| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best mot Molde? |
| Alexander Lund Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tobias Mikkelsen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Stefan Strandberg |
|
2% |
[ 2 ] |
| Tore Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Micke Dorsin |
|
5% |
[ 4 ] |
| Mikkel Diskerud |
|
10% |
[ 8 ] |
| Ole Selnæs |
|
9% |
[ 7 ] |
| Mike Jensen |
|
63% |
[ 49 ] |
| Riku Riski |
|
0% |
[ 0 ] |
| Alexander Søderlund |
|
1% |
[ 1 ] |
| Jørgen Skjelvik |
|
6% |
[ 5 ] |
|
| Total Votes : 77 |
|
| Author |
Message |
Jakob Veteran
|
Posted: 27.07.2014 19:58 Post subject: |
|
|
Lunna 3
Dorsin 5
Reginiussen 4
Strandberg 4
Mikkelsen 2
Jensen 6
Selnæs 5
Mix 6
Riski 3
Søderlund 3
Skjelvik 6 |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 27.07.2014 19:59 Post subject: |
|
|
Årets beste kamp, dette lover veldig bra for høstsesongen.
Det er marginer som gjør at Molde vinner denne kampen, kunne like godt endt med Rosenborg-seier. 12 poeng er nok for mye, men fortsetter vi sånn kan alt skje. _________________ Alfredbørs 1-10: 1 |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 27.07.2014 20:00 Post subject: |
|
|
Spillerbørs
Lunna - kan ikke gjøre mye med målene, litt mye risiko når han skal bokse ut.
Ellers ekstra stjerne i boka for å stå opp for Mike Jensen, som blir regelrett overfalt av Berg Hestad. 6
Dorsin - Positiv i første, litt mer usynlig i andre. Virker sliten. 5
Tore R - Positiv fremover, men tydelig at fokuset på offensiv fotball har virket inn på det defensive spillet i dag..5
Strandberg - mye det samme som Reginiussen, litt usikre bakover rett og slett. 5
Mikkelsen - selg. Selg, selg, selg. 1
Selnæs - positiv i deler av kampen, men blir usikker og upresis når Molde legger press på. 4
Jensen - kjemper og kriger, holder i gang spillet, beste på Rosenborg i dag. 7
Diskerud - mye det samme som Jensen egentlig, går nok tom etterhvert. 6
Skjelvik - har én fordel over de fleste andre - fart av en annen verden. Truer stadig, og tar riktignok en del riktige løp, synd teknikken ikke er bedre. 4
Riski - ikke "på" i dag. Prøver på mye, men sammen med Mikkelsen sørget han for at høyresiden vår er totalt ufarlige fremover og direkte skadelig bakover. 3
Søderlund - Ikke god i dag. Like tung, treig og uvenn med ballen som han har vært ellers i sesongen, men det mest betegnende med Søderlund er det totale fraværet av fandenivoldsk innstilling, får helt makk av å se ham jogge tilbake for å rette på sleiken, samme om det er avblåst for offside, frispark til motstander, sjanse til RBK eller you name it. 1
Gamst - kommer inn - skårer - det var vel egentlig det? Kunne godt kommet inn på høyre i stedet, for overraskelsesmomentet sin del.
Berntsen - totalt usynlig i innhoppet sitt.
Sørloth - er dessverre for lik Søderlund, men har mere guts og tæl. Kan nok bli en ok spiss, men alt for mye ansvar å legge på en ung spiller p.d.d.
KåreI - kampplanen er bra den, og vi spiller faktisk fotball! Kan ikke gjøre alt for mye når vi sliter i andre omgang, vi er tydeligvis alt for dårlig trent, samme faen hva Hjelde har sagt til resten av det forrige trenerteamet. Har heller ikke mye annet å sette inn, så sånn sett har jeg bare ros å gi til Kåre i dag. 6 _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3663 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 27.07.2014 20:04 Post subject: |
|
|
| Er det en panteautomat i nærheten av Lerkendal der Mikkelsen og Søder kan leveres inn og klubben kan kreve å få igjen pant? |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 27.07.2014 20:06 Post subject: |
|
|
| Søderlund sliter alltid med en eller annen obskur skade, så han kan du sikkert hive i kildesortering for glass. |
|
| Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 27.07.2014 20:07 Post subject: |
|
|
Diskerud var også svak.
Molde er bedre enn oss, tabellen lyver ikke. Dog godt å se at det er framgang i spillet, vi får håpe på avansement i Europa og fortsatt utvikling av spill. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 27.07.2014 20:08 Post subject: |
|
|
Back to unormal. _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 27.07.2014 20:09 Post subject: |
|
|
Søderlund og Mikkelsen gjenspeiler litt i hva Hoftun har holdt på med i sin periode som SD.
2 elendige fotballspillere!!! _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 27.07.2014 20:09 Post subject: |
|
|
Til tross for resultatet er jeg faktisk ikke så jævlig grinete. For første gang på mange år kan jeg se Rosenborgkamp uten å kjede meg eller forarge meg over et spill fullstendig blottet for plan og mening. Og dette har KI utrettet på ei drøy uke. Irriterer meg dog en smule at flere delvis gode angrep ebbet ut i elendige innlegg. Menmen. Neste runde er det Start, et dårligere lag enn MFK og enda mer tid for KI å drille inn fotball på gutta. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 27.07.2014 20:12 Post subject: |
|
|
| Stolpe på børsen for Mikkelsen og Søderlund. Hvorfor har ikke Hoftun hentet ny høyreback to uker inn i transfervinduet? Det positive er at vi har en klassespiss i Sørloth å sette inn når Søderlund sliter. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 27.07.2014 20:13 Post subject: |
|
|
| Hva. Gjorde. Høiland. Spørsmålstegn. |
|
| Back to top |
|
 |
selleck Senior
|
Posted: 27.07.2014 20:13 Post subject: |
|
|
Mikkelsen er ingen back, og det vises tydelig tidvis. Målene og sjansene ellers kommer stort sett rundt Strandberg som glipper mentalt, og Selnæs som blir stående og se på når tempoet øker. Dorsin er pensjonist, og da blir det mye ansvar på TR som nok en gang er solid.
Indreløperne er gode, spesielt i 1.omg, men svikter i returløpene etterhvert som de blir slitne. De må øve litt på å hvile med ball, slik at laget får samlet seg.
Offensivt er det mye rart. Søderlund får straffetrening. Minimum to timer ekstra hver dag, med avslutningstrening. Ellers svak. Risku prøver bra, mens Skjelvik... er rask. Men ikke en ving heller.
Det trengs seriøs opprydning i stallen. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 27.07.2014 20:14 Post subject: |
|
|
| number10 wrote: | Søderlund og Mikkelsen gjenspeiler litt i hva Hoftun har holdt på med i sin periode som SD.
2 elendige fotballspillere!!! |
Skjelvik? Det er for meg en gåte at noen kokte ned til at Skjelvik er RBK-materiale.. Synes han er sjokkerende dårlig. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 27.07.2014 20:16 Post subject: |
|
|
| Dew wrote: | | Hva. Gjorde. Høiland. Spørsmålstegn. |
Lavede 3-1 gestus med fingrene til Jensen. Ved ikke om det er det, du spørger til. |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 27.07.2014 20:17 Post subject: |
|
|
| Tempo, spill i lengderetning, få støttepasninger, få høye oppspill, flere 100%-sjanser, innsats. Morsomt å se kamp i dag, har ikke følt det sånn på flere år. Håper det kom som et resultat av hva gutta trener på, og ikke tilfeldigheter. At vi taper borte mot serielederen gir jeg egentlig faen i. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 27.07.2014 20:21 Post subject: |
|
|
| Med tanke på at vi spilte uten høyreback og spiss, er det vel ikke mer å vente. Synes de ned fordel kunne lagt om til 352 etter at Molde fikk sitt andre mål. Da kunne Søder gjort rett for seg og bundet opp en stopper for Riski. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 27.07.2014 20:21 Post subject: |
|
|
Dette var kjipt, men moro. 2014 gikk til helvete for lenge siden. Jobb med å utvikle spillet og komplettere stallen, så kan 2015 bli en skikkelig opptur.
Har fortsatt ikke lyst på Bruttern som hovedtrener til neste år, men tar han gjerne framfor Mnjanne og Perrrry. Dette var lovende. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.07.2014 20:22 Post subject: |
|
|
Ette en slik kamp må jeg holde meg litt i skinnet og forsøke å skille vår innsats fra resultat.
Molde scorer på tre av noe slikt som fem målsjanser, og en kombinasjon av Nyland og dårlige avslutninger fra våre gjør at Molde i prinsipet har punktert kampen etter timen. Som en mann som er interessert og glad i norks fotball er det selvsagt aldri positivt at Molde vinner, og i hvertfall ikke med komfortable sifre til tross for å ha vært best bare i rundt 1/3 av kampen.
Men jeg tar med meg det vi har sett av vårt eget lag i dag. Utrolig mye morsommere og underholdende kun ei snau uke etter trenerbytter. Vi står høyt, spiller ball, beveger oss, setter press på ballfører, og vinner andreballer. Det er selvsagt langt å gå fortsatt, men det er ganske markante steg som er tatt på kort tid.
Vi har en tynn stall, og det er åpenbart at vi må ha en ny spiss. Søderlund er passiv, treg, dårlig i ballbehandling, og i beste fall en middels avslutter. Tilogmed å bytte med Chukwu hadde styrket oss, og det sier litt. I tillegg må en ny høyreback inn uavhengig av om Svensson forlenger sitt vikariat.
Vi sliter med presisjonen i dag, spesielt foran mål og på innlegg. Men etter halvannet år omtrent uten trening på kampsituasjoner utover kampene vi har spilt, vil det ta litt tid før dette sitter. Men bevegelsene er veldig mye bedre, og innsatsen er på en helt annen planet enn for kun ei uke siden.
Jeg ser ikke på dritten sjøl, men jeg gleder meg til å lese referater fra fotballekstra, hvor jeg tar det for gitt at Rekdal i fri desur legger ut om det systematiske jukset og uportsligheten i Molde uten filter.
Jeg fikk ikke med meg overtidsminuttene - hva var det Høiland gjorde denne gangen? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 27.07.2014 20:25 Post subject: |
|
|
| OrionPax wrote: | | Høiland tar opp arven etter Rudi, Berre, Hulsker, Hoseth og Hestad m.fler som utøy og en klyse av dimensjoner. Jeg håper noe fælt skjer med ham. |
Det håper IKKE jeg!!!!!!!!
Lavmål.
Høres forøverig ut som om vi spilte en bra kamp.
Ser noen vil bytte Søder mot Grytkjær her, og støtter det 100%, om det er mulig.
Grytkjær er smart og lukter mål hele veien. Ja nesten så jeg synes vi burde hente Jo sondre Aas og satse på ham istede for Søder. Referatene deres fra kampen idag bekrefter bare langt på vei det!
Artig å høre at Årst synes vi var positive. Gleder meg til neste Lerkendaltur! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
Last edited by moomoo on 27.07.2014 20:27; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 27.07.2014 20:26 Post subject: |
|
|
"Hey, Rosenborg! Alle andre hate oss! ...." _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 27.07.2014 20:31 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | Det håper IKKE jeg!!!!!!!!
Lavmål. |
SÃ¥ bra, du er et bedre menneske enn meg, gratulerer. Uten at det er noen stor prestasjon. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
|
|
Beklager men jeg må: Folk må nå lære seg navnet på FKH spissen (kommentatorer på tv også) Han heter Gytkjær, ikke Grytkjær eller Grytekjær.. hjelpemeg _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
|
|
Lunna 4 - En kamp helt på det jevne. Kan ikke lastes for målene.
Dorsin 5 - Best i 1omg, men holder greit selv om han blir sliten i 2.
Reginiussen 4 - Må ta en del av skylda på 1målet da han feilposisjonerer seg
Strandberg 5 - Helt grei kamp.
Mikkelsen 2 - Ingen stor kamp av Mikkelsen, men han møtte opp og får 2...
Jensen 6 - Bør score 2 mål, ellers bra kamp. RBKs beste
Selnæs 5 - Har tatt store steg fra kampen mot Molde i fjor.
Mix 5 - Grei kamp av Mix men heller ikke noe mer.
Riski 3 - Sett ham bedre, men han har innsats.
Søderlund 2 - En ting er sikkert, vi betalte alt for mye for ham! Bør benkes
Skjelvik 6 - Har vært kritisk til Skjelvik tidligere, men synes faktisk at han gjør mye bra i denne kampen. Er ingen naturlig avslutter, men kan på sikt bli et farlig våpen offensivt for RBK.
3-1 resultatet tenker jeg ikke på, det positive er at vi står på ut kampen.
Har 10 dårlige minutter i første omgang, og tilsvarende pluss litt til i 2 omgang.
Ellers deilig å se at vi faktisk bruker indreløperne offensivt og at vi prøver på ting.
Rom ble ikke bygd på en dag, ei heller Brutterns spillemønster men vi er på vei! |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 27.07.2014 20:34 Post subject: |
|
|
Likte mye av det jeg så i dag, mye bra spill i lengderetningen, bra jobbing, bra tempo. Selv om resultatet ikke er bra så ser jeg mye mer positivt på fremtiden enn på lenge.
De herre bli bra de sjø, ska dokk sjå.
 |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 27.07.2014 20:43 Post subject: |
|
|
Lunna-5. burde fått BB bare for å hindre Høiland ett mål.
Dorsin-3. blir for lett å spille seg mellom Dorsin og Reg. er for treg.
Reg 5. greit. herlig driv fremover
Stefan-4. greit
Mikkelsen-1. DRITT.
Mike-5. stor innsats, burde hatt mål. viser stor vinnervilje som vanlig.
Selnes-4. blir litt for veik i perioder.
Mix-4. følger kampplan, mye opp i boks.
Skjelvik-3. helt utrolig at han klarer å sette midt på Nyland.
Søder-1. HELVETE!!
Riski-3. starter ofte i bakrommet, men blir ikke nok brukt.
Kåre-6. en mann som står for det han sier. vi ser alle hva som er kamp planen. |
|
| Back to top |
|
 |
|