View previous topic :: View next topic |
Hvem var best mot Start? |
Daniel Örlund |
|
0% |
[ 0 ] |
Jonas Svensson |
|
0% |
[ 0 ] |
Tore Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
Jørgen Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
Mikael Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
Mike Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
Ole Selnæs |
|
5% |
[ 3 ] |
Tobias Mikkelsen |
|
1% |
[ 1 ] |
Morten Gamst Pedersen |
|
0% |
[ 0 ] |
Riku Riski |
|
92% |
[ 48 ] |
Alexander Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 52 |
|
Author |
Message |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 12.06.2014 20:08 Post subject: |
|
|
Per Joar har reist seg mesterlig etter oppvaskmøte. Selv ikke fek.s Mourinho kunne fått flere poeng! |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 12.06.2014 20:20 Post subject: |
|
|
Er det flere en meg som kankje nå ser at Gamsten ikke var ett GULLkjøp?
Kvitter oss med Dockal og får en lik spillertype i Gamsten. Dockal scorte jo mål og synes han rett og slett er en bedre spiller.
Gamsten er kun å se ved innkast og frispark/cornere. Han gjøre svært lite ut av seg, grunnen elendig tempo. Tidligere Startspiller Heikkinnen ville ha løpt i fra Gamsten, MED ball!!! |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 12.06.2014 20:25 Post subject: |
|
|
I forhold til hva vi betalte for ham og gir ham i lønn så vil jeg si at det var et knallkjøp. Han har vært svak i de siste par-tre kampene, men har vært viktig i starten av sesongen. Kanskje en liten pause nå passer fint for ham. |
|
Back to top |
|
 |
MiTo Senior
|
Posted: 12.06.2014 20:28 Post subject: |
|
|
Number10 wrote: | Er det flere en meg som kankje nå ser at Gamsten ikke var ett GULLkjøp?
Kvitter oss med Dockal og får en lik spillertype i Gamsten. Dockal scorte jo mål og synes han rett og slett er en bedre spiller.
|
Gamsten spiller alt for mye, og virker rett og slett sliten. I de kampene hvor han har fått ordentlig hvile før matchstart virker han mye friskere, men han takler ikke å spille 2 kamper i uka.
Mannen er 32 år gammel, og kom til Rosenborg med svært varierende treningsgrunnlag etter perioden i kaotiske Tyrkia. Perry tør nok ikke hvile han pga. dødballegenskapene, men med tanke på spillet burde han ikke spilt 90 minutter i alle kampene. |
|
Back to top |
|
 |
1960 Rutinert
|
Posted: 12.06.2014 20:30 Post subject: |
|
|
Ørlund 4
Svensson 4
Reginiussen 5
Skjelvik 5
Dorsin 3( i dag var det lekk på venstre side)
Jensen 5
Selnæs 7
Mikkelsen 5
Riski 8
Gamst 2( Trenger ferie nå)
Søderlund 6
Helland 5
Chibuike 5 |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 12.06.2014 20:57 Post subject: |
|
|
Jeg tror vi skal legge bort hele denne typiske RBK-fotballen der ballen helst skal gå i lengderetningen. Vi har rett og slett ikke typene til det.
Derimot har denne troppen flere ballspillere som liker å få ballen på fot. Spillere som Mikkelsen, Chibiuke, Selnæs, Gamsten, Jensen, Svensson mfl. lider stort når ballen SKAL spilles i lengderettningen og i medløp. Jeg tror en mer ballbesittende fotball kler de spillerne vi har i troppen langt bedre enn den fremoverrettede, offensive fotballen mange av oss her inne drømmer og ønsker å se RBK spille.
Klarer RBK å spille en ballbesittende fotball som er morsom og offensiv nok så gjerne for meg. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.06.2014 21:11 Post subject: |
|
|
Örlund: 5
Plasserer seg godt, god på strek. Et par gode redninger. På halvdistanse på Starts første mål. Frikjennes for det andre, som er klar offside. Som vanlig variabel på utspill og igangsetting.
Svensson: 6
Leverer fortsatt som back. Involvert begge veier, og er aktiv. Blir lurt et par ganger defensivt, men jobber utrettelig.
Reginiussen: 5
Brukbar kontroll langs bakken, og bidrar i det oppbyggende. Mindre dominerende i luftrommet enn ønskelig.
Skjelvik: 4
God når han får brukt farta, og har en frekk dragning i forsvar. Ikke prima i mer etablert forsvar.
Dorsin: 4
Lite synlig begge veier, uten å gjøre grove feil. Det meste skjer på hans side i Starts angrepsspill.
Jensen: 5
Bidrar ikke all verden utover noen langskudd utenfor. Jobber godt, blir løpende mye imellom.
Selnæs: 7
Strør baller, vender spillet, og har brorparten av æren for 2-0.Har vokst enormt i det defensive, og stopper flere overganger. Spiller med rutine med professional fouls og overblikk som en som er ti år eldre. Litt mer ego, så hadde han fort satt en i dag.
Gamst: 3
Nesten usynlig. Har et par gode involvering, men roter bort ballen minst like mye. "Fortjent" byttet ut etter timen.
Riski: 8 (BB)
Klassespiller. Scorer to mål, og er involvert i det meste vi skaper offensivt. Jobber hardt også defensivt. Søker konstant rom, og oser av vilje. Klinisk i avslutning posisjoner, både med og uten press.
Mikkelsen: 6
Virker å være på gang - endelig. Løp mye, peker hvor han vil ha ball, og er involvert en del offensivt. Fortsatt noen småfeil og litt veik når han skal utfordre, men det kommer seg.
Søderlund: 7
Scorer to mål på innsats. Beste match i verdens fineste drakt. Innsats er nøkkelord, da han viser mer guts og vilje i dag enn jeg kan huske tidligere. Må fortsatt jobbe med posisjonering da han ikke alltid er der han skal, men skal generelt ha skryt i dag.
----
Chibuike: 5
Flytter seg mye i gode posisjoner, men gjør litt for ofte enkelt i pasningsspillet. Gjør ikke så mange feil, men velger ofte det safe. Virker uinspirert, og har nok godt av et miljøskifte i sommer.
Helland: 6
Settes inn i en rolle han ikke er skikket for mot lynraske Assante. Kommer vel cirka 50/50 ut av den duellen. Er imidlertid et uromoment offensivt, tør å utfordre, og lykkes; er en avslutning unna assist.
Rønning: -
Taktisk bytte. Er vel knapt borti ballen. _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
anders1 Proff
|
Posted: 12.06.2014 21:25 Post subject: |
|
|
Deilig med seier, og seks poeng på to siste. Hva som enn skjer i løpet av sommeren, er utgangspunktet ikke heeeelt håpløst. Vi er avhengig av å vinne i Molde, men gjør vi det (kanskje med en ny trener bak roret), kan det bli en ok høst.
Og credit where credit's due; med det trykket som har vært rundt PJH og laget forøvrig den siste uken, er det meget sterkt å komme fra det med full pott, selv om det spillemessig fortsatt er mye å gå på. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.06.2014 21:25 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Jeg tror vi skal legge bort hele denne typiske RBK-fotballen der ballen helst skal gå i lengderetningen. Vi har rett og slett ikke typene til det.
Derimot har denne troppen flere ballspillere som liker å få ballen på fot. Spillere som Mikkelsen, Chibiuke, Selnæs, Gamsten, Jensen, Svensson mfl. lider stort når ballen SKAL spilles i lengderettningen og i medløp. Jeg tror en mer ballbesittende fotball kler de spillerne vi har i troppen langt bedre enn den fremoverrettede, offensive fotballen mange av oss her inne drømmer og ønsker å se RBK spille. |
Det er et paradoks at vi har mange spillere som er gode på å slå i rom, mens de selv ønsker pasning på fot.
I det store og hele har vi to "rom-spillere" (har ikke noe å gjøre med rom-folk for øvrig ) og det er Mikkelsen og Riski. Disse initiativene må brukes! Vi har sett noe bruk av rom (har ikke noe med den søramerikanske spriten å gjøre) i det siste, hovedsakelig på overganger. Som alltid - bevegelse skal utløse pasning. Der har vi mye å gå på. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 12.06.2014 21:27 Post subject: |
|
|
Ã…lreit kamp, men heller ikke mer.
Glad for 6 poeng mot LSK og Start før VM,
men ikke hallelujastemning likevel.
Gamst er svak. Riski og Selnæs er gode.
Bra at Søderlund snubler inn et par mål. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 12.06.2014 21:41 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | KitWalker wrote: | Jeg tror vi skal legge bort hele denne typiske RBK-fotballen der ballen helst skal gå i lengderetningen. Vi har rett og slett ikke typene til det.
Derimot har denne troppen flere ballspillere som liker å få ballen på fot. Spillere som Mikkelsen, Chibiuke, Selnæs, Gamsten, Jensen, Svensson mfl. lider stort når ballen SKAL spilles i lengderettningen og i medløp. Jeg tror en mer ballbesittende fotball kler de spillerne vi har i troppen langt bedre enn den fremoverrettede, offensive fotballen mange av oss her inne drømmer og ønsker å se RBK spille. |
Det er et paradoks at vi har mange spillere som er gode på å slå i rom, mens de selv ønsker pasning på fot.
I det store og hele har vi to "rom-spillere" (har ikke noe å gjøre med rom-folk for øvrig ) og det er Mikkelsen og Riski. Disse initiativene må brukes! Vi har sett noe bruk av rom (har ikke noe med den søramerikanske spriten å gjøre) i det siste, hovedsakelig på overganger. Som alltid - bevegelse skal utløse pasning. Der har vi mye å gå på. |
Har du drukket mye rom? |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 12.06.2014 21:45 Post subject: |
|
|
Noen ordspill må det være rom for, selv på rbkweb. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.06.2014 21:45 Post subject: |
|
|
Nei, det går i single malt når jeg først skal drikke brunt. Takk som spør!
Ser du bort fra parentesene, er vi i grunn ganske enige. Om det var det du tenkte på.
EDIT: Oppmannen: bu-dum-tssh! _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
anders1 Proff
|
Posted: 12.06.2014 21:53 Post subject: |
|
|
Hente noen romfolk i overgangsvinduet, kanskje? |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 12.06.2014 21:54 Post subject: |
|
|
Åååååå.... Jeg blir nesten ROMantisk av slik poesi  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 12.06.2014 22:14 Post subject: |
|
|
ROMskipet er her for å hente dere.... |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 12.06.2014 22:16 Post subject: |
|
|
anders1 wrote: | Hente noen romfolk i overgangsvinduet, kanskje? |
Nei, de skulle hatt et spark i rompa. Men det er en annen sak. |
|
Back to top |
|
 |
geiroo Junior
|
Posted: 12.06.2014 22:50 Post subject: |
|
|
Skal ikke blande meg bort i romdiskusjonen, men ser at flere viser til at det er klar offside på siste målet. Kan ikke se at dette stemmer, da Skjelvik henger igjen på venstrebacken... |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 12.06.2014 23:20 Post subject: |
|
|
For første kamp på leeeenge grunnet apati, lot jeg meg engasjere igjen. Syntes denne kampen var både morsom og spennende. Altså: Jeg lot meg underholde. All honnør til spillerne i denne kampen. Med slikt spill, viser man at man er på rett vei - selv om det er langt igjen!
BB-avstemning? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 12.06.2014 23:36 Post subject: |
|
|
Slepper inn to mål, ikke bra.
Produserer lite sjanser, ikke bra.
Meget god uttelling på sjansene, det er bra.
Perry trenger ikke å ta av og sette skapet på plass i media etter disse to serietriumfene. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 12.06.2014 23:39 Post subject: |
|
|
Men det gjør selvsagt Perry. På en ytterst skamløs måte klarer han å både hylle seg selv, laget, jobben som er lagt ned, han marginaliserer det åpenbare bråket i klubben, kaller kritikk for uverdig, dytter unge spillere foran seg i krigen og bruker disse to kampene som bevis på at det de gjør funker.
En herlig suppe av bare dritt fra Perry som jeg dessverre mistenker at altfor mange i klubben kjøper. For styret og sportslig ledelse virker å kun brt seg om resultater når vi får dem og prestasjoner når resultatene uteblir. Dønn umulig å gi noen kritikk med andre ord. Kanskje like bra siden det å gi kritikk er uverdig... |
|
Back to top |
|
 |
Per Proff
|
Posted: 13.06.2014 00:11 Post subject: |
|
|
Hjemme fra stadion. Morsom kamp. Ingen som fikk med seg han ene rbk-supporteren som storma banen og jubla med spillerne etter det ene målet? Var hysterisk å se på. Etter spillerne var ferdig med å juble, klatra han bare tilbake opp på tribunen.  |
|
Back to top |
|
 |
ambiguous Senior

|
Posted: 13.06.2014 00:11 Post subject: |
|
|
Tror nok vi er stuck med Hoftun og Perry i tiden fremover.
Jeg mener fortsatt at av de to er det verst med Hoftun, faktisk. Han har sju år på å bevise at han ikke har kløkten/fokuset som skal til på dette nivået.
Perry er i sitt andre år, og har til tross for for svakt spill hanglet med seg to sølvmedaljer. Jeg er ikke fornøyd, og vil gjerne ha ny trener...men om jeg må velge...
Men det som blir å skje er at vi karrer oss til topp tre. Alle erklærer seg fornøyde, og Perry går inn i sitt tredje kontraktsår mens Hoftun åpner kontraktsmalen for ny treårskontrakt i sin Word. (Hvis du har glemt, Hoftun, så ligger den her Dokumenter/Høhø Tilbake til Røttene/Trenerkandidater/01Perry/Terningkast6/3år.doc)
Snipp snapp snute, så var fremtidshåp om Europa- og Champions league ute. |
|
Back to top |
|
 |
Tværrliggern Proff

|
Posted: 13.06.2014 02:01 Post subject: |
|
|
Hadde jobb middag med kunder i Kristiansand i dag og vi endte opp på Harveys for å se kamp.
Etter kampen dukka sannelig nesten hele laget opp.
Helland,Skjelvik,Jensen,Bille,Riski,Lunna,Mikkelsen og Sørloth Jr.
Jeg fikk en lengre prat med både Riku og Skjelvik, og de fleste andre.
Spurte blant annet Riku om hvordan han oppfattet formasjons vinglinga til Joar og han svarte rett ut at det var frustrerende og da jeg spurte han om hvor han følte han passet best så svarte han "center forward" eller Attacking MC, Men at han uansett var fornøyd med å starte og at alt avhenger av hvordan man ser for seg kampbildet. Han ville tydeligvis ikke kritisere Joar, Men det var tydelig at han ikke ville prate for mye om Joar, (Joar var forøvrig på nabo pubben)
Prata en del med Skjelvik også og han var veldig positiv til nye oppgaver i midtforsvaret selv om han ikke visste hva som var planen fremover.
Forøvrig kan det nevnes at Helland og danske trioen var utrolig hyggelige, Bille gikk rundt med den deiligste blonde dama på bruket og jeg fikk tatt en selfie med Helland Riski og Skjelvik.  _________________ "My grammar is bad, but my meaning is good." |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 13.06.2014 02:13 Post subject: |
|
|
Ørlund: 4 - Grei kamp. Et par småting som trekker ned. Kan ikke lastes for 2 målet til Start.
Svensson: 6 - Har tatt omskolleringen på en herlig måte! Fortsatt noen "barnesykdommer" som back, men bevares.
Reginiussen: 5 - En kamp på det jevne av Tore, holdt på å kløne det til på et tilbakespill som Ørlund dundret unna.
Skjelvik: 5 - Synes han har levert bedre enn forventet i det siste, og har fortsatt troa på ham.
Dorsin: 4 - Litt smårusten, og Start bygger bevist opp mot hans side.
Klarer seg dog helt på det jevne.
Jensen: 5 - Som alltid bra innsats, men blir ikke all verdens involvert i spillet. Dog en del viktige involveringer defensivt.
Selnæs: 7 - Har fått en ny "vår" i RBK i den siste måneden, og viser at han bør satses på 100%. Regelrett krempasning til Riski på 2-0 målet.
Har gutten pumpet muskler? Har iallefall fått en stoisk ro i det defensive arbeidet som jeg tidligere har savnet.
Gamst: 4 - Er sliten, og det vises. Bor mye forståelse og fotball i Gamst, men pausen kommer nok godt med nå. Forventer at han fortsetter slik han begynte sesongen etter ferien nå.
Riski: 9 (BB) - Endelig kom det gjennombruddet vi alle har ventet på.
I dag er Riski rett og slett fantastisk!
Scorer 2 pene mål, og er involvert i de to andre. Selve hælflikken til seg selv er jo praktfull!
Jobber konstant og har god forståelse for spillet, nå er det bare å fortsette slik!
Mikkelsen: 6 - Fin kamp av Tobbe, og er blandt de som løper mest på laget for tida. Trenger bare å bli enda mer trygg på seg selv og utfordre når han har sjangsen til det så vil han markere seg utover høsten.
Søderlund: 6 - To mål for Søder i dag, der det første kanskje hadde gått inn allikevel. En av hans beste kamper for oss uten at han blender meg noe særlig. Tar etter Bille litt på innsats, men slår han på posisjonering men igjen uten å imponere for mye med det heller. MEN som sagt, 2 mål og gjør dermed jobben sin.
Chibuike: 4 - FÃ¥r riktignok kun over halvtima med tilleggsminutter, men tar han med allikevel.
Bærer preg av å ha vært ute av laget lenge, og Perry har nok mer eller mindre ødelagt Chibuikes karriere i RBK.
Måtte han finne grønnere gress ved neste stoppested.
Helland: 5 - Tar med Helland også siden han fikk en del tid iallefall.
Greit innhopp der han byr Start forsvaret på litt problemer innimellom.
Ser hva han er god på, og er på vei.
Kan fort bli en særs viktig mann utover høsten.
Rønning: - Får noen stakkarslige minutter, og gjør iallefall ingen feil i denne kampen.
Dog et patetisk bytte av Perry der Sørmo burde vært byttet inn i stedenfor for å få litt matching. Sørloth og Berntsen kunne også lekt seg litt den lille stunda Rønning fikk.
Alt i alt en grei kamp av oss der kontringsspillet (mye takket være Mikkelsen/Riski) fungerer som en drøm, og vi scorer vel 4 mål på cirka 5 målsjangser?
7 poeng opp til Møkka, og vi går inn i noen spennende uker der vi avventer skjebnen til:
Selnæs, Chibbe, Bille, Strandberg, Ørlund, Gamboa (med storspill i VM) og Mix.
Kan fort bli en særs hektisk sommer på Brakka. |
|
Back to top |
|
 |
|