| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
attityd! Proff
|
Posted: 25.07.2014 14:44 Post subject: |
|
|
Fra VG Direkte. Se notat kl. 1518
| Quote: | Sollied vil gjøre trenercomeback: - Garanti for suksess
Norges mest suksessrike fotballtrener venter på det rette tilbudet. Trond Sollied (55) er klar for for å bli trener igjen etter et sabbatsår. Han har tolv titler bak seg fordelt i Norge, Belgia, Nederland og Hellas
På spørsmål om han tror navnet hans kjølner i løpet av hvileår, svarer Sollied.
– For å si det sånn: Alle lagene jeg har trent har spilt europacup. Det er en garanti for suksess. (NTB) |
Får håpe Koteng tar en telefon eller tre til Sollied nå da. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 25.07.2014 14:46 Post subject: |
|
|
Ã…h herrefred.
Hvordan i alle dager kan han ikke være aktuell Koteng? Hør på arrogansen til TS - For å si det sånn: Alle lagene jeg har trent har spilt europacup. Det er en garanti for suksess.
Der er vinnermentaliteten som vi mangler på Brakka. Han er da åpenbart klar for en retur til RBK. Hva venter vi på? |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 25.07.2014 14:49 Post subject: |
|
|
| Fikk dessverre høre forrige helg at norgesretur frister svært lite for TS. Men ingenting hadde vært bedre enn at det ikke stemte. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 25.07.2014 14:55 Post subject: |
|
|
| I så fall meget skuffende hvis det er han som velger oss bort. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 25.07.2014 14:56 Post subject: |
|
|
Jeg tror en RBK retur hadde gått i orden om han hadde fått styre mye.
Men tror han ikke ønsker å komme da det er så mye rot i klubben. Tror kanskje det må ryddes litt før han evt kan tenke seg en come back til klubben. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 25.07.2014 14:57 Post subject: |
|
|
For meg høres det nesten ut mellom linjene som at han har lyst til å trene oss. Nå som han vet Rosenborg leter etter ny trener går han ut i media å snakker om at han er klar for å trene et lag igjen, og snakker om Europa-garanti, noe som er ett av hovedmålet vårt.
Ta en tlf nå Koteng! |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 25.07.2014 15:12 Post subject: |
|
|
BA.no
| Quote: | ANB-NTB
Han har tolv titler bak seg fordelt i Norge, Belgia, Nederland og Hellas. Den siste kom med Heerenveen i den nederlandske cupen i 2009. Nå melder Trond Sollied (55) seg klar for action etter et lite sabbatsår.
– Jeg har vært trener i så mange sesonger at et hvileår kan gjøre godt for sjela. Samtidig kan jeg få et tilbud i morra som jeg slår til på. Dette vet man aldri, men jeg er definitivt ikke ferdig med dette yrket, sier Sollied til NTB.
Hans siste jobb var i Tyrkia i fjor. Den varte i tre måneder.
– Jeg har hatt litt andre ting å tenke på siden det, men jeg føler meg virkelig klar igjen.
– Du er ikke redd for at navnet ditt kjølner i markedet?
– For å si det sånn: Alle lagene jeg har trent har spilt europacup. Det er en garanti for suksess, sier han.
Les også: Seier i «Bruttern»-debut
Sollied bor i Belgia og har kontroll på det meste som skjer i europeisk fotball.
– Det har vært flere tilbud siden i fjor høst, men jeg slår ikke til dersom jeg ikke føler det er riktig. Jeg må ha det totale sportslige ansvaret, også ved kjøp og salg av spillere. Det kan gjerne være folk rundt meg som kommer med mange og gode innspill, men jeg må ha siste ordet.
– Det behøver ikke være Manchester United som kommer. Jeg kan godt ta en klubb med en god historie i en bra liga. Det kunne også vært interessant å bygge opp noe, sier Sollied.
– Norge?
– Vet ikke, og jeg har ikke tenkt så mye på det.
Les også: – Riktig å selge Suárez
Sollied slo gjennom som trener med Bodø/Glimt da laget vant cupen og ble serietoer i 1993. Så bar det videre til suksess med Rosenborg før veien førte ham til sju gode år i Belgia.
Etter det vant han «the double» med Olympiakos i Hellas, men Sollied fikk likevel sparken.
Det greske eventyret ble etterfulgt av Al-Ahli (Saudi-Arabia), Lierse (Belgia), Gent (Belgia) og Elazigspo (Tyrkia). (ANB-NTB) |
Det passer ikke overens med sportsdirektør rollen. Han sier rett ut at han må være manager. Eller han må bestemme hvem SD henter inn og kan ikke ha det slik at SD henter spillere på eget initiativ.
Last edited by JanneB on 25.07.2014 15:15; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 25.07.2014 15:13 Post subject: |
|
|
| Forhåpentligvis kan dette tyde på at Sollied har brukt tiden til å få bukt med eventuelle problemer, og nå føler seg klar til å starte trenerkarrieren på nytt. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 25.07.2014 15:15 Post subject: |
|
|
Vi driver jo å posisjonerer oss for å få til akkurat det nå, da. Får håpe han legger merke til det.
Jeg er uansett skeptisk, tror ikke han selv vil. Ganske sikker på at Rosenborg har tatt kontakt og forhørt seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 25.07.2014 15:17 Post subject: |
|
|
Han sier han skal ha siste ordet, det betyr ikke at han vil være speider, sportsdirektør og hovedtrener - men ikke pokker om det skal signeres spillere han ikke vil ha. Det er hva "å ha det siste ordet" betyr, noe en hovedtrener alltid burde hatt. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 25.07.2014 15:19 Post subject: |
|
|
Godt mulig at det var hovedårsaken for at Sollied ble vrakt til fordel for Perry i 2012 da han fortalte Adressa at han ønsket å trene RBK igjen.
Skal ikke se bort i fra at han spiller "hard to get" nå. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 25.07.2014 15:19 Post subject: |
|
|
Betimelig at han er fit for fight igjen plutselig.
Tolker det som at det er gode sjanser for at han kommer hjem til RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 25.07.2014 15:23 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | Vi driver jo å posisjonerer oss for å få til akkurat det nå, da. Får håpe han legger merke til det.
Jeg er uansett skeptisk, tror ikke han selv vil. Ganske sikker på at Rosenborg har tatt kontakt og forhørt seg. |
Spørsmålet er om de som styrer denne klubben legger merke til det da. Tviler på at han tilbyr seg seg til oss som han langt på vei gjorde i 2012. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 25.07.2014 15:24 Post subject: |
|
|
Det er jeg helt overbevist om at de vet.
Koteng har vel fått direkte spørsmål om han var aktuell som trener ut året f.eks og svarte at han ikke var aktuell. Så da vet de om han. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
|
|
| JanneB wrote: | Godt mulig at det var hovedårsaken for at Sollied ble vrakt til fordel for Perry i 2012 da han fortalte Adressa at han ønsket å trene RBK igjen.
Skal ikke se bort i fra at han spiller "hard to get" nå. |
Og det forstår jeg godt, hvem faen liker å bli behandlet som dritt. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
|
|
Sitter med en følelse av at framtiden vår som nordisk storklubb forutsetter at man klarer å sikre seg Sollied en gang for alle. Satt på spissen en - være eller ikke være ansettelse.
Ikke det at det ikke finnes andre som kan gi oss suksess, jeg har bare ikke tiltro til at det blir ansatt en som kan ta oss tilbake med mindre det er Sollied. |
|
| Back to top |
|
 |
joeso86 Junior
|
|
|
Ser på vg nå: ''Trond Sollied vil gjøre trenercomback- garanti for suksess.
Norges mest suksessrike fotballtrener venter på det rette ttilbudet. På spørs om han tror navnet hans kjølner etter ett hvileår, svarer Sollied: ''for å si d sånn: alle lagene jeg har trent har spilt europacup. Det er en garanti for suksess'' _________________ Sjå opp her kjæm vi- norsk fotballs lokomotiv!!! |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 25.07.2014 15:26 Post subject: |
|
|
| Sollied er flink og har hatt mye suksess, men påstanden "Norges mest suksessfulle trener" er vel noe drøy? |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 25.07.2014 15:28 Post subject: |
|
|
| Sollied har ikke avvist RBK han, men han sliter med å få med seg familien til å bosette seg her. Har vært flere samtaler mellom RBK og Trond oppigjennom. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 25.07.2014 15:28 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: |
Og det forstår jeg godt, hvem faen liker å bli behandlet som dritt. |
Det ble sikkert en kjempe nedtur å bli vraket for Per-Joar Hansen. Det er ganske ydmykende. Men så har han hatt mange sjanser til å bli trener i RBK igjen - så om han ikke får massert egoet sitt maksimalt denne gangen bør det ikke være til hinder for at han blir trener igjen.
Hvis han klarte å trene et lag i Tyrkia og Saudi Arabia ila. de siste 7 årene er det ingen grunn til at han ikke skal klare å trene et lag i Trondheim. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 25.07.2014 15:33 Post subject: |
|
|
| thoves wrote: | | Sollied har ikke avvist RBK han, men han sliter med å få med seg familien til å bosette seg her. Har vært flere samtaler mellom RBK og Trond oppigjennom. |
Jeg skjønner ikke hva som er så fryktinngytende med Trondheim for familien Sollied. Dette har jo blitt gjentatt mange ganger. Sollied har jo tatt treneroppdrag både i Hellas og et eller annet araberland jeg ikke husker. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 25.07.2014 15:41 Post subject: |
|
|
| Gi mannen det han vil ha! Full kontroll og dobbel Perry-lønn! |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 25.07.2014 15:42 Post subject: |
|
|
Etter min mening er det en selvfølge at Rosenborg skal gjøre alt i sin makt for å hente Trond Sollied. Noe annet ville vært svært merkelig.
Han har alt vi trenger; rutine, erfaring, meritter, riktig mentalitet og riktig fotballfilosofi. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 25.07.2014 15:51 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | | Sollied er flink og har hatt mye suksess, men påstanden "Norges mest suksessfulle trener" er vel noe drøy? |
Foruten Eggen er det vel ikke langt i fra sannheten? _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 25.07.2014 16:18 Post subject: |
|
|
Kan jo alltids maile den til Ivar Koteng _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
|