste halve året.
Og Kåre? Gud forby at han sitter som hovedtrener før neste sesong.... |
|
Back to top |
|
 |
|