View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
SeG Veteran
|
Posted: 20.07.2014 20:46 Post subject: |
|
|
Ja.. troll kan de vel kalles også _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 20.07.2014 21:00 Post subject: |
|
|
Org45 wrote: | Viden kjent at vestafrikanske spillere i snitt er 2-4 år eldre en papirene sier. |
Hoi. Data material or it didn't happen. Det er greit nok å påstå at dette er en mulighet - det ville ikke vært overraskende - men å påstå 2-4 år i snitt, det krever kilder. En liten test: kan du nevne 3 vestafrikanske spillere som beviselig har vært eldre enn oppgitt alder? _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Org45 Junior
|
Posted: 20.07.2014 21:15 Post subject: |
|
|
Siden vi snakker om falske papirer her er bevisene du krever dessverre utenfor enhver rekkevidde, selv for et omnipotent spamtroll, men å etterspørre navn er fair:
Daniel Amokachi
Taribo West
Benteke
Kanu
Phillip Osondu
Chancel Mbemba
Joseph Minala |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 20.07.2014 21:18 Post subject: |
|
|
Du har null bevis for å komme meg sånne påstander. Skal være glad disse folkene ikke holder øye med dette forumet, for da kunne det fort blitt at du måtte bidra til å mette afrikanske munner.
Alle vet jo at det har vært SPEKULERT i at West og Kanu (som jeg kjenner til) muligens er eldre enn oppgitt, men det har da virkelig aldri blitt bevist?
Mulig du har annen info, men værsågod del da! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 20.07.2014 21:22 Post subject: |
|
|
Jeg har ingen grunn til å tro noe annet enn at enkelte spillere er eldre enn oppgitt. Det som irriterer meg er at vedkommende her påstår det er i SNITT 2-4 år. Enten har han ingen begreper om hvordan snitt regnes ut eller så er han bare gira på å følge Calvin Coolidge og hans: Overdrivelsens vei fører til visdommens palass! _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 20.07.2014 21:38 Post subject: |
|
|
Taribo West er jo mye nevnt i denne sammenhengen, men han er så vidt jeg vet aldri testet for alder. Derimot hevdet (den tidligere?) treneren til Partizan Beograd at han var vesentlig eldre enn det han oppgav; det var vel så mye som 40 i stedet for 28 år, på grunn av knærne. Men dette er altså overhodet ikke bekreftet.
Flere av de store nigerianske stjernene (Okocha, Amokachi, Martins, Kanu etc) har etter sin aktive karriere blitt beskyldt for å være eldre enn sine oppgitte år, men ingen har vel blitt bekreftet, med unntak, muligens(?), for Philip Osondu på åttitallet.
Kongolesiskfødte Benteke er vel bare løst sladder, mens landsmannen Mbemba med de mange passene sannsynligvis har noe urent mel i minst tre av posene.
Kameruneren Minala ble testet og frikjent for aldersjuks i Italia.
Poenget mitt står, synes jeg. Du tar informasjon som er 90% løst sladder med bakgrunn i nigerianske bloggere, og ekstrapolerer det til statistisk faktum for hele Vest-Afrika, noe som egentlig er hinsides upresist, hvis du tar fram et kart: Kongo, Kamerun, Nigeria? Jeg tror nok definitivt at det har vært en god del aldersjuks blant afrikanske talenter, rett og slett fordi, for mange av spillerne, alder blir ganske hypotetisk uansett, og det er mye penger i potten. Det betyr derimot ikke at man fritt kan stigmatisere en enkeltspiller fra et helt annet land basert på spekulasjoner. Det er ganske dårlig, faktisk, ikke minst siden det gjelder en ikke så gammel RBK-helt. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Org45 Junior
|
Posted: 20.07.2014 21:40 Post subject: |
|
|
Den enøyde kan og bør lede de blinde, men kan dessverre aldri gi de synet tilbake.
Hånsord, beskyldninger og nå også direkte trusler møter et sjeldent innlegg i en milelang tråd med relevante nye synspunkter på hvorfor RBK eller noen andre hittil ikke har hentet Annan.
Man må spørre seg om et slikt debattklima er formålstjenelig for å få et levende og interessant forum?
Setter strek her, men om noen skulle noen ha interesse av sakens realitet bør de kontakte profesjonelle som jobber med overganger og vestafrika. Selv en spambot skjønner at disse har mer vekt enn en random dude på et forum.
over og ut |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 20.07.2014 21:42 Post subject: |
|
|
Tydelig at du er her for å provosere. Jeg vet om få forum som er mer seriøse og saklige enn dette. Det har ikke vært noen trusler eller slikt du påstår, men du må tåle å bli argumentert imot når du kommer med slike påstander. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 20.07.2014 21:45 Post subject: |
|
|
Selv en random dude på et forum skjønner at du på ingen måte er tilknyttet "profesjonelle som jobber med overganger i Vest-Afrika", eller har noe spesielt innblikk i "sakens realitet". Neste gang du tenker å bidra med "nye" synspunkter i en milelang tråd kan det også være en fordel å sjekke hvor nye disse synspunktene egentlig er.
Og det var vel ut. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Org45 Junior
|
Posted: 20.07.2014 21:51 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Taribo West er jo mye nevnt i denne sammenhengen, men han er så vidt jeg vet aldri testet for alder. Derimot hevdet (den tidligere?) treneren til Partizan Beograd at han var vesentlig eldre enn det han oppgav; det var vel så mye som 40 i stedet for 28 år, på grunn av knærne. Men dette er altså overhodet ikke bekreftet.
Flere av de store nigerianske stjernene (Okocha, Amokachi, Martins, Kanu etc) har etter sin aktive karriere blitt beskyldt for å være eldre enn sine oppgitte år, men ingen har vel blitt bekreftet, med unntak, muligens(?), for Philip Osondu på åttitallet.
Kongolesiskfødte Benteke er vel bare løst sladder, mens landsmannen Mbemba med de mange passene sannsynligvis har noe urent mel i minst tre av posene.
Kameruneren Minala ble testet og frikjent for aldersjuks i Italia.
Poenget mitt står, synes jeg. Du tar informasjon som er 90% løst sladder med bakgrunn i nigerianske bloggere, og ekstrapolerer det til statistisk faktum for hele Vest-Afrika, noe som egentlig er hinsides upresist, hvis du tar fram et kart: Kongo, Kamerun, Nigeria? Jeg tror nok definitivt at det har vært en god del aldersjuks blant afrikanske talenter, rett og slett fordi, for mange av spillerne, alder blir ganske hypotetisk uansett, og det er mye penger i potten. Det betyr derimot ikke at man fritt kan stigmatisere en enkeltspiller fra et helt annet land basert på spekulasjoner. Det er ganske dårlig, faktisk, ikke minst siden det gjelder en ikke så gammel RBK-helt. |
Dette var bedre.
Det kan selvsagt ikke bevises, det ligger jo i sakens natur, men ut fra hva vi vet om kultur samfunn og fotballen i Afrika er det dessvrre min mening at det er overveiende sannsynlig at mange har høyere alder enn oppgitt. Jeg tror dessverre at 2-4 alder er snittet.
Annan er like mye en helt i mine øyne som i dine, men selv om vi selvsagt ikke kan bevise noe, så må det da være lov å si sin mening at en mulig feil alder her kan forklare hvorfor vi og ingen andre har signert ham?
Skal vi ikke snakke om det som er ubehagelig?
Så får hver og en gjøre seg opp sin egen meining. Er ikke det greit? |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.07.2014 22:00 Post subject: |
|
|
Det er ingen som har problemer med å snakke om løse rykter, men da må det legges frem som løse, ubegrunnede rykter. Du kan ikke komme inn her og slakte nivået, for deretter å legge frem noe som er totalt tullball.
2-4 år i snitt. I snitt? Vet du hva det betyr? |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 20.07.2014 22:01 Post subject: |
|
|
Og hadde du åpnet diskusjonen med å si "jeg tror de er 2-4 år eldre", i stedet for "det er viden kjent at", så hadde det blitt en bedre diskusjon. Men all den tid ghanesiske spillere som Annan er forholdsvis lite nevnt i aldersjuks-sammenheng føler jeg kanskje bevisbyrden er litt på feil side?
Hva slags andre forklaringer fins det på at en nylig frigitt Schalke-spiller ennå ikke har funnet seg en ny klubb? Hint: prestasjoner, nivå, lønn, kvote. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 20.07.2014 22:03 Post subject: |
|
|
Hvis du mener vi ikke tørr snakke om det som er ubehagelig kan du jo sjekke trådene Hoftun, Per Joar Hansen eller senest tråden om kampen mot Sogndal.
Uansett det forandrer fort saken når du sier at du TROR de er så mye eldre kontra å bastant påstå set slik du gjorde tidligere _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 20.07.2014 22:09 Post subject: |
|
|
Feilaktig informasjon i pass var i alle fall utbredt nok til at FIFA innførte alternative testingsmetoder for å verifisere alder på spillere på aldersbestemte landslag. Dette førte blant annet til at Nigeria måtte klare seg uten flere sentrale spillere i U17 vm i fjor http://www.bbc.com/sport/...l/23760844 |
|
Back to top |
|
 |
Org45 Junior
|
Posted: 20.07.2014 22:16 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Selv en random dude på et forum skjønner at du på ingen måte er tilknyttet "profesjonelle som jobber med overganger i Vest-Afrika", eller har noe spesielt innblikk i "sakens realitet". Neste gang du tenker å bidra med "nye" synspunkter i en milelang tråd kan det også være en fordel å sjekke hvor nye disse synspunktene egentlig er.
Og det var vel ut. |
Det demrer nå at en noe pretensiøs stil kanskje allikevel ikke var det beste for å få til en intetessant meningsutveksling.
Uansett ble det noen misforståelser her: en random dude pekte mot undertegnede og illusjoner om at jeg var den første som bringer slike kjetteriske tanker til torgs har jeg ikke. Dette er ikke begrenset til nigerianske nettfora, jeg mener å huske at sjølvaste The Guardian har kjørt en artikkel om tema.
Med nye synspunkter mente jeg kun i tråden, selv dette var jeg ikke sikker på. Hakke lest tråden..
Ellers skulle jeg ønske jeg hadde deres kokkertro på at om noe ikke er bevist så er det ikke slik, livet har nok fart hardt med meg fordi jeg har erfart at dette ikke alltid stemmer.. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 22.07.2014 00:40 Post subject: |
|
|
Ja, dette har jo vært en stor greie, tilsynelatende spesielt i britisk presse, og det mest kjøttfulle stykket å sette tennene i var jo Nigerias masseutskiftninger i kjølvannet av en annonsert alderstesting i U-somethingmesterskap (lurer på om noen ble avslørt av testen, eller om det i det hele tatt var en fungerende, reliabel test, eller mer som skiltet foran en fotoboks). Men mange av kildene som siteres i de britiske avisene når det gjelder enkeltnavn er bloggere i Nigeria, noe som gjør artiklene omtrent nøyaktig like troverdige som disse.
Jeg tror nok definitivt det er noe i dette for Nigerias del, og antagelig i mindre grad andre afrikanske land. Spranget derfra til å anklage en navngitt ghanesisk spiller som kan etterspores av hvemsomhelst via Wikipedia ned til 12-årsalderen for å være aldersmessig på hell som 27-åring er faktisk ganske stort; han bør jo være 33-34, minst, for å være alvorlig på hell i den posisjonen han spiller. Skulle han vært 18 år på 12-årslaget sitt? Høres det sannsynlig ut?
Det kan jo selvfølgelig hende, om enn ikke med så mange år, og jeg synes ikke det er kjetterisk eller feil å diskutere: det er bare statistikkbruken som blir feil for meg, for der anklager du rett og slett alle spillere fra en gigantisk verdensdel for å systematisk lyve om alderen sin. Tunga rett i munnen, var egentlig budskapet mitt. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 22.07.2014 18:27 Post subject: |
|
|
Det er flere land som har blitt tatt for aldersbestemt juks. Flere land fra Afrika har blitt utestengt fra U17-VM eller U20-VM, det sammen ar Chile. |
|
Back to top |
|
 |
Tværrliggern Proff

|
|
Back to top |
|
 |
Lillhammring Senior
|
Posted: 05.08.2014 10:24 Post subject: |
|
|
er jo rett og slett latterlig om vi ikke er med og i alle fall ser på muligheter for å hente tilbake Annan når han tydeligvis er åpen for Skandinavia. _________________ I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer! |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 05.08.2014 10:24 Post subject: |
|
|
Takk og hei... Av midtbanespillere jeg kan tenke meg å se inn portene på Lerkendal så er det Annan. Selv om vi har 57 midtbanespillere fra før av så er det alltid plass til han. 2-3 av de forsvinner vel etter året uansett. |
|
Back to top |
|
 |
hhem Proff
|
Posted: 05.08.2014 10:47 Post subject: |
|
|
Vil heller se Vajebah Sakor på Lerkendal igjen. I tillegg til å være en potensiell klassespiller, var han 100 % profesjonell i forhold til søvn, kosthold og trening. |
|
Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 05.08.2014 10:50 Post subject: |
|
|
Sov du med han? |
|
Back to top |
|
 |
hhem Proff
|
Posted: 05.08.2014 10:53 Post subject: |
|
|
Nei, men jeg vet at han var nøye med kosthold og søvn. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 05.08.2014 10:54 Post subject: |
|
|
Nå lo jeg høyt på kontoret!
Skulle gjerne hatt Sakor jeg også, men tror ikke det er sannsynlig med en fast overgang, uinteressant med lån. Om Annan er tilgjengelig så må man bare gjøre alt man kan for å signere, han eide TL på en måte som nesten aldri er gjort før. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 05.08.2014 11:39 Post subject: |
|
|
Trist at Malmø klarer å konkurrere oss ut med Annan. Det at Malmø har en sjans i CL er jo ikke så stort da de tapte 4-2. For 1-2 årsiden av RBK interresert i å hente tilbake Annan ifølge Adressa, tror ikke vi ikke vil ha han nå heller, men får se hva som skjer. Trist...
Ny ving --- Ny spiss -- Ny ving
P. Dyiae ---- Annan --- Jensen
Sjelvik ---- Tore Reg -- J. Larsen --- Ny HB |
|
Back to top |
|
 |
|