| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Harceïde Veteran
|
Posted: 05.06.2014 07:14 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Hørte på radioen her om dagen at Mini og Perry var sammen i "Gutteklubben Sex" på åttitallet, blant annet sammen med Kalle Løken, der de møttes en gang i uka for å se The Blues Brothers sammen. |
Høres ut som en jævla kul gjeng. |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 05.06.2014 09:14 Post subject: |
|
|
Trenger ikke være en dårlig ide, med Nordlie på 6 mnd kontrakt. Vi har i allefall en sjanse til å luke ut ukulturen i treningen, ny trener får ta over ett topptrent RBK til ny sesong.
Nordlie er også god til å få ut det ytterste i en kort periode, tenker spesielt på ecup. Mulighetene for topp 3 er fortsatt til stede. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 05.06.2014 09:19 Post subject: |
|
|
| Skjønner ikke poenget med en midlertidig løsning, gir bare usikkerhet blant spillere og i organisasjonen generelt. Denne sesongen er kjørt, bedre å gi en ny trener to vindu og god tid til å jobbe inn struktur til neste sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 05.06.2014 09:25 Post subject: |
|
|
La detbare dures på så får vi se hvor dette ender. Kan jo hende det snur vet dere  |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 05.06.2014 09:29 Post subject: |
|
|
| 6 poeng mot LSK og Start blir det ihvertfall ikke for RBK anno 2014. Tipper på 2 poeng, maks 4. |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 05.06.2014 09:36 Post subject: |
|
|
Bakgrunnen for det ønsket er at vi trenger en hestkuk, som kan røske opp i Luggum holdningene i spillerstallen. Jeg etterlyste det samme etter Janne. Vi trenger kort og godt en trener som nesten eter opp sine omgivelser, for å bli kvitt noen av holdningene som er blant spillerne.
Det blir for enkelt å skylde kun på trener og sportslig ledelse. Uansett hvor dårlig trener, skal spillerne fremstå bedre enn i dag og under Janne.
Ikke missforstå jeg ønsker både Hansen og Hoftun ut, da ingen av de har den autoriteten, sikkerheten eller kompetansen til jobb i RBK.
Spiller, trener, støtteapperat og styret går inn på kontoret til Hoftun med en eller annen sak og blir møtt med usikkerhet, da kompetansen ikke er til stede. Hvordan skal da denne personen selge sin/klubbens visjon. Jeg tror dette er hovedgrunnen til våre dårlige prestasjoner: Mangel på kompetanse! Ingen kjøper eller blir overbevist av en usikker og famlende leder. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 05.06.2014 09:40 Post subject: |
|
|
| Er relativt positiv til Nordlie jeg, sett relativt opp mot andre norske kandidater. Han er utvilsomt kunnskapsrik, sterk nok personlighet til å være sjef i RBK, kan 4-3-3, halvt sinnsyk men har også gjort en livsstilsendring, har utvilsomt potensialet. Kan få skikk på ting på kort tid. I så fall med en klart definert exitmulighet for RBK som ikke koster noe særlig. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 05.06.2014 09:41 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Skjønner ikke poenget med en midlertidig løsning, gir bare usikkerhet blant spillere og i organisasjonen generelt. Denne sesongen er kjørt, bedre å gi en ny trener to vindu og god tid til å jobbe inn struktur til neste sesong. |
Dersom vi hadde hatt denne nye treneren klar, hadde det naturligvis vært det beste. Når de som skal stake ut kursen og hente den nye treneren også må skiftes ut, vil dette nødvendigvis ta litt tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 05.06.2014 15:27 Post subject: |
|
|
| Det som plager meg mest med hele opplegget er at all fokus er på perry. "Skjønner godt at fansen synger at jeg må gå" sier perry i dagens adressa. Vi sang vel i første omgang "Hoftun må gå" men det er det ingen som kommenterer på. |
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 05.06.2014 15:41 Post subject: |
|
|
| Er det noen som vet når styremøtet er ferdig? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.06.2014 16:26 Post subject: |
|
|
RBK-styrelederen skal komme ut av styremøtet med en klar plan.
Her er Rosenborg-styret på vei inn på Brakka og kveldens planlagte styremøte.
- Vi skal sette inn konkrete tiltak som vi mener skal gi framgang. Men da sier jeg tiltak, og ikke at noen trener må gå av eller noe slikt.
Jeg håper folk i styret har baller til å stå i mot en bastant og brautende Koteng om han virkelig er så oppsatt på at alle skal få fortsette. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 05.06.2014 16:29 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | - Vi skal sette inn konkrete tiltak som vi mener skal gi framgang. Men da sier jeg tiltak, og ikke at noen trener må gå av eller noe slikt. |
Var det ikke nesten nøyaktig det samme som ble sagt da By Rise skulle evalueres for 10 år siden? Han fikk vel fyken noen dager etter... _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 05.06.2014 16:31 Post subject: |
|
|
| Når jeg leser "konkrete tiltak" frykter jeg at det blir en slags mellomløsning med noen enkle rokkeringer i trenerteamet. Som f.eks at noen (Trond Henriksen og/eller By Rise) skal komme inn og bistå Perry i større grad, eller at Bratseth hentes inn som konsulent i en mer tydelig rolle for Hoftun. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 05.06.2014 16:45 Post subject: |
|
|
Eneste tiltaket er at Hoftun og Hansen må gå. Og i den rekkefølgen også. Hoftun er årsaken til det rotet vi er inni nå.
Så resultatet av kveldens styresmøtet skal være så enkelt som dette:
1. Hoftun og Perry trer umiddelbart av som henholdsvis Sportslig leder og hovedtrener.
2. Ny Sportslig leder og hovedtrener SKAL være på plass iløpet av juni. Wiggen tar over midlertidig til den nye hovedtreneren er på plass iløpet av juni. Den nye hovedtreneren skal selv få velge ut sitt støtteapparat.
Verre er det ikke... |
|
| Back to top |
|
 |
Adde Rutinert

|
Posted: 05.06.2014 16:59 Post subject: |
|
|
...Men desverre, totalt urealistisk _________________ Push it to the limit
Last edited by Adde on 05.06.2014 17:04; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.06.2014 17:00 Post subject: |
|
|
| quentez wrote: | | Når jeg leser "konkrete tiltak" frykter jeg at det blir en slags mellomløsning med noen enkle rokkeringer i trenerteamet. Som f.eks at noen (Trond Henriksen og/eller By Rise) skal komme inn og bistå Perry i større grad, eller at Bratseth hentes inn som konsulent i en mer tydelig rolle for Hoftun. |
Dette er marerittscenario, og forholdsvis sannsynlig. De henter frem en eller annen klubbinnavla type som skal kuske Perry i tiden fremover. Tre-fire nye måneder vil da gå uten at noe stort skjer på trenersiden. Ola By Rise er vel ferdig i sin konsulentjobb i AGF, så ikke usannsynlig at han kommer inn som en ekstra resurs i trenerteamet - uten at jeg på noen som helst måte skal se at det gjør saken noe bedre.
Det kan ikke skje! |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 05.06.2014 17:08 Post subject: |
|
|
God plan, men dessverre urealistisk.
Det er vanskelig å sparke Hoftun på direkten da han er fast ansatt. Men det er jo mulig å sette han på samme kontor som Skutle og gi han oppgaver som passer han bedre. Tror ikke det skjer.
Perry kan nok sparkes, men tror heller ikke det skjer idag.
Vi må nok minst vente til etter tapet i de to neste kampene. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 05.06.2014 17:46 Post subject: |
|
|
| Hvordan er det mulig å ha en sportslig leder på fast ansettelse??? |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 05.06.2014 18:05 Post subject: |
|
|
Mitt tips er at dagens styremøte i Rosenborg ender med at de har en klar plan som er diffus og at Perry har tillit til Hoftun sin kompetanse og fotballfaglige tyngde. Det er vanskelig å påpeke hva de konkret skal forbedre men de er enige om å bli bedre og etablere en styringsgruppe som skal evaluere de ulike rollene til det tverrfaglige støtteapparatet i prestasjonsgruppen. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 05.06.2014 18:14 Post subject: |
|
|
Virker ikke som om det kommer til å skje de store forandringene ikveld. Koteng er tydelig på at det ikke kommer til å skje noe med Perry med det aller første, slik jeg tolker denne uttalelsen:
"Koteng lover derfor én ting fra kveldens møte:
- Vi skal sette inn konkrete tiltak som vi mener skal gi framgang. Men da sier jeg tiltak, og ikke at noen trener må gå av eller noe slikt."
Hva ligger i eller noe slikt?
Les resten her: http://www.adressa.no/100...439854.snd
EDIT: Beklager Attach. Så innlegget ditt om det samme nå. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 05.06.2014 19:00 Post subject: |
|
|
| Spottet nettopp Bille på Værnes. Er han skadet ellernoe? |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 05.06.2014 19:01 Post subject: |
|
|
| Ble vel skadet mot Ranheim? |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 05.06.2014 19:04 Post subject: |
|
|
Fikk albuen ut av ledd i kampen mot Ranhjæm _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 06.06.2014 13:48 Post subject: |
|
|
Han har sikkert et treningsregime klart for å trene opp albuen i Danmark ja.  |
|
| Back to top |
|
 |
John Ass Senior
|
Posted: 06.06.2014 17:34 Post subject: |
|
|
| 1-2 uker immobilisering av albuen er ganske vanlig prosedyre da. Tror han klarer det selv. |
|
| Back to top |
|
 |
|