| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.05.2006 21:58 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | tbone skriver seriemester på imponerende vis. Du skriver at du skulle til og skrive det sammen. FØr snakekde du om at vi skulle vinde, nu snakker du om at vi ikke må forvente godt spil.
Hvordan havde du regnet med at vi blev seriemester? Her i tråden diskuteres Høgmo, svar i Rosenborg 2006, så kan vi tage diskutionen der. |
Nå har du misforstått. "Hva sa jeg" peker på at Rosenborg vinner serien. "Imponerende vis" er et ønske om hvordan det gjerne skulle vært... At det hadde vært herlig. Ingenting mer. Det er ingen seriøs vurdering av at Rosenborg er veldig imponerende og kommer til å vinne suverent. Ihvertfall fra min side. Det er tbone sitt innlegg. Jeg har ikke sagt det du påstår.
| tbone wrote: | Det vil være fristende å slå seg på brystet og si "hva sa jeg", når sesongen er over, og vi er blitt seriemestre på imponerende vis. Spørs om jeg klarer å la være  |
| attach wrote: | Var i ferd med å skrive det samme, tbone |
Det ser dessverre ut til at jeg tar feil, men jeg har ikke vurdert Rosenborg til å kunne være helt suverene.
Jeg tippet, som sagt, Rosenborg på første rett foran Lillestrøm. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 21.05.2006 22:03 Post subject: |
|
|
| Stahá wrote: |
Hvem skulle vi ha ansatt da, Brady?
|
Michael Laudrup kunne vært et valg, og det fins utrolig mange dyktige nederlendere som er fostret opp med 4-3-3 og kan RBK-stilen ut og inn. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.05.2006 22:06 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Attach, når kan vi da forvente oss festfotball (underholdende angrepsfotball i god RBK-ånd)? Hvor lenge skal vi vente? Når kan man si at nok er nok? |
Vi skal ikke vente i det hele tatt. Vi skal jobbe videre hver eneste dag og prøve å komme opp på det nivået vi hadde i glansdagene. Det er målet, men forventninger om at det skal skje allerede i år, blir for dumt. Når det er sagt, forventer jeg også en drastisk bedring utover i sesongen. Jeg forventer at vi skal styre kamper igjen. Å sparke Høgmo vil jeg ikke tenke på før sesongen er over. Da bør prestasjonene/spillet ligge til grunn for vurderingen av han. Ikke plasseringa i serien, selv om det henger sammen.
Last edited by attach on 21.05.2006 22:08; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.05.2006 22:07 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Nå har du misforstått. "Hva sa jeg" peker på at Rosenborg vinner serien. "Imponerende vis" er et ønske om hvordan det gjerne skulle vært... At det hadde vært herlig. Ingenting mer. Det er ingen seriøs vurdering av at Rosenborg er veldig imponerende og kommer til å vinne suverent. Ihvertfall fra min side. Det er tbone sitt innlegg. Jeg har ikke sagt det du påstår. icon_tommel_ned.gif |
Ser ud til at du har en anden opfatning om hvad suverent er, end hvad jeg har. Om du mener dine indlæg seriøst eller ikke, er svært at se på nettet, hvis der ikke er smilies der tilkendegiver en mening. Hvilket der ikke var i dit tilfælde.
Som jeg tolker det, skriver du at Rosenborg vinder serien på et imponerende vis. Der er ikke noget i det du har skrevet der antyder at du ikke seriøst mener det du skriver.
Nok fra min side, hvis du siger jeg har misforstået det, tager jeg den på min kappe. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 21.05.2006 22:08 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Stahá wrote: |
Hvem skulle vi ha ansatt da, Brady?
|
Michael Laudrup kunne vært et valg, og det fins utrolig mange dyktige nederlendere som er fostret opp med 4-3-3 og kan RBK-stilen ut og inn. |
Da er jeg selvfølgelig åpen for en slik trener en gang i fremtiden. Men nå er et trenerbytte ganske uaktuellt, dermed foreslår jeg at vi gir Høgmo tid. Rosenborg under Høgmo kan også spille god fotball, noe de beviste en periode i fjor høst.
| attach wrote: | | Vi skal ikke vente i det hele tatt. Vi skal jobbe videre hver eneste dag og prøve å komme opp på det nivået vi hadde i glansdagene. Det er målet, men forventninger om at det skal skje allerede i år, blir for dumt. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.05.2006 22:19 Post subject: |
|
|
| Harald, klart innlegget mitt var seriøst, men jeg tolket det med "imponerende vis" som et ønske om hvor artig det hadde vært å kunne slå i bordet med etter sesongen. Ikke for å bygge under mitt tips om at vi skulle være suverene (for det finnes ikke), men heller mitt tips om at vi vinner, for vi diskuterte jo dette før sesongen, og flere av dere hadde lavere forventinger til sesongen enn meg. Der tok jeg tydeligvis feil, men jeg tok ikke ordet "suverent" eller "imponerende" i min munn. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.05.2006 22:22 Post subject: |
|
|
Jeg har åbenbart misforstået din mening. Det tager jeg på min kappe. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.05.2006 22:28 Post subject: |
|
|
Neida, helt forståelig at du tolket det slik du gjorde.  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.05.2006 22:34 Post subject: |
|
|
Glædelig at i kan skildes som venner i aften.  |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.05.2006 22:36 Post subject: |
|
|
 _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.05.2006 22:37 Post subject: |
|
|
Hehe, ja, ikke sant. Vi er ihvertfall engasjert.  |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 21.05.2006 23:04 Post subject: |
|
|
Litt off-topic, men Solli må seriøst heve seg kraftig for å ta vare på den sentrale midtbanerollen, om han skal være verdig den rollen.
Når det gjelder kampen i kveld og at vi la oss bakpå; jeg gir omtrent blanke i hvordan vi spiller på bortebane, så lenge vi vinner. Kan ikke forvente at vi skal ræwkjøre alle lag på bortebane. På bortebane skal vi ta poeng, på hjemmebane skal vi underholde og vinne kampene. Vi skal tross alt ta tilbake gullet. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.05.2006 23:33 Post subject: |
|
|
Og så var de tre
Årets Tippeliga står mellom tre lag. Lillestrøm, Brann og Rosenborg. De andre er i virkeligheten kjørt av lasset eller ikke gode nok. |
|
| Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 22.05.2006 09:13 Post subject: |
|
|
Er ikke det litt tidlig å melde da? Fremdeles plenty av lag som er innen rekkevidde av å kunne gå forbi Rosenborg om vi ikke klarer å stabilisere oss resultatmessig. _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 22.05.2006 09:45 Post subject: |
|
|
RBK - HamKam
LSK - Sandefjord
Brann - Lyn
Tromsø - LSK
Rosenborg - Brann
Med litt flaks og masse innsats så vinner RBK sine to og LSK avgir poeng borte mot Tromsø.
Da kan en ta ferie 5 poeng bak serielederen og det er et akseptabelt utgangspunkt. 3 av de 5 kan tas i innbyrdes oppgjør og da er det bare en kamp til som skiller en fra serielederen og kamp om gullet resten av sesongen.
At en vinner mot Brann er vel ikke så sikkert. Det kan jo like godt bli 1-4, men en får leve i trua. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 22.05.2006 09:47 Post subject: |
|
|
Tanken er vel at 7 poeng er mye. RBK ses på det eneste laget som har potensiale til å kunne ta igjen Brann og LSK. Det sies forsåvidt ikke at disse tre blir de tre øverste, men at det er disse tre som kan ende opp på topp.
Og det er mulig de har rett. Men da må RBK vise langt mere enn de har gjort så langt i år. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 22.05.2006 09:57 Post subject: |
|
|
| LitjEggen wrote: | RBK - HamKam
LSK - Sandefjord
Brann - Lyn
Tromsø - LSK
Rosenborg - Brann
Med litt flaks og masse innsats så vinner RBK sine to og LSK avgir poeng borte mot Tromsø.
Da kan en ta ferie 5 poeng bak serielederen og det er et akseptabelt utgangspunkt. 3 av de 5 kan tas i innbyrdes oppgjør og da er det bare en kamp til som skiller en fra serielederen og kamp om gullet resten av sesongen.
At en vinner mot Brann er vel ikke så sikkert. Det kan jo like godt bli 1-4, men en får leve i trua. |
LSK og Brann har vært gode, men de er neppe like overlegne som RBK har vært i sine beste årganger. Det ser imidlertid ut som vi kan regne med at årets seriemester vil være bedre enn de siste to års (regnet i poeng). Så dersom vi begynner å spille bedre og være sikrere på at vi vinner kamper mot dårligere lag (Molde, Tromsø, Stabæk, VIF osv.) er det ikke umulig å bli seriemester. Men det holder ikke å være 5 p bak serielederen til ferien hvis vi fortsetter å legge igjen poeng overalt. |
|
| Back to top |
|
 |
syltynn Proff
|
Posted: 22.05.2006 11:08 Post subject: |
|
|
Lilestrøm og Brann en utrolig avhengig av 2-3 spillere hver. Brann med Charlie Miller, Andresen og Winthers, mens Lillestrøm ikke klarer seg uten Koren og Mifsud. Leser i avisa at Miller er skada til høst sesongen, noe lignende kan fort skje med Martin Andresen.
For Lillestrøm sin del er jeg overbevist om at både Mifsud og Koren forsviner til sommeren. Koren er uerstattelig for de, mens Mifsud scorer noen helt sjuke mål om dagen.
Rosenborg har 7 poeng opp, og om vi slutter med Solli og tar oss sammen bakover, samtidig som at Brann og LSK får seg noen smeller, tror jeg ikke det er umulig å hente inn forspranget. Har faktisk ganske stor trua på det. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 28.05.2006 17:55 Post subject: Skal tro... |
|
|
| ...om Ola By Rise og Per Joar Hansen sitter og humrer stille for seg selv nå? |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 28.05.2006 17:56 Post subject: |
|
|
| Høgmo gjør akkurat samme feila som Perry og Ola. Nekter å kjøpe nye klassespillere og bare satser på alt ugresset som er i klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 28.05.2006 17:57 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Høgmo gjør akkurat samme feila som Perry og Ola. |
Så får vi bare krysse fingrene for at han har like mye vett som Perry etter denne kampen.
EDIT: Kan den som flyttet det forrige innlegget vennligst gi en solid begrunnelse for hvorfor det ikke passer i sportslig avdeling? (Annet enn at det Rosenborg driver med nå for tida minner særdeles lite om sport) |
|
| Back to top |
|
 |
sic Junior
|
Posted: 28.05.2006 19:07 Post subject: |
|
|
Det slo meg i dag som et spark i ballene (hvis et spark kan slå…). Rosenborg er ikke et topplag. Rosenborg var et topplag og Rosenborg kan kanskje bli et topplag på ny. Men, de er ikke et topplag per dags dato.
Den som ytrer ”Rosenborg har landets beste spillerstall” i løpet av de neste fem årene bør bankes: Vi har stort sett skadeforfulgte spillere med karrieren på hell, samt noen brukbare unggutter. Stallen vår er ikke i harmoni og vi starter til stadighet med forsvarspiller i angrep, midtspisser på vingen og angrepsspillere på midtbanen.
Den naive optimismen som meldte seg i vinter etter et par greie treningskamper må bort, og vi må akseptere at vi er en middelhavsfarer i tippeligaen. Heldigvis er det en pause i fra lidelsene snart. Kanskje kan vi komme bedre tilbake etter ferien, og med litt flaks sikre Royal League – plass?
Et lite tankeeksperiment: hvor ville vi vært i dag uten CL – millionene? I Adeccoligaen kanskje? En falmet storhet, en nedtur på linje med Fredrikstads fall? |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 28.05.2006 19:12 Post subject: |
|
|
| Stahá wrote: | | Da er jeg selvfølgelig åpen for en slik trener en gang i fremtiden. Men nå er et trenerbytte ganske uaktuellt, dermed foreslår jeg at vi gir Høgmo tid. |
Er det kort nok tid til kvalik-kampene mot Strømsgodset i november? Eller vil du vente til vi er i 2. divisjon i 2008? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.05.2006 20:10 Post subject: |
|
|
Dette er vel ganske så beskrivende på hvordan vi ligger an:
Spillet til Rosenborg var så pinlig at Ham-Kams assistenttrener Tom Jacobsen nærmest unnskyldte motstanderen da han ble intervjuet av TV2 i andre omgang.
- Jeg ønsker jo at Rosenborg skal være et topplag, men dette her er trist, sa Jacobsen da han ble bedt om å kommentere pipekonserten på tribunen mot hjemmelaget.
Idag kom spikeren i kista med tanke på gull i år. Håpet er at vi henter 3-4 ruvende skikkelser i sommerpausen. Da kan vi kjempe om europacup. |
|
| Back to top |
|
 |
|