| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Svovel Proff
|
Posted: 24.05.2014 12:13 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | Under Hamrén saknades plan och struktur i anfallspelet (målen kom efter tillfälligheter), det var defensivt och det var kjedelig. Längtan tillbaka till rötterna var högljudda.
Jag är helt enig med media att sytande fans är ett av klubbens stora problem. Och med internet kan de slänga ur sig en massa skit på några sekunder (tex kallades Perry och de andra på Brakka för svin och fittor efter senaste matchen). Tidigare fick inte det obligatoriska gnället så stor spridning. Nu samlas de värsta gnällspikarna och kverulanterna på forum och spyr konstant ut sitt missnöje. |
Her beskriver du jo bare hvordan den moderne verden fungerer. Dette er ikke unikt for Rosenborg. Politikere, filmstjerner, trailersjåfører og bønder får alle denne behandlinga tvert de viser trynet offentlig.
Mener du med hånda på hjertet at forventningspresset er det værste som foregår i RBK akkurat nå? |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 24.05.2014 12:17 Post subject: |
|
|
Even Ødegaard
| Quote: | | "Vi har ikke fått satt laget som vi ønsker, og vi har ikke god nok tropp"sitat erik Hoftun.Når skal de bli fornøyd m d andre bare drømmer om |
Er det noen som vet hvor dette kommer fra og når det er sagt? Interessant om Hoftun plutselig har tatt kritikk både for sin egen jobb og på Perrys vegne... |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 24.05.2014 12:17 Post subject: |
|
|
| Quote: | Hoftun: - Ingen kommentar
Erik Hoftun er ordknapp når han ble konfrontert med kritikken fra Stig Westerhus.
Rosenborgs sportslige leder ønsket ikke å si for mye da Adresseavisen møtte ham og organisasjonssjef Trond Alstad i pressesonen etter gårsdagens RBK-trening.
– Jeg vet ikke hva jeg skal tenke om det. Jeg ønsker ikke å kommentere det, sier han etter å ha blitt framlagt essensen i kritikken fra Westerhus.
Men Hoftun skjønner at Westerhus, som RBK-supporter, er frustrert når ting ikke går som man håper på Lerkendal. |
Jeg synes dette er et dårlig svar av Hoftun. Det er kanskje med å støtte opp under inntrykket mange av oss har om hans lederegenskaper. Jeg finner det veldig unaturlig å svare med "ingen kommentar" når det rettes kritikk mot en. For det første føler jeg at det er svært lite ydmykhet å finne hos han. For det andre så setter han mye press på seg selv med en slik kommentar. Etter min mening hadde en god leder svart bedre på et slikt spørsmål og kanskje tatt av noe press på seg selv og organisasjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
fysiotore Senior
|
Posted: 24.05.2014 12:25 Post subject: |
|
|
[quote="1972 Miami Dolphins"]Even Ødegaard
| Quote: | | "Vi har ikke fått satt laget som vi ønsker, og vi har ikke god nok tropp"sitat erik Hoftun.Når skal de bli fornøyd m d andre bare drømmer om |
Er det noen som vet hvor dette kommer fra og når det er sagt? Interessant om Hoftun plutselig har tatt kritikk både for sin egen jobb og på Perrys vegne...[/quot
Jeg så innslaget i går på Tv2 Nyhetskanalen, og den ble sendt på nytt i formiddag. Godt at Hoftun begynner å ta selvkritikk, kjenner han at det begynner å bli glovarmt under føttene? |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 24.05.2014 12:38 Post subject: |
|
|
Artiklen er på nettet nu:
| Quote: | Vi har gjort en for dårlig jobb, det har vi, sier Hoftun.
- På hvilken måte?
- Vi har ikke fått satt laget på den måten vi ønsker. Sånn situasjonen er nå i troppen har vi heller ikke fått en helhetlig bra nok tropp. Så nei, vi har ikke gjort en god nok jobb, sier Hoftun.
|
http://www.tv2.no/2014/05...rg/5626231 _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 24.05.2014 12:39 Post subject: |
|
|
Jeg synes det blir feil å si at Hamrèns Rosenborg var for defensivt, og at han ikke lyktes i Europa. Han tok oss igjennom Intertoto-spill til EL, og la mye av grunnlaget til at vi med litt flaks kunne ha slått ut FCK etter trenerskiftet i CL-kvaliken i 2010. Laget hadde struktur, en fantastisk vinnervilje, og ikke minst, spisser som tillot laget å spille slik vi gjorde under Hamrèn.
Noen betraktninger:
Spilte Hamrèns Aalborg like defensivt som Hamrèns Rosenborg?
Husk dette: Da Hamrèn startet jobben i Rosenborg hadde duoen Henriksen/Hoftun trent laget i et halvt år, og det var fullt kaos. Rosenborg hadde såpass store problemer at vi ble slått ut tidlig i cupen. Det var vel en av Hamrèns første kanmper, cup-tapet mot Kristiansund.
Under Hamrèn i 2008 fikk vi etter hvert struktur i laget igjen, men grunnet hardt kampprogram og en riktig prioritering av både serie og Europa-spill, så sprakk vi i innspurten på høsten. Jeg tror (kun en hypotese) at laget under Hamrèn kanskje ble mer defensivt enn han hadde til hensikt, for å løse de defensive problemene da han tok over i 2008. Han var, i likhet med både JJ og Per Joar Hansen, veldig alene om å stå frem og mane til å se bak resultatene, for å kjøpe seg tid. Vel vitende om hvor kravstore og resultatorienterte Rosenborg-supporterne er. Her kunne Hoftun kanskje vært mer støttende utad enn det han har fremstått i sin jobb som sportslig leder.
I tillegg hadde Hamrén klassespisser som Prica og Iversen. Prica brente en del store sjanser, men kunne deretter skåre mål ut av ingenting. I tillegg hadde vi midtbanespillere som kunne skåre mål. På et vis var Hamrèns Rosenborg også et "tilbake til røttene"-prosjekt, i forhold til å holde fast ved et system og klare roller i laget, men med en vektlegging mer på det defensive enn det offensive. I denne sammenheng synes jeg det er viktig å huske på at både JJ og PJH begge fremhevet at de først ville prioritere det defensive, men uten å lykkes fullt ut med den ambisjonen.
I tillegg brakte Hamrèn med seg "attityd", en fighting spirit som gjorde at laget hevet seg, og profesjonelle krav til spillerne ifht. f.eks. kosthold. Dette for å hente marginer i forhold til våre konkurrenter. Etter exit-Hamrèn kan det virke som om Rosenborg som klubb ikke har den samme profesjonismen, at det ligger noe latent amatørmessig igjen fra gamle dager, og som returnerer når mer moderne og visjonere trenere som Høgmo og Hamrèn forsvinner.
Vårsesongen 2010 bar litt preg av at prosjekt Hamrèn hadde stoppet opp. Han gjorde sin jobb profesjonelt, fordi RBK ikke hadde klart å finne en erstatter, og ikke var interessert i å la NAE være noe mer enn en vikar. Om Hamrèn skulle gått på en vanlig sesong i 2010, så tror jeg laget hadde utviklet seg ytterligere. Med NAE fikk vi et brudd i spillerstilen, og kanskje ble det for store endringer på for kort tid, i forkant av CL-kvalifiseringen? Hamrèn var så proff at jeg tviler på at kortet til Annan i CL-kvalifiseringen hadde gått upåaktet hen om Hamrèn fremdeles hadde vært trener. Dette blir selvsagt bare spekulasjoner, men jeg vil tro at hadde Hamrèns prosjekt fortsatt i 2010, og med CL-kvalifsering som hans store svenneprøve sommeren 2010, så hadde vi kanskje hatt bedre sjanser til å lykkes enn det som ble tilfelle grunnet trenerbyttet, og ikke minst så hardt som NAE trente spillerne sommeren 2010. Trenerbyttet burde kommet før sesongen 2010. Også dette er et viktig aspekt ved Hoftuns virke som sportslig leder i klubben. Hvorfor fikk ikke NAE et helt år? Var det riktig å la NAE trene spillerne så hardt sommeren 2010 da han tok over?
Hamrèn påtok seg også roller som egentlig burde ligget under den sportslige lederen, som å hyre inn kostholdsekspert og mental trener. På mange måter var han kanskje den egentlige sportslige lederen? Er det mer riktig å si at Hoftun først og fremst har fungert som en støttespiller til Hamrèn, NAE, JJ og PJH? Er Hoftun først og fremst den som tar seg av ekstraarbeidet rundt spillerlogistikken, på samme måte som at Wiggen per i dag er PJHs assistenttrener?
For meg var ikke Hamrèns RBK et kjedelig lag, men et lag i utvikling og et prosjekt jeg hadde tro på, men tapet mot Qarabach var en stygg ripe i lakken. De undervurderte laget totalt, basert på navn/nasjon, og tok ikke laget seriøst. Her feilet både trener, spillere og sportslig leder, uten at det frikjenner Hamrèn. Etter 0-0 hjemme visste de hvilken motstander de hadde foran seg, og det var kanskje feil å gi spillerne en uke fri foran returmøtet? Her feilet man ved at man først ikke kjente godt nok til laget i forkant av første oppgjør, og man tok heller ikke til seg lærdom etter det første møtet, og gjorde ingen endringer i sesongplanene. På den annen side tror jeg dette var en vekker for Hamrèn, som ville gjort ham meget revansjelysten foran CL-kvalifiseringen i 2010, hadde han gått på en ny "normal" sesong.
Jeg tror ikke vi fikk sett det beste av prosjekt Hamrèn, og vi ville neppe spilt NAE-fotball a la 90-tall med ham, men resultatene ville nok ha kommet etter hvert, også i Europa. Med Hamrèn tror jeg vi ville gjort det bedre de tre siste sesongene, også spillemessig, og på tross av svekket stall. Jeg tror heller ikke Hamrèn ville godtatt den stallen som JJ og PJH har hatt til disposisjon, og han ville sannsynligvis stilt krav til klubben som ville tvunget frem hans avgang eller vesentlige endringer i klubben, ifht. klubbens uttalte ambisjoner og krav. Dette så vi allerede i 2010, da Hamrèn gikk ut og sa at klubbens spillerstall hadde blitt svekket under hans tid i klubben, på tross av alle pengene som ble brukt på spillerlogistikk. Indirekte var vel dette også en kritikk av Hoftuns jobb? |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 24.05.2014 12:42 Post subject: |
|
|
Endelig begynner media å kjøre på litt mot Hoftun også! _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 24.05.2014 12:46 Post subject: |
|
|
| Quote: | Erik Hoftun prøver heller ikke å dempe forventningene.
- Avstanden opp til Molde er allerede stor, og vi tåler nok ikke at den blir noe større om vi skal være med å kjempe om gull. Så det er nok riktig at det kreves seier i Drammen, sier Hoftun. |
Oppfølgings spørsmålet blir da, hva skjer om vi ikke vinner, Erik? |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 24.05.2014 12:53 Post subject: |
|
|
Blir iallefall BYE BYE Perry..usikker om styret har baller nok til og sparke hoftun også.
Kampen idag er faktisk mye på spill om..taper vi idag,blir det garantert krise møte osv. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 24.05.2014 12:57 Post subject: |
|
|
Dette er en brannfakkel fra meg, så jeg forstår allerede at dette blir upopulært og jeg innser at dette ikke er optimalt - men om Perry får sparken i morgen og Hoftun er på første fly til Brussel, samt at Trond Sollied blir presentert på onsdag så gjør det meg ingenting om han fortsetter en stund til. Ikke fordi at det er en genistrek, men det hadde blitt en quick fix.
Det aller viktigste, for meg, er at vi kommer på topp 2 i år og kvalifiserer til Europa. |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 24.05.2014 13:03 Post subject: |
|
|
Det hadde vært interessant å se hvordan sportslig avdeling hadde fungert sammen med en trener med sterk personlighet og peiling. Tviler på at f.eks. Sollied ville ha sagt ja takk til alt av ræl Hoftun får lyst til å kjøpe.
Jönsson virket ganske distansert til spillerkjøpene, mens Perry virker mer involvert. Problemet er at Perry og Hoftun er av samme alen, de tenker bare navn og ikke kvaliteter. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 24.05.2014 13:16 Post subject: |
|
|
Jeg var fornøyd under Hamrén, og synes det var kjempesynd at han dro til Sverige. Det gjorde nesten vondt, fordi RBK var så suverene i hjemlig serie, hadde han fortsatt hadde vi garantert begynt og fått til resultater i Europa også med Hamrén som trener.
Jönsson også, forsvarte jeg i perioder her inne, selv om det ga en litt forløsende følelse når han fikk sparken, fordi han ikke var noen Hamrén, og langt ifra noen Eggen.
Med Perry er det helt annerledes. Han har jeg ingen tro på. Den gjentatte like gneldringen Peter Storey omtaler, gjelder i alle fall ikke meg. Jeg tror også mine tanker gjelder for mange. Det kan man jo egentlig bare se og høre med egne sanser, det kom aldri så langt med «må gå»-roping under Jönsson som ved Perry nå. Mao. det er ikke den samme «gneldringen» som før, nå.
Hoftun har jeg hele tiden vært skeptisk til og misfornøyd med. Han har fått til å overbevise meg av og til, med signeringer som Nicki Bille, Chibuike, til og med Søderlund(som jeg personlig hadde troen på), men det har jo vist seg å ikke klaffe med disse slik som Hoftun vil at Perry skal spille…
En av de større tabbene under Perry og Hoftuns sportslige styring, mener jeg også var å slippe Dockal. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 24.05.2014 13:30 Post subject: |
|
|
| Det står oppkonstruert intervju på den ene siden i Adressa som er gjengitt lengre frem i tråden. Noen som kan gjengi hva det handler om? |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 24.05.2014 13:41 Post subject: |
|
|
Det er vel intervjuet med Westerhus som er gjengitt? Finner ikke den andre artikkelen med overskriften jeg nevnte. FÃ¥r lete litt bedre  |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 24.05.2014 13:50 Post subject: |
|
|
| Erik Hamren er jo ikke defensiv med den svenske landslaget i det hele tatt? De bøtter inn med mål samtidig som de slipper inn en del mål? |
|
| Back to top |
|
 |
kek Proff

|
Posted: 24.05.2014 14:02 Post subject: |
|
|
| Oppkonstruerte intervjuet finner du i Rosenborg 2014 tråden. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 24.05.2014 14:04 Post subject: |
|
|
| JohnTiger wrote: | | Det står oppkonstruert intervju på den ene siden i Adressa som er gjengitt lengre frem i tråden. Noen som kan gjengi hva det handler om? |
RÃ¥nny har gjengitt det her http://www.rbkweb.no/foru...ht=#687040  |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 24.05.2014 15:01 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | | Erik Hamren er jo ikke defensiv med den svenske landslaget i det hele tatt? De bøtter inn med mål samtidig som de slipper inn en del mål? |
Ja, det stämmer. Han får kritik för att defensiven inte är lika bra som under Lagerbäcks tid. En krönikör föreslog att han borde skaffa sig en assistent som kunde hjälpa honom att organisera försvarsspelet. Problemet ligger nog i att Sverige helt saknar klassespelare i försvaret förutom målvakten Isaksson. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 24.05.2014 15:10 Post subject: |
|
|
Tror det defensive stempelet han har fått er til en viss grad urettferdig. Ja, RBK var særs defensiv under hands tid. Men han sa vel også at man måtte bygge laget bakfra og jobbe seg fremover. Mistenker at om han hadde tatt noen år til ville man sett tendenser til glitrende angrepsspill. Ville ikke vært noe problem å viderebringe attityden fra det defensive videre til det offensive ettersom tiden gikk. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 24.05.2014 20:55 Post subject: |
|
|
| Uenig i at vi var veldig defensive under Hamren. Vi hadde klare mangler i det offensive, men kontrollerte stort sett alle kamper, og lå ikke noe bevisst bakpå. Vi hadde også et veldig komplimentært stopperpar, med raske Stadsgaard og krigeren Demidov, og en defensiv midtbanespiller som var 2 divisjoner over alle andre i Tippeligaen. Det hadde en viss betydning for at vi slapp inn lite. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 24.05.2014 21:30 Post subject: |
|
|
| ambiguous wrote: | | Jeg skal innrømme at jeg ikke var fornøyd under Hamren fordi a) vi spilte litt kjedelig og b) vi kom ikke ut i Europa. Jeg ser i ettertid at Hamren-tiden var en god periode for klubben, så jeg skjønner hva Peter Storey refererer til. |
Peter Storey overdriver publikums misnøye med Hamrèn. Den er ikke sammenlignbar med frustrasjonen under JJ og PJH, samt hvordan stallen er rasert de siste sesongene.
Det er også feil å si at vi ikke kom til Europa med Hamrèn. Først gikk vi hele veien i intertoto, og spilte så gruppespill i EL i 2008. I 2009 ble vi slått ut av et lag vi undervurderte. Det gjaldt ikke bare Hamrèn, men hele klubben, ikke minst spillerne. PCS mente klubben skulle lett ha en 6-7 mål å gå på etter første kampen. Da det ble 0-0 gjorde man allikevel ingen endringer i sesongopplegget, og spillerne fikk fri det meste av tida frem til returoppgjøret, hvor en ok motstander tok ut potensialet i laget sitt og vant 1-0. Karabakh gjorde flere gode EL-kvalifiseringer i årene som kom, så det var en ukjent og undervurdert motstander. I 2010 la Hamrèn grunnlaget for at vi nesten kom til CL. Først ved å vinne serien i 2009, dernest ved å ha skapt et lag som var defensivt trygt. At vi ikke kom til CL i 2010 kan også ha sammenheng med at klubben ikke hadde midler til å forsterke, det ble store endringer i spillestil med trenerbyttet, NAE kjørte spillerne hardt midt i sesongen, og sportslig leder må også ta sitt ansvar for at NAE ikke fikk hele sesongen 2010 og at trenerbyttet kom først sommeren 2010. Alt i alt var prosjekt Hamrèn et uferdig prosjekt, med en profesjonalisme og attityd som forsvant med Hamrèn i 2010. Med Hamrèn ville vi sannsynligvis ikke ha falt tilbake som klubb så mye som vi har gjort de siste årene, fordi jeg nekter å tro han ville ha godkjent den svekkelsen av spillerstallen som vi har sett fra 2008 og frem til i dag.
Edit: skriveleifer
Last edited by nidaros997 on 24.05.2014 21:43; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.05.2014 21:36 Post subject: |
|
|
Det må understrekes at vi har vært med på en reise siden 2007 da Hoftun tok over i sportslig ledelse. På det tidspunktet hadde vi nettopp rykket ned fra europatopp-nivå til europa-nivå, og det var naturlig at tilhengerne fremdeles hadde gode håp om at vi skulle gjeninnta europatoppnivå ettersom vi på den tiden hadde mye penger på bok.
Etter den tid har vi rykket ned fra europa-nivå ned til skandinavisk nivå, og deretter ytterligere nedrykk til norsk toppnivå, og nå altså rykket ned til norsk mellomnivå.
Når man ser på Hamren-perioden i retroperspektiv er jo det treneren som klarte å stabilisere klubben på europa-nivå, og det er jo på et helt annet nivå enn det vi ligger på i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 25.05.2014 08:52 Post subject: |
|
|
| Er det bare meg eller ligner EH mer og mer på Olav Gunnar Ballo? |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 25.05.2014 13:33 Post subject: |
|
|
| hellvikrunner wrote: | | Er det bare meg eller ligner EH mer og mer på Olav Gunnar Ballo? |
Googla Ballo nå og lo meg beint ihjæl xD
http://www.altaposten.no/...ar%20Ballo _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
|