English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hoftun
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 358, 359, 360 ... 405, 406, 407  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JanneB
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 08:53    Post subject: Reply with quote

oddarild wrote:

Det meste av det du skriver her, er svar på ting som ikke en gang er i nærheten av det jeg skrev.. Supporterne sin drittjobb er å STØTTE laget i motgang (det er det hele ordet Supporter betyr).

Akkurat. Å støtte et lag i motgang er som forhold mellom en mor og et barn. Hvis barnet skusler bort potensialet sitt så gir du beskjed.

Den Tom Nordlie argumentasjonen du kommer med holder ikke mål.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 09:05    Post subject: Reply with quote

oddarild wrote:
Enig, men har stor forståelse for det, noen av de spørsmålene de journalistene kommer med er jo mildt sagt dumme og provoserende.. Noe som sikkert er helt med vilje..

Synes forøvrig at alle tre, takler alle spørmålene eksemplarisk!

Er du supporter selv?Eller du en av de som VET best som sitter klager på folk som faktisk gjør noe for klubben.

Skal vi se på at klubben vår går til andundas da? Er det og være supporter?

Ingen i norge støtter sin klubb så mye som oss i RBK. Se hvor tomt det er ellers i landet.

De sitter bare på sosiale medier og klager på oss.

Hadde vi hatt en sportslig avdelig som har fungert,hadde vi ikke trengt og bruke tid på og få bort folk.

itillegg hadde vi vært milevis framom andre lag.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
oddarild
Proff

PostPosted: 22.07.2014 10:46    Post subject: Reply with quote

Jeg er selv supporter, og har vært sint og skuffet i store deler av de fire siste sesongene, og hvis du hadde lest alt det jeg skriver og ikke bare plukke ut de små delene som du ikke liker, så hadde du sett at jeg er helt enig i at endringene måtte komme, helst for lenge siden..

Med mobbing så mener jeg ikke det å ha banner der det står at hoftun må gå av, jeg snakker om et lite fåtall av brukerne her inne, som går langt over streken i sine uttalelser..

Jeg har også tidligere berrømmet de som er på både borte og hjemmekampene og synger hele kampene.. Kjernen er helt fantastiske på kampene!! Jeg kritiserer kun mobbingen, fra et fåtall av supporterne, det synes jeg kommer klart frem i de uttalelsene mine, så ikke kom med den at jeg har sagt at man ikke har lov å si fra, jeg sa faktisk det stikk motsatte av det du kritiserer meg for..

@ janneB
Er du seriøs? Du kommer med akkurat den samme quoten og uttalelsen som jeg svarte på 7 minutter tidligere, skjerp deg.

Edit: ps: jeg vet absolutt ikke best, og har ikke hevdet det, jeg kommer kun med min helt personlige mening, det er lov, og for alt jeg vet er den helt på jordet, men det føler jeg ikke..
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 10:55    Post subject: Reply with quote

Noen som gidder å poste det Krok skriver i dag?
Back to top
selleck
Senior

PostPosted: 22.07.2014 11:00    Post subject: Reply with quote

Endringene har egentlig fått sin legitimitet i at supporterne har varslet såpass tydelig som man har gjort.

Hansen nevnte det også i pressekonferansen igår - at de legger merke til hva som skjer på nett, og med bannere som er opp/ned. De er mennesker.

Ikke minst har reaksjonene fått sin tyngde gjennom at Kjelsnes har opptrått såpass ryddig som han har gjort (dog virket han litt usikker da han måtte begrunne motstanden mot Hoftun :-> ).
Back to top
Pi_Meson
Proff

PostPosted: 22.07.2014 11:09    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:

http://oi57.tinypic.com/116j7o8.jpg
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 11:10    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:

Innlegget havner vel i den kategorien det har blitt vanlig å karakterisere som mobbing. Litt i samme gate som det Hansen drev med i Meråker i går, og som mange trofaste supportere og medlemmer av klubben har hevdet i mange år.

Det som er nytt det siste døgnet, er at mobberne får skryt og hederlig omtale.
Back to top
oddarild
Proff

PostPosted: 22.07.2014 11:15    Post subject: Reply with quote

Spar deg!
Edit: Hvis det er ment til meg riktignok..

Last edited by oddarild on 22.07.2014 11:33; edited 1 time in total
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 11:21    Post subject: Reply with quote

Ja det er merkelig at når noen henger opp ett banner på ØØ eller skriver på nett at Hoftun må gå så er det mobbing og fryktelig galt.....mens når PJH eller Kroken eller noen andre sier det samme så er konstruktiv kritikk og ett godt bidrag til å gjøre Rosenborg bedre.

RBK RBK RBK
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 11:24    Post subject: Reply with quote

Pi_Meson wrote:

http://oi57.tinypic.com/116j7o8.jpg

Takk!
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 11:24    Post subject: Reply with quote

Har lest gjennom Kroken sitt innlegg, og det virker veloverveid og balansert. Deler forøvrig samme mening ang. ansettelsen av Ingebrigtsen.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.07.2014 11:31    Post subject: Reply with quote

Det som er så forbanna irriterende med det siste døgnet er hvordan ekspertene skamløst snur seg rundt og er enig med flertallet.

I mange år har RBK-supportere pekt på hva som er galt i RBK og blitt skutt ned på en nedlatende måte av alle eksperter og gamle helter.

Når PJH åpner kjeften og sier det samme som vi har sagt i årevis, da er det helt riktig. Da angriper ekspertene Hoftun, styret og resten av organisasjonen.

Men det håpløse er at disse ekspertene sjeldent klarer å ha to tanker i hodet samtidig. Nå er plutselig PJH god nok trener egentlig, han ble bare felt av organisasjonen.

Vel eksperter og helter: PJH er for dårlig og det samme er Hoftuns rolle og organisasjons- og ansvarsoppbyggingen i Rosenborg.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 22.07.2014 11:55    Post subject: Reply with quote

JohnTiger wrote:
Ja det er merkelig at når noen henger opp ett banner på ØØ eller skriver på nett at Hoftun må gå så er det mobbing og fryktelig galt.....mens når PJH eller Kroken eller noen andre sier det samme så er konstruktiv kritikk og ett godt bidrag til å gjøre Rosenborg bedre.

RBK RBK RBK

Tro om journalistene/lynsjemobben, som skriver i flokk og gjerne sparker nedover (i status), hadde karakterisert Kroksæther og Per Joar Hansen som ramp og mobbere dersom de hadde stått på ØØ med et banner eller kritisert Hoftun i et innlegg på RBKweb?

Uansett ser man at presis etterpåklokskap er en øvelse flere mestrer.
SeG
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 12:02    Post subject: Reply with quote

Ingen tvil om at det som har skjedd og holder på å skje i klubben nå er en seier for det som har blitt diskutert her inne over lengre tid.

Dessverre har tapern blitt klubben vi alle elsker

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 22.07.2014 12:14    Post subject: Reply with quote

Jeg lurer på en ting. Nå er altså Hoftun vingeklippet, og ligger under Kåre i hierarkiet, men skal fremdeles styre med spillerlogistikk. Vil det si at Hoftun kun gjør mye av det praktiske arbeidet rundt kjøp/salg av spillere, eller er det han som bestemmer hvilke spillere vi skal ha/ikke ha i Rosenborg?

Hvor mye makt skal Kåre ha oppi dette? Han er jo kun midlertidig trener, og det ville være dumt å gjøre store spillerkjøp basert på de få månedene han skal være her. Hvis han for eksempel mener at vi må få inn en midtbanespiller, men Hoftun mener vi har nok midtbanespillere, hvem bestemmer? Koteng?
Back to top
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 22.07.2014 12:16    Post subject: Reply with quote

Virker som Koteng bestemmer alt nå, ja.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 22.07.2014 12:17    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke svaret, men jeg håper de kan bli enige om at det kunne vært en idé med en høyreback i stallen utover høsten...

Ja, backer blir brukt forskjellig, men forhåpentligvis går det an å finne en som er av en sånn kvalitet at han ikke får 4 mnd. kontrakt...
stenex
Rutinert

PostPosted: 22.07.2014 12:18    Post subject: Reply with quote

BBQsaus wrote:

Hvor mye makt skal Kåre ha oppi dette? Han er jo kun midlertidig trener, og det ville være dumt å gjøre store spillerkjøp basert på de få månedene han skal være her.

Det ligger vel ganske tydelig i kortene her at Kåre fremdeles er på Lerkendal ved sesongstart 2015. Dog forhåpentligvis da som assistenttrener.

Hvorfor skal han forlate en fast stilling som assistenttrener i Viking mot et 5-måneders vikariat som hovedtrener i Rosenborg, deretter arbeidsledig?

Han har nok fått forsikringer. Da bør han også ha en hånd i spillerlogistikk i den tid han er hovedtrener. Noe annet blir useriøst og en tydelig umyndiggjøring av ny trener fra start er neppe en god ide ...

Last edited by stenex on 22.07.2014 12:20; edited 1 time in total
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 12:19    Post subject: Reply with quote

Kan ikke se for meg at Koteng skal ha ansvar for spillerlogistikken. Det er vel klart at fotballkunnskapen hans er ytterst begrenset nå

Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 12:29    Post subject: Reply with quote

Regner med styret sitter med en del ansvar her, og vil ved eventuelle spillersalg/kjøpt vurdere om spillern er av en sånn type eller kaliber at han er relevant uavhengig av hva som skjer når en ny trener eventuelt kommer inn portene.
Back to top
LateBarter
Junior

PostPosted: 22.07.2014 21:37    Post subject: Reply with quote

Hoftuns rolle
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 21:49    Post subject: Reply with quote

LateBarter wrote:
Hoftuns rolle

Tommel'n opp! nok en fin refleksjon dette, men er usikker på om det er rom for noen ny/annen rolle for Hoftun lenger.. men vi får se;)

Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 21:58    Post subject: Reply with quote

STRANDerGUD wrote:
LateBarter wrote:
Hoftuns rolle

Tommel'n opp! nok en fin refleksjon dette, men er usikker på om det er rom for noen ny/annen rolle for Hoftun lenger.. men vi får se;)

Ikke umulig at det kan finnes en veldig god rolle for Hoftun.

Ser man gjennom denne tråden, og sammenligner med den reelle rollen Hoftun har hatt, iflg Koten, og alle andre uttalelser, så ser man jo at det meste av kritikken, er basert på at Hoftun ikke har utført en rolle han faktisk ikke har hatt i klubben.

Hoftun har gjort en del tabber, som han får rettferdig kritikk for. Ellers, får han mest kritikk fordi han har hatt en tittel, som tilsa at han har hatt mye mer makt enn han egentlig har hatt, bortsett fra de siste 4 ukene.

Svært mye av kritikken her inne, er egentlig en kritikk av hvordan organiseringa i RBK burde ha vært, og hvilke oppgaver Hoftun burde ha gjort. Men manglende gjennomføring av oppgavene, har blitt tillagt Hoftun, i stedet for systemet.

Hvis klubben får en god organisering av sportslig avdeling, så er det faktisk mulig, at Hoftun kan fremstå som en helt okei arbeidstager i sin plass organisasjonen.

Det er faktisk meget mulig (uten at jeg har innsidekjennskap til å kunne fastslå det) at RBK hadde vært en bedre klubb, hvis Hoftun hadde hatt myndighet til å trekke de lange linjene. Hvis han hadde kunnet kjøpe spillere på egen hånd etc etc.

Dette har blitt tillagt Hoftun, men har jo ikke vært hans jobb. Jfr. Kpoteng intervjuet utført av 2mas.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 22:17    Post subject: Reply with quote

Det er gode poenger du drar fram her PerO. var ikke et forsøk på å avskrive ham helt, men jeg er bare usikker på hva slags rolle det eventuelt skulle bli. man må i allefall unngå å opprette nye stillinger/funksjoner kun for å beholde ham. Jeg har vært inne på tidligere at mannen tross alt var en av Europas beste midtstoppere i sin tid og garantert har noe å komme med i den forbindelse. (Trening og utvikling av forsvarsspillere feks)

Om Hoftun hadde utviklet klubben bedre med full makt fra starten av forblir såklart kun spekulasjon, men det føler jeg meg ganske sikker på at det ikke hadde blitt. Jobben han har hatt er også vel så mye å være forretningsmann og der ser jeg ikke at han har noen reell erfaring utover tiden i B/G. Men han har nå fått gått en historisk lang lærlingtid;)

Uansett håper jeg de kan dra nytte av hans kompetanse hvis det er behov og funksjoner/stilling til det men hvis ikke kan det være likegreit å skille lag. Kanskje kan han igjennom andre klubber skaffe erfaring og en dag komme tilbake, hvem vet? Fotballen er rund

Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 22.07.2014 22:23    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Ser man gjennom denne tråden, og sammenligner med den reelle rollen Hoftun har hatt, iflg Koten, og alle andre uttalelser, så ser man jo at det meste av kritikken, er basert på at Hoftun ikke har utført en rolle han faktisk ikke har hatt i klubben.

For noe tull, det passer overhovedet ikke.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 358, 359, 360 ... 405, 406, 407  Next
Page 359 of 407

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb