English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stefan Strandberg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sidney
Veteran

PostPosted: 03.07.2014 11:16    Post subject: Reply with quote

Konspirasjonsteoriene florerer. Det er tydeligvis en sammensvergelse mellom Perry, Koteng, Hoftun og resten av bølingen om å fremstille Strandberg i et dårlig lys. Hva de skulle tjene på dette er fortsatt uklart.

For meg er den originale uttalelsen fra Strandberg om at dette skyldes BÅDE forhold i familien OG forhold i klubben, nok til å svarteliste han. Hvis jeg legger inn sykemelding på jobben, drar jeg ikke samtidig fram at jeg synes kommunikasjonen i bedriften er dårlig. Det har ingen ting med saken å gjøre, og vil bare få det til å se ut som om sykemeldingen er falsk. Hadde han meldt forfall med begrunnelsen at det var sykdom i nær familie, hadde ingen reagert - det er det andre han dro fram som er idiotisk.

En del av dere medsupportere bruker ALLE saker til å idiotforklare Hoftun, Perry og Koteng. Det er med på å svekke kritikken. Det blir kort sagt usakelig. Det er ikke slik at ALT disse gjør er teit. Poenget er at de summa summarum har levert for dårlig sportslig over alt for lang tid. Ikke at de er evneveike. Drar man diskusjonen ned på det nivået, blir det vanskeligere å fokusere på de egentlige problemene. De er etter min mening svekket økonomi, sportslig middelmådighet og manglende lagutvikling.
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran

PostPosted: 03.07.2014 11:23    Post subject: Reply with quote

Slik jeg har tolket det var kommunikasjonsproblemet direkte relatert til forholdene i familien han hadde varslet om fredagen før kamp.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 03.07.2014 11:31    Post subject: Reply with quote

Er man syk, så er man syk - og det gjelder også forhold i nær familie. Alt annet er irrelevant. Det at han var med på formasjonstrening like før kampen understreker dette. Strandberg må gå!
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 03.07.2014 11:33    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Hva de skulle tjene på dette er fortsatt uklart.

Ja, for hva skulle underpresterende ledere med en økende og stor del av fansen, media og deler av styret imot seg kunne tjene på å flytte skyteskiven over på noen andre når deres jobber er i syltynn tråd?
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 03.07.2014 11:38    Post subject: Reply with quote

Konspirasjonsteorier ja.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 03.07.2014 11:50    Post subject: Reply with quote

Du skriver at det er uklart hva de skulle tjene på det, er du uenig i at de kunne tjene det å få flyttet skyteskiven? For det var da jaggu det som til dels skjedde, planlagt eller ei.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 03.07.2014 12:00    Post subject: Reply with quote

Så - etter at SS hadde varslet at han kom til å stå over kampen to dager senere, hadde Koteng, Perry og Hoftun et møte der de diskuterte hvordan de kunne vri saken i media, slik at de kunne beholde jobbene sine. De lurte SS til å delta på formasjonstrening, slik at det skulle se ut som om han ikke hadde vært klar på at han ikke kunne spille kampen og spilte overrasket og sinna i media da kampen startet uten Strandberg.

Strandberg på sin side støttet opp om dette ved å ikke ville kommentere i media, men fikk vel etterhvert følelsen av å være lurt inn i syndebukkrollen og kom med noen mildt sagt uklare meldinger om hva som hadde skjedd.

Alt i alt var dette en genistrek av trekløveret som i alle andre situasjoner bli framstilt som handlingslammede kløner.

Nå mangler vi bare en teori på hva som egentlig foregår i Area 51, så har vi det fulle og hele bildet. Tipper noen kan knytte Perry til dette også.

Seriøst - det handler om manglende sportslige resultater og manglende framgang - alt annet er bare rør, og det er med på å svekke kritikken da den framstår som useriøs.

Laget spiller ikke bra nok, vi bruker for mye penger og det er kjedelig å se på - det er det som er problemet.
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 03.07.2014 12:05    Post subject: Reply with quote

Hele meningen din er bygd på premisset om at trekløveret faktisk hadde fått beskjed om at det var en mulighet for at han ville være tjenesteudyktig. Om man vurderer muligheten for at han har, som noen har foreslått tidligere, varslet nærmeste støtteapperat og at beskjeden ikke har gått videre opp i systemet av en eller annen uviss grunn står man plutselig igjen med en spiller som ikke er klar til kamp, og et trekløver som sitter uten informasjon og dermed må ta sine egne drøftelser og vurderinger rundt saken.
Montana
Veteran

PostPosted: 03.07.2014 12:06    Post subject: Reply with quote

@Sidney, Du svarer ikke spørsmålet. Kunne de eller kunne de ikke tjene på å flytte skyteskiven?

Ellers ser jeg poenget du kommer med vedrørende hva som bør kritiseres. Men, Strandberg saken er ekstremt spesiell, og hele saken holdes igjen. Synes ikke det er rart at det spekukeres rundt saken her blandt de som interesserer seg for klubben.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 03.07.2014 19:41    Post subject: Reply with quote

Selv skjønte jeg med en gang at her måtte man stille med skikkelige Rosenborg-verdier, og vise forståelse og solidaritet med Strandberg i den vanskelige tiden.

Synes ikke det var en så vanskelig vurdering akkurat. Det kom helt naturlig, og det var vel rimelig åpenbart at dette var en kvalitetsvurdering.

Ser at klubben har havnet der også etter noen uker.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 04.07.2014 08:50    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Konspirasjonsteoriene florerer. Det er tydeligvis en sammensvergelse mellom Perry, Koteng, Hoftun og resten av bølingen om å fremstille Strandberg i et dårlig lys. Hva de skulle tjene på dette er fortsatt uklart.

For meg er den originale uttalelsen fra Strandberg om at dette skyldes BÅDE forhold i familien OG forhold i klubben, nok til å svarteliste han. Hvis jeg legger inn sykemelding på jobben, drar jeg ikke samtidig fram at jeg synes kommunikasjonen i bedriften er dårlig. Det har ingen ting med saken å gjøre, og vil bare få det til å se ut som om sykemeldingen er falsk. Hadde han meldt forfall med begrunnelsen at det var sykdom i nær familie, hadde ingen reagert - det er det andre han dro fram som er idiotisk.

En del av dere medsupportere bruker ALLE saker til å idiotforklare Hoftun, Perry og Koteng. Det er med på å svekke kritikken. Det blir kort sagt usakelig. Det er ikke slik at ALT disse gjør er teit. Poenget er at de summa summarum har levert for dårlig sportslig over alt for lang tid. Ikke at de er evneveike. Drar man diskusjonen ned på det nivået, blir det vanskeligere å fokusere på de egentlige problemene. De er etter min mening svekket økonomi, sportslig middelmådighet og manglende lagutvikling.

endelig noen som ikke går rundt med tinnfoliehatt.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.07.2014 22:36    Post subject: Reply with quote

Må innrømme at jeg følte meg litt dum der og da i går kveld:

- Du spilte derimot ikke treningskampen mot AIK forrige fredag.

- Da hadde jeg vært på Sørlandet hele uka og forberedt en begravelse. Jeg var i begravelse på torsdagen.

Les mer: - Jeg og Rosenborg snakker bra sammen

Jeg var som dere forstår, ikke på noen av treningene i forrige uke - heller ikke på Frøya. Syns i utgangspunktet det er rart at ingen medier nevnte at Strandberg ikke var til stede. Var det i samråd med han sjøl?

Kort sagt trodde jeg at den nylige begravelsen hadde vært nærmere pinse.

I ettertid forstår jeg at det spørsmålet mitt til Perry burde ha vært "Hvorfor spilte ikke Strandberg mot AIK?" i stedet for "Er Skjelvik en bedre midtstopper enn Strandberg, eller er valget av ham basert på planene om å selge Strandberg?".

Må visst tydeligvis være til stede sjøl for å få med seg spillerfravær. Tommel'n ned
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Borden
Veteran

PostPosted: 06.07.2014 01:03    Post subject: Reply with quote

At begravelsen var såpass sent tilsier at personen det dreier seg om ennå ikke var død under LSK-kampen.

Er det derfor Per Joar Hansen snakker om "nye opplysninger"?
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 06.07.2014 11:29    Post subject: Reply with quote

Blir litt ufint å spekulere i slikt.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 06.07.2014 12:11    Post subject: Reply with quote

Tror denne saken løste seg som den gjorde, og at det bare er å konkludere med at det var ledere i RBK som dreit oppetter leggen. Strandberg virker så lojal som dagens spillere kan bli. Og han og ønsker seff. å reise ut på sikt. Imens får vi bare nyte at han spiller til oss, for han er 100 ganger bedre enn alle andre alternativer vi har for tiden. Stå på Strandberg!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.07.2014 13:48    Post subject: Reply with quote

Samtidig føler jeg at Strandberg har virket ydmyk, noe som kan tyde på at han tar sjølkritikk på sin egen kommunikasjon i pinsa ...

Man kan si hva man vil om ledelsen i klubben, men jeg tror nok ikke Perry, Hoftun og Koteng løy da de presenterte sin versjon av streiken før og etter Lillestrøm-kampen.

Så kan man naturligvis si at de skulle ha skaffet seg bedre oversikt før de uttalte seg. Men Strandberg må nok ha vært noe kryptisk ettermiddagen 2. pinsedag; kanskje tatt det for gitt at de visste mer om situasjone hans enn hva de gjorde.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 06.07.2014 14:54    Post subject: Reply with quote

Det er på det rene at Strandberg var sterkt følelsesmessig påvirket av begivenheter i sin nære krets. I en slik situasjon må det tas høyde for at han heller ikke er i stand til å forsvare sine interesser på alle måter.

Slik jeg ser det har ikke Strandberg noe å unnskylde eller ta kritikk på. Slike situasjoner skal håndteres profesjonelt i regi av ledelsen i sportslig avdeling med bakgrunn i sunne Rosenborg-verdier.
Back to top
Beren
Rutinert

PostPosted: 07.07.2014 00:32    Post subject: Reply with quote

http://m.db.no/2014/07/06...423/?www=1

Strandberg åpner for å bli!
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 07.07.2014 00:35    Post subject: Reply with quote

Han innser vel at kamper som den i dag ikke akkurat gjør han attraktiv for klubber i utlandet, så da er det greit å holde seg innafor i RBK også.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
MiTo
Senior

PostPosted: 07.07.2014 00:49    Post subject: Reply with quote

Dårlig kamp idag, men generelt er Strandberg en klassestopper. Blant de beste i Tippeligaen. Hadde vært supert om han ble i Trondheim.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 07.07.2014 01:12    Post subject: Reply with quote

Har han forlenget kontrakten uten at media har fått vite noe?

" - Man vet aldri hva som skjer i fotball, men jeg har jo kontrakt ut neste år og trives kjempegodt. I utgangspunktet blir jeg her i den tiden, og kanskje blir jeg enda lenger. Vi får se, sier Stefan Strandberg til Dagbladet. "

Når han ble kjøpt så gikk jo kontrakten ut 31 juli (?) 2015. Eller om det var 1 juli? Var midt på sommeren hvert fall.

- Torgeir Børven
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 07.07.2014 10:31    Post subject: Reply with quote

Så her går man direkte fra å streike / sutre for at man ikke blir solgt, til å "trives kjempegodt" og ville forlenge?
gisp!
Legende

PostPosted: 07.07.2014 14:45    Post subject: Reply with quote

Eller er noen i klubbledelsen blitt hvisket i øret at det lønner seg å koble inn hjernen før man lar formuleringene om en spillers lyst til å være i klubben trille over leppene?
Hvis stoltheten til herrene Koteng og Per J. Hansen står i veien for at de rydder skikkelig opp etter at de med sine lite intelligente verbale utbrudd har skapt en uheldig oppfatning om spilleren overfor potensielle interessenter, er det kun Strandberg selv som må ta jobben med å få frem det budskapet som er nødvendig for at investorenes midler ikke skal forringes ytterligere.

Strandberg Tommel'n opp!

Hansen Tommel'n ned

Koteng Tommel'n ned
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 07.07.2014 14:58    Post subject: Reply with quote

... og Hoftun Tommel'n ned
2mas
Sjef

PostPosted: 07.07.2014 20:34    Post subject: Reply with quote

Mer reiselysten overfor VG:

- Rosenborg fikk bud på meg i fjor sommer. Jeg respekterte fullt ut at de ikke ville selge. Det var veldig, veldig nær at det skjedde noe i vinter også, men det krasjet siste dagen. Jeg vet at det er klubber som har fulgt meg lenge, og som følger meg fortsatt. Jeg har ambisjoner om å dra ut, men har ikke noe problem med å fortsette i Rosenborg, sier Strandberg.

Les mer: Rosenborg varsler flere spillersalg

Det russiske budet i fjor er velkjent. Mer spent på hvem som ville kjøpe ham i vinter.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 133, 134, 135  Next
Page 91 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb