English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2014
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 62, 63, 64 ... 75, 76, 77  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gisp!
Legende

PostPosted: 18.07.2014 15:07    Post subject: Reply with quote

Nei, vær så snill, ikke gjør noe sånt. Det vil ta fokus bort fra det egentlige problemet, som er Erik Hoftun som sportslig leder.
Slike ting vil gi ledelsen et påskudd til å avvise all kritikk som usaklig og pøbelbasert.
Sørsia
Junior

PostPosted: 18.07.2014 15:24    Post subject: Reply with quote

Skjer det noe nå tro?

Fra VG:
"på spørsmål om Hansen og Hoftun sitter trygt, svarer styreleder i RBK Ivar Boteng følgende:

– Jeg svarer ikke på om folk sitter trygt eller ikke. Min jobb er å vurdere om jeg er fornøyd med jobben som har blitt gjort, og det er jeg ikke, konstaterer han overfor VG.

– Hva gjør styret nå?

– Vi sitter ikke med hendene i fanget. Løsningen skal formidles internt før den formidles i media."
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 18.07.2014 15:26    Post subject: Reply with quote

Oi... Så det foreligger eller jobbes med en "løsning"? Mer enn jeg hadde satt penger på - så gjenstår det å se om løsningen er i en retning ala de vi her inne ønsker oss.
Kent
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 16:40    Post subject: Reply with quote

Grei oppsummering:

http://www.adressa.no/100...448398.snd
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 18.07.2014 16:42    Post subject: Reply with quote

Kjernens talsmann Kenneth Kjelsnes og styreleder Ivar Koteng i debatt på NRK Trøndelag ble avløst av Elton John med "Can you feel the love tonight".

Jeg lo. Very Happy
Hedning
Legende

PostPosted: 18.07.2014 17:41    Post subject: Reply with quote

link?
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 18.07.2014 18:14    Post subject: Reply with quote

Her er debatten på NRK Trøndelag i ettermiddag.
oxbailla
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 19:02    Post subject: Reply with quote

Meget bra av Kjelsnes, og sjelden har en overgang til Elton John vært vakrere Tommel'n opp!
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 19:05    Post subject: Reply with quote

Interessant analyse av Tjærnås som vanlig, men ikke noen bombe akkurat. Det er det som er mest skremmende med dagens sportslige ledelse at selv fotballens ABC virker litt i overkant å forstå.. Ser en del trøndersk 5 divisjon og bra lag der virker å ha vesentlig bedre forståelse av hvordan ta ut motstanders kontringsmuligheter. Virker som RBK ser det under sin verdighet å markere motstander når de selv har ballen...
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 19:05    Post subject: Reply with quote

Koteng; "Vi skal utvikle den treneren vi har". Snakk om mistillit.

Zeman
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 19:34    Post subject: Reply with quote

Vel. Hører du det andre som Koteng sier så er Perry/Hoftun på tynn is.

Jeg tror dessverre ikke at det blir noen avsettelse av Hoftun og Perry nå men jeg er ganske sikker på at vertfall Perry ikke er å finne på brakka i januar 2015.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 19:50    Post subject: Reply with quote

Spartacus wrote:
Koteng; "Vi skal utvikle den treneren vi har". Snakk om mistillit.

Jeg tolker det som "Vi skal utvikle den treneren vi har, fordi vi har ikke råd til å erstatte ham"
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.07.2014 19:58    Post subject: Reply with quote

Jeg tolker alle utspill i media fra styret/koteng som noe vi ikke skal legge vekt på. Styrets/styreleders faktiske meninger og plan kan selvsagt ikke røpes i intervjuer, da må hele styret gå.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 20:04    Post subject: Reply with quote

Ok. Mulig det ble litt uklart, men jeg tolker dette som klar mistillit. Tenk deg om en i tilsvarende rolle i Chelsea hadde sagt dette om J Mourinho. Dette hadde gitt to muligheter; 1) Chelsea hadde allerede bestemt seg for å sparke Mourinho, altså et nådestøt. 2) Mourinho hadde krevd en kraftig oppreisning, eller så hadde han funnet seg en annen klubb.

I RBK, Tja, stillhet? Perry er en blodigle som suger seg fast til jobben, ettersom dette mest sannsynlig er den siste jobben han får utover det å trene et lokalt andre divisjonslag.

Zeman
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.07.2014 20:10    Post subject: Reply with quote

Er enig med deg Spartacus, jeg tolker det for så vidt negativt jeg også. Posten min var ikke myntet hovedsaklig på deg, men på alle som tar uttalelsene bokstavelig og blir deprimerte fordi Koteng sier vi har trener og ikke leter.

Alle mål klubben hadde i 2013 røk vi på, alle mål er så godt som feilet for 2014 allerede i juli. Klart styret ikke er fornøyd, og nå har de nok fått med seg den fullstendige krisen det er i spillertroppen også. Da er en sparking aldri langt unna.

De neste 9 dagene er skjebnesvange dog. Sligo er så sensasjonelt svakt lag at vi absolutt kan slå de og avansere fortsatt, selv om RBK statistisk sett ryker når man taper hjemme. Videre er det fullt mulig at vi roter oss til en veldig heldig U mot Molde, da sitter han plutselig trygt i flere måneder/ut sesongen.

På den andre siden: Ryker vi mot Sligo og taper mot Molde så betyr det at Per Joar Hansen er jobbløs. Og det er jo strengt tatt størst sjanse for at det skjer.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.07.2014 20:11    Post subject: Reply with quote

Tekstlig versjon av NRK-debatten:

Per Joar Hansen og Erik Hoftun er også et tema i RBK-styret. Det bekreftet styreleder Ivar Koteng på direkten i NRK Trøndelag.

– På prinsipielt grunnlag kan jeg si at vi tar opp dette teamet (sic) rett som det er, blant annet gjennom to årlige evalueringer.

– Er det blitt mer eller mindre aktuelt nå? spurte programleder Øwre.

– Når vi ikke er fornøyd med utviklingen, så er det selvfølgelig mer aktuelt. Og akkurat nå er vi ikke så fornøyd med utviklingen. Så det sier seg selv, sier Koteng.

– Det betyr at temaet kommer opp?

– Teamet (sic) kommer opp før eller senere, og temaet har også vært opp.

– Er det krise i Rosenborg nå?

– Det er ikke krise nå. Vi har ikke gjort det så bra som vi ønsker, og ligger etter planen. Men hadde vi ligget på samme plass som Brann, ville det vært en krise, sa Ivar Koteng.

Lesmer: Perry og Hoftun sitter utrygt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende

PostPosted: 18.07.2014 20:42    Post subject: Reply with quote

Hæ? " Vi har ikke gjort det så bra som vi ønsker, og ligger etter planen? "

- Torgeir Børven
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 21:15    Post subject: Reply with quote

Tydelig at Koteng gjerne er kompis med SD og trener. Dette kommer så fryktelig tydelig fram i denne nrk-saken, hvor vanskelig alt er. Og at Koteng sier at de ikke er i en krise er så bakvent og lite negativt at jeg blir svimmel. Og at Koteng ikke "leter etter en ny trener, fordi vi har en trene" forteller vel de fleste at mannen ikke er rett styreleder for klubben. Å lete etter trener som gjør klubben bedre skal foregå kontiunerlig. Her skal det bestandig jobbes for å styrke klubben og ikke verne om enkeltpersoner. Rosenborg Ballklubb er alles tilhengeres klubb og ikke et leketøy for avdankede spillere og rikinger.

Jeg mener han verner og forsvarer alle de som ikke er spillere, mens han lett går knallhardt ut om f.eks en spiller skulle gjøre noe som ikke passe øvrigheten. Han kom ikke styrket ut av denne i alle fall. Kjeldsen fikk vel ut det han har sagt i mange, mange mnd. allerede.

Men håper dette er dolkestøtet til SD og trener. Få de vekk! Alt for veike Tommel'n ned
ricko11
Rutinert

PostPosted: 18.07.2014 21:32    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Koteng opptrer akkurat som forventet. Hva annet kan mann si i media? At det er krise og at det letes etter ny trener?
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 21:36    Post subject: Reply with quote

Det kunne han vel ha gjort ja. Han la ikke en dritt i mellom i Strandbergsaken.

Da skumma han rund kjeften opp til flere ganger i div. media! Så ja, hvorfor ikke, når det gjelder bestekompisene??
hello
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 21:45    Post subject: Reply with quote

Bra logikk. Siden han har gjort en feil en gang, kan han like godt gjøre det en gang til...
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 21:47    Post subject: Reply with quote

Mener å huske at jeg før i tida leste postene dine med med interesse, og følelsen av at jeg kunne lære noe av det du skreiv - men på et tidspunkt virker det å ha tilta helt for deg, Jangusk. Hva skjedde?
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 21:48    Post subject: Reply with quote

Om du mener det så.

Uansett sa styrelede at han Ikke var fornøyd og at han ikke satt med hendene i fanget. Håper jeg kan tolke dette dit hen at han faktisk aggerer.

Og jo, han har garantert gjort flere en en feil. Den største var å ansette Hansen som vår hovedtrener om du hadde glemt det Smile
stenex
Rutinert

PostPosted: 18.07.2014 21:52    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
Det kunne han vel ha gjort ja. Han la ikke en dritt i mellom i Strandbergsaken.

Da skumma han rund kjeften opp til flere ganger i div. media! Så ja, hvorfor ikke, når det gjelder bestekompisene??

Fra hvor er det du får for deg at styreleder bør ta oppgjør med ansatte gjennom media først så ofte som mulig? Og at noen i sportslig apparat sitter trygt på kompiskontrakt tatt i betraktning dagens uttalelser?

Å opprettholde denne jeremiaden når mannen opptrer helt korrekt blir bare usaklig. Strandberg-saken får så stå for seg selv. Fokuser kritikken der den hører hjemme.
Back to top
kek
Proff

PostPosted: 19.07.2014 00:11    Post subject: Reply with quote

Koteng: - Utviklingen har ikke vært god nok

En liten avsløring om den mye omtalte aksjonslisten

For to måneder siden hadde RBK-styret en runde hvor de ble enige om noen tiltak som skulle gjøre laget bedre.
- Vi ble enige om at vi skal trene mer og med høyere intensitet, sier styrelederen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 62, 63, 64 ... 75, 76, 77  Next
Page 63 of 77

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb