| View previous topic :: View next topic   | 

| Hvem var best mot Godset? | 

| Alexander Lund Hansen | 

| 
			   1%  | 
			  [ 1 ] | 

| Jonas Svensson | 

| 
			   6%  | 
			  [ 5 ] | 

| Stefan Strandberg | 

| 
			   31%  | 
			  [ 26 ] | 

| Tore Reginiussen | 

| 
			   18%  | 
			  [ 15 ] | 

| Jørgen Skjelvik | 

| 
			   1%  | 
			  [ 1 ] | 

| Tobias Mikkelsen | 

| 
			   3%  | 
			  [ 3 ] | 

| Mike Jensen | 

| 
			   16%  | 
			  [ 14 ] | 

| Daniel Berntsen | 

| 
			   0%  | 
			  [ 0 ] | 

| Morten Gamst Pedersen | 

| 
			   0%  | 
			  [ 0 ] | 

| Riku Riski | 

| 
			   3%  | 
			  [ 3 ] | 

| Nicki Bille | 

| 
			   18%  | 
			  [ 15 ] | 

| 

| Total Votes : 83 | 

| 

| Author | 
		Message | 

Mikkelsen Veteran

| 

Posted: 22.05.2014 12:37    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Jeg vil tippe Riski med topp og Chibuike bak ham. 4-4-1-1 formasjon hvor vi satser på overganger. Ultradefensiv lag... | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Mustrum Ridcully Legende

| 

Posted: 22.05.2014 12:37    Post subject:  | 
				     | 

| 

| oxbailla wrote: | 	 		  

Fredrikstad - RBK 5-1 | 	  

Drit i å rippe opp i den kampen da.   Till tross for alle begredelige resultater de siste årene så tror jeg at jeg aldri har vært mer forbannet enn under og etter den kampen mot FFK. _________________ Agbogbloshie park inspector.

Quis custodiet ipsos custodes? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

hellvikrunner Veteran

| 

Posted: 22.05.2014 12:41    Post subject:  | 
				     | 

| 

Ja, dette er en kamp jeg virkelig IKKE ser frem til. Jeg gruer meg faktisk. Tanken på hvor mange forskjellige måter Strømsgodset kommer til å ydmyke oss på er ikke til å holde ut.

Hvis det ikke skjer et mirakel med RBK, hvor de plutselig finner en magisk oppskrift, tror jeg med ganske stor sikkerhet at dette blir 90 minutter som kommer til å oppleves som lange og smertefulle for oss supportere. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

oxbailla Veteran

| 

Posted: 22.05.2014 12:50    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Noldus! wrote: | 	 		  | Nesten 4 i odds på unibet nå. Jeg har trua, selvom ingen andre har det.. | 	  

Noen som vet om det noensinne har vært tilsvarende odds på RBK mot en norsk motstander? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

irie Senior

| 

Posted: 22.05.2014 12:53    Post subject:  | 
				     | 

| 

jeg har trua    godset er faktisk ikke så bra, bakre 4eren er svak og de har mye ungt.  

det som kan bli et problem er at vi aldri har ballen og da blir det også vanskelig og score... _________________ Jay-Jay Okocha, so good they named him twice | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

oxbailla Veteran

| 

Posted: 22.05.2014 12:59    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Mustrum Ridcully wrote: | 	 		   	  | oxbailla wrote: | 	 		  

Fredrikstad - RBK 5-1 | 	  

Drit i å rippe opp i den kampen da.   Till tross for alle begredelige resultater de siste årene så tror jeg at jeg aldri har vært mer forbannet enn under og etter den kampen mot FFK. | 	  

Jeg har det på samme måte med semien mot Follo i 2010.

Sorry for å rippe opp i den også   

En liten ripe i lakken for Eggen den høsten, selv om det var en talentløs Bjärsmyr og sur Prica som var de store irritasjonsmomentene for min del i den kampen.
  Last edited by oxbailla on 22.05.2014 13:04; edited 1 time in total | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

hellvikrunner Veteran

| 

Posted: 22.05.2014 12:59    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Irie: Hyggelig med optimister midt oppi alt det negative. Uansett, jeg tror på en skikkelig overkjøring i Drammen. En SKIKKELIG overkjøring. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

attach Forumsjef

| 

Posted: 22.05.2014 13:19    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Godset har ikke vært spesielt gode i år når jeg har sett dem. Deila selv har heller ikke sagt seg fornøyd med banespillet så langt. Mulig vi klarer å kare oss til en uavgjort, men da skal det være mye stang inn. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Brego Veteran

| 

Posted: 22.05.2014 13:22    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Det som kommer til å irritere meg noe helt grenseløst er om vi er så heldige at vi vinner etter 2 dødballmål sånn at Perry kan gå ut i avisene å si at vi ikke kan være så "blaserte" at vi ikke kan være fornøyd med seier. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Escudos Veteran

| 

Posted: 22.05.2014 13:27    Post subject:  | 
				     | 

| 

| irie wrote: | 	 		   

det som kan bli et problem er at vi aldri har ballen og da blir det også vanskelig og score... | 	  

Det er et problem    | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

gisp! Legende

| 

Posted: 22.05.2014 14:35    Post subject:  | 
				     | 

| 

PJ Hansen trekker igjen frem skader som unnskyldning, samtidig som han later som om han ikke vil skylde på det, men det er jo det han gjør med denne lange sutreregla i Dagbladet.

| Quote: | 	 		  | - Jeg vil ikke være en sutrekopp som skylder på skader, men vi har hatt en tøff vinter og vår. Mange spillere har vært ute, spesielt i backleddet. Jeg var bekymret. Vi måtte stable Per Verner Rønning på beina, vi hadde Tore Reginiussen ute i hele februar og mars, i tillegg var Stefan Strandberg ute. Vi var uten midtstoppere og har ingen alternativer nå heller med Rønning fortsatt skadd. Gamboa har vært ute og vi måtte bruke Jonas Svensson på back og Mikael Dorsin i midten. Vi har fått vår dose med skader og uflaks, sier [Per Joar Hansen]. | 	  

Rosenborg har stilt med seks forskjellige forsvarsfirere i løpet av de ti første serierundene. Strømsgodset har stilt med sju forskjellige forsvarsfirere. Om man regner med keeperen og ser på bakre femmer har Godset hatt åtte forskjellige konstellasjoner på ti kamper. Vi har hatt "kun" seks.

I tillegg er den mest erfarne keeperen deres nå en 20-åring som debuterte i Tippeligaen mot Stabæk på tirsdag. Mulig de henter en fra utlån i tredjedivisjon til å ta plass på benken. Eventuelt blir det en som spilte stopper til i fjor vår og keeperdebuterte på G16 laget i fjor. Eller kanskje keepertreneren (43) kan være reservekeeper for fjorårets serievinner?

Slutt å sutre Per Joar Hansen. Det er alltid noen som har det verre enn deg. Det er ikke bare deg selv du skjemmer ut, men hele Rosenborgs image. Omdømmealarm.

Edit: keepertreneren (43). _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
  Last edited by gisp! on 22.05.2014 15:29; edited 1 time in total | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

w2kK Junior

| 
		 | 

| Back to top | 
		 | 

| 

Brødsmula Veteran

| 

Posted: 22.05.2014 16:28    Post subject:  | 
				     | 

| 

| TLs beste trener mot den dårligste. Kan bli interessant... Fornøyd med alt under 3-0 tap. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Krokodil Dundee Veteran

| 

Posted: 22.05.2014 16:29    Post subject:  | 
				     | 

| 

| De trenger vel strengt tatt ikke keeper, men en sweeper som kan dempe oppspillene som er på vei i mål. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

pingvin Veteran

| 

Posted: 22.05.2014 17:00    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Strandberg ute, da er det fortsatt "håp" om nok et tap ---> Perry out! | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Harald Forumsjef

| 

Posted: 22.05.2014 17:03    Post subject:  | 
				     | 

| 

For første gang på veldig lang tid overvejer jeg og ikke se en RBK kamp. Ender nok op med 90 minutter med lidelse alligevel, men det kan jeg ikke overskue pt. _________________ Sliter

Medlem nr. 2477 | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

joakleis Veteran

| 

Posted: 22.05.2014 17:04    Post subject:  | 
				     | 

| 

Problemet er at han da kan bruke unnskyldningen "vi manglet Strandberg", og få gehør for det. Om angrepsspillet er fraværende mot Godset, skyldes det at vi mangler en midtstopper. Det skjønner jo alle. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

EspN Veteran

| 

Posted: 22.05.2014 17:10    Post subject:  | 
				     | 

| 

Blir nok tap til helga også,Strømsgodset er gode hjemme,og med midtbanen vår som ikke løper..så kan d bli komisk.

Da tror jeg perry er ferdig. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Hedon Forumsjef

| 

Posted: 22.05.2014 17:12    Post subject:  | 
				     | 

| 

| pingvin wrote: | 	 		  | Strandberg ute, da er det fortsatt "håp" om nok et tap ---> Perry out! | 	  

På hvilket tidspunkt har egentlig tap vært noe annet enn overveldende sannsynlig? Med eller uten Strandberg endrer ingenting. Vi kommer til å bli knust. Er pdd et av ligaens dårligste lag. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

1972 Miami Dolphins Legende

| 

Posted: 22.05.2014 17:13    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Drar på kampen, men er helt sikker på tap og at det ganske tidlig skal synges "Hoftun må gå", "Perry må gå". | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

pingvin Veteran

| 

Posted: 22.05.2014 17:17    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Hedon wrote: | 	 		   	  | pingvin wrote: | 	 		  | Strandberg ute, da er det fortsatt "håp" om nok et tap ---> Perry out! | 	  

På hvilket tidspunkt har egentlig tap vært noe annet enn overveldende sannsynlig? Med eller uten Strandberg endrer ingenting. Vi kommer til å bli knust. Er pdd et av ligaens dårligste lag. | 	  Tja, jeg tror vi fort kunne slått nedenfra og opp her, med Strandberg på laget. Det kler kanskje laget bedre å kontre, og Godset har også problemer bakover. 

Jeg var sikker på tap på Lerkendal i fjor, da ble Godset feid av banen. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

1972 Miami Dolphins Legende

| 

Posted: 22.05.2014 17:18    Post subject:  | 
				     | 

| 

http://www.vg.no/sport/fo.../10131311/

Dorsin skadd på dagens trening, misser sannsynligvis godsetkampen. Jepp, dette blir pinlige siffre og en Perry som må trekke seg for åpent kamera!

Edit: Stor krise for RBK, men godset har jo samme utfordringer, de bitcher bare ikke om det:

| Quote: | 	 		  | PS! Også Strømsgodset har store forsvarsproblemer. Jørgen Horn er skadet, og også Lars Christopher Vilsvik, Mounir Hamoud og Kim André Madsen er usikre. | 	 
  | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

2mas Sjef

| 

Posted: 22.05.2014 17:34    Post subject:  | 
				     | 

| 

Lenge siden VG har vært så kjapp på ballen i sportslige ting! Stokstad er i siget.

Antar Perry har rett med lyske, og at Stendal tok feil med lår:

| Adresseavisen wrote: | 	 		  | Dorsin fikk seg imidlertid en liten smell i låret på torsdagens trening, og skal til MR-undersøkelse for å finne ut om det er noe galt. Medisinsk koordinator i RBK, Haakon Schwabe, er imidlertid foreløpig ikke bekymret for at Dorsin ikke skal være spilleklar lørdag. | 	  

Lurer forresten på når Rønning egentlig ble strekkskadet. Det var jo opprinnelig kneskade mot Orkla, men han var tilbake og spilte hele kampen på Kolstad. Ble han skadet på ny der?

| oxbailla wrote: | 	 		  I alt ble det seks serietap på rad sommer/høst 2005:

Fredrikstad - RBK 5-1

RBK - Lillestrøm 1-2 (siste kamp med Per Joar Hansen)

Start - RBK 5-2

RBK - Lyn 0-1

Viking - RBK 3-2

Molde - RBK 4-1

0 poeng, målforskjell 7-20 | 	  

Det blytunge tapet i Molde var dessuten det niende på elleve kamper!  Hadde Bodø/Glimt slått Aalesund i bunnkampen dagen etter, ville RBK vært under streken. Dette skjedde altså rett etter 13 strake seriemesterskap!

[Dorsin (sign)]

| En viss herre i ei viss bok wrote: | 	 		  Bunnpunktet var nådd, og nedrykk truet.

- Jeg tenker bare på neste kamp. Alt annet er uinteressant. Nå skal vi arbeide med å få mer fandenivoldskhet inn i spillerne foran Odd-kampen, lovet Høgmo.

Telemarkingene ble knust 6-0, og snuoperasjonen var i gang. Plassen ble sikret med nye seiere over HamKam, Brann og VÃ¥lerenga.

- 15-1 i målforskjell og tolv poeng sier det meste. Vi har vokst gradvis hele veien. Vi hadde ikke marginene med oss en periode, men vi var sterk i troa på det vi holdt på med og at vi var et godt fotballag med sterke, individuelle spillere, forklarte hovedtreneren. | 	  

Så tungt som det var på bussen hjem fra Molde i 2005 blir det heldigvis ikke denne sesongen.

Apropos buss: Stengt jernbane mellom Oslo og Drammen i helga    

Er vel forhåpentligvis enklere å komme seg ut på E18 i år enn i fjor, da søndagstrafikken med hyttefolk gjorde at det tok én time(?) til Sandvika, der vi ga opp og kjørte på småveier i stedet. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

2mas Sjef

| 

Posted: 22.05.2014 18:19    Post subject:  | 
				     | 

| 

Lars-Christopher Vilsvik fikk problemer og måtte gi seg under oppvarmingen mot Stabæk tirsdag. Kim André Madsen måtte byttes ut i pausen. Begge forsvarsspillerne er nå tilbake. Det samme er Marius Høibråten som måtte stå over kampen mot bæringene på grunn av tre gule kort.

Foreløpig er det litt usikkert om Mounir Hamoud blir klar til lørdag etter strekken venstrebacken pådro seg 16. mai. Thomas Sørum trente for fullt torsdag. At Muhamed Keita ikke spilte mot Stabæk, skyldtes at han ikke ble ansett som god nok.

Les mer: – Lysning på skadefronten

Forresten syns jeg det er rart om Ghana frigir Larsen da FIFA altså krevde at siste klubbkamp for VM-spillerne skulle være søndag. Derfor også rart at Stabæk fikk bruke Sayouba Mandé mot nettopp Strømsgodset. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
  | 

Posted: 22.05.2014 18:21    Post subject:  | 
				     | 

| 

Øyvind Storflor ble sendt ned i backrekka mot Stabæk - vi kan jo håpe at han trengs der mot RBK også?!?    _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

|