| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best mot Sligo? |
| Alexander Lund Hansen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Tobias Mikkelsen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Stefan Strandberg |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tore Reginiussen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Micke Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
| Riku Riski |
|
0% |
[ 0 ] |
| Ole Selnæs |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mike Jensen |
|
93% |
[ 85 ] |
| Mikkel Diskerud |
|
1% |
[ 1 ] |
| Morten Gamst Pedersen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Alexander Søderlund |
|
2% |
[ 2 ] |
|
| Total Votes : 91 |
|
| Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 23.07.2014 23:42 Post subject: |
|
|
| quentez wrote: | | Skurrer litt med Helland på "feil" kant synes jeg. Hvis vi nå virkelig skal spille 4-3-3 som i gamle dager må han da være langt mer effektiv når han kan få lagt til gode crossere på sitt beste bein. |
Når både Gamsten og Helland er venstrefotet så må en av de enten sitte på benken eller bli innoverkant på høyresida. Syns skuddfoten til Helland er såpass sinnsyk at jeg gjerne vil ha han trekke skrått inn fra høyre og fyre av. I tillegg har vi jo en høyreving som back som fin kan både holde bredden og legge inn fra høyre.
Latt laget synke litt inn og jeg er rett og slett veldig spent! Bra lag, tydelig offensiv tanke og godfot! Gleder meg!  |
|
| Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 23.07.2014 23:44 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: |
Har ikke fulgt så mye med på dette, merker jeg, men har det vært vanlig at vi har offentliggjort laget dagen før? Er vel en typisk Eggen-ting å gjøre. |
Nei, det vanlige har vel vært å offentliggjøre laget ~ 90 minutter før kamp. Liker denne åpenheten bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 23.07.2014 23:45 Post subject: |
|
|
| quentez wrote: | | Skurrer litt med Helland på "feil" kant synes jeg. Hvis vi nå virkelig skal spille 4-3-3 som i gamle dager må han da være langt mer effektiv når han kan få lagt til gode crossere på sitt beste bein. |
Er vel hakket viktigere å ha gamst på venstre enn Helland, enn så lenge Mikkelsen er på back.
Helland er vel også suverent best som innoverkant. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 23.07.2014 23:46 Post subject: |
|
|
Tar ut laget døgnet før kamp, det kan jeg ikke huske sist RBK gjorde, må være fra da Eggen herjet i norsk og internasjonal fotball. En del av at de ønsker å være en åpen klubb, at man har ingenting å skjule osv?
Vi får se om samme åpenhet blir å se når vi møter Molde. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 24.07.2014 00:14 Post subject: |
|
|
På bare to treninger har Rosenborgs nye trener prøvd å innprente sin måte å spille på hos laget. Hvilke forandringer det blir å se på banen får vi vente til torsdag kl. 20:00 for å se, men det er i hvert fall klart at under Kåre Ingebrigtsen så skal Rosenborg spille 4-3-3.
- Ja, vi skal inn med to indreløpere og true rom i alle bauer og kanter, så vi gleder oss. Det ser du spillerne gjør også. Intensiteten er stor på treningen og vi må nesten holde dem igjen litt.
Og ny på indreløperplass kommer Riku Riski, noe som i hvert fall ikke tyder på en defensiv innstilling til kampen mot Sligo Rovers.
- Vi har lyst til å være offensive, så får vi se om det er godt nok. Vi skal i hvert fall gjøre et ærlig forsøk. Og selv om vi vet at vi trenger to mål, så trenger vi ikke å få begge i de ti første minuttene. Derfor skal vi være rolige, tålmodige og fornuftige, men det er klart vi skal angripe. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 24.07.2014 00:35 Post subject: |
|
|
| Gamst skulle jeg helst likt å se på benken, men nå er vi vel ganske fattige for alternativer på kantene. |
|
| Back to top |
|
 |
ImNotFreddy Senior
|
Posted: 24.07.2014 00:41 Post subject: |
|
|
| Er Svensson fortsatt skada? |
|
| Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 24.07.2014 00:47 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | Noe a la dette da?
Michelino Fisselini Ienessini
|
Fisselini! Dagens!  _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 24.07.2014 00:50 Post subject: |
|
|
hvor kan jeg kjøpe streamen??????
og holder det med 3mb linje tror dere for å få den til å virke???
er på en etterferie og har dødslyst til å se Kåres første kamp, ellers vil jeg angre fælt :/ _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 24.07.2014 00:53 Post subject: |
|
|
Kult og offensivt laguttak... Føler meg sikker på maks innsats i morgen, men blir overraska om samhandlingen sitter like godt allerede nå. Men, det blir jo ikke -helt- nytt for den gjengen her heller, så ny spilleglede og høyere intensitet kan forhåpentligvis være nok til at vi får se litt morsom fotball i morgen. Gleder meg ENDELIG -ordentlig- til kamp igjen, minn meg på å senke forhåpningene litt før avspark, for nå er jeg veldig klar for tredje runde...
EDIT: tror forøvrig 3mbit holder i massevis. blir neppe noen 4k-sending det her. selv satser jeg på å se den på 4g-nett i Oppdal :p
Last edited by andrezinho on 24.07.2014 00:56; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 24.07.2014 00:53 Post subject: |
|
|
Du kan vel knapt gå inn på rbk.no uten å få "reklame" for streamen slengt i trynet.
Om linja di holder skal ikke jeg mene noe om, men vi snakker vel ikke om full HD i psykokvalitet her, så det blir vel omtrent like labert som for oss andre.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 24.07.2014 00:56 Post subject: |
|
|
| ImNotFreddy wrote: | | Er Svensson fortsatt skada? |
Hadde du orka å besøkt hjemmesiden til 2mas, så hadde du sett denne artikkelen.
http://www.rbkweb.no/vis/10427 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 24.07.2014 00:57 Post subject: |
|
|
En ting denne formasjonen gir oss, som vel aldri ble benyttet under Perry i noen særlig grad, er fleksibilitet.
Hvis Helland eller Gamst ikke funker, så kan de bytte litt plass med Riski, og vi har Mix som også kan komme inn og rive opp litt.
Hvis vi dominerer totalt uten at Selnæs er nødvendig kan vi kanskje til og med kjøre tre offensive midtbanespillere, gitt at en holder igjen hvis de to andre læbber på.
Blir spennende å se. Har ikke kjempeforventninger, men som mange andre har sagt, gleder meg til kamp for første gang på lenge.. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 24.07.2014 01:13 Post subject: |
|
|
Ikke ta helt av da. Tre offensive midtbanespillere vil aldri gå bra.
Blir spennende å se dette laget, og spennende å se om det har rukket å komme en effekt av ny trener i banespillet allerede. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 24.07.2014 01:25 Post subject: |
|
|
Mener ikke å ta av - nevner det bare som en mulighet i en kamp hvor desperasjonen fort kan komme mot et lag vi normalt skal dominere helt. Var ikke noe forslag for ny "default" midtbane.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 24.07.2014 09:01 Post subject: |
|
|
| Quote: | | -Intensiteten er stor på treningen og vi må nesten holde dem igjen litt. |
Akkurat det å "holde igjen" spillerne er vel Hjeldes spesialitet, så det burde ikke være noe problem.
Det er begrenset hvor mye Ingebrigtsen rekker å gjøre på et par dager, men den kampen her bør det uansett være mulig å vinne. For første gang på flere år merker jeg at det faller seg naturlig å håpe 100% på seier. |
|
| Back to top |
|
 |
Kaize Proff
|
Posted: 24.07.2014 09:56 Post subject: |
|
|
Merker at jeg, for første gang på et par år, gleder meg sinnsykt til kampen i kveld. Blir spennende å se om KI klarer å få hentet ut deler av det som bor i dette mannskapet, eller om Perry har klart å drepe det siste av offensive tanker de måtte hatt?
3-0 til RBK, Riski, Søder og Jensen  _________________ Helland som sentral blir for meg å forsøke å fylle et rundt hull med en oval kloss laget av sagspon med syltetøystrikk rundt. Zorac 19.02.21 |
|
| Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 24.07.2014 10:26 Post subject: |
|
|
Forstår ikke optimismen. Er jo akkurat samme laget som spilte hjemme.
Kun en formasjonsendring. Mest sannsynlig blir vi kontret ihjel siden de
2 sidebackene Dorsin/Mikkelsen ikke er gode nok. Begge går samtidig
og blir liggende for høyt. De ødelegger rom, blir feil vinkel i oppspillsfasen og
noe som gjør frispilling vanskelig og gir Sligo brudd. Sligo spiller vel 5-3-2
denne gangen og vil få kontringer mot Reg/Strandberg som er for seine.
Stygt redd det blir avgjørende. _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2846 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 24.07.2014 11:52 Post subject: |
|
|
| obri wrote: | | Forstår ikke optimismen. |
La nå de stakkars forumbrukerne få glede seg til kamp da, for en gangs skyld!
Er, i likhet med mange andre her inne, forsiktig optimist. Motstanderen er overkommelig, og håper at ny trener-effekten slår inn. Stort mer begredelig enn de siste kampene under Perry kan det uansett umulig bli. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 24.07.2014 12:07 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 24.07.2014 12:15 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 24.07.2014 12:22 Post subject: |
|
|
Hahaha  |
|
| Back to top |
|
 |
RBKrosenborg Proff
|
Posted: 24.07.2014 13:45 Post subject: |
|
|
Håp er troen på noe positivt, men da må det ikke sammenlignes med obama.
Vi håper selvsagt alle at kåre kommer til å styre rbk-skuta,
bedre en barack har styrt usa-skuta så langt 
Last edited by RBKrosenborg on 24.07.2014 13:56; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 24.07.2014 13:56 Post subject: |
|
|
Jeg postet den posteren mer for å sette bilde på den tilsynelatende gryende stemningen i kamptråden (blant enkelte), ikke fordi jeg tror KI er noen frelser akkurat :)
Så ble det jo en veldig bra tee-up til Knowrud av det også :)
Når det er sagt, så er jeg for en gangs skyld litt spent på kampen, og gleder meg faktisk en del til å følge med på en hakkete en-kameras stream i kveld. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 24.07.2014 14:05 Post subject: |
|
|
Jeg ser ikke stemningen her på forumet på samme måten som deg da.
Ser at mange, i likhet med meg selv gleder seg mere enn vanlig til kamp, ja.
KÃ¥re har jo ikke noe bedre CV enn Perry hadde.
Men det er lov å håpe at selv enkle grep kan gjøre oss noen prosenter bedre.
Gutta liker ikke å tape og med litt stang inn kan vi fikse de neste 2 kampene bar på vilje og tro.
Jeg har ihvertfall koblet opp livesendingen mot TV,en allerede.  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
|