Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene. Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
Posted: 19.05.2014 19:21 Post subject:
Mix har vel dratt på landslagssamling for å kvalifisere seg til VM-troppen, såvidt jeg har skjønt? _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Opplegget til USA skilte seg ikke så mye fra resten denne gang. FIFA krevde at alle VM-spillerne ikke skulle spille klubbkamper senere enn søndag kveld.
RBK lot derimot Diskrud reise noen dager tidligere. Kanskje han dessuten ikke hadde lyst til å spille mot Stabæk?
Ifølge Sports Illustrated vil alle spillerne som blir tatt ut i den endelige troppen få minst 76.000 dollar hver fra USAs fotballforbund. Det tilsvarer cirka 450.000 kroner.
Tallet inkluderer 55.000 dollar for å komme i troppen, 5500 dollar per kamp i de tre innledende VM-kampene, og minst 1500 per kamp for treningskampene mot Aserbajdsjan, Tyrkia og Nigeria.
Hver spiller får dessuten en viss sum penger for hvert poeng laget tar i gruppespillet. USAs fotballforbund gir også ut lagbonuser dersom laget avanserer i VM.
...Da USA nådde kvartfinalen i 2002 fikk hver enkelt spiller utbetalt 203.000 dollar, rundt 1,2 millioner kroner.
Ifølge Sports Illustrated vil denne summen være over dobbelt så høy dersom USA gjentar den bedriften i sommer.
Mer i Adressa. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Posted: 20.05.2014 23:31 Post subject:
Skulle ønske FIFA sa at for å få midlene måtte Hoftun ført fjernes. Jeg ønsker forøvrig ikke pengene før jeg vet at noen andre kan forvalte dem _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Bra prestasjon!
Artig type og en god fotballspiller jeg er sikker på klubben ville hatt mye mer glede av med en skikkelig trener.
Blir ekstra krydder å følge med på 'våre' i VM.
Det blir noe av det siste vi ser av ham forhåpentligvis. Vi bør cashe inn i sommer, forlater han oss gratis så er det enda en kaktus i samlingen hos Hoftun.
Det blir noe av det siste vi ser av ham forhåpentligvis. Vi bør cashe inn i sommer, forlater han oss gratis så er det enda en kaktus i samlingen hos Hoftun.
Har vel gått endel rykter om at han skal til det amerikanske laget som starter opp 1 januar. Tipper han går gratis.
Utrolig spesielt at Landon Donovan ikke er med. Uansett gøy for Diskerud. Grattis.
Tror de fleste RBK supportere hadde valgt Donovan framfor Diskerud i en offensiv midtbanerolle. Donovan har ikke vært like god i år, men han overgår mange i den stallen som Klinsmann har tatt ut. Mitt tips er at Klinsmann får sparken etter turneringen. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Utrolig spesielt at Landon Donovan ikke er med. Uansett gøy for Diskerud. Grattis.
Tror de fleste RBK supportere hadde valgt Donovan framfor Diskerud i en offensiv midtbanerolle. Donovan har ikke vært like god i år, men han overgår mange i den stallen som Klinsmann har tatt ut. Mitt tips er at Klinsmann får sparken etter turneringen.
Da skal det gå fryktelig galt i den siste delen av oppkjøringen, og helt horribelt i gruppespillet. Han signerte nylig en ny femårskontrakt. _________________ Push it to the limit
Fortsetter å imponere på landslaget. Får til og med spille med nummer 10. Får han det nummeret i VM, øker det alene prisen med noen tusenlapper.
Når VM er ferdig så har han kun 5,5 mnd igjen av kontrakten, noe sørlig penger blir det ikke til oss uansett. Men kanskje vi kan hente ut opp mot 5 mill om han ikke allerede har bestemt seg for det nyopprettede laget i USA.