English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 773, 774, 775  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
WegHard
Veteran

PostPosted: 19.06.2014 13:29    Post subject: Reply with quote

Herregud. Denne tråden er et jævla muppet show.

En ting som burde være latterlig opplagt for alle som evner å sette en fot foran den andre, er at vi bør være ferdige med å trekke trenere opp fra den kloakken som heter norsk fotball. Jeg er så drit lei.

Og vi skal selvfølgelig ha ny SD før vi ansetter trener.

Jeg trodde av en eller annen grunn at det hadde blitt tydelig for sportslig ledelse, men jeg har åpenbart for høye forventninger. De vil gjerne mislykkes mer. Jeg tar det til etterretning, men må samtidig vurdere om jeg orker å utsette meg selv for mer drit.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 19.06.2014 13:44    Post subject: Reply with quote

Dette er vel en debatt som kommer og går litt, men nå som vi er der at mange av supporterne ønsker å jage både SD og hovedtrener på havet, så er det verdt å vite;

Fordeler og ulemper med manager vs. sportslig leder.

Manager:

+ Én person som har ansvaret.
+ Én person å kvitte seg med når det går dårlig.
+ Mulig å få tak i kvalitetsfolk som ikke ellers ville finne seg i å jobbe under Hoftun.

- Enerådende diktator kan gjøre mye galt.

Sportslig leder + hovedtrener:

+ Fordeling av ansvar, kan ha to dyktige ledere med hvert sitt kompetanseområde.

- Kan havne i en ræva situasjon som den vi er i nå.

Begge sider kan sikkert fylles ut med flere plusser og minuser. Hva sier folket?
sveininge
Rutinert

PostPosted: 19.06.2014 14:13    Post subject: Reply with quote

Litt uenig i det du skriver. Altså, vi har jo ikke havnet i en rævva situasjon fordi vi bruker en modell med både sportsdirektør og trener. Det er tidligere og nåværende ledere i klubben som må ta ansvaret for dårlige ansettelser i de rollene.

Det er ikke nødvendigvis slik at det bare èn/færre ansatte å kvitte seg med når en manager mislykkes. Kanskje vil ikke ny manager/sportsdirektør/trener ha med seg (deler av) støtteapparatet videre. Å bare sparke manageren er ofte ikke løsningen på alle problemer, akkurat som med en eventull sparking av hovedtrener i RBK nå.

Den klare fordelen med manager er, som du er inne på, hvis den stillingen er en forutsetning for å få tak i den typen/personen klubben ønsker å ansette for å styre skuta videre.

Uansett om manager eller hovedtrener/SD blir fremtiden for oss, er det liten tvil om at personen med ansvaret for å trene laget blir nødt til å tilbringe mye tid på feltet for å få skikk på laget vårt. Da er det ugunstig om han samtidig skal bruke mye tid på for eksempel et hektisk overgangsvindu. Ansvarsfordeling og et dyktig støtteapparat er nødvendig. Det virker som enkelte som er pro-manager ønsker å slå sammen hovedtrener og SD, og alle oppgavene som medfølger, til èn stilling. Det blir en nedbygging av sportslig avdeling, og virker i mine øyne som en veldig dårlig idè, i alle fall slik situasjonen i klubben er nå. Det er mye arbeid som må gjøres.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 19.06.2014 14:13    Post subject: Reply with quote

Geir Bøgseth wrote:
Det ryktes i Telemark at familien Fagermo allerede planlegger hvordan de skal løse det praktisk når Dag Eilev skal ta over RBK.

Det ryktet har jeg også hørt, sammen med et rykte om et nytt stort oljefunn midt i Skien sentrum samt trikk mellom Skien og Porsgrunn. Dette blir saker!!!
ace
Veteran

PostPosted: 19.06.2014 14:19    Post subject: Reply with quote

Planene om trikk/bane mellom Porsgrunn og Skien har eksistert i uminnelige tider, så det er ikke noe nytt. Men det oljefunnet, har du en nærmere lokasjon enn bare Skien, torvet eller litt mer perifert sentrum?
Montana
Veteran

PostPosted: 19.06.2014 14:27    Post subject: Reply with quote

Hr. Bøgseth skrev at han kommer tilbake med mer info, så jeg venter i spenning, kan være jeg må ta en lang tippeligapause.
Back to top
Oddis
Senior

PostPosted: 19.06.2014 14:34    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om dette er riktig tråd for denne http://www.josimar.no/art...elsa/1149/

Men fantastisk lesning er det Smile
Back to top
frank
Proff

PostPosted: 19.06.2014 14:53    Post subject: Reply with quote

En fyr med kontakter i Odd mener ryktet om Fagermo, om ikke helt umulig, er veldig lite sannsynlig.

Vi var begge enige om at det var en bra ting.
mcmort
Senior

PostPosted: 19.06.2014 15:00    Post subject: Reply with quote

Litt snedig det pratet om offensiv vs defensiv tankegang. Flere av lagene i VM har gjort det veldig bra pga det defensive. Spillere som jobber rævva av seg for hverandre i førsteforsvarsjobbinga - også høyt oppe i banen

Ta f.ex. førsteforsvarsjobbingen til Chile og Mexico. Det er jo defensiv jobbing, men personlig synes jeg det er ganske fascinerende å se på (hørte også TN var mektig imponert). Det lille jeg har sett av Atletico Madrid har også vært mye av det samme. Vannvittig defensiv jobbing og full fart fremover når man får ballen.

Hadde ikke gjort noe om vi spillte på samme måte, selv om man ikke styrer kampene på samme måte som tidligere.

Når det gjelder Nordlie og Fagermo - tja. Av de er det vel kun Nordlie som har vist at han evner, selv om det bare var et par år med Start. Fagermo har jo hatt samme lag så lenge nå, at han i teorien burde fått de på nivå med Strømsgodset om han var på nivå med Deila.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 19.06.2014 15:01    Post subject: Reply with quote

Hadde vært i Hoftuns rette ånd og ansette Fagermo, men tviler sterkt på at han, Fagermo altså, hadde lyktes noe særlig bedre enn Per Joar, med de spillere som skaffes. Fagermo ville også måtte spille en slags 4-4-2 om han ikke hadde gitt de 4-3-3 spillerne som faktisk er i Rbk såpass tilitt i kamp etter kamp, så de kunne blitt samspilt som ett 4-3-3 lag som vi husker det fra glandsdagene.

Da tenkte jeg Olemann i skammelsrolle, Jensen i Roarrolle og Berntsen i en Ørjanrolle. Klart dette over tid hadde blitt knallbra, nå når vi har Mikkelsen som en ving og Riski på den andre siden. Og kanskje unge herr Sørloth kunne blitt far sin med tillitt. Hvem vet? Uansett så har vi ikke en leder og trener som greier å tenke det ned så enkelt, fordi det er farlig det. Vi kunne jo sluppet inn mål vet dere. Men enn om å lære laget at det er da bare å putte flere enn motstanderne?

Men ingen Fagermo med Hoftun bak roret!!
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 19.06.2014 15:07    Post subject: Reply with quote

helt sykt hvis vi går så snevert ut i søket denne gang også. merkelig at vi ikke ser litt utenlands
Back to top
stenex
Rutinert

PostPosted: 19.06.2014 15:15    Post subject: Reply with quote

Hvis vi ansetter Fagermo er jeg ferdig med klubben. Et sted må grensa gå for hva jeg er i stand til å tåle. Da blir det Ranheim istedet.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 19.06.2014 15:42    Post subject: Reply with quote

mcmort wrote:
Litt snedig det pratet om offensiv vs defensiv tankegang. Flere av lagene i VM har gjort det veldig bra pga det defensive. Spillere som jobber rævva av seg for hverandre i førsteforsvarsjobbinga - også høyt oppe i banen

Ta f.ex. førsteforsvarsjobbingen til Chile og Mexico. Det er jo defensiv jobbing, men personlig synes jeg det er ganske fascinerende å se på (hørte også TN var mektig imponert). Det lille jeg har sett av Atletico Madrid har også vært mye av det samme. Vannvittig defensiv jobbing og full fart fremover når man får ballen.

Hadde ikke gjort noe om vi spillte på samme måte, selv om man ikke styrer kampene på samme måte som tidligere.

Når det gjelder Nordlie og Fagermo - tja. Av de er det vel kun Nordlie som har vist at han evner, selv om det bare var et par år med Start. Fagermo har jo hatt samme lag så lenge nå, at han i teorien burde fått de på nivå med Strømsgodset om han var på nivå med Deila.

Problemet med den typen tankegang på vårt nivå er at vi ikke får tak i de spillerne som er både kjappe i beina, har ekstrem løpskraft, og er gode med ball uten vesentlig bedre oversikt på overgangsmarkedet, og det vil ta generasjoner før vi klarer å produsere sånne selv. Jeg liker godt Chile spesielt, og dette kommer jo på mange måter fra den samme måten å tenke fotball på som Eggen representerer, men en tolkning av Chiles fotball med ensidig fokus på defensive egenskaper og lav risiko (som Nordlie ville gitt oss) hadde ikke vært liv laga.

Vi kan godt spille Chile-fotball, for min del, men jeg tror ikke det er måten man kommer dit på. For oss hadde det sett ut som et langsomt jordras der Chile kommer som en tsunami, og vi kan ikke stille som outsider i kampene vi spiller (ennå). Derfor mener jeg vi først må ta tak i en tankegang om hva vi gjør med ball, og samtidig jobbe hardt med hva vi får til uten ball. Ingen motsetninger der, men verken Nordlie eller Fagermo er folk med visjoner på det offensive.
2mas
Sjef

PostPosted: 19.06.2014 20:51    Post subject: Reply with quote

Drillo ikke lenger tilgjengelig på markedet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MariusV
Veteran

PostPosted: 19.06.2014 22:34    Post subject: Reply with quote

Oddis wrote:
Vet ikke om dette er riktig tråd for denne http://www.josimar.no/art...elsa/1149/

Men fantastisk lesning er det Smile

Quote:
«Jeg vil gjerne dra til et land som er i et system som har stagnert. Jeg vil bryte dette opp og etablere nye visjoner som kan skape en rask utvikling», sier Sampaoli.

Det er lov å drømme. Og det kommer jeg til å gjøre. Forgjeves.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 19.06.2014 23:39    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ikke ha Nordlie.

Jeg vil ikke ha Fagermo.

Eller annet søppel fra tippeligaen. Dersom styret er så rablende gale og fullstendig blottet for innsikt at de går på nok et forhastet prosjekt med slikt middelmådig rask - som aldri har vært i befatning med vinnerkultur -

.....da legger jeg ned driften. Selger utstyret. Flagger ut. Da er Rosenborg ferdige i den form vi kjente klubben. Definitivt.

Vi er allerede ute å kjøre, omdømmet vårt er skadet på flere fronter. En sånn runde til med 1.5 år skandale før nok en sparking av trener...det vil ta ti år å rette opp.

Beklager dommedagsprofetiene. Men jeg er oppriktig redd. Neutral
JanneB
Veteran

PostPosted: 20.06.2014 00:29    Post subject: Reply with quote

Om vi ansetter Nordlie eller Fagermo er alt håp ute. Sølv med Start og ingenting med Odd?? Er det nok? Da kan PJH fortsette etter min mening.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 20.06.2014 08:18    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Drillo ikke lenger tilgjengelig på markedet.

Gudskjelov... Drillo som RBK-trener? uff nei
Montana
Veteran

PostPosted: 20.06.2014 12:55    Post subject: Reply with quote

Heller orginalen enn Per Joar "Drillo light" Hansen, men ja enig uff nei.
Back to top
Borden
Veteran

PostPosted: 20.06.2014 14:02    Post subject: Reply with quote

Blir skremt av å lese denne tråden. Please, ha litt ambisjoner på klubbens vegne.
Back to top
ricko11
Rutinert

PostPosted: 20.06.2014 14:27    Post subject: Reply with quote

Borden wrote:
Blir skremt av å lese denne tråden. Please, ha litt ambisjoner på klubbens vegne.

Skjønner ikke helt at den er rettet til forumet generelt. At det diskuteres personlighet og filosofi rundt et navn, f.eks. Fagermo, betyr ikke at det er akseptert.Han er nå engang nevnt her inne, og å bare skrive ja eller nei rundt et navn blir litt kjedelig diskusjon.

Eneste jeg har sett her er enten negativitet til navn som nevnes eller at de akseptable blir for urealistiske. Tror de fleste her føler at ingen av de norske trenerne er gode nok og at forumbrukerne her inne er de med de høyeste ambisjoner på vegne av klubben.

Det at ingen har kommet opp med realistiske kandidater som er gode nok er vel bare et bevis på at det bør hentes inn kompetanse eksternt i denne prosessen (tror ikke EH og Koteng har bedre oversikt enn summen her inne). Helst hente en som kan bli permanent i f.eks. sd-rollen.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 20.06.2014 16:53    Post subject: Reply with quote

Jeg anser denne tråden mer som dagdrømming.

Jeg har helt mistet troen på at det skjer noe i forhold til bytte av trener og/eller sportslig leder. Styret er for feigt, for sportslig inkompetent og for lite interessert. Jeg tror styrelederen er fornøyd etter at RBK reetablerte sin posisjon som et topplag i Tippeligaen ved å slå LSK og IK Start, og resten av styret er ikke sterke nok til å konfrontere styrelederen.

Nei, jeg har ingen tro på at det skjer noe på denne siden av jul iallfall. Jeg blir faktisk ikke veldig forundret dersom vi snart får høre at klubben har forlenget PJH's kontrakt. Da blir det pressemelding med bilde av EH og IK som glisende sier seg fornøyd med "Prosjekt tilbake til røttene".

BLÆH! Mad
EspN
Veteran

PostPosted: 20.06.2014 18:40    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ha enten trond sollied eller så må vi prøve noe nytt..Men jeg mener fortsatt vi må ha en trener som vil spill hurtig offensiv fotball,istedet for ballbesittende fotball,som i Danmark.

Vi har ikke gode nok spillere til det..Vi såg nordsjælland i europa..de hadde hadd bedre av og spille mer direkte.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
MariusV
Veteran

PostPosted: 24.06.2014 08:50    Post subject: Reply with quote

Helena Costa trakk seg fra Clermont nå.

Ikke at jeg ønsker at Rosenborg skal spille portugisisk fotball, men jeg må innrømme at det hadde vært et morsomt valg.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 24.06.2014 10:27    Post subject: Reply with quote

Hun tok en "Ankersen"... Smile
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 773, 774, 775  Next
Page 84 of 775

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb