English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Strømsgodset IF
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 59, 60, 61  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 05.06.2014 10:37    Post subject: Reply with quote

De har jo åpenbart orientert seg, men synes nå uansett det er merkelig å se til Skandinavia. Finnes vel ikke et kjipere fotballområde i hele Europa, og det er ingen naturlig tilknytning mellom Celtic og norsk fotball. Henke er en legende i klubben og er aktuell av den grunn, men Deila? Synes det er merkelig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 05.06.2014 11:08    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Skjønner ingenting, Celtic er tross alt en stor klubb. Berg og Solskjær har navn fra sin spillerkarriere, mens Solbakken gjorde det bra i CL med FCK. Det er ingen utenfor Norge som har hørt om Deila eller Godset. Men for all del, liker Deila så jeg unner han dette. Etter å ha sett hvor bra Molde tacklet å miste Solskjær så er det ikke sikkert at det går til skogen med Godset heller.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.06.2014 11:10    Post subject: Reply with quote

Forfriskende å se noen som (tilsynelatende) går for nøye kartlegging og kvalitet-sjekk istedenfor å plukke tidligere stor-navn da Smile
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 05.06.2014 11:11    Post subject: Reply with quote

Hehe, godt poeng
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 05.06.2014 18:55    Post subject: Reply with quote

Da skal det visst være ferdigforhandlet mellom Godset og Celtic om Deila: http://www.tv2.no/2014/06...et/5673883

Blir spennende å se hvordan han kommer til og gjøre det og det blir også spennende å se hva som skjer i Godset. Men det ligger vel i kortene att David Nielsen tar over, ble vel pratet om det tidligere i år.
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 19:36    Post subject: Reply with quote

David Nielsen tager over!? Haha, stakkels Godset
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 05.06.2014 19:39    Post subject: Reply with quote

Morten Stokstad
‏@mortenstokstad
Ser at enkelte medier melder at Celtic og Strømsgodset er enige om kompensasjon for å slippe Deila. Det stemmer ikke. Fortsatt ikke enige.

- Torgeir Børven
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 05.06.2014 19:46    Post subject: Reply with quote

Det er mye snakk om Ronny Deila her inne, naturlig nok. Jeg tror at noe av årsaken til Strømsgodsets suksess er samarbeidet mellom Jostein Flo og Ronny Deila. Skulle ønske RBK hadde et tospann som fungerte like godt sammen... Smile
P
Senior

PostPosted: 05.06.2014 19:55    Post subject: Reply with quote

Skal sies at David Nielsen har et stort trenerpotensiale. Var veldig godt likt av spillerne i Nest-Sotra, og de har selv sagt at "pep talkene" han holdt før og i pausen av kamper noen ganger ga de gåsehud. Uten David Nielsen hadde ikke Nest-Sotra vært i førstedivisjon.

Nå betyr ikke dette at han vil bli en suksess i Tippeligaen. Men han har vist personlig egenskaper som ligner Ronny Deila. Noen av styrkene til Nielsen er at han tar hånd om alle spillerne og at han er en fremragende motivator. Minner om at Deila heller ikke trenererfaring før han tok over Godset.

Her er video av en tale Nielsen holdt til spillerne før kamp:

http://www.tv2.no/v/758098/
Back to top
str543
Senior

PostPosted: 05.06.2014 20:09    Post subject: Reply with quote

Plainman10 wrote:

Minner om at Deila heller ikke trenererfaring før han tok over Godset.

Jo da 1 mnd i Brodd Razz
http://www.brodd-il.no/in...amp;ID=752

Ellers trente han jo Team-SIF (andre laget) en sesong

Så det er ikke som han gikk rett fra spiller til trener, lærte nokk litt på det året.
Back to top
P
Senior

PostPosted: 05.06.2014 20:18    Post subject: Reply with quote

Ok! Han hadde hvertfall ikke mer trenererfaring på tidspunktet han tok over Godset enn det David Nielsen vil ha om han tar over.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.06.2014 23:15    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Morten Stokstad
‏@mortenstokstad
Ser at enkelte medier melder at Celtic og Strømsgodset er enige om kompensasjon for å slippe Deila. Det stemmer ikke. Fortsatt ikke enige.

Vil vel tro at det er snakk om at de er enige om å bli enige. Altså ingen dramatikk og ingen grunn til flisespikking.

Vegard2711 wrote:
http://www.tv2.no/2014/06...et/5673883

Plankehaugen har fått jobb i TV2, ser jeg: Så mye for Strømsgodset i kompensasjon for Deila
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende

PostPosted: 06.06.2014 14:02    Post subject: Reply with quote

Godset kan altså møte Deila og Celtic i 2 kvalikrunde i CL. Kan bli tøft for Godset å gå videre fra 2 runde allerede, lag som Steaua Buchuresti, BATE og Sparta Praha som sammen med Celtic er noen av de sterkeste. Mens Dinamo Zagreb, Legia Warsawa, Maccabi Tel Aviv og den store overraskelsen i europeisk fotball forrige sesong i Ludogorets Razgrad er også lag Godset kan møte.

Den bulgarske klubben kom til play off i CL hvor de røk for Basel og kom derfor til EL der de i gruppespillet tok 16 av 18 poeng i en gruppe med Chornomorets Odessa (Ukrainia), Dinamo Zagreb og PSV Eindhoven, de gikk dermed videre og i første utslagsrunde så slo de ut Lazio med 4-3 sammenlaget (3-3 hjemme og 1-0 borte) og gikk dermed videre hvor de tapte mot Valencia.

Men Godset kan være heldig med trekningen også siden lag som Ventspils, Aktobe, Qarabaq (kan jo overraske som de gjorde mot RBK i 09/10 sesongen...) og HJK Helsinki er med også.

EDIT: David Nielsen klar som Godset trener som ventet.
Back to top
str543
Senior

PostPosted: 07.06.2014 12:48    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Gjenstår bare at Storflor vender hjem til Trondheim nå før Godset er helt ribba.

Forlenget ut 2016
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 07.06.2014 12:55    Post subject: Reply with quote

Har ikke sett alle Godset-kampene i år, men synes Storflor har tapt seg mye på kort tid av det lille jeg har sett.

Ser en skotsk storavis også spekulerer i om Deila vil prøve å ta med seg Martin Ødegaard. Det skjer nok neppe. Får håpe David Nielsen tør bruke han like mye som Deila, eller at han forsvinner til et bra akademi type Ajax/United.

Fortsatt et lite halvår til han er like gammel som det Dæhli var da han gikk til Manchester United.
Back to top
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 07.06.2014 13:20    Post subject: Reply with quote

Mulig Storflor har tapt seg, men at han hadde hevet RBK laget er det vel ingen tvil om.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 07.06.2014 13:20    Post subject: Reply with quote

Kan ikke se for meg veldig mange Godset spillere som er aktuelle for Celtic, Ødegaard er en men det tror jeg ikke er aktuelt for han selv og faren akkurat nå og heller ikke Deila vill jeg tro. Bør ikke dra fra Godset når han får spille seniorfotball noe han neppe får gjort enda i Celtic eller andre klubber i europa. Da kan han som Dew sier heller dra til ett godt ungodmsakademi. Men tror det beste er å bli i Godset å spille seniorfotball.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 07.06.2014 13:22    Post subject: Reply with quote

Har heller ikke spesielt tro på Nielsen. Godset vil nok sakte men sikkert sakke akterut og havne der de hører hjemme. Nedre halvdel. Vil nok kjempe mot lag som lillestrøm, sogndal, brann og rosenborg om 6-10.plassene.
Back to top
smeboe
Proff

PostPosted: 07.06.2014 13:29    Post subject: Reply with quote

Blir spennende å se om David Nielsen klarer å holde hjulene i gang i Godset, en stor fordel at de har fått overlappe litt. Jeg tror ikke dette er enden på oppturen i Drammen.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 07.06.2014 13:33    Post subject: Reply with quote

Enden på oppturen til Godset var 2013, med mindre dere kvalifiserer til CL i år.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 07.06.2014 14:13    Post subject: Reply with quote

Iruretagoyena wrote:
Har heller ikke spesielt tro på Nielsen

Hvorfor ikke?

Forøvrig var det stor enighet om at Skullerud var udugelig også og at Molde ville få en øyeblikkelig nedtur.
Back to top
str543
Senior

PostPosted: 07.06.2014 14:39    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Kan ikke se for meg veldig mange Godset spillere som er aktuelle for Celtic, Ødegaard er en men det tror jeg ikke er aktuelt for han selv og faren akkurat nå og heller ikke Deila vill jeg tro.

Ser ikke for meg at Deila tar med seg spillere eller fra trenerteamet
Ødegaard kanskje om et par år

Eneste jeg kan se han hente er Kwarasey om første keeperen til Celtic blir solgt som det snakkes om
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 07.06.2014 14:49    Post subject: Reply with quote

Det vil jo være et massivt steg ned i kvalitet for Celtic isåfall.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 07.06.2014 15:06    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Forøvrig var det stor enighet om at Skullerud var udugelig også og at Molde ville få en øyeblikkelig nedtur.

NÃ¥ blander du tro og enighet.

Og at Skullerud foreløpig har levert over det folk flest forventet, er naturligvis ikke relevant ift Nielsen. De fleste leverer tross alt stort sett ganske dårlig, så statistisk sett har Nielsen liten sjanse til å nå opp til Deila. Og statistikk er ærlig talt det eneste jeg kan basere mine tips på, fordi jeg aner ingenting om treneren David Nielsen, annet enn den skrapatynne CV'en.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 07.06.2014 15:34    Post subject: Reply with quote

Nettopp, det siste var poenget, vi bedømmer ofte folk utenfor RBK på ekstremt tynt grunnlag, derfor jeg dro inn Skullerud. Nielsen vet vi lite til ingenting om, likevel har mange klare oppfatninger om hvordan han vil gjøre det, uten å gi noen argumenter. Jeg var interessert i om Iruretagoyena hadde noe grunnlag for sin oppfatning.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 59, 60, 61  Next
Page 43 of 61

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb