View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 24.05.2014 00:10 Post subject: |
|
|

Godt skyteskiven begynner å bevege seg mot roten. |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 24.05.2014 00:19 Post subject: |
|
|
Spent på hva det "oppkonstruerte intervjuet" er. Hjemme-hos reportasjen? |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 24.05.2014 00:30 Post subject: |
|
|
Spennende. Når dette først har fått såpass med oppmerksomhet, ser jeg ikke helt at de klarer å få fokus vekk fra det i stor nok grad til at de får gjort det til et ikke-tema igjen. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 24.05.2014 00:31 Post subject: |
|
|
adressa i mårra?
klarer ikke lese en dritt av det som står :/ _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 24.05.2014 00:32 Post subject: |
|
|
Styremedlem i RBKs veteranlaug, Stig Westerhus, mener det er for lettving å gjøre Perry tiil skyteskive:
- Det er ekstremt rart at ikke Hoftun har fått beskjed om å finne på noe annet å gjøre.
50-Ã¥ringen vet at flere i veteranlauget misliker at han snakker offentlig. Men mannen som har betalt medlemsavgift i RBK siden 1987, sier han ikke kan sitte rolig lenger.
- Flere er enig med meg i det jeg sier, men er uenig at jeg snakker i mediene. Men dette går ikke lenger, sier Westerhus.
- Motgangen handler ikke om Perry alene. Det handler mer om den sportslige ledelsen, med Erik Hoftun i spissen. Jeg tror ikke verdens beste trener hadde klart å gjøre denne stallen til slagkraftig 4-3-3-lag.
DÃ…RLIGERE TRENT:
Westerhus har vært RBK-medlem i 27 år. Han har sittet i styret i supporterklubben som eksiterte lenge før Kjernen så dagens lys. I dag er han Kjernen-medlem, og har i ti år sittet i veteranlauget. Det sistet året har han også vært i styret. Westerhus har ofte fått spørsmål om hvordan det er å kombinerer det å være "klassisk" fotballtilhenger med å være Mensa-medlem, som en av dem i landet med aller høyest IQ.
- For meg virker det som at vi er dårligere trent enn før. Det siste kvarteret av kampene har vært vår styrke. Slik er det ikke lenger, sier han - og omtaler RBK som "vi". Ikke rart, all den tid han som medlem også er medeier i klubben.
FRYKTER TRENERSKIFTE:
Samtidig mener han at det blir feil at Perry alene blir skyteskive. Westerhus frykter at det igjen blir hovedtreneren som må gå, slik det ofte har blitt etter Eggen-epoden. Siden 2003 har han sett ni trenere komme og gå, og nå kan det blir en en tiende trener inn, mens dem Westerhus mener har ansvaret, den sportslige ledelsen, får bli.
- Ansvaret blir lagt der det er lettest, og en trener som tar på seg en oppgave ut fra gitte kriterier, er selvfølgelig åpen for kritikk. Men mye av kritikken må rettes mot sportslig ledelse, da det faktisk er Hoftun som både ansetter trener og spillere, sier han.
- Det er ekstremt rart at ikke Hoftun har fått beskjed om å finne seg noe annet å gjøre. Han har sittet i jobben i syv år, og med fast i hånd mener jeg at vi har hatt trenere som har levert gode resultater i andre klubber, men som faller igjennom i RBK. Fordi sportslig ledelse ikke evner å skaffe spillere som passer inn i formasjon og spillestil. Med et styrevetak om "artig og angrepsvillig fotball i 4-3-3 ", burde vi hatt en sportslig leder som evner å se gode indivdualister, men kun et fåtall av dem har hatt noe i 4-3-3 å gjøre.
BØR TA GREP:
Westerhus sier han ikke er blant de "spontane" supporterne som truer med å selge sesongkortet i motgang. Men mener det må gjøres endringer om RBK skal komme tilbake til toppen av norsk fotball.
- Selv om laget ser dårligere trent ut enn før, føler jeg Perry gjør det beste ut fra stallen han har. Jeg mener han er en dyktig taktiker og har pedagogiske evner over snittet. At han går ut og sier at skylden er hans, er hans måte å flytte fokus bort fra spillerne slik at presset på dem blir lettere. For meg er det en genistrek som gjerne vil bli mistolket av enkelte supportere. Men det viser at Perry evner å se begrensninger i stallen og ønsker å skjerme spillerne for trykket.
Hoftun svarer:
- Jeg vet ikke hva jeg skal tenke om det. Jeg ønsker ikke å kommentere det.
- Det er styremøte som er planlagt siden november i fjor. Det blir en evaluering av det sportslige. Hvilke temaer som kommer opp der, må du nesten spørre Ivar Koteng om, sier Hoftun. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 24.05.2014 00:36 Post subject: |
|
|
- Det er ekstremt rart at ikke Hoftun har fÃ¥tt beskjed om Ã¥ finne pÃ¥ noe annet Ã¥ gjøre.Â
Dette er musikk i mine ører. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 24.05.2014 00:39 Post subject: |
|
|
Jeg må innrømme at jeg tok feil av media, spesielt Adressa og spesifikt Kroken. Jeg viste at de på et tidspunkt ville komme med disse skriveriene, men aldri at de skulle komme med det allerede nå.
Kudos til Kroksæter og Adressa, dere viser her at dere gjør jobben deres.
At dere skriver folkets røst. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 24.05.2014 00:46 Post subject: |
|
|
Stig skal faen meg få en stor tommel fra meg
På tide å få bladet bort ifra munnen. Håper flere følger på. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 24.05.2014 00:49 Post subject: |
|
|
- Selv om laget ser dårligere trent ut enn før, føler jeg Perry gjør det beste ut fra stallen han har. Jeg mener han er en dyktig taktiker og har pedagogiske evner over snittet. At han går ut og sier at skylden er hans, er hans måte å flytte fokus bort fra spillerne slik at presset på dem blir lettere. For meg er det en genistrek som gjerne vil bli mistolket av enkelte supportere. Men det viser at Perry evner å se begrensninger i stallen og ønsker å skjerme spillerne for trykket.
- Mensa-medlem Stig Westerhus
NÃ¥ er vel jeg ikke akkurat kategorisert som videre intelligent av noen som helst forbund, men vil uansett si at dette er skivebom.
Spørs om det ikke er heller langt mellom liv og lære.
Herlig at han setter fokus på Hoftun og styret, dog!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 24.05.2014 01:38 Post subject: |
|
|
Kanskje Perry egentlig er et geni? Kanskje stallen rett og slett har fått innøvd en formasjon de ikke takler i snart et og et halvt år? Da formasjonen ble lagt om i Stabæk-kampen, skapte vi faktisk masse sjanser, og burde ha vunnet kampen. |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 24.05.2014 02:39 Post subject: |
|
|
Vel. Vi har vel 180 spillte minutter med 4-4-1-1, hvor laget i kanskje 30 minutter mot Stabæk var veldig sjanseskapende, men ellers har det vært ganske traust og kjedelig. Den eneste merkbare forbedringen er at spissene våre trives bedre i tospann. |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 24.05.2014 09:04 Post subject: |
|
|
Perry har helt sikkert pedagogiske evner over snittet, men så er heller ikke gjennomsnittspersonen en god pedagog, og CV-en hans viser at han ikke evner å lede en fotballklubb til suksess. Kanskje er Westerhus snill mot Perry for å gi Hoftun-kritikken ekstra tyngde - han forstår jo at Perry uansett forsvinner, hvis Hoftun gjør det.
Håper Hoftun tar kritikken til seg nå som den kommer fra Norges smarteste, og ikke gjengen på ØØ. De kommer jo bare med spontane utbrudd der og da, må vite. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 24.05.2014 09:38 Post subject: |
|
|
Fantastisk at sånt kommer fram fra folk har fulgt med klubben så lenge!Endelig flere som ser det med hoftun.
Men det med perry er ikke enig med han i. Er du en god trener lager du godt lag av det du har,akkurat som bradley i stabæk.
Vi har jo totalt mangel på struktur i laget,Og det kan skapes uansett hvilken spillere du har.
Vi henger verken opp som et lag defansivt eller offensivt. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 24.05.2014 10:19 Post subject: |
|
|
Ja Hoftun er en vandrende katastrofe, selv om han klarer å kjøpe spillere som Strandberg og Reginiussen, forlenger med Svensson, henter Bille og Gamst og Søderlund, for alle disse er jo håpløst dårlige, enhver landslagssjef er blind og dum som ei høne som lar dem spille, han hører på styret og ikke på fansen, takket være Hoftun er RBK dømt i retten (nei men klubben burde blitt dømt iflg supporterne), han alene har lagt klubben i grus og det er opplagt at en slik vandrende katastrofe lett, enkelt, kan erstattes av noen langt, langt flinkere.
Klubbens største problem er ikke kravstore men sytende og dømmende fans som tror de vet alt og kan alt og har den oppfatning at alle på brakka fra trener til SD til styreformann og alle i mellom er udugelige.
Mens det eneste klubben trenger er en dyktig trener. Kan hende er ikke Perry dyktig nok. Men å halshugge alle omkring gjør det til en håpløs jobb å være i klubben. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 24.05.2014 10:27 Post subject: |
|
|
Sytende fans? Hva faen..når du har norges største budsjett bortsett fra molde,skal vi ikke ligge på 7ende plass.
Hadde du kjørt ei vanlig bedrift i grøfta ellers i arbeidslivet også,så får du fyken.
VÃ¥kne opp til realiteten. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 24.05.2014 10:44 Post subject: |
|
|
Riktig det media, Hoftun har henta to håpløse spisser i Bille og Søderlund som ikke når sin forgjenger Prica til støvlene. Og av eller annen grunn har disse to fått prøve seg på sine landslag. _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 24.05.2014 10:58 Post subject: |
|
|
media wrote: | Ja Hoftun er en vandrende katastrofe, selv om han ... |
Deretter falt jeg av lasset gitt. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 24.05.2014 11:11 Post subject: |
|
|
Det var en stor dose med piss media. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 24.05.2014 11:20 Post subject: |
|
|
EspN wrote: | Sytende fans? Hva faen..når du har norges største budsjett bortsett fra molde,skal vi ikke ligge på 7ende plass.
Hadde du kjørt ei vanlig bedrift i grøfta ellers i arbeidslivet også,så får du fyken.
VÃ¥kne opp til realiteten. |
Problemet är att fansen gnällde i princip lika mycket under Hamréns tid som var en succé resultatmässig.
Som media skriver så anser supporterna att alla i klubben är odugliga förutom de fantastiska supporterna själva. Självkritiken är totalt frånvarande. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 24.05.2014 11:24 Post subject: |
|
|
Gnällde i princip lika mycket? Hva betyr det? Historieforfalskning. Jeg var jævla fornøyd ihvertfall. Vet det var kritiske røster også, men det var vel _ytterst få_ som ropte på hans avgang. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 24.05.2014 11:29 Post subject: |
|
|
Gode resultater i Tippeligaen er alene ikke godt nok. Om du ikke kommer ut i Europa og presterer der så er ikke oppgaven løst tilfredsstillende. Det gjelder særlig hvis banespillet ikke er tilfredsstillende - da har du bare lyktes på én av tre oppgaver som er: vinne serien, prestere i Europa og spille underholdende.
Man blir ikke bedre av å sikte lavt - en må tørre å drømme. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 24.05.2014 11:42 Post subject: |
|
|
Under Hamrén saknades plan och struktur i anfallspelet (målen kom efter tillfälligheter), det var defensivt och det var kjedelig. Längtan tillbaka till rötterna var högljudda.
Jag är helt enig med media att sytande fans är ett av klubbens stora problem. Och med internet kan de slänga ur sig en massa skit på några sekunder (tex kallades Perry och de andra på Brakka för svin och fittor efter senaste matchen). Tidigare fick inte det obligatoriska gnället så stor spridning. Nu samlas de värsta gnällspikarna och kverulanterna på forum och spyr konstant ut sitt missnöje. |
|
Back to top |
|
 |
ambiguous Senior

|
Posted: 24.05.2014 11:42 Post subject: |
|
|
Jeg skal innrømme at jeg ikke var fornøyd under Hamren fordi a) vi spilte litt kjedelig og b) vi kom ikke ut i Europa. Jeg ser i ettertid at Hamren-tiden var en god periode for klubben, så jeg skjønner hva Peter Storey refererer til.
Så da må jeg jo spørre meg om jeg er for negativ til det som skjer akkurat nå. Burde Perry få mer tid, er egentlig Hoftun riktig mann for klubben?
Vel...alt jeg kan si at det ser ikke sånn ut. Klubben taper penger, spillerstallen virker ikke helt å fungere og trener ser ut som han mangler en plan og/eller autoritet.
Konklusjonen er at jeg tror det er riktig at Erik Hoftun bør la noen andre slippe til på sportslig leder-fronten. Sju år er mye selv om han hadde gjort en bra jobb. Angående Perry; han kan vel hoppe opp på hesten og ri inn i solnedgangen med rak rygg.
Uansett så håper jeg aldri at RBK skal tape for å øke presset på disse. I kveld tar vi Godset. Vi skal f... meg hindre dem fra å tangere hjemmrekorden vår. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 24.05.2014 11:53 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | Och med internet kan de slänga ur sig en massa skit på några sekunder (tex kallades Perry och de andra på Brakka för svin och fittor efter senaste matchen). Tidigare fick inte det obligatoriska gnället så stor spridning. Nu samlas de värsta gnällspikarna och kverulanterna på forum och spyr konstant ut sitt missnöje. |
Det blir for meg vanskelig å ta deg seriøst når du refererer til følelsesmessige utbrudd i noe så trivielt som et anonymt internettfora som argument, all den tid du kommer fra en plass hvor fotballtilhengere benytter metoder som en ofte forbinder med mafiavirksomhet. I denne debatten bør en kanskje ikke kaste stein i glasshus?
Burde man heller gjøre som i Sverige? Møte opp og true sportslig og administrativ ledelse, samt spillere på livet hvis de ikke; trer av, fornyer kontrakter eller generelt etterlever supporternes krav?
Videre så synes jeg at en kan holde seg "on-topic" som det heter på ny-norsk. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 24.05.2014 12:04 Post subject: |
|
|
Jag har ingenting med maffiaverksamhet i Sverige att göra. Lika lite som jag tror att du har något med brottslighet i Norge att göra. Det jag förordar är att man skall uppföra sig som folk. Har du behov av att avreagera dig så får du gör det hemma (men slå inte kjerring eller hund). |
|
Back to top |
|
 |
|