English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2014
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 75, 76, 77  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 23.05.2014 11:21    Post subject: Reply with quote

Det er vel ingen som tror vi kommer til å havne på 2005-nivå igjen?

7. Rosenborg 26 10 4 12 50 - 42 34

Det var en sesong som tok nattesøvnen fra meg Confused
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.05.2014 13:39    Post subject: Reply with quote

Mini gir egentlig en ålreit privat mening om "røttene":

- For meg betyr «tilbake til røttene» at når en spiller har ballen, må minst to andre spillere være på vei framover uten ball. Deretter må det slås framover på banen, ikke bakover og sidelengs. Det handler om å få dette inn i ryggraden på spillerne, og det har de ikke i RBK akkurat nå. Spillet må vendes framover, og det må tas mer risiko i det offensive spillet, legger den tidligere RBK-profilen til.

(VG)
Borden
Veteran

PostPosted: 23.05.2014 15:49    Post subject: Reply with quote

Styrets beretning fra årsmeldingen for 2012 sier klart hva de mener med "tilbake til røttene". Sitat:

"I løpet av sesongen har klubben tatt noen sentrale
valg med betydelige konsekvenser. Det viktigste
valget styret tok var at klubben måtte finne tilbake
til ”røttene” spillestilsmessig. Dette innebærer større
vekt på offensiv spillestil, mer vekt på samhandling
og større gjennombruddshissighet. Med dette som
bakgrunn valgte klubben ved slutten av året å
skifte hovedtrener. Per Joar Hansen ble ansatt som
hovedtrener på en tre års kontrakt. I oktober ble
Bård Wiggen hentet inn som ny assistenttrener."

1) større vekt på offensiv spillestil
2) mer vekt på samhandling
3) større gjennombruddshissighet

For å oppnå dette valgte klubben å skifte trener. Jeg kan ikke forstå annet enn at Per Joar Hansen har mislyktes på alle tre punktene, med unntak av punkt 3 i enkeltkamper.

2 og 3 kan han iallfall unnskyldes ved at han har forsøkt men ikke lyktes. Punkt 1 om større vekt på offensiv spillestil er kun trist når man ser hvor defensivt laget fremstår i veldig mange kamper. Det er et bevisst valg fra Per Joar Hansen som strider mot det styret ønsket ved å skifte trener.
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 24.05.2014 00:40    Post subject: Reply with quote

OPPKONSTRUERT INTERVJU:

Jeg kan ikke huske sist jeg var så provosert og sint som etter å ha lest Adresseavisens oppslag fredag 23.mai, der jeg er "intervjuet". Dette intervjuet er oppkonstruert, og gitt en form som bryter alle journalistiske prinsipper for redelig håndverk og yrkesfaglig etikk.
Da Adresseavisen ringte meg tirsdag morgen, sa jeg klart ifra om at jeg ikke ville la meg intervjue om situasjonen i RBK.
Likevel trykket avisa fredag en sak der jeg framstår som velvillig og åpent intervjuobjekt, og siteres på uttalelser rundt Per Joar HAnsens situasjon.
Før røret ble lagt på den tirsdagen, bekreftet jeg at jobben som RBK-trener er den tøffeste trenerjobben i landet. Men det var ikke i en intervjusituasjon, noe jeg også gjorde helt klart for Adresseavisens journalist. Han ønsket to ord til bakgrunn for egne meninger, og det fikk han.

I mellom vår korte samtale tirsdag og oppslaget med det oppkonstruerte intervjuet i fredagsavisa, brakte Adresseavisen torsdag en spekulasjonssak om at det skal foreligge intern uenighet i styret til RBK, en uenighet avisa ikke kan dokumentere.

Gjennom "intervjuet" med meg fredag skapes det et feilaktig inntrykk av at jeg indirekte bekrefter denne påstanden om uenighet. Det gjør jeg ikke, tvert i mot.

Det framstår også som om jeg ikke bryr meg om den avtalen vi i styret har inngått om å opptre ryddig utdag, ved å la formann Ivar Koteng være den som uttaler seg i media.
Overskriften på "intervjuet" skaper dessuten et inntrykk av at Per Joar skulle ha behov for å stikke av, i en annen retning.

Kritisk journalistikk er viktig. Men selv om fotball egentlig er ufarlig, må det kunne kreves ryddighet og presisjon når håndverket utføres.

Ola By Rise

- Torgeir Børven
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 24.05.2014 08:57    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å være uenig med OBR her, selv om jeg helst hadde sett at han hev seg på hylekoret og krevde opprydding.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 24.05.2014 09:24    Post subject: Reply with quote

Enig, men det er påtagelig i hvilken grad folk med en viss formell tilknytning til klubben holder kjeft. OBR er styremedlem, så de har en deal på det. Ser jo at det kunne ha hjulpet vår sak om flere legender uttalte seg, men det er kanskje sånn at de ønsker å virke lojale i tilfelle fremtidige jobbmuligheter. Smile
larsarus
Legende

PostPosted: 24.05.2014 11:46    Post subject: Reply with quote

OBR er vel kandidat til å være del av en mellomløsning etter Perry, som sikkert kan være et steg mot noe annet etter det igjen, så da tror jeg det lønner seg for han å være ytterst proper i alt han foretar seg i dette mediesirkuset... (Men har inntrykk av at det ligger i hans natur uansett.)
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 24.05.2014 22:41    Post subject: Reply with quote

Vi har altså byttet fra en formasjon og en spillestil vi har jobbet med å innprente i 15 måneder. Vi byttet til 4-4-2, en formasjon som i løpet av de siste fire kampene har gitt oss hele fem poeng.

Det står ikke helt klart for meg at 4-3-3 er "hemskoen". En hemsko som gjennomsyrer klubben fra juniornivå og opp og som er en sentral del i hele vår historie.

Hvis vi skal gå rundt å late som om vi har fått en "ny start" etter en respektabel kamp mot Strømsgodset, ja da kan vi bare gi opp. Vi byttet ut en langsiktig strategi for kortsiktige løsninger.

Jeg skal ikke diskutere om strategien i utgangspunktet var riktig, men jeg vil si at det som skjer nå er helt fullstendig på trynet.

Og Hoftun er grunnen. Perry er symptomet. Og så gjenstår det å se om Koteng og styret klarer å være medisinen.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.05.2014 12:00    Post subject: Reply with quote

Perry slår seg på brystet etter 1-1 mot Godset og lokalavisa melder (midlertidig) våpenhvile.

Vi er avhengt i gullkampen, ligger på en 6.plass som fort blir til 7/8/9 i løpet av kvelden, vi har tatt 5 poeng på de siste 5 kampene og han slår seg på brystet??

Er det dette vi er redusert til?
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 25.05.2014 12:21    Post subject: Reply with quote

Vi har nådd et historisk bunnivå. I 05, 07 og 08 hadde vi i det minste penger. Da hadde vi også et offensivt spill og visste innerst inne at det bodde i noe i laget. Da hadde vi i tillegg unge talenter som banket på døra og vi visste at veien tilbake ikke var så lang. I dag har vi ingenting. Nada. Pengesekken er tømt, vi ser ut som en bleik versjon av lillestrøm og viser ikke en gang glimt av flott fotball. Vi har ikke talenter inne blant de 15 beste i landet og ingenting tyder på bedring på noen fronter.

Det eneste vi har er oss. Fansen. Vi er fortsatt de desidert beste og største i landet, både i stemning og i omfang. Men hvor lenge vil det vare? Jeg hopper aldri av skuta, men fortsetter dette så mister vi også folket. Da er det bare å legge ned klubben
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 25.05.2014 12:23    Post subject: Reply with quote

Kjenner dette er helt bedritent. Kroken mener vi spilte årsbeste, Perry er overbevist om at lager tar skritt i riktig retning, alt er fryd og gammen. Javel. Uavgjort var marerittresultatet i går. Nesten som om alt skal være greit fordi hver sjette kamp er 'godkjent'.
Back to top
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 25.05.2014 12:53    Post subject: Reply with quote

Virker som hele dette opplegget er greit så lenge vi vinner hver 3. kamp. Hvor ble det av ambisjonene?
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 25.05.2014 13:00    Post subject: Reply with quote

Skrev foret år ellerto siden om likegyldigheten og dette med å bli en middelhavsfarer. Og da hadde jeg faktisk Viking i tankene. En klubb der folk møter opp på kamper men det blir kun et cupgull i ne og ny.

Det er dette som har og holder på og snike seg inn hos oss også. Snart er det ikke lenger 14000 i snitt, men kanskje 7000-8000. Ogtenk dere sponsorflukten! Og dette kan ikke snus med de folka som styrer på Lerkendal nå. Noe må gjøres og det allerede i går!!

For alle (og det er mange) jeg har snakka med sier de egentlig ikke kjenner på følelsene om Rbk, verken om det blir gull og glitter, eller om det blir tap eller seier i kamp. Det er for fanken ikke så lenge siden jeg gikk og hadde det vondt ei uke etter et tap, men nå går det over på sekunder. Og jeg tror det er mange med meg som faktisk kjenner det slik. Så se å få rydda opp tvert, styret i Rosenborg Ballklubb. Dette kommer aldri til å løse seg selv! Få de fjærna, for dette med å ha disse kameratene gående å heve mil. lønninger uten å få til en dritt, tjener til intet Evil
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 25.05.2014 13:53    Post subject: Reply with quote

Det sier jo alt om nivået vårt når "årsbeste" er uavgjort mot et ganske svakt Godset.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 25.05.2014 13:54    Post subject: Reply with quote

Om vi hadde fått tak i en klasse-midtstopper til, så skulle jeg gjerne sett hvordan det hadde fungert med Strandberg som DM, og Jensen tilbake i indreløper-rolle. Så kunne Selnæs være utfordrer og vikariere de kampene Strandberg står over for kjeftbruk (men da måtte det vel skjedd noe på trenersiden temmelig raskt).
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 25.05.2014 13:57    Post subject: Reply with quote

Vi må ikke grave oss ned sier perry...selv om vi andre har gjort det. Om de ikke har høyere ambisjoner kan vi lik godt selge de dyre spillerne og slanke lønnsbudsjettet.

Og satse på våre egene talent i stedet.

Enten må Ambisjonene ned sammen med lønnsbudjsettet,ellers må vi ha ny sportslig ledelse med ny trener.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.05.2014 15:40    Post subject: Reply with quote

Det går rykter om at kokken på Brakka ikke har fotballkompetanse. Er det noe i disse ryktene?
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 25.05.2014 15:44    Post subject: Reply with quote

Det er mer bekymringsfullt at han ikke kan å bake. Det bestilles jo tilsynelatende kaker utomhus i tide og utide.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 25.05.2014 16:00    Post subject: Reply with quote

Jeg sitter å ser litt på tabellen nå, 6. plass er vi på for øyeblikket, men om Vålerenga og ODD vinner sine respektive kamper i dag vil vi være på 8.plass etter 11 spilte kamper. En ganske utrolig plassering mtp. hvor optimist jeg var ved sesongstarten. Det er et ordtak som heter "mann får som fortjent" og en plassering midt på tabellen er akkurat det, fortjent. Jeg tror alle i klubben ønsker at vi skulle være tilbake i det gode selskap, champions league, men det kreves enormt mye av mange for å komme dit igjen. De siste årene har jo vist at vi ikke er i nærheten, nå er det jo så ille at vi ikke vinner serien lengre. Dessverre er grunnen for trofé "tørket" åpenbar, vi vil ikke vinne serien. Det er uttalt at topp tre er godt nok. Joda, jeg skjønner at alle på Brakka og medlemmene av klubben ønsker å vinne, men å ønske noe og vil noe er to vidt forskjellige ting. Alle ønsker å bli profesjonell fotballspiller, men det er de færreste som vil det - som ofrer alt av sin tid, absolutt alt av sin tid. Det blir litt sånn på skolebenken også, mange ønsker å få A-er, men det er de færreste som sitter på lørdagskvelden og studerer. Min mening er at ledelsen på Brakka er slike typer, de ønsker å være vinnere, men de har skjønt at de er ikke det - hva gjør man da? Hoftun sa at grunnen til topp 30 i Europa ambisjonen ble nedjustert var fordi klubben var for langt unna å nå målet dermed måtte de justere målene, men si meg - hvordan skal man noen sinne bli topp 30 i Europa hvis man ikke satser på det?

Det at Per-Joar Hansen ble hentet inn forsterker denne holdningen ytterligere. Fra dag én, altså det første intervjuet han gav til Stenseth på RBK.no var det ingen tvil i stemmen hans - fortiden er forbi og vi må ikke bli så blaserte. Kanskje Per Joar tenkte at dette var velvalgte ord for å ta vekk noe press, men jeg tror han gjorde seg selv en kjempe bjørnetjeneste. Jeg tenker selv hva jeg ville gjort, hvordan kunne jeg som leder inspirere mine medarbeidere til å prestere så godt, prestere over evne, jeg hadde trolig ikke lagt lista lavere enn hva deres evner allerede var. Jeg ville nok inspirert de til å sikte høyere enn det de selv trodde de kunne.

Heldigvis for Hansen var det egentlig ikke nøye, fordi hans jobb er ikke å få en så talentfull gjeng som dagens RBK spillere til å prestere maksimalt, hans jobb er å få de til å prestere godt nok og sikre en topp tre plassering.

Jeg utfordrer alle til å finne eksempler der Per Joar Hansen viser seg som en visjonær, en som kan ta klubben et steg videre. Jeg utfordrer alle til å finne eksempler på at noen i organisasjonen RBK er visjonærer som kan ta klubben videre. Jeg kan nesten bare tenke på en og det er Stefan Strandberg.

Jeg er bra sikker på om 5 år ser man tilbake så tenker man, "2014 var det året RBK gikk fra å være den største klubben i Norge til å bli på samme nivå som resten av røkla" - Aldri igjen blir vi å vinne serien la oss si tre år på rad. Det er kanskje også supporterne og medlemmene sin skyld også, vi har tross alt ikke klart å få inn de riktige vinnerne i klubben som kunne ha tatt oss tilbake mens forutsetningene enda var tilstede.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.05.2014 23:05    Post subject: Reply with quote

Studert tabellen... Vi har to formlag like bak oss nemlig glimt og sogndal, samt at viking er på samme målforskjell. Feilskjær nå og vi er på 10. Plass og bunnlagene puster oss i nakken. Ubehagelig.
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 26.05.2014 10:17    Post subject: Reply with quote

Vi har havnet i en situasjon hvor Bodø/Glimt og Stabæk har vunnet flere kamper enn oss, i tillegg til å ha scoret ca like mange mål. Vi er altså på resultatmessig ca samme nivå som to lag som nettopp har rykket opp. Prestasjonsmessig har Stabæk vist et mye høyere toppnivå enn oss.

Vålerenga som ble spådd langt nede på grunn av mye dårlig spillermateriell gjør det også bedre. De har klart å signere en spiller som leverer stabilt med mål, som er i sterk motsetning til de spillerene vi har kjøpt.

Jeg håper styret i RBK fatter alvoret av dette og handler snart. Vi har havnet i denne situasjonen på grunn en dårlig trener og for dårlig spillerlogistikk. Dette er en situasjon som må snu så fort som mulig, ellers blir det ingen medalje eller europa-spill. Når styret vurderer kostnader ved sparking av Perry og Hoftun, så bør det vurderes opp mot en projeksjon av hva det vil koste oss å gå glipp av medalje og europa-spill.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 26.05.2014 22:26    Post subject: Reply with quote

2014
Snitt hjemme: 1,40 Totalt: 1,53 Snitt borte: 1,67
HjemmeBorte
1. Molde 1. Molde
2. Strømsgodset 2. Strømsgodset
3. Odd 3. Odd
4. Vålerenga 4. Vålerenga
5. Lillestrøm 5. Lillestrøm
6. Stabæk 6. Stabæk
7. Rosenborg 7. Rosenborg
8. Viking 8. Viking
9. Bodø/Glimt 9. Bodø/Glimt
10. Sogndal 10. Sogndal
11. Sarpsborg 08 11. Sarpsborg 08
12. Start 12. Start
13. Aalesund 13. Aalesund
14. Brann 14. Brann
15. Haugesund 15. Haugesund
16. Sandnes Ulf 16. Sandnes Ulf
5   2-1-2   10-9   7 11   4-5-2   19-15   17 6   2-4-0   9-6   10

I fjor ledet Godset etter den 11. runden. Vi lå da på en 2. plass. I år leder Molde, mens vi ligger nede på en 7. plass. Ser man nærmere på tallene, så er det så og si tallmessig likt mellom lederlagene fra i fjor og i år. Forskjellen er dessverre at vi ligger lengre bak i år.

Code:
2013                       2014
1. 11  8-2-1  24- 7  26    1. 11  8-2-1  23- 8  26
2. 11  6-3-2  21-11  21    7. 11  4-5-2  19-15  17

H: 1,83  11p (6 kamp.)     H: 1,40   7p (5 kamp.)
B: 2,00  10p (5 kamp.)     B: 1,67  10p (6 kamp.)
-----------------------   ------------------------
T: 1,92  21p (11 kamp.)    T: 1,53  17p (11 kamp.)
-----------------------   ------------------------

Hentesveis
Veteran

PostPosted: 26.05.2014 23:14    Post subject: Reply with quote

I fjor hadde lederlaget 17 plussmål, i år 15. RBK hadde i fjor 10 plussmål, i år har vi 4 plussmål Confused
obri
Proff

PostPosted: 27.05.2014 00:26    Post subject: Reply with quote

2014 blir/er et uår. Tror det blir smertefullt og kostbart.
2005 om igjen.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 27.05.2014 01:06    Post subject: Reply with quote

Perry får snakke om spilte sjanser og gode prestasjoner så mye han vil, fire seire på 11 kamper mot variert motstand i Tippeligaen er selvsagt alt, alt for svakt til Rosenborg å være. Og da holder jeg meg unna å kommentere spillet.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 75, 76, 77  Next
Page 50 of 77

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb