English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nils Arne Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 204, 205, 206 ... 258, 259, 260  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 17.06.2014 00:03    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:

Bokhylla er uansett kult. Er vel samme løsning som Nasjonalbiblioteket bruker (nb.no)

http://www.nb.no/Tilbud/S...okhylla.no

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran

PostPosted: 17.06.2014 00:14    Post subject: Reply with quote

Problemet er egentlig at alle på Brakka kan hige så mye de vil etter å bruke Go'foten. De kommer ikke til å lykkes med å implementere det.

Men la oss være ærlige. Det er ikke rakettforskning det som står i Go'foten. Det er ikke sånn at jeg leste noe jeg i utgangspunktet ikke kunne tenke meg selv. Men det er på alle måter fasit for å utvikle en prestasjonsgruppe.

Boken til Eggen er en oppsummering av all god lederutdannelse og pedagogikk. Men det er nå engang sånn at det er det som IKKE står i den som er det viktigste. Go'foten, kombinert med Eggens personlighet og væremåte var vinneroppskriften. Det ble oppsummert tidligere i tråden hvor det fortelles at Eggen flår en spiller for å gjøre feil, mens han minutter etterpå gir ham uhemmet skryt for å gjøre riktig.

Winsnes (tror jeg) utdypet vel dette i en kommentar i en nettavis nylig. Mannen var livredd for å gjøre feil ihht arbeidsoppgavene. Spilte han en pasning feil fryktet han nakkeskudd. Gjorde han rett var det derimot 10 andre spillere som fortsatte symfonien av bevegelser til å lage et velstemt orkester - og med det en følelse av mestring og lagånd, og av å lykkes.

Du kan gjøre spillerne dine godt trente, fortelle de hva de bør gjøre i en gitt situasjon, stoppe spillet og instruere videre, men før du innehar Eggens væremåte vil det være ekstremt vanskelig å implementere hans veldig enkle, og geniale, idé om samhandling.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.06.2014 00:42    Post subject: Reply with quote

Uansett er vi (tydeligvis) milevis unna både kvalitet, intensitet, og opplegg for treninger under Perry enn vi var under Eggen. Der Eggen sier at det vanskeligste i fotball er å score mål, derfor er det det vi øver mest på, har det omtrent ikke vært avslutningstrening under nordlendingen. Der Eggen brukte brorparten av treningstimene på fotball på stor bane, virker det å være tredemølle og apparat-regime under Perry. Der Eggen la opp hele sin filosofi på samhandling og relasjoner som fører til angrepsfotball, står Perry med et lag omtrent uten et kollektiv, med enorm variasjon i tilnærming til kamper, laguttak og coatching fra linja.

Vi har ikke mindre skader og er ikke i bedre fysisk form under dagens modell enn Eggens, snarere tvert imot. I tillegg scorer vi mindre, spiller dårligere fotball, og har spillere som klager over både treninger, fokusområder, og manglende samhandling og lagfølelse.

Eggen var selvfølgelig like mye riktig type som rett treningsregime, men i dag har vi ingen av delene. En dårlig trener med et godt opplegg er bedre enn en dårlig trener med et dårlig opplegg, for å si det litt blunt.
MariusV
Veteran

PostPosted: 17.06.2014 22:20    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke uenig, men jeg tror egentlig ikke det er så mye bedre.

Edit: Sagt på en annen måte: Et godt opplegg under en dårlig trener er et dårlig opplegg.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.06.2014 20:44    Post subject: Reply with quote

Husker jeg så prøvebilder fra «12 lod sølv» i Budalen i forfjor, men kan ikke huske å ha sett bilder i kostyme fra forestillinga før:

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 20.06.2014 08:10    Post subject: Reply with quote

NAE som prest, faktisk...
SuperTimCahill
Veteran

PostPosted: 20.06.2014 14:42    Post subject: Reply with quote

Det var nesten så jeg ble religiøs her i et øyeblikk.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 20.06.2014 14:47    Post subject: Reply with quote

Hadde NAE vært prest hadde jeg gått i kirka.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 20.06.2014 18:35    Post subject: Reply with quote

Haha.samme her Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 21.06.2014 16:20    Post subject: Reply with quote

Gledelig nyhet i Adressa i dag, men tolker saken sånn at han fortsatt venter på nye nyrer:

Norges mest suksessrike klubbtrener gjennom tidene føler seg stadig bedre etter at han ble rammet av nyresykdom.

- Jeg føler meg omtrent som før. Behandlingen virker bra, sier han.

(...)

- Du har tidligere latt deg inspirere av nederlandsk fotball, hva synes du nå?

- Jeg har vært begeistret for nederlandsk fotball, og dette er laget er en veldig bra utgave med van Persie på topp. Robben synes jeg er litt variabel. Mot Australia fikk de trøbbel.

- Og England svikter igjen?

- Det gamle England hadde jeg liten sans for. Hodgson, som er en gammel venn, har plukket ut en del unggutter som gjør det mer interessant. Angrepsdyktigheten er det som avgjør, og jeg er ikke overbegeistret for Rooney. Problemet er at det er utlendinger som er spisser på de beste klubblagene i England. I kampen mot Uruguay spilte de så forsiktig at de tapte identiteten. Markante spillere var knapt synlige.

- Når kan Norge få et lag i VM?

- At ingen nordiske lag er i VM, gjenspeiler dessverre nivået. Utviklingen av spillere på klubbnivå har ikke vært bra nok. Vi bør kunne kvalifisere oss til neste VM. Det er ingen grunn til at vi ikke skal klare det. Problemet er at vi henter middelmådige utlendinger som blokkerer for utviklingen av unge norske spillere. Det er noe som ikke minst gjelder Rosenborg. De norske talentene må få spille for å utvikle seg. Utlendingene som kommer hit, må heve laget.

- Hva kan Rosenborg lære av VM?

- Det er ikke noe nytt i måten å spille på. Det som er fremtredende er at alle lag har stor arbeidskapasitet. Søramerikanske lag har tradisjon for å være litt nonchalante, litt brasiliansk. Nå jobbes det steinhardt. Se på Chile. Man må være fotrapp, ballsikker og arbeidsom.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.07.2014 22:41    Post subject: Reply with quote

I slutten av august avholdes trenerlegendens egen trenerskole i samarbeid med Orkla FK, Rosenborg BK og Norsk fotballtrenerforening.

(...)

– Det er stor interesse på landsbasis, men vi ser at flesteparten av de påmeldte kommer fra andre steder i landet, sier Møkkelgård.

Han håper nå at flere lokale trenere melder seg på.

– Vi ønsker gjerne at flere lokale trenere også benytter muligheten. Litt av tanken bak Eggens trenerskole er jo at Nils Arne Eggen vil gi tilbake til lokalsamfunnet ved å løfte fotballen. Det er en gylden anledning, sier han.

Les mer: Savner lokale trenere til Eggen-skole
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 08.07.2014 00:02    Post subject: Reply with quote

Eggens Orkla vant 6-1 mot bunnlaget Træff 2 på lørdag. Etter halvspilt serie leder Strindheim - ikke uventet -avdelingen. KIL/Hemne, Brattvåg og Orkla følger nærmest, henholdsvis sju, åtte og ti poeng bak.

Samtidig ligger Bjørn Hansens Kvik i tet i sin fjerdedivisjonsavdeling når halve sesongen er spilt.

Rosenborg 3 ligger også godt an til å gjeninnta en plass i tredjedivisjon fra neste sesong, men samtidig ligger RBK 2 utsatt til i sin andredivisjonsavdeling.

Kan vi risikere å se Nils Arne Eggen og Bjørn Hansen trene hver sine lag mot RBK2 (evt RBK 3) i tredjedivisjon neste sesong?
Bukowski
Proff

PostPosted: 09.07.2014 13:45    Post subject: Reply with quote

Eggen alive and kicking; setter et halvt dusin skap på rett plass i løpet av et kort intervju http://www.dagbladet.no/2.../34265159/

Love
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 09.07.2014 15:44    Post subject: Reply with quote

Alt rett kan jeg si om det Eggen sier der! Som du sier, setter flere skap på plass!

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.07.2014 12:31    Post subject: Reply with quote

- Hva ligger hjertet ditt nærmest akkurat nå?

– At det skal bli fortgang. Jeg venter på nyretransplantasjon. Det overskygger det meste. Jeg håper det skal gå veldig bra.

– Er det ei belastning å vente?

– Det er viktig i godfotfilosofien, at en ikke kan bruke krefter på noe en ikke kan gjøre noe med. Det er en læringssak å være opptatt av å takle situasjonene som de oppstår.

Les mer: Dette mener Eggen om fotball-VM
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 17.07.2014 22:02    Post subject: Reply with quote

Vil gjerne benytte kvelden til å hylle Eggen nå, og sende min dypeste sympati for at klovnene på brakka ødelegger livsverket ditt. Orkla har herved en ny fan, håper vi gruser RBK i 2. div om et par år.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 18.07.2014 00:15    Post subject: Reply with quote

Herre min hatt som jeg savner den mannen. Tenk så vodt det må være å se sitt livsverk rives ned over tid av egne elever. Hele historien fra Eggen tok oss opp til Hoftun, Perry og andre tok oss ned til middelmådighet og tilogmed nektet den eldre herren å gjenintre for å reparere det som hadde forfalt etter egne avgang, har noe Shakespeare-isk over seg.
Number10
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 16:47    Post subject: Reply with quote

Snakket med noen som visstnok skal ha hørt Eggen selv bryte ut i full hals i løpet av gårsdagens kamp:
"Æ skulla faan mæ ha fått fart på det her laget på bare 14 daga"!!!!
Back to top
SuperTimCahill
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 17:20    Post subject: Reply with quote

Det tror jeg han på også!
Back to top
WanAn
Proff

PostPosted: 18.07.2014 17:20    Post subject: Reply with quote

Vet ikke sannheten i det ryktet men det er vel liten tvil at Eggen ikke liker det som skjer, og en uke hadde sikkert vært nok for å se resultatene av Eggen sine treninger... Eggen Kongen av RBK
Back to top
stenex
Rutinert

PostPosted: 18.07.2014 18:45    Post subject: Reply with quote

Helt klart noe Eggen kunne ha sagt, det er ihvertfall ingen tvil om at han for noen uker siden uttalte at han hadde "tenkt mye på hva som er problemet i Rosenborg". Uten å utdype noe mer.

Faen, så lei meg jeg blir når jeg ser hvordan klubben har behandlet en av vår tids beste fotballtrenere. Eggen er på nivå med Alex Ferguson, Van Gaal, Wenger i mine øyne. En pakke genialitet, intellekt, og engasjement du sjelden ser. Det fins kun èn ting mannen ikke mestrer; å mislykkes. Ser man en vilkårlig CL-kamp med Rosenborg anno sent 90-tall i dag, ser man et lag som hadde demolisert dagens utgave. Et lag med en spillestil forut sin tid. Og Perry påstår at fotballen har utviklet seg?

Når jeg har kommet så langt i tanketoget erstattes depresjonen med et enormt sinne. Mot styreledere så vel gamle som nye, mot Perry, mot Jönsson, mot alle som har bidratt med å ta små og store valg, dårlige valg, kortsiktige valg, som sakte men sikkert har tappet klubben for snart alt den hadde av midler og omdømme. Men aller, aller mest mot deg, Erik Hoftun. Mannen som ledet spilleropprøret mot Eggen og stelte i stand ei krisemaksimering der han truet med sin avgang. Han burde vært sparket ut av klubben allerede da. I stedet har han fått lov til å fortsette opprøret sitt i det skjulte. Han er mannen som har motarbeidet Eggens tilbakekomst ved enhver anledning , selv da Eggen sto klar og i all offentlighet kunngjorde at han kunne tenkt seg å overta permanent når Hamrèn dro. Hvordan klarte klubben å si nei til noe sånt? Ingen annen klubb, intet annet styre i Norge hadde gjort det, det er jeg sikker på!
Back to top
Tværrliggern
Proff

PostPosted: 22.07.2014 11:55    Post subject: Reply with quote

Eggen sætt på plass adressa sin utsendte:) " filme dokk no? tar æ kamera der åsså får du det itj igjænn! aill veit at æ vill vetta når æ bli filma"
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 22.07.2014 11:57    Post subject: Reply with quote

Fantastisk! Kongen!
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 22.07.2014 12:01    Post subject: Reply with quote

Oppdrageren tar aldri fri. Tommel'n opp! Very Happy

Dog burde pressefolk kunne elementær folkeskikk og presseetikk.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 22.07.2014 12:12    Post subject: Reply with quote

https://twitter.com/Yngve...01/photo/1

På plass på trening
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 204, 205, 206 ... 258, 259, 260  Next
Page 205 of 260

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb