View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 05.06.2014 23:39 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Per Joar Hansen og Otto Ulseth er aktuelle til å danne nytt trener-team i Molde foran neste sesong.
Les mer: "Perry" og Ulseth til Molde? |
Hadde vært noe nå.. _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 05.06.2014 23:40 Post subject: |
|
|
Ganske sikker på at Adressa har hatt kilder i eller tett på styret. Det har neppe vært enighet om å la perry/wiggen fortsette. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 05.06.2014 23:40 Post subject: |
|
|
Perry er historie, men har fått streng beskjed om å ikke si noe før man har en backupløsning klar. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.06.2014 23:42 Post subject: |
|
|
Perry har da ingenting å tjene på å lyve om det når han snakker om at det vil bli gjort forbedringer, men at en ikke vil se resultater på kort sikt. Perry er garantert ikke med på en sånn plan. |
|
Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 05.06.2014 23:43 Post subject: |
|
|
Kokeplate wrote: | Hvem tar litt ansvar og setter seg selv i fyr utenfor brakka? |
Ha ha:) |
|
Back to top |
|
 |
Gauder Junior
|
Posted: 05.06.2014 23:51 Post subject: |
|
|
Ertsaas wrote: | Kokeplate wrote: | Hvem tar litt ansvar og setter seg selv i fyr utenfor brakka? |
Ha ha:) |
Vedkommende bør da også fylle ut et donorkort for nyrer... |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 06.06.2014 00:01 Post subject: |
|
|
lerka wrote: | Hører jeg mer om den forbanna hesten til Perry fremmover, skal jeg spore den opp ... |
"Heste-Hansen": Quote: | Det viktige nå er at vi klarer å komme oss opp på hesten igjen fortest mulig. Vi har to kjempeviktige løp mot Lillestrøm og Start, sier Hansen. |
Hjelp til å spore opp Hansen-hesten:
Mandag 9. (Lillestrøm) er det trav på Leangen.
Det er tilfeldigvis innmeldt elleve startende i åttende og niende løp. Åttende løp starter ca kl 20.45, som skulle tilsvare omtrent ved kampslutt.
Ser at "Lille Kompis" ble kusket på Leangen siste gang mandag forrige uke, men ikke er å se nå. Vet sannelig ikke hvor den har gått. Hjem kanskje (hø hø hø).
Det kan jo ikke være startnummer 7 "Gromgut'n" i åttende løp.
Tviler også på at det er "Smashing Sensation" - startnr 6 i niende løp.
Må vel heller være "Bye Bye Baby" - startnr 8 i løpet som starter klokken 21.05. Passer eventuelt bra med "timingen" i mixed zone rett etter kampen.
"Ugottago" starter for øvrig allerede kl 18.30 med startnr 3 i andre løp. Er det maling det lukter? Ikke hest i alle fall.
Usikker på om "Coconut Trotter" - nr 5 i 21. løp - er aktuell.
De vi definitivt kan se bort fra er i alle fall: "Akers Teddy" - nr 10 i første løp; "SIF" - nr 6 i sjette løp; "Gold Rain", "Nice Moment" og "Enjoy The Ticket" (henholdsvis nr 3, 9 og 12 i fjerde løp, som starter et drøyt kvarter ut i kampen ca kl 19.17); "Sensation Of Joy" - nr 8 i tiende løp; "Ability" - nr 5 og "Gullhøna" - nr 10 i 22. løp.
Torsdag 12. (Start) er det Bergen og Momarken. Der går ikke påmeldingsfristen ut før i morgen. Kanskje blir hesten med navnet Hesten påmeldt?
Da vet du hva du skal se etter
PS: Dette er faktisk oppgitte løpstider og reelle navn på startende hester på Leangen nå på mandag.
(Startlisten.) _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 06.06.2014 00:22 Post subject: |
|
|
Fra det lille jeg klarer å lese av dagens adressa (Rånny, en oppsummering hadde vært fett) står følgende det at flere nekter å forlenge kontrakten (sammenhengen tatt i betraktning trolig pga perry/sportslig styre). Det er vel ingen hemmelighet at selnæs er en av disse men hvem flere? Når spillerne begynner å nekte å skrive under kontrakt fordi de har null tro på opplegget bør det faen meg ringe noen bjeller i huet til styret. |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 06.06.2014 00:25 Post subject: |
|
|
Bananskrue wrote: | bør det faen meg ringe noen bjeller i huet til styret. | Jeg trodde forklaringen på det som foregår var at det ringte så høyt at de ikke klarte å tenke? |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 06.06.2014 00:39 Post subject: |
|
|
Allerede på La Manga i februar startet ulmingen i spullergruppa, som har eskalert de siste ukene. I går fikk Perry tillit av styret - inntil videre.
Dette er noen av de konkrete meningene som har rådd i spillergruppa til Perry og Wiggen etter en vår et godt stykke unna målsetting. Meninger som har vært der allerede før sesongstart, men som har eskalert i styrke de siste ukene. Dette får Adresseavisen bekreftet fra mange hold, både i og rundt klubben.
I går fikk Perry ny tillit av styret under møtet på Brakka. En tillit som fort kan være midlertidig. Før styret var ferdig diskutert i går meldte adressa.no at Perry skal være ferdig som Rosenborg-trener, og at det kan skje i løpet av de to neste ukene. Under møtet skal trenerne ha kommet med en tilkaksplan for hvordan de skal snu skuta.
Til mediene har Reginiussen, Gamst Pedersen og Strandberg innrømmet at laget har sine utfordringer, all den tid RBK er nummer syv på tabllen og ni poeng bak Molde etter elleve kamper. Og at laget er ute av cupen. Men på trykk har de også stilt seg bak trenerne, og uttalt at de har tillit til det som gjøres.
Samtidig kan Adresseavisen i dag avsløre at flere og flere i den 20 mann store spillergruppa har gitt opp troen på "tilbake til røttene "-prosjektet.
KRANGEL MELLOM LUNNA OG WIGGEN:
Allerede på La Manga i februar startet ulmingen i garderoben, da en krangel mellom Wiggen og Lund Hansen om flytting av mål under en treningsøkt gjorde spillerne opprørte på Wiggen. Også over behandlingen Lunna fikk etterpå: Keeperen ble erklært "sykt" av trenerne i neste seriekamp og plassert på tribunen, uten å være det.
Under oppholdet ble det også stilt spørsmål fra flere spillere rundt hvorfor det var så få treninger uten spill mot to mål, all den tid " det å score og å hindre mål i mot er sluttproduktet i fotball "
Der ble det også sagt av en spiller at " Jeg trente hardere som juniorspiller "
Underveis i sesongen har spillergruppa savnet intensitettrening, som har blitt sagt i frustrasjon også i løpet av de siste ukene. Også avslutningtrening, som stort sett har måttet foregå på eget initiativ utenfor treningen. Fordi "selvtillit foran mål er ferskvare, og må trigges hele tiden "
Adresseavisen er videre kjent med at flere i spillergruppa ikke vil forlenge kontrakten så lenge dagens trenere blir sittende, og spekulerer i å forlate RBK gratis når inneværende kontrakt går ut.
OMLEGGINGEN FRA 4-3-3 TIL 4-4-2:
Fra spillere får Adresseavisen også opplyst at omleggingen fra 4-3-3 til 4-4-2 skjedde i pausen mot Molde i 0-2 tapet, da enkelte følte seg " veldig alene på banen". Og at den omleggingen var ønsket. Men at den plutselige omleggingen til 3-5-2 midtveis i 2.omgang igjen skal ha kommet overraskende, og skapte frustrasjon.
Enkelte spillere skal også ha sagt at de føler seg overlatt til seg selv ute på banen, og Adresseavisen har også sett et MMS-bilde sendt av en spillers mobil fra garderoben etter en kamp, med tydelig frustrasjon i retning trenerne:
INNRØMMER EGENANSVAR:
Flere har i den siste tiden også påpekt at enkelte av resultatene ikke handler om verken trenere, formasjon eller noe annet. Senest etter Ranheim-tapet var både Gamsten og Strandberg tydelige på at det som leveres ikke er godt nok, og at også spillerne har ansvar for å snu trenden.
Men når spillerne ikke lenger står rakrygget bak trenerteamet, får flertallet som regel viljen sin. Det gir RBK-styret en stor utfordring. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 06.06.2014 00:51 Post subject: |
|
|
Har på ingen måte troen på at spillernes flertallsmeninger bør være en rettesnor for klubben, men det er åpenbart problematisk at trenerteamet får så lite respekt, og at den ledelsen de driver med ikke virker mer tillitsvekkende.
At Wiggen blir fryst ut fordi han og Lunna kranglet på trening er bekymringsverdig.
Spillerne i RBK har hatt en luksustilværelse i ganske mange år, selv om lønningene nå er redusert. Tror ikke målet bør være å gjøre spillergruppa mest mulig fornøyd, men så må det mer tyngde og/eller et mer troverdig prosjekt til for at de mest grinete spillerne ikke kan vinne sånne maktkamper (Hamrén hadde som trener også sine konflikter uten at det noensinne undergravet stillingen hans i klubben).
Last edited by abjoern on 06.06.2014 00:53; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 06.06.2014 00:52 Post subject: |
|
|
Takk Rånny! Slik det fremgår av den artikkelen har trenerteamet mistet store deler av spillergruppa for lenge siden. Etter å ha lest det der nekter jeg å tro at Perry sitter trygt. |
|
Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 06.06.2014 00:54 Post subject: |
|
|
Har hørt at Tore Reg ikke er like godt likt av majoriteten av spillergruppen som før da han er en av få som støtter Perry. Har også fått vite at ulmingen fra spillergruppen startet lenge før La Manga, altså allerede i fjor høst. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 06.06.2014 00:54 Post subject: |
|
|
Dersom Perry sitter trygt nå, så er det hårreisende. Etter å ha lest den artikkelen forventer jeg å se både Perry og Wiggen gå ut døra før sommerpausen er over. Evner ikke styret å gjøre dette kan vi like gjerne bare legge ned.
Angående La Manga så husker vel de fleste episoder med NAE som eksploderte over hvordan ting ble gjort på treningsfeltet. Det er helt utrolig at Perry og Wiggen har fått drive på den måten de har gjort uten innvendinger fra ledelse / styre på tidligere tidspunkt. Det mangler kompetanse i klubben.
Last edited by danielsk on 06.06.2014 01:00; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
LateBarter Junior
|
Posted: 06.06.2014 00:59 Post subject: |
|
|
Det er måten krangelen ble håndtert på, syk-løgnen i media og generell oppførsel som førte til reaksjonen fra medspillerne. Wiggen er meget dårlig likt i gruppa og ALH-saken er bare en liten del av det.
Og uten å "tute vårt eget horn" for mye, innholdet minner mye om det vi la frem for en stund siden  |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 06.06.2014 01:12 Post subject: |
|
|
Interessante opplysninger Gollum  _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 06.06.2014 01:13 Post subject: |
|
|
Perry sitter nok ikke særlig trygt. Men med tanke på sammensetningen i styret, ser jeg heller ikke bort fra at han kan bli værende. By Rise vil feks neppe ønske å framstå som en "takk for sist", og er nok ikke den som roper høyest om Hoftun og Perrys avgang. Koteng er en konkursrytter som har vært kynisk til sine omgivelser tidligere, og det var det eneste positive jeg så ved innsettelsen av ham som styreleder. Men det er lite så langt som tyder på at han har tatt med seg den egenskapen inn i RBK, og tar en de uttalelsene han kommer med på alvor, er det lite som tilsier at han er i stand til å ta kompetente, fotballfaglige valg. Helst håper jeg Perry sitter ene og alene fordi de vil fjerne Hoftun først. Det er det eneste argumentet jeg tror supporterne kjøper. Det gjør dog ikke situasjonen internt i klubben nevneverdig bedre, og Perry vil ikke vinne tilbake garderoben av den grunn. Resultatmessig vil nok det heller ikke gi store utslag.
Styrets utfordring er altså i hvilken ende de skal begynne. Skal de fjerne Perry, og med det risikere at Hoftun igjen legger egget, eller skal de beholde en trener som ikke fungerer, fordi de må inn med ny sportslig leder og/eller omstrukturere sportslig avdeling før ny trener hentes inn? _________________ mvh HeXX
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 06.06.2014 01:25 Post subject: |
|
|
Over tid vil nok det å fjerne Hoftun gi resultater. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.06.2014 01:41 Post subject: |
|
|
Null avslutningstrening, lite spill på stor bane med to mål, som gir kamplignende situasjoner, og lav intensitet på treningene. Prosjekt tilbake til røttene er så langt unna røttene som det får kommet. Eggen, som tross alt plantet røttene, hadde masse avslutningstrening (sitat: det vanskeligste i fotball er å score mål, derfor er det det vi øer mest på), og spill på stor bane var den desidert største bestanddelen av treningsregimet generelt.
I tillegg var det kontant pisking og irettesetting for å skape relasjoner, og Eggen holdt kjeft omtrent like mye som Perry snakker i treningsklippene.
Vi har en hovedtrener som er mislikt blant enkkelte spillere og styremedlemmer, og en assistent som er i konflikt med enkeltspillere, og bruker løgn for å dekke over straff.
Heia Rosenborg! _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 06.06.2014 01:56 Post subject: |
|
|
Dagen startet så alt for bra,
leste adressa og ble så glad.
Endelig var tiden kommet,
for at svart og hvitt igjen kom ut av stormen.
Så inderlig har jeg ventet på dette,
at Ivar Koteng skulle gjøre det rette.
jeg ble så glad at jeg felte en tåre,
en av mange dette året
Men etter en stund så var Koteng på TV'n,
Og i stua ble det jaggu leven.
Per Joar hadde fremdeles full tillitt,
Jeg skrek og ropte av sinne mitt.
Skulle denne farsen ingen ende ta?
Jeg tok vist feil som adressa.
Trodde Petter & Co hadde gode kilder,
feller en tåre for klubbens byrder.
Back to top |
|
 |
Old Junior

|
Posted: 06.06.2014 02:32 Post subject: |
|
|
Ã…h, det der var nesten for bra.
Aldri feil med litt poesi i tyngre stunder, sånn som nå. Bra! |
|
Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 06.06.2014 04:52 Post subject: |
|
|
Selv med sesongkort gidder jeg ikke å møte opp for å støtte laget før Perry er ute. Ingen vits i å støtte noe man ikke støtter |
|
Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 06.06.2014 07:55 Post subject: |
|
|
Hva i alle dager gjør perry og wiggen fortsatt i klubben? De kan da vell ikke få fortsette hvis de har tapt garderoben. Og ingen avlutningstrening? |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 06.06.2014 08:09 Post subject: |
|
|
Tåkeprat i brakketåka
Vi håpte i det lengste
på det aller beste
misfornøyd
med det meste.
Våre hjerter tungt slår
for en ny svarthvit vår
i dag
slikker vi våre sår
Etter regn sol kommer
og atter en ny sommer
Morgendagen
en ny trener rommer |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 06.06.2014 08:11 Post subject: |
|
|
Prosjekt Perry var dødt med 0-2 mot Molde. Et skremmende dårlig RBK var på utstilling.
Det var da enhver som forstår seg litt på fotball innså at RBK vil være milevis unna. At prosjekt Perry i sitt andre år ikke vil vinne noe som helst, og i tillegg spiller relasjonsløs rævvafotball helt uten struktur. Det går det ikke an å leve med!
Dette er én kalendermåned siden. Styret burde jobbet med plan B siden da, men om det skulle drøye ut Juni så kan det være å leve med, selv om skuffelsen etter gårdagen fremdeles er stor hos meg. |
|
Back to top |
|
 |
|