| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 15.06.2014 13:29 Post subject: |
|
|
| Brann av de skrale grunnlaget jeg har sett virker de offensivt ha en bedre spillestil enn de vi har, de setter bare ikke sjangsene sine, men i forsvar er det helt kaos, tror Norling skulle hatt en assistent med defansivt ansvar. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 15.06.2014 13:47 Post subject: |
|
|
På et eller annet tidspunkt så må man anta at det er en grunn til at man ikke setter sjansene sine, enten dårlig offensiv samhandling eller dårlige fotballspillere.
brann har nå hatt elendig uttelling i nesten halve sesongen, kan ikke være tilfeldig. |
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 15.06.2014 20:11 Post subject: |
|
|
| Noe av begge antar jeg, null samhandling defensivt, som deretter gir dårlig stemning, og mangel på profiler som i det minste av og til klarer av og til å dra de andre opp. Ikke at Brann fremstår som noe rakett lag, men jeg ser antydninger til forsøk på et mønster fremover. De gangene de ikke lykkes og de må forsvare seg går det derimot dårlig, noe som skjer alt for ofte, de gir litt opp eller vet ikke hvor de har hverandre når ballen går mot eget nett. |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 15.06.2014 23:54 Post subject: |
|
|
Jeg ser mønsteret i hva Brann driver med, og synes at de til tider spiller fin fotball, men det er mange elendige enkeltprestasjoner som ødelegger. I tillegg er laget mer av enn de er på i løpet av en kamp.
På en måte respekterer jeg at de ønsker å drille spillestilen, men samtidig virker det som om de rett og slett er rådville når det kommer til å snu kamper. De prøver det samme om og om igjen, og gjentar ofte de samme feilene. Det hjelper heller ikke at forsvarsrekka har vært katastrofe og sørger for at ethvert balltap når de spiller seg framover er livsfarlig.
Synes også det er utrolig hvor lite målfarlige Brann framstår. Huseklepp er forferdelig, en skygge av seg selv. Orlov spiller ikke så dårlig, men han er ingen målscorer, mer en tilrettelegger, og trenger noen som setter sjansene han skaper. Det finnes ikke i Brann per i dag. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 16.06.2014 11:46 Post subject: |
|
|
Jeg kan til tider se noe gjenkjennelig i Branns spill, noe som bærer bud om at de prøver på noe. Men det syns enda sjeldnere enn det gjør i Perrys RBK.
Fakta er at etter at sesongen er over 43% spilt så ligger Brann dønn sist med pinlig 8 poeng og lagets desidert største offensive stjerne Huseklepp har 0 mål og 1 assist på disse 13 kampene.
Laget har en dyr, ny trener og har blåst de ressursene som var der på spillere som knapt forsterker dem. I tillegg har de irritert i stykker den rike velgjøreren sin så han sender pengene til TIL istedenfor.
NÃ¥ tror jeg egentlig ikke at Brann rykker ned, men jeg blir stadig mer usikker.
Etter ferien møter de Viking borte, Godset hjemme og Stabæk borte. det er faktisk ikke sikkert de sitter igjen med mer enn 0-1 poeng etter disse tre og da er all energi og optimisme de kanskje klarer å samle i ferien borte igjen.
Dramatisk situasjon, Krakra1 hva tenker du? |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 16.06.2014 11:56 Post subject: |
|
|
| Defensivt har de vært helt katastrofe. Demidov har vært utrolig svak, jf kjeften Hoftun fikk for ikke å hente ham. Hadde han kommet hadde sikkert PJH fått kjeft for hvor dårlig han var blitt. |
|
| Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 16.06.2014 12:42 Post subject: |
|
|
Mye av spillet kretser rundt en playmaker på midtbanen som vi per dags dato ikke har. Verken El Fakiri, Haugen eller Badji har klart å innta den rollen, og vi ser gang på gang hvor sårbare vi er når vi presses til å gjøre feil i midtbaneleddet.
Samtidig, som andre over har nevnt, mangler vi alternativer når spillet vårt ikke fungerer. Resultatet er lange baller oppover mot angriperne.
Det er ikke mange jeg kjenner som tillegger vår ny trener skylden for manglende resultater. Mye av sinnet rettes mot RBH og Skarsfjord, men det er klart at det er litt mer komplisert enn som så. Stallen anno 2014 er et resultat av flere feilgrep enn de 3,5 årene under Skars. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 19.06.2014 15:04 Post subject: |
|
|
Nok en unggutt som kommer hjem fra utlandet med halen mellom beina.
http://www.aftenposten.no...6Lt3vl_vT8 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 01.07.2014 11:18 Post subject: |
|
|
Karadas. I 2014.
Den klubben har ikke blitt stort bedre etter Skarsfjord. Norling er sammen med Demidov årets flopp så langt. |
|
| Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 01.07.2014 13:51 Post subject: |
|
|
Ville tatt den nyheten med en klype salt. En slik panikkhandling ville slått beina under den positive ungdomssatsningen klubben for noen år tilbake ble tvunget til å gjennomføre.
I denne gale fotballverden skal man selvsagt ikke utelukke noe, men jeg har mine tvil om Brann virkelig går det skrittet og innhenter Karadas. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.07.2014 13:56 Post subject: |
|
|
Brann ligger på dønn siste plass i ligaen, det eneste som er sikkert er at de kommer til å gjøre dumme investeringer for penger de egentlig ikke har for å redde plassen. Karadas og Vaagan Moen er nøyaktig den type signering jeg forventer av Brann  |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.07.2014 14:09 Post subject: |
|
|
| Vaagan Moen er vel ingen dårlig signering hvis prisen er OK, men jeg vet ikke om det er en slik spillertype Brann mangler. |
|
| Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 01.07.2014 20:16 Post subject: |
|
|
| Klubben trenger en klippe i midtforsvaret og en spiss som scorer. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.07.2014 20:22 Post subject: |
|
|
| Dere brukte vel ganske stive summer for å hente akkurat dette før sesonstart i Orlov og Demidov? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.07.2014 20:26 Post subject: |
|
|
| Hjelper jo fint lite det. Vi har jo brukt stive summer på Bille og Søderlund vi også, men trenger jo fortsatt en spiss som scorer. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.07.2014 20:28 Post subject: |
|
|
Hehe jepp, var mest for å være stygg/halvmorsom med d@len  |
|
| Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 02.07.2014 09:56 Post subject: |
|
|
Tok den
Vi brukte litt penger på Orlov ja. Dessverre for oss har han hittil ikke levert de målene vi sårt trenger. For alt jeg vet er han neste sesongs toppscorer, men det jeg har sett hittil tilsier ikke akkurat det. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 02.07.2014 18:31 Post subject: |
|
|
Nå må du ikke være så negativ. Det er mange middelmådige fotballspillere som har blitt toppscorer i Adeccoligaen. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 02.07.2014 20:17 Post subject: |
|
|
| Dew wrote: | Karadas. I 2014.
Den klubben har ikke blitt stort bedre etter Skarsfjord. Norling er sammen med Demidov årets flopp så langt. |
Enig, Dew! Som spådd før sesongen, var/er spillerstallen alt for dårlig til at det i år kunne gå bra. Selv om mange mente det motsatte - spesielt da med rutinerte Demidov inn. Personlig tror jeg ikke Norling hadde peiling på hva han kom til, og ble beruset av byen og fansen - noe som trigget ham til å tro at dette var en storklubb som lett ville kjempe om gullet.
Likefullt tror jeg Norling kan være rett mann for klubben. Setter heller spørsmål ved apparatet rundt. Som i Rosenborg er det vel en del inkompetanse i ledelsen til Brann også.
Demidov ja, snakk om skuffelse. Jeg sa vel før sesongen at jeg ville byttet ham med Gamsten i 10 av 10 tilfeller. Aldri har jeg vel tatt mer feil, for jeg var jo veldig skeptisk til Gamsten før sesongen. I dag tror jeg ikke ville hatt noen av dem.
Brann kan kanskje trøste seg med at det neste år blir gull - i 1.divisjon? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |

|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.07.2014 14:10 Post subject: |
|
|
HAHA, Brann har visstnok betalt 2 mill kr for Karadas. Galskapen er langt fra over i TL hvis det stemmer (noe det sikkert ikke gjør ) |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 15.07.2014 14:48 Post subject: |
|
|
2 mill for en 33 år gammel spiller?hahahahahhaha..faen ikke rart norske klubber går konk.
Makan til dårlig spillerlogistikk.
http://www.adressa.no/100...447874.snd
Og nå prøver de og gi "luktrativ" avtale på vaagan moen. Trodde de slet økonomisk begge klubbene her.
lillestrøm må få ned lønningene og han signere vel neppe på en billigere kontrakt,om branns tilbud var mer luktrativt. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.07.2014 10:25 Post subject: |
|
|
| Virker som de har gått helt bananas i Bergen, nå vil de betale 2.6 mill for en spiller på utgående kontrakt. |
|
| Back to top |
|
 |
Prinsen fra Os Senior
|
Posted: 19.07.2014 07:46 Post subject: |
|
|
| Ikke bananas. Vi har Roald "the negotiator" Bruun Hansen. |
|
| Back to top |