English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 271, 272, 273  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 13:16    Post subject: Reply with quote

micke wrote:
Til og med Eggen så ut til å like det han så av Bruttern Smile

En ekte RBK'er med ny giv og erfaring. Som Koteng nevnte, så har han mye humør og er kjapp i replikken. Tommel opp for at han vil hjelpe klubben til å få arbeidsro, og da bør vi stå sammen og støtte Bruttern til å gjøre en knakanes jobb. Så får vi håpe at han gjør en så god jobb at han blir en del av rbk i lang lang tid

Dette. Han vise at han ønsker å hjelpe klubben. Om han blir her i 4 mnd eller mange år virker ikke å være av betydning for han. Måten han angriper første trening på er også flott.
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 13:17    Post subject: Reply with quote

Jeg husker godt KI som spiller. Han og Mini var knoll og tott. Stort sett alltid godt humør og smilet på lur. For ikke å snakke om at han hadde draget på damene Cool Vi var noen og enhver som så opp til disse kule RBK-spillerne som alle jentene var småforelsket i.

Nå skal ikke jeg uttale meg hvordan Kåre kommer til å gjøre det rent fotballfaglig, men jeg synes det er positivt å få inn noen fra "gullalderen" i klubben med slike holdninger og smittende humør. Kåre er en type som alle fotballmiljøer trenger - han har erfaring med det å vinne over tid (hva det vil si å gjenskape suksess), og han er en kul (positiv og et vinnende vesen) kar som spillerne helt sikkert både liker og respekterer.

Personlig er jeg glad for at vi knytter Kåre tettere til klubben. Vi trenger å ha ham hvor han hører hjemme - nemlig i Rosenborg.

Velkommen hjem KÃ¥re RBK
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 13:26    Post subject: Reply with quote

Bare jeg ser antydning til en spilleplan nå i 4-3-3 med Selnæs sentralt, så skal jeg bære KI på gullstol hvor enn han trenger å gå.

Jeg er sulteforet på gode opplevelser. Sist jeg syntes Rosenborg gjorde det bra var etter de tre første kampene i fjorsesongen. Da hadde jeg trua. Det er bare det at bingoligaens første tre runder _alltid_ er totalt overveldende kokos.
Back to top
micke
Proff

PostPosted: 22.07.2014 13:29    Post subject: Reply with quote

robinla wrote:
Ser definitivt for meg at Kåre vil være en perfekt assistenttrener til neste år og årene framover.

Håper han får bli assistent i mange år og tar til seg så mye læring som en svamp, og den dagen MrSuperduperDyrekjøpteTrener/Manager legger opp eller forsvinner, så er Bruttern klar til å føre laget videre med stolthet, rutine, kunnskap mm.
Barney
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 13:58    Post subject: Reply with quote

For min del håper jeg han sørger for at vi vinner ligaen, går videre i Europa, spiller feiende flott fotball og får fortsette neste år.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 14:02    Post subject: Reply with quote

Var noen å så på treningen i dag? Hører reporteren til RBK sier at treningen er helt annerledes enn før?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.07.2014 14:06    Post subject: Reply with quote

gleder meg til en oppsummering av noen som overvar treningen idag live! Av det lille adressas livesending hadde å by på før den tryna så syns jeg det er godt å se at liten bane, kontringer og kjegler er erstattet med spillere, stor bane, bevegelsesmønster og stopp/start i spillet. Smile
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 14:20    Post subject: Reply with quote

Er det noen steder hvor de offentliggjør treningstidene fremover?
Vet de skal til Irland og Molde, men de skal vel om ikke annet trene til uken Smile
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 14:22    Post subject: Reply with quote

Åja. Her var det fokus på angrep. Og bevegelsene fremover.

Bra trøkk.

Kåre til Gamst om å spille ut til Dorsin på treninga: ''gjør det fort, men itj for fort, husk på at han e 60 år han som kjæm fremover''
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 14:24    Post subject: Reply with quote

JohnTiger wrote:
Er det noen steder hvor de offentliggjør treningstidene fremover?
Vet de skal til Irland og Molde, men de skal vel om ikke annet trene til uken Smile

Vi skal kjøre en mobilisering til lørdagens trening. Preppe dem til Moldekampen.

Kom da.

Alle treningstider ligger på rbk.no
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.07.2014 14:27    Post subject: Reply with quote

Quote:
- Om vi ønsker å spille på en måte må vi øve på det. Det gjør vi i dag.

Etter en lang tid med helt surrealistiske rykter om treningene under Perry så er det så forbanna deilig å bare få det servert så enkelt og greit som dette!

Gjør vi dette hver dag så er det klart at vi kommer til å bli bedre. Lurer allerede nå på om jeg ikke må kaste endel penger både på seier, handicap og avansement på torsdagskampen, Sligo er tross alt et meget svakt lag!

Elsker hvor lite som skal til for at jeg skal bli gira opp i skyene igjen Cool
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 14:29    Post subject: Reply with quote

Kunne ikke sagt d bedre selv 1972. Deilig.

HÃ¥per spillerne er like gira som oss;) da bli dette bra.
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 14:30    Post subject: Reply with quote

jeg og er positiv, viktig at vi støtter klubben i denne perioden. det skjer mye bra nå som vi har håpet på i lang tid.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 14:30    Post subject: Reply with quote

Gaahh....Kan ikke rbk.no legge ut video av treningen da? De legge jo ut alt annet møl...
Back to top
Beren
Rutinert

PostPosted: 22.07.2014 14:41    Post subject: Reply with quote

Jeg overvar treningen på lerkendal og har følgende konklusjon:

Mye trykk, men er usikker på om spillerne gjorde det pga all media som var der, samt at Eggen gikk rundt. Trenger ikke å ha noe med KI å gjøre, men det gjenstår å se!

Når det kommer til det fotballtekniske så det ut som KI har noe å tilføye på det offensive, konkrete roller og relasjonsbygging i felt. Jeg er positiv - så langt.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 14:42    Post subject: Reply with quote

At vi vektlegger det offensive er veldig bra, sent men godt.

I TL er det å ha et godt innarbeidet offensivt spillemønster + gode spillere nøkkelen, defensiv trening som struktur når de andre har ballen, posisjonering osv bør komme i andre rekke, det er faktisk enkelt å trene på.
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 14:58    Post subject: Reply with quote

shadwell Tommel'n opp!
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 22.07.2014 15:27    Post subject: Reply with quote

shadwell wrote:
Åja. Her var det fokus på angrep. Og bevegelsene fremover.

Bra trøkk.

Kåre til Gamst om å spille ut til Dorsin på treninga: ''gjør det fort, men itj for fort, husk på at han e 60 år han som kjæm fremover''

Seriøst? Laughing

- Torgeir Børven
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 22.07.2014 15:31    Post subject: Reply with quote

Det er jo nesten NAE nivå over den kommentaren Cool
Danserud
Rutinert

PostPosted: 22.07.2014 15:43    Post subject: Reply with quote

Dorsin er morsomt nok en måned yngre enn Gamst.
Back to top
Petasticc
Junior

PostPosted: 22.07.2014 16:06    Post subject: Reply with quote

Brego wrote:
Gaahh....Kan ikke rbk.no legge ut video av treningen da? De legge jo ut alt annet møl...

Send mail til Adressa. De har sikkert opptak, siden de sendte treninga LIVE i dag Smile
Back to top
Borden
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 16:30    Post subject: Reply with quote

Er slett ikke sikker på kvalitetene til Kåre, men han er en likandes fyr og det er herlig å lese kommentarene om treningen som har vært i dag.

På første gang på veldig, veldig lenge kjenner jeg at jeg både gleder meg og har forhåpninger til å se laget spille. Tok meg selv i å få gode tanker om en spennende høst med gull-duell mot Molde og kamper i Europa, med en offensiv og underholdende spillestil.
Back to top
strandli
Junior

PostPosted: 22.07.2014 16:36    Post subject: Reply with quote

ImNotFreddy wrote:
Skjønner ikke hvordan det der motbeviser det jeg sier. Hareide var solid, men jeg lot han logge siden jeg skrev "siste 10 årene.".

SÃ¥ kan vi ta det fra starten av da.

OBR: Første assistenten som tok over. Ikke noen sterk lederskikkelse, klarte så vidt å karre seg til seriegull før han tapte maktkampen innad i klubben.

Perry: Andre assistent som tok over. Nermere nedrykk enn gull. Sparket etter en halv sesong.

Høgmo: Ikke en assistent, hadde store planer om å bygge en moderne klubb, men måtte gi selv pga helsemessige årsaker.

Tørum: Tredje assistent. Tok vel gull etter at han tok over for Høgmo, og gjorde det bra i CL med hjelp fra Eggen, første sesong på egenhånd var det slutt halvvegs.

Så fikk vel 4. assistent Henrikssen ett halvår som hovedtrener.

Hamren: Neste sterke personlighet med stor suksess i serien

Eggen: Sier seg selv.

JJ: Hadde suksess i Stabæk, men klarte ikke å gjenskape denne i RBK. Fremstår heller ikke som en sterk personlighet.

Perry: Negativ og destruktiv i omtrent alt han sier. Ikke god nok.

Konklusjon: For å kunne klare å gjenskape suksess over tid i RBK så ,å du være en sterk person.

Ja, det er bare Rekdal og Nordlie igjen her til lands, derfor må en se til utlandet.

Ja for all del så er jeg enig at en trener med sterk personlighet har mer å fare med i RBK men da må han ha ett større ansvarsområde type manager.

Men det jeg vil frem til er at 6 av treneransettelsene kan forsvares i henhold til cv og meritter .

Spørsmålet er da hvor stort ansvar vil RBK gi til en ny hovedtrener.
Eggen og Solskjær er 2 trenere med stor suksess i Norge som fungerte med ett slikt ansvar.
Man må treffe 100% på den treneren.
Ellers blir det fort Engelske tilstander lignende manager typene som er der.
RBK har ikke den økonomien som er i England og kan ikke ta ett sånt tap.

At NAE hadde den manager lignende jobben er vel forståelig når han fra starten tok over en amatørbedrift og når penger ikke var ett tema i Eliteserien i 1988.
Men klubben vokste med Eggen og det samme gjorde pengemengden.

Solskjær kommer inn til ett Molde med Røkke i bakhånd og han satte sine krav for å ta jobben.
De kravene måtte Molde ettergi hvis de ville ha han.

Er ikke mange trenere som kunne fungert på samme måte her i Norge.
Er nok ikke så mange utenlandske trenere som ville ha kommet til RBK i den tilstanden vi er i nå heller.
Det hadde i så fall blitt trenere uten en cv.

Nok av utenlandske trenere i eliteserien allerede.
Hvem er det som har så kjempesuksess?
David Nielsen,Norling,Jønnson,Deane,Olsson,Jonevret,Haglund.
Syns ingen av disse har imponert.
Bob Bradley er vel den eneste som jeg syns har gjort en god jobb.

4 av de 5 topplagene har Norsk trener.
Det må vel være minst 1 trener som har spilt og lært under Eggen som hadde kunne gjort en god jobb for oss.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 16:46    Post subject: Reply with quote

strandli wrote:

Nok av utenlandske trenere i eliteserien allerede.
Hvem er det som har så kjempesuksess?
David Nielsen,Norling,Jønnson,Deane,Olsson,Jonevret,Haglund.
Syns ingen av disse har imponert.
Bob Bradley er vel den eneste som jeg syns har gjort en god jobb.

Dette gir min skepsis til utenlandske trenere. Talentfulle folk i utlandet får som regel sjansen der og kun et ekstremt lite fåtall av de flinke vil kunne tenke seg å flytte til Norge.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 16:49    Post subject: Reply with quote

Selv om jeg forstår skepsisen til utenlandske trenere er det en vesentlig forskjell her.

Ingen andre klubber i norge kan vise til historien til RBK. Dette gjør at det i større grad vil være kjennskap til klubben og dens historikk. Dette tror jeg kan være med på å lokke hakke større navn enn det disse klarer å komme opp med. At Stabæk får Bradley er et tegn på at det finnes potensielle gode navn og hente.

At utenlandske trenere ikke nødvendigvis lykkes i andre klubber i Norge trenger ikke å ha noe å si for valget RBK evenutelt tar i samme retning. Men jeg forstår selvfølgelig skepsisen, men jeg ser ikke at det er noen nordmenn per dags dato som har de kvalitetene vi er ute etter.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 271, 272, 273  Next
Page 15 of 273

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb