View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
quentez Veteran
|
Posted: 21.07.2014 20:38 Post subject: |
|
|
2mas, 27.10.2007 wrote: | Brutter'n sier til TV-adressa at han har som mål å bli hovedtrener i RBK. |
Og vips - seks og trekvart år senere! |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 21.07.2014 20:39 Post subject: |
|
|
Tror at unggutta som Berntsen og Selnæs er fornøyd med at Ingebrigtsen nå er trener. Det er ingen hemmelighet.
Spørsmålet er om Ingebriktsen har nok pondus til å overbevise stjerner som Reginiussen, Jensen, Mix, Søderlund mfl. til å bli med å dra i riktig rettning.
Jeg mener Bruttern ikke har den naturlige autoriteten til å selge sine ideer inn til de mest profilerte spillerne.
Men vis meg gjerne at jeg tar feil, KÃ¥re Ingebrigtsen.
Last edited by KitWalker on 21.07.2014 20:47; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 21.07.2014 20:41 Post subject: |
|
|
Kåre har alt å vinne på å ta denne utfordringen.
Håper kvaliteten på treningene økes vesentlig og at Kåre tar tak i hvordan RBK skal spille og at vi ser et mønster.
Mange spillere har klaget over kvaliteten til Perry på treningsfeltet og det har vi sett på hvordan laget har opptrådt ute på banen.
Lykke til KÃ¥re  _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 21.07.2014 20:47 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: |
Jeg mener Bruttern ikke har den naturlige autoriteten til å selge sine ideer inn til de mest profilerte trenerne.
|
Det er her jeg håper Dorsin trer inn. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 21.07.2014 20:49 Post subject: |
|
|
Jeg tar heller sjansen på et halvår med Bruttern, om det gjør at det faktitsk kjøres en skikkelig prosess på treneransettelsen 1. januar. Ser ikke helt at han er noe dårligere valg enn Ola By Rise i allefall, som var det forventede valget blant mange.
Det som først og fremst er interessant er hva som skjer fram mot 1. januar, både i forhold til hvem som blir ansatt som hovedtrener, og hvordan den sportslige organiseringen blir.
Gjør vi en sterk høst, og ser betydelig spillemessig fremgang skal jeg heller ikke være negativ til Bruttern etter nyttår, men nøkkelen her ligger i første rekke på prestasjonene. Om vi gjør en god poengmessig høst, fordi vi drar i land heldige 1-0 seire, type Sogndal, så er ikke det tilstrekkelig i mine øyne. Det må være en klar spillemessig fremgang, spesielt i det offensive. |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 21.07.2014 21:00 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Gjør vi en sterk høst, og ser betydelig spillemessig fremgang skal jeg heller ikke være negativ til Bruttern etter nyttår heller, men nøkkelen her ligger i første rekke på prestasjonene. |
Jeg er stort sett enig i alt Sløvsekken, men høyner til å godta Bruttern som assistenttrener fra nyttår om han gjør sine saker bra... Han er bare ikke riktig mann for klubben- vi MÅ ha høyere ambisjoner enn dette!
Ellers er jeg enig i at dette er en gledens dag, hvor man ser konturene av konstruktiv endring!
De siste 3-4 sidene her nå har vært kanonmorsom lesing  _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 21.07.2014 21:04 Post subject: |
|
|
Enig. Uansett hvordan KI gjør det kan han ikke inn som fast hovedtrener fom 1.jan. Han er og vil nok fortsatt veldig lenge være en lettvekter. Vi MÅ ha inn en tyngde som har vunnet noe. En som spillere, supportere og klubben selv tror på selv om det skulle begynne å butte i mot. GALSKAP å gamble på bruttern som fast. |
|
Back to top |
|
 |
RBK-Nr1 Proff

|
Posted: 21.07.2014 21:15 Post subject: |
|
|
Vanvittig mange sutrepaver her inne altså. Håper dere er medlem i Rosenborg så dere kan komme med disse innspillene på medlemsmøtene isteden for åkomme med konstant oppgulp.
Nå har vi fått en løsning som gjør at styret (som er valgt av medlemmene) og klubben får tid til å se på en ny og bedre løsning fra neste sesong.
Perry og Wiggen som var så hatet er borte. Hoftun er muligens borte fra nyttår om det ikke finnes en rolle han passer bedre i. Han blir iværtfall ikke med på den nye trenerprosessen!
Så spar mæ all den sutringa fra folk som aldri blir fornøyd med noe.. nå er det gjort tiltak og prosess er i gang. _________________ Rosenborg - Nr 1 |
|
Back to top |
|
 |
ImNotFreddy Senior
|
Posted: 21.07.2014 21:18 Post subject: |
|
|
strandli wrote: |
Hvor attraktivt er det for en ny trener å ta jobben??
Du får ikke bestemme hvilke spillere som du kan kjøpe og hvem som blir.
Du får ikke bestemme system og taktikk.
Du får ikke sette spillerne på plass.
Du går til en klubb hvor det har vært 11 trenere på 12 år.
Sparken er nesten uungåelig og ryktet ditt som trener vil bli ødelagt.
Jeg hadde ikke tatt den jobben. |
Problemet ligger i hvem de ansetter (og hvem som gjennomfører ansettelsene). Flesteparten av trenerne som har vert ansatt de siste 10 årene har rett og slett verken vert gode nok eller sterke nok personligheter.
Unntaket er Hamren som hadde suksess. Resten av gjengen har rett og slett vert en gjeng assistenter.
Det er også grunnen til at jeg ikke liker ansettelsen av KI, selv på pressekonferansen så ser vi at han er alt for spak til å lede en klubb som Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 21.07.2014 21:20 Post subject: |
|
|
Tja, jeg er ikke så opptatt av navn så lenge det er en klar filosofi og sportslig utvikling. Guardiola var helt uprøvd som trener når han overtok Barcelona også, så manglende merittliste betyr ikke nødvendigvis så mye. Det handler mye om å få en god match mellom klubb, trener og spillere. En trener som har en klar filosofi og greier å selge budskapet til spillerne.
Den mest meritterte treneren i Skandinavia pr. nå er vel Ståle Solbakken, uten at jeg ville hatt han i RBK. Det hadde selvsagt vært spennende med en nederlender eller noe slikt, men meritterte nederlendere trener ikke RBK, så det blir i beste fall en ungdomstrener eller en spiller som nylig har lagt opp. |
|
Back to top |
|
 |
Mighty Senior

|
Posted: 21.07.2014 21:39 Post subject: |
|
|
Ekstremt skeptisk til Bruttern, selv på kort sikt. Da ville jeg heller hatt Nordsteien inn, som vi tross alt betaler lønna til. Ifølge Glimt-supporterne var han helt udugelig mens han var der. Gikk bra første året, men da fungerte Bjørn Hansen praktisk talt som hovedtrener. Da Hansen forsvant falt laget sammen.
Hoftun inn høres heller ikke ut som en god løsning. Dette blir et jævlig hektisk overgangsvindu, da er det dumt at han skal få enda flere arbeidsoppgaver.
Dorsin får tommel opp fra meg. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.07.2014 21:48 Post subject: |
|
|
Jeg tror nok det blir rolig på innfronten i vinduet her nå. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 21.07.2014 21:51 Post subject: |
|
|
Går vi videre mot Sligo og slår Molde så ser jeg for meg at det kan komme inn en kanonspiss e.l. som vi mangler, for da er det plutselig mulig å oppnå suksess denne sesongen.
Men jeg forventer at vi taper begge og dermed er sesongen over. Da handler alt om å forlenge de kontraktene vi vil forlenge, selge de vi vil selge og hente opp de mest talentfulle juniorene.
Så får heller vinteren bli ganske massiv for ny hovedtrener. |
|
Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 21.07.2014 21:57 Post subject: |
|
|
Håper han satser på unggutta. Hvertfall hvis det går skeis mot Sligo/Molde. På tide å la Hou Sæter få sin TL-debut. Sørloth viste også gode tendenser mot Sogndal. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 21.07.2014 21:58 Post subject: |
|
|
seler wrote: | Tror vi skal få se at det å bringe inn litt humør i spillergruppa kan slå positivt ut. Ekstremt undervurdert egenskap å ha. |
Ja, det kan også slå positivt ut, men jeg har enda større forventninger til noe annet. At spillerne skal innstilles på å våge offensivt spill, og gledes over det. Ikke frykte at det å ta medium eller høye sjanser defensivt når man angriper skal være fokuspunkt.
Synes det lenge har virket som om mange av spillerne har spilt med en frykt for å gjøre feil bakover heller enn glede over å skape noe fremover. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
HarveyS Junior
|
Posted: 21.07.2014 22:18 Post subject: |
|
|
Jeg liker KI veldig godt, men han burde aldri få fast annsettelse etter jul. Storklubber enten det er Manchester U, Chelsea eller Rosenborg ( uten at jeg sammenligner de klubbene for øvrig) trenger en trener som har vunnet titler og som vet hvordan han skal takle det å være i et tittel race.
Se bare på Moys, avram grant. Vi trenger en trener som vet hvordan det er å vinne noe, en trener som kan holde hodet kaldt fordi han har opplevd det før og ikke få panikk som feks Perry gjorde på Ullevål når vi leda. _________________ We're going to hell, so bring your sunblock! |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 21.07.2014 22:20 Post subject: |
|
|
Kåre som hovedtrener ut året kan slå ut både positivt og negativt.
Han er en RBK´er og kjenner veldig godt til systemet.
Og åpenhet i klubben var noe han satte veldig stor fokus på.
Så spørs det om han får til noe ut av det spillermaterialet som er der og vil han være delaktig av evt nye spillere, vil han kreve nye spillere?!
Kåre er også alltid i godt humør og det tror jeg kan smitte godt over til spillerne. Man vet hvor mye tillit og godt humør innad i laget har å si.
Vi vet alle hvor god stemning det var i laget med Ivers på laget:) _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.07.2014 22:25 Post subject: |
|
|
Jeg har selv snakket om prosesser i årevis, men hvis Brutter'n får skikkelig sving på laget i kamp etter kamp, så skal ikke jeg protestere på fast ansettelse. Da får prosess være prosess og overbevisning være overbevisning. |
|
Back to top |
|
 |
fortgjort Junior
|
Posted: 21.07.2014 22:30 Post subject: |
|
|
Etter å ha sett trenden i spillet, mangel på innsats og effektivitet til spillerne på banen og hva som har blitt gjort på sidelinja for å opprettholde trøkket når ting funker eller snu kampbildet når det trengs - så er vel alle enige om at perry måtte gå. Det har blitt en usunn mentalitet i klubben som tilsier at når man fører kampen og leder så skal man endre stil til og kontrollere kampen til seier. Alle ser at dette er en egenskap som en ustabil klubb ikke har behersket. Det hadde vært bedre for alle parter faktisk å se rbk droppe det kyniske, men heller kjøre på. Mer inspirerende for spillere og omgivelsene.
Når situasjonen som idag er oppstått velger jeg å stille meg bak valget om Kåre som midlertidig trener. Jeg velger også å tro på at dette er planlagt som midlertidig som styret sier. Skulle vi faktisk være så heldig at Kåre gjør enorm suksess (f.eks vinner serien) så skjønner jeg at han stiller sterkt som kandidat for 2015. Men da er han i det minste bare en kandidat på lik linje med de som blir vurdert i prosessen som er uttalt at skal pågå parallelt.
Det viktigste idag var å få startet endringen for fremtiden...
RBK hadde kjørt seg kraftig ned i søla. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 21.07.2014 22:42 Post subject: |
|
|
Jeg må si at jeg er svak for Bruttern, ikke bare fra glansdagene som spiller og 'klovn' sammens med Jan Ivar, men også for måten han fikk Bodø-Glimt til å fremstå samt den innvirkningen han har hatt på Viking sin spillestil.
Han er nok et mye mer korrekt valg enn Perry når det gjelder å nærme seg den gamle Rosenborgstilen å spille fotball på, han har jo tross alt vært med i 2 klubber og videreutviklet den.
Men, og det er et stort men her.
Beklager Bruttern, uansett hvor svak jeg er for deg, så tror jeg ikke du er det beste valget for klubben på sikt.
Det er godt mulig at han vil levere varene, men jeg sliter med å se hans autoritære side mot unggutter som krever spilletid samt å ha pondus nok til å takle hele RBK skuta.
Den ene store tingen som taler til hans fordel når det gjelder autoritet mot spillergruppa er Dorsin. Der har du mye trøkk og engasjement.
Sollied og Nordlie var de to jeg hadde et håp om her til lands, og det slaget er jo ikke tapt ennå.
Mye kan skje i RBK fram til sesongen er over, og Bruttern kan gjøre en veldig god jobb for så å bli 'degradert' til assistent under en ny hovedtrener, uten at det trenger å være en dårlig ting for RBK sin del.
(Hufftun vil da forsvinne ut i sfæren et sted selvsagt).
RBK har rett og slett kjøpt seg selv litt tid til å gjøre en dugelig jobb når det gjelder sportslig avdeling som helhet, så vil tiden vise om de faktisk presterer å levere eller om de går i den sedvanlige fella å satse på trenere som det ikke er helt sikkert på om har den nødvendige autoriteten, gutsn og viljen som skal til for å ta oss tilbake til tronen i fotball Norge. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 21.07.2014 23:00 Post subject: |
|
|
Det første som skjedde da jeg kom hjem og så at Kåre Ingebrigtsen ble intervjuet som ny hovedtrener i RBK var at jeg brølte KA FAAAAAN!!!! i den tomme leiligheten så det klirret i koppene.
Litt research senere tror jeg ikke dette er noen katastrofe. Neppe spesielt lurt eller veloverveid - sånt gjør jo aldri RBK - og vi ser jo at Hoftun posisjonerer Ingebrigtsen som fast trener allerede ("vil nok få sving på angrepsspillet"(why)), men det er under omstendighetene OK. Verken mer eller mindre.
Dette forutsetter riktignok noen helt nødvendige småting:
1) Med mindre Kåre Ingebrigtsen revolusjonerer Rosenborg-laget totalt i løpet av 4 måneder, slik at et kollektivt angrepsspill plutselig trer fram, resultatene er gedigent bra, vi slår hardt fra oss i Europa og vinner serien, så skal han være helt uaktuell som trener neste år. Bevisbyrden ligger på ham, og marginale forbedringer er ikke godt nok - han har rett og slett ikke bevist noe fra før, og all vår tiltro til ham må hvile på det laget viser de neste 120 dagene.
2) Erik Hoftuns inntreden som assistenttrener bør, skal og må være en ren vingestekking, et mellomsteg mot materialforvalterjobb eller frivillig avskjed. Hans ansvar for spillerlogistikk må allerede være begrenset, for ikke å gå på flere overgangsminer.
3) Det er jo lattervekkende at ikke engang denne rollen er en Hoftun forventes å løse uten støttehjul. Mikael Dorsin er nok viktig som forhandler mot spillergruppa i denne fasen, men bør selvfølgelig være uaktuell for en slik rolle neste sesong.
4) Den egentlige kravspesifikasjonen og jakten på ny Rosenborg-trener må starte omgående, og her bør det ikke spares på noe. Profesjonelle aktører med bred og dyp oversikt over aktuelle trener må kobles inn. Med i dette bør det ligge en vurdering av hvordan ansvaret i sportslig avdeling skal fordeles, slik at den modellen vi velger påvirker kravspek'en til den nye treneren. Skal vi fortsette med sportslig leder eller lignende, bør denne ettersøkes parallelt med den nye treneren. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 21.07.2014 23:01 Post subject: |
|
|
Puh- har akkurat sett pressekonferansen på adressa.no.. Er lettet og udelt positiv! I mine øyne skinner det klart gjennom at EH er degradert så til de grader og at de absolutt ser på alternativer til SD rollen (ie manager). Det fremstår permanent, hvor EH kun opererer som 'SD' i dette vinduet og jeg har ingen tro på at han fortsetter som SD eller assistent fra nyttår! IK fremsto bestemt og mer klar i tale enn noen gang før. Sementerer i mine øyne EHs 'skjebne' og parerer effektivt evt forsøk på journalistiske finter! KI var ærlig og frisk i kommentaren- han virker oppriktig beæret over tilliten (om man kan kalle det det!?) og var langt mer delaktig og involvert i pressekonferansen enn det man får inntrykk av når jeg leste tidligere poster her inne.. Klar var han også på at dette i utgangspunktet er en 4 mnd kontrakt han skal imponere voldsomt i om han skal få fortsette! Likefullt var det et opplagt og enkelt valg for ham å ta.. Jeg liker også hvordan han bryter alvoret ned- de har verdens beste jobb: nyt den så vi kan nyte! Etter en absurd kveld legger jeg meg nå glad som ei lerke.. Sannsynligheten for at EHs tid effektivt er over er enorm, IK fremstår som den lederen vi trenger og KI blir ALDRI hovedtrener med mindre han gjør det utopisk bra.. Dette kan jeg sove jævla godt på og leve veldig godt med! Tror jeg
PS! Å henge seg opp i Solo og manglende møblement, eller å påstå at dette 'sirkuset' svekker RBK på en sådan dag er trist og feil.. Dette var sterkt og bra- selv om de har gjort mye rart for å nå dit, og mange av løsningene unektelig er spesielle.. Vi er på riktig vei nå- endelig! Digg!!!  _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.07.2014 23:04 Post subject: |
|
|
Punkt 3 der var et fiffig poeng. Det kan sikkert stemme at han egentlig endte opp som andreassistent for å kompensere for Hoftun sine eventuelle mangler, bevisst eller ubevisst.
For øvrig på bølgelengde med deg, ZOOlander. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 21.07.2014 23:13 Post subject: |
|
|
Dorsin er assistent til Ingebrigtsen, ikke til Hoftun.
Siden Hoftun skal passe spillerlogistikk, så er det greit at Kåre har Dorsin å spille på, da Hoftun sannsynligvis må bruke tid på spillerlogistikken.
SÃ¥ grunnen er at Hoftun kommer i tidsklemma.
Hoftun var også mer inne mot laget (etter styre/Koteng ordre), etter juni-møte. Det var derfor kjemien surnet mellom Hoftun og Hansen, den siste måneden. |
|
Back to top |
|
 |
LateBarter Junior
|
Posted: 21.07.2014 23:16 Post subject: |
|
|
Messi wrote: |
Hoftun var også mer inne mot laget (etter styre/Koteng ordre), etter juni-møte. Det var derfor kjemien surnet mellom Hoftun og Hansen, den siste måneden. |
Kult at du kan avsløre noe som allerede ble kjent for noen timer siden! Sånne kilder skulle vi også hatt! |
|
Back to top |
|
 |
|