| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedning Legende

|
Posted: 30.05.2014 22:32 Post subject: |
|
|
Desverre rangerer man ikke fair play-rankingen etter hvor mange legeærklæringer som frikjenner spillere. Og ønske at det skulle vært sånn gjør det ikke sant.
Dette mindreverdighetskomplekset til glimtsupporterne er flaut for hele landsdelen. |
|
| Back to top |
|
 |
1907 Junior
|
Posted: 31.05.2014 13:34 Post subject: |
|
|
Dette mindreverdighetskomplekset er ikke Glimtsupporterne alene om å ha.
Skal bli spennende å se om RBK-ledelsen har baller nok til å sette Strandberg på sidelinja i to kamper, som seg hør og bør etter denne saken.
Takk for kampen forleden, forresten! |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 31.05.2014 13:38 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | | Håpløst av Rosenborg, fra ende til annen. |
Ikke helt enig, da saken ikke nødvendigvis er ferdig ennå. Her er det fremdeles rom for å rette opp ganske mye gjennom å sette Strandberg på benken i de to kampene han skulle ha vært i karantene. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 31.05.2014 17:43 Post subject: |
|
|
| ... og det tror du kommer til å skje Konneseur? Jeg tviler. De kunne i de minste ha kommet med en uttalelse hvor de tar sterk avstand fra det Strandberg driver med. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 31.05.2014 19:13 Post subject: |
|
|
| Ja, jeg tror på Rosenborg. Ligger det noe av verdi i "tebake te røttern" så kommer det til å skje. |
|
| Back to top |
|
 |
Adde Rutinert

|
Posted: 31.05.2014 19:43 Post subject: |
|
|
Hvorfor i all verden skal de ilegge han to kampers karantene, når de nettopp har anket den straffen? De mener to kamper er for strengt? _________________ Push it to the limit |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 31.05.2014 21:41 Post subject: |
|
|
| Av og til gjør man noe, og så får man tid til å tenke, og så forstår man at det man gjorde ikke var så lurt |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 01.06.2014 02:13 Post subject: |
|
|
| Berømmer deg for den gode tro Konneseur, men jeg må bare erkjenne at jeg ikke har så stor troa på klubben i dette. Nær fremtid vil vise hvem av oss som har rett i sine antagelser... Jeg håper det blir deg. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.06.2014 12:15 Post subject: |
|
|
| Det er helt utenkelig at klubben skulle ilegge han karantene. |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 01.06.2014 15:03 Post subject: |
|
|
| Er det en ting vi har sett under Perry så er det at han gjør hva som helst for å vinne. Alle planer og vyer om tilbake til røttene-fotball har jo blitt kastet over bord, så det å gi en etisk karantene til vår kanskje viktigste forsvarsspiller kommer aldri til å skje. |
|
| Back to top |
|
 |
irie Senior
|
Posted: 01.06.2014 23:11 Post subject: |
|
|
en ting hadde vært å latt han hvile 2 kamper om vi hadde hatt 10 forsvarsspillere tilgjengelig!!
men å benke vår kanskje viktigste spiller om dagen når vi knapt har spillere med puls og ta av i bakre ledd, det tror jeg neppe hadde vært så lurt...
tror heller ikke så mange andre klubber hadde gjort det i samme situasjon, utenom glimt da selvfølgelig....  _________________ Jay-Jay Okocha, so good they named him twice |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 02.06.2014 00:37 Post subject: |
|
|
Hvor klubben står hen fikk vi vel demonstrert i Pelu-saken, hvor akutt krampe i begge bena, med legens diagnose som fakta i saken, rettferdiggjorde straffesparket mot Viking. VPG-saken viste vel også at Rosenborg neppe er noe bedre enn andre klubber på det etiske. Man tøyer grensene der det er mulig.
Tipper dette eventuelt legges dødt ved at man enten ikke kommenterer saken, eller svarer (skulle en journalist be om en kommentar) at dette har de snakket om internt og at det ikke skal gjenta seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 02.06.2014 09:29 Post subject: |
|
|
Må si at den etiske standarden her på forumet er til å bli helt rørt av. Regner med at alle som her som mener at klubben bør ilegge ham en intern straff, gjør det samme selv dersom f.eks. førerkortbeslaget man blir ilagt bortfaller på grunn av en formell feil. Man går selvfølgelig på politistasjonen og leverer inn førerkortet, for man kjørte jo for fort!!
Må også tilføyes at det at den som blir ilagt en straff ikke blir hørt før straff blir ilagt, er en svært grov saksbehandlingsfeil.
Men som sagt, den etiske standarden her på forumet er helt rørende. |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 02.06.2014 11:00 Post subject: |
|
|
Det handler mye mer om å "ta" sportslig avdeling på noe, enn det å være så moralsk korrekt. Flott med nyanser i debatten, og at noen kanskje mener det er lavmål fra klubben, men det skinner i gjennom at dette hadde vært et ikke-tema om alle var storfornøyde med Hoftun og co.
Selv mener jeg at vi må "velge våre kamper" og at dette langt ifra er den viktigste saken nå til dags. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 02.06.2014 11:45 Post subject: |
|
|
| Escudos wrote: | Må si at den etiske standarden her på forumet er til å bli helt rørt av. Regner med at alle som her som mener at klubben bør ilegge ham en intern straff, gjør det samme selv dersom f.eks. førerkortbeslaget man blir ilagt bortfaller på grunn av en formell feil. Man går selvfølgelig på politistasjonen og leverer inn førerkortet, for man kjørte jo for fort!!
Må også tilføyes at det at den som blir ilagt en straff ikke blir hørt før straff blir ilagt, er en svært grov saksbehandlingsfeil.
Men som sagt, den etiske standarden her på forumet er helt rørende. |
Spot on sammen med Megafritz sitt innlegg etterpå.  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 02.06.2014 12:37 Post subject: |
|
|
| Megafritz wrote: | Det handler mye mer om å "ta" sportslig avdeling på noe, enn det å være så moralsk korrekt. Flott med nyanser i debatten, og at noen kanskje mener det er lavmål fra klubben, men det skinner i gjennom at dette hadde vært et ikke-tema om alle var storfornøyde med Hoftun og co.
Selv mener jeg at vi må "velge våre kamper" og at dette langt ifra er den viktigste saken nå til dags. |
Bullshit, moralsk indignasjon på grunn av usportslig oppførsel BURDE man reagere like mye på uavhengig av hvor fornøyd man er med ledelsen.
At noen sammenligner det med å gi fra seg førerkortet fordi man kjørte for fort er selvfølgelig latterlig. Det er to helt forskjellige situasjoner, to helt forskjellige egeninteresser involvert og helt unyansert. De fleste har et sterkt behov for førerkortet sitt og grovheten i å kjøre for fort kan alltids diskuteres. To kampers karantene for å stemple noen på en fotballbane er i en helt annen kategori av behov. Hadde jeg vært ufyselig på en fotballbane så håper jeg jeg hadde hatt nok integritet til å ta straffen min.
Skal vi begynne med analogier så er det mer passende å sammenligne det med blind vold der angriperen slipper unna på en teknisk feil og alle sier at det var flott han slapp unna straff fordi den tekniske feilen er viktig. Kanskje enda mer passende å kikke på voldtektssaken i USA der fotballstjerner ikke ble straffet fordi de var for viktige for laget. Langt drøyere saker, men prinsippet er det samme.
At det er en grov saksbehandlingsfeil endrer ikke at det var et overlagt overtramp, det endrer ikke at RBK anket fordi de trodde at Strandberg ikke kunne spille mot Godset, det endrer ikke det faktumet at de anket fordi de var uenige i en minimumsstraff.
Ripe i lakken for alle involverte parter. |
|
| Back to top |
|
 |
Adde Rutinert

|
Posted: 02.06.2014 12:47 Post subject: |
|
|
Mesteparten av den ripen går i Strandbergs personlige lakk i så fall. Det er han som takler dårlig å bli totalt avkledd av en 19åring i 90 minutter. Det er han som definerer det å "gi juling tilbake" som tramping på de som ligger nede.
Når det er sagt var det knapt en stempling, kan sammenlignes med en bitteliten ørefik etterfulgt av en spiller som vrir seg i smerte på bakken. _________________ Push it to the limit |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 02.06.2014 20:53 Post subject: |
|
|
| For å danne en vinnerkultur i en prestasjonsgruppe må hver enkelt utøver føle at de er med på noe stort som krever deres fulle innsats. Dette "store" handler om ferdigheter og kompetanse, men også om mye annet blant annet verdier som setter farge og som opphøyer det "store", og som trekker ned det "store" dersom det ikke etterleves. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 02.06.2014 22:12 Post subject: |
|
|
| Dumpventil wrote: | | Å kjøpe Stefan Strandberg er jo synonymt med å kaste alle drømmer og ambisjoner ut av vinduet. Selv som Bosman vil jeg ikke ha han. |
Sikker på det? (hentet fra de første trådene) |
|
| Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 02.06.2014 22:14 Post subject: |
|
|
For å si det sånn, hvis vi først skal gå igjennom
Hendelser på video i etterkant som det nff
Gjør her!
Så er det jo helt utrulig at den mørkhudede
Spilleren (husker ikke navnet hans), som
Med vilje brukte albumen til å slå ned Jonas
Svensson i bortekampen i 2013 ikke ble
Straffet i etterkant.
Forsvarer ikke den stemplinga, hvis vi
Kan kalle den det.
Men hvis begge episoden hadde blir utført
Utenfor stadion, så er det ikke tvil om hvem
Som hadde blitt straffet!
Så hvis nff skal begynne med å dømme
Kampene på video i etterkant.
Så kan den ikke velge å overse (drapsforsøk
Mens de skal straffe det som minner om kiling med
Knotta på buken til samuel med 2 kampers
Karantene!
For meg blir dette Galskap! _________________ vi banker Alltid LSK |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 02.06.2014 22:18 Post subject: |
|
|
| For meg handler ikke dette om nff eller knotter men om verdivalg i henhold til å skape vinnerkultur. |
|
| Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 02.06.2014 22:47 Post subject: |
|
|
Det kan jeg være enig med deg i.
Men det er ikke det jeg prøver å belyse her.
Poenget er med å straffe ting i etterkant
Så må straffen stå i stil i forhold til hvor
Graverende det du har gjort.
Ingen straff for å utsette en motspiller for slag,
Som kunne fort ha sørget for at karrieren
Til Svensson var over.
Jamfør bjørkøy som ikke kom tilbake etter
Tilsvarende.
Ingen skal komme å fortelle meg at samuel
Ble utsatt for noe som kunne satt stopper
For hans karriere!
Men helt klart usportslig!
Klubben kunne valgt å trekke han for feks
2 ukelønner e.l. _________________ vi banker Alltid LSK |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 02.06.2014 22:52 Post subject: |
|
|
Det er så veldig
Latterlig å lese innlegg
Som er formatert på
Denne måten. |
|
| Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 02.06.2014 23:02 Post subject: |
|
|
Larsarus, det er latterlig å lese ditt svar, men som jeg har vent meg til
Etter at du snart i løpet av 3 år,har produsert
Ca 100 sider med dårlig formulerte meninger.
Men jeg har blitt vant til dem, så jeg har valgt å
Ikke kommentere dem............
Hint kast ikke Stein, du som sitter i glasshuset! _________________ vi banker Alltid LSK
Last edited by otters on 02.06.2014 23:20; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3664 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 02.06.2014 23:16 Post subject: |
|
|
At Anyora sitt drapsforsøk fikk passere hos dommer og forbund var bare helt ufattelig og er det fortsatt.
Syns fortsatt at det er på sin plass at Strandberg skulle hatt karantene |
|
| Back to top |
|
 |
|