English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 269, 270, 271 ... 326, 327, 328  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JanneB
Veteran

PostPosted: 24.05.2014 11:35    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at du ikke forstår det, er fordi du ikke forstår Rosenborg. Vi er Norges svar på Celtic og Rangers, vi er Nordens Bayern München. At Strømsgodset er seriemester er irrelevant, vi skal og vil ikke frykte noe annet lag i Skandinavia. Disse skal vi slå både hjemme og borte.

Om en legger lista så lavt at et hederlig tap mot Godset er akseptabelt så kan man "legge ned butikken" som en sier på godt norskt. Fotballstorheter er bygget av visjonære som Nils Arne Eggen - ingen frykt. Eller f.eks en ukjent Don Revie som byttet draktfargen til et lag på andre nivå fra gult og blått til hvitt og sa "dette er Real Madrids farger og vi skal bli like gode som dem"
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 24.05.2014 11:55    Post subject: Reply with quote

Nu får man utgå ifrån dagens realiteter och det är att Strömsgodset är ett bättre lag än RBK. Att RBK en gång för länge sedan var bäst i Skandinavien hjälper inte på Marienlyst idag.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 24.05.2014 12:00    Post subject: Reply with quote

Det får være opp til Rosenborg tilhengerne og ikke minst medlemmene av klubben å bestemme hvilke mål vi skal ha og hva som er status quo for klubben.

Som både medlem i ballkubben og sesongkortholder er jeg i min fulle rett å definere hvordan jeg oppfatter Rosenborgs nåværende nivå og hva jeg mener nivået bør/skal være.

Per Joar Hansen er dessverre ikke mannen til å ta oss dit vi skal være i 2014 og heller ikke mannen til å ta oss dit vi ønsker å være i 2018.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 24.05.2014 12:02    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Nu får man utgå ifrån dagens realiteter och det är att Strömsgodset är ett bättre lag än RBK.

Nettopp. Denne "dagens realitet" er jo oppsigelsesgrunn for halva brakka i segselv.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 24.05.2014 13:22    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Nu får man utgå ifrån dagens realiteter och det är att Strömsgodset är ett bättre lag än RBK. Att RBK en gång för länge sedan var bäst i Skandinavien hjälper inte på Marienlyst idag.

Og hvorfor er Strømsgodset et bedre lag enn RBK ? Fordi de ikke har en sportslig ledelse gjennomsyret av inkompetanse. Det finnes ikke en unnskylding i verden som rettferdiggjør at RBK skal være et dårligere lag enn Strømsgodset. Like fullt er de bedre enn oss, med en brøkdel av vårt budsjett.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 24.05.2014 14:39    Post subject: Reply with quote

JannesBart wrote:
Det får være opp til Rosenborg tilhengerne og ikke minst medlemmene av klubben å bestemme hvilke mål vi skal ha og hva som er status quo for klubben.

Som både medlem i ballkubben og sesongkortholder er jeg i min fulle rett å definere hvordan jeg oppfatter Rosenborgs nåværende nivå og hva jeg mener nivået bør/skal være.

Den ene er idealist/drømmer, den andre realist. Smile

Det PS prøver å få frem er vel det at dagens styre og sportslige ledelse i Rosenborg har nedjustert ambisjonsnivået, i forhold til det medlemmene og supporterne gjerne ønsker skal fortsatt være klubbens ambisjonsnivå og status, vis a vis andre norske og nordiske lag. I tillegg har de siste sesongene vist at Rosenborg ikke er bedre enn Molde og Strømsgodset, og vi har per i dag heller ikke en (balansert) stall, et samspilt lag eller en trener som tilsier at vi denne sesongen skal være bedre enn disse lagene.

Med dette som bakgrunn vil heller ikke styret foreta seg noe basert på akkurat denne kampen, om ikke vi blir utspilt og det er klasseforskjell mellom lagene. Taper vi 3-0 uten å ha skapt mange målsjansene selv, så kan det vel skje noe ganske fort. Hvis ikke tror jeg man drøyer litt til og ser an lagets spill og resultater kamp for kamp frem til sommerpausen og evalueringen.

Jeg tror sparkingen av alle trenere det siste tiåret, samt JJ så sent som i 2012 og Stjernen som administrativ leder i fjor, gjør at det skal litt til før man også sparker PJH og eventuelt Hoftun i år. Først når situasjonen er så dårlig at situasjonen rettferdiggjør en sparking uten for mange protester eller svekkelse av RBKs omdømme, vil styret ta dette grepet.

Med alle uttalelsene fra tidligere spillere, reportasjene i media, supporterprotester o.l., samt de første innrømmelsene fra PJH og Hoftun de siste par dagene, så er vel situasjonen 50/50 nå, for at det blir forandringer om ikke trenden snus de neste kampene.
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 24.05.2014 14:43    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/100...437664.snd

Quote:
Det skal ikke mer til enn en seier over Strømsgodset lørdag med spill i lengderetningen, så er Per Joar Hansen tilgitt av supporterne.

Kroken forsøker å framstille supporterne som enkle sjeler som ikke klarer å se lenger enn en kamp av gangen.

Flere gullkorn i den artikkelen:

Quote:
Supporterne har mye å lære av Per Joar Hansens ro og verdighet
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 24.05.2014 14:50    Post subject: Reply with quote

Det har han helt rett i Kroken. To seire på rad med antydning til god fotball og alt er såre vel.

Jeg var jo faktisk godt fornøyd og litt imponert etter fjorårets serieåpning hvor en faktisk kunne ane konturene av noe. Så forsvant alt etter tre kamper.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 24.05.2014 14:54    Post subject: Reply with quote

Quote:
De presset på og ville inn for å «ta» treneren. Politi og vaktmannskap hadde hendene fulle.

Hva er det du sier Kjetil? Dette er jo løgn, jeg bivånet alt som skjedde der og det var hverken ampert eller stygt. Slett journalistikk og synd at slikt ikke blir slått hardere ned på. Videre, hva er vitsen med å skal kritisere folk for engasjement? Det er like lite fornuftig og skrive "Perry, du ødelegger livet mitt" som det er å reise 13 timer i bil for å se en begredelig fotballkamp i Bodø - det er jo ingen logikk i det, men det er jo det som er deilig med fotballen - den er hverken logisk eller politisk korrekt.

Dette synes jeg var tynn suppe Kjetil. Til slutt vil jeg skyte inn at Per Joar Hansen har taklet mediekjøret helt OK.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 24.05.2014 14:56    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Det har han helt rett i Kroken. To seire på rad med antydning til god fotball og alt er såre vel.

Nå må du ikke klemme alle gjennom en kam.

Klart det vil roe seg, men jeg tror nok det må en mer radikal forbedring over tid til for at majoriteten skal ville beholde Perry.

Last edited by attach on 24.05.2014 14:58; edited 1 time in total
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 24.05.2014 14:57    Post subject: Reply with quote

Neida, det er mange som evner å se de litt lengre linjene enn kamp til kamp, men det store "hysteriet" (det som gjør at media tar tak i det) dør hen med en positiv målprotokoll.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 24.05.2014 15:01    Post subject: Reply with quote

Stemmer nok det. Det føles helt galt og jeg skjemmes, men nettopp derfor er jeg nesten like glad om vi taper så det synger i de par neste kampene. Alt for å få det overstått sånn at klubben kan gå videre.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 24.05.2014 15:04    Post subject: Reply with quote

Den likegyldigheten til kamputfallet har jeg hatt siden Janne Jönssons første halvår. Rosenborg begeistrer ikke meg lenger og det er noe jeg savner.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 24.05.2014 15:34    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:

Tror jeg absolutt ingenting på.

I fjor kunne det være sånn. Da var Perry fersk og hadde sagt mye flott i media. Nå tror jeg de fleste har gjennomskuet det som luft, og har innsett at enslige svaler gjør ingen sommer. Slik var det også med JJ.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Jangusk
Veteran

PostPosted: 24.05.2014 15:36    Post subject: Reply with quote

Kroken skriver som om Rosenborg har spilt feiende flott fotball i hver kamp under Joar. t det isom var ballen som "trilla feil vei". Toskete komentarer av en god kompis av Rbks trener.

Det Kroken glemmer er at Rosenborg så og si ikke spiilt en eneste god 90 minutter. Om Rbk faktisk hadde vært enklubb som undeholder og begeistrer kunne denne Kroken åpnet kjeften, eller rettere sagt trykt sine teite meninger og holdt de for seg selv. Makan til saus og dette tjener han sikkert godt over en mil. for å lire ut av seg. Spar deg og kom med noe sakelig neste gang. Og ikke syns synd på en mann so har drømmejobben og tjener mil. i tillegg.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 24.05.2014 15:38    Post subject: Reply with quote

Kroken forsøker å kjøpe seg troverdighet ved å ikke fremstå ensidig kritisk nå som han allerede har krevd Perry sitt hode på et fat.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 24.05.2014 15:56    Post subject: Reply with quote

Perry prøver å ta begge sider av saken, sånn at han senere kan komme og si "hva var jeg jeg sa?". Det er et helt ufattelig lavt nivå på hele fyren. Har fått holde på med dette tøvet sitt i mange år nå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
nidaros997
Veteran

PostPosted: 24.05.2014 15:56    Post subject: Reply with quote

Dagens kommentar i Adressa er vel et forsøk på å være diplomat og å fremstille saken litt mer balansert. Adressa ønsker å behandle PJH med verdighet, og å få frem at enkelte av Rosenborgs supportere kanskje bør roe seg ned litt. Egentlig helt greit. Hoftun og PJH sine innrømmelser om svakt spill og resultater er vel også en helomvending som viser at de etter noen dagers betenkningstid har forstått alvoret ifht. sine stillinger.

Så får vi se om det blir bedre spill og resultater i de neste kampene eller ikke.

Jeg tror ikke den bakenforliggende kritikken om klubbens sportslige utvikling over lengre tid vil stilne selv med ok resultater fremover, og det samme gjelder hvordan laget fremstår ute på banen. Da må laget på kort tid fremstå mye bedre, samtidig som resultatene er gode og forspranget til lagene over på tabellen reduseres.

I første rekke har vel Hoftun og Perry kjøpt seg tid frem til evalueringen for styret i juni, og så får vi se om det da f.eks. blir stilt et visst ultimatum for hva man forventer seg av resten av sesongen. Jeg antar at det vil bli kompromisset etter den evalueringen. Hvis resultater og spill deretter ikke når opp til ønsket målsetting, blir man sikkert enig om endringer ved sesongslutt.

Det som eventuelt skulle endre på et slikt kompromiss er at laget stabiliserer seg godt under topp 3 i serien, spillet blir ikke bedre, spillerne uttrykker misnøye, og vi ryker ut av cup eller E-cup. Da vil misnøyen være så stor, og styret ha en legitim grunn til å ønske endringer, at det kan bli trenerskifte. Sannsynligvis også ny sportslig leder, men med noen som stepper inn midlertidig for å berge sesongen frem til man har nye permanente løsninger.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 24.05.2014 16:13    Post subject: Reply with quote

Å tro på at ting forandrer seg idag,er som og tro på julenissen. Middelmådighet forblir middelmådighet.

De fortjener kritikken,de vet hva det innebærer og være i norges største klubb,så ikke synd i noen av de som har fått kritikk.

Synes faktisk kritikken er for mild.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
oxbailla
Veteran

PostPosted: 24.05.2014 16:30    Post subject: Reply with quote

Misnøyen er allerede stor i hele miljøet på og rundt Brakka, og det er nok svært få som ser at Per Joar Hansen kan fortsette. Men for øyeblikket er nok rådvillheten større. Et negativt resultat i dag vil sannsynligvis bety at Wiggen leder laget mot Ranheim (det siste bare en spekulasjon, dog).
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 24.05.2014 17:56    Post subject: Reply with quote

http://www.dagbladet.no/2.../33480554/

Lavest odds på at Perry får sparken først.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
gisp!
Legende

PostPosted: 24.05.2014 22:03    Post subject: Reply with quote

Et særdeles usympatisk trekk ved treneren, som stadig omtales under kompisnavnet av journalister i regionavisen, er at han litt fordekt dytter spillerne foran seg som skjold mot kritikk av seg selv. Samtidig later han som om kritikken mot ham har vært en kritikk mot spillerne.
"-Gruppa har stått veldig godt samlet mot den kritikken som har kommet i Trondheim. Det er snart bare kokken Walther (Sæter) som ikke har vært ute i avisen og kritisert oss ..."

Samtidig som han rundhåndet fordeler kritikken mot ham selv utover på spillerne (ved å la kritikk mot "meg" bli kritikk mot "oss"), inkluderer han gjerne seg selv når spillerne skal ha ros.
"- I dag viste vi karakter."
JanneB
Veteran

PostPosted: 24.05.2014 22:08    Post subject: Reply with quote

At han slår seg i brystet av dette resultatet og prestasjonen får stå på hans regning. " Det var det jeg sa. Vi taper ikke alle kampene og i dag gikk vi fra 8. plass til 7. ta den dere kritikere! "

Per Joar er virkelig ufyselig.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.05.2014 08:10    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
er at han litt fordekt dytter spillerne foran seg som skjold mot kritikk av seg selv. Samtidig later han som om kritikken mot ham har vært en kritikk mot spillerne.

Sist gang var det buing på de purunge 20-årige spillerne. Han prøver også å gi inntrykk av at denne spennende og dermed underholdende kampen var velspilt.
Back to top
hhem
Proff

PostPosted: 25.05.2014 09:27    Post subject: Reply with quote

JannesBart wrote:

Per Joar er virkelig ufyselig.

Du ønsker å få sparket Perry. Tror du at det å legge seg på et slikt nivå i debatten gjør du får større gjennomslag for synspunktene dine? Eller tror du det bidrar til å bygge opp under bildet av useriøse, sutrende supportere?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 269, 270, 271 ... 326, 327, 328  Next
Page 270 of 328

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb