View previous topic :: View next topic |
Var det riktig av Hareide å vrake Skammelsrud? |
Ja! |
|
14% |
[ 2 ] |
Nei! |
|
85% |
[ 12 ] |
|
Total Votes : 14 |
|
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 01.11.2002 19:34 Post subject: Skammelsrud ferdig i RBK |
|
|
I dag ga Åge Hareide beskjed om at Bent Skammelsrud ikke får forlenget kontrakten med Rosenborg. Var den påtroppende trenerens beslutning rett?
Skammelsrud ferdig i RBK
Si din mening om dette! Skulle midtbaneveteranen fått lov til å fortsette, slik som han selv ønsket? Eller er det rett av Hareide å satse på yngre spillere? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.11.2002 21:24 Post subject: |
|
|
Jeg synes dette i alle fall er ett år for tidlig. Er helt enig i Ørjan Bergs vurdering:
- Han er like god som før, og nettopp fordi det blir et trenerskifte, så mener jeg det er viktigere enn noen gang å ha med Bent - som spiller, sier Berg.
"Skammels" er svært viktig i RBK-systemet, og jeg tror Hareide kunne ha hatt god bruk for ham i den første tida av fornyinga av Rosenborg.
Men nå som avgjørelsen er tatt, får vi i alle fall trøste oss med følgende: Bent Skammelsrud ga seg på topp, med 11 strake seriemesterskap-medaljer i lomma. Det er mer enn nok til å få en legendestatus! |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.11.2002 21:54 Post subject: |
|
|
Som sagt mener jeg att Skammels kunne tatt et år til i Rosenborg-trøya som en slags backup... Men han får ihvertfall en annen rolle i klubben og det er bra! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.11.2002 22:20 Post subject: |
|
|
Det er vel egentlig omstendighetene rundt jeg reagerer mest på. Selv om jeg egentlig hadde trodd at det vil ende slik - Skammels ville ha fått ny kontrakt allerede i mai dersom Hareide virkelig ønsket å ha ham med, synes jeg at 12 dagers oppsigelsestid er uhørt!
Bent sier jo at RBK har vært livet hans i 12 år, og da er det rett og slett jævlig gjort av Hareide å gi beskjed på så kort varsel! SkammelsGud rekker vel ikke å gjøre så mye annet enn å forberede en avskjedsfest... |
|
Back to top |
|
 |
hermsty Senior

|
Posted: 01.11.2002 22:58 Post subject: |
|
|
Der må jeg si meg enig med Thomas. Når jeg først leste i avisene at Skammelsrud kanskje ikke spilte for RBK neste sessong trodde jeg akkurat det samme som Ørjan Berg at det var bare noe som ble sagt og ikke kom til å skje. Tenk dere hvor forferdilig det må være for en spiller som har spilt fast på laget de siste 12 årene å få beskjed om at Lyon kampen blir den siste. Umenneskelig mener jeg det er ovenfor en spiller som har betydd så mye for Rosenborg Ballklubb .
Hareide gikk på sin første STORE tabbe spør du meg. Begynner å tvile om det var viktig trener RBK ansatte etter O STORE EGGEN _________________ Life is good, life is fotball |
|
Back to top |
|
 |
Ludakris Senior
|
Posted: 02.11.2002 12:05 Post subject: |
|
|
hermsty wrote: | Hareide gikk på sin første STORE tabbe spør du meg. Begynner å tvile om det var viktig trener RBK ansatte etter O STORE EGGEN |
Jeg er helt enig at Bent burde fått en sesong til. Han kunne fått en slags "pay-as-you-play" kontrakt.
Denne avgjørelsen er det Hareide som har tatt, men selvfølgelig har Rune og Ola vært med på å bestemme det. Hareide er ikke like enerådende som NAE - enda. Tror vi skal vente med å så tvil om Hareide før han begynner å trene laget...
Jeg er trist og lei for at en Legende må gi seg - vi får håpe vi kan få en ny en i Fredrik... (Bygut e hainn å...) |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.11.2002 13:04 Post subject: |
|
|
Klippet fra kjernen.no:
Personalpolitikk fra helvete
Selv med enøyd supporterblikk ser vi problemet. Bent er ingen framtidas mann. Fredrik er vår nye midtbanekonge og bør være førstevalget neste år. RBK har mange gode midtbanespillere og alle kan ikke skiftes ut samtidig. Et sted måtte man begynne. Vi ser da det. Så er det sagt.
Men: Det er rett og slett ikke slik man behandler folk. Og spesielt ikke en mann som Bent. 12 dagers oppsigelsestid holder ikke. Ettårskontrakt med klar beskjed om at han ikke måtte regne med å være førstevalget lenger hadde vært løsningen. Det hadde ikke kosta RBK stort å være raus mot sin mest trofaste spiller gjennom mange år. RBK hadde skyldt Bent såpass.
Bent tilhører siste generasjon av spillere som bryr seg om hvilken klubb de spiller i. Fra nå av må vi regne med at holdningen til Carew, Lange og Sæternes er den rådende blant spillere som er aktuelle for RBK. Ønsker RBK å sende signaler om at de ønsker det motsatte gjør man visse personalpolitiske grep. Som for eksempel å gi Bent en ny kontrakt. Som et tydelig signal om at i RBK bryr vi oss om spillere med hjertet i klubben og ikke i lommeboka. Men også som takk for lang og tro tjeneste. Fordi at man ønsker å gi Bent en verdig avskjed.
Det var for sent nå. Bordet fanger, nemlig. Med 12 dager igjen hadde RBK ikke noe valg lenger. Bent burde fått fornyet kontrakten.
Mennesker som har noe å fare med tør å innrømme at de har tatt feil. Å vurdere alt på nytt og ombestemme seg krever styrke. Hareide og hans team burde gå i tenkeboksen og tenke på at dette handler om mer enn fremtidens midtbaneformasjon. Dette handler om RBKs sjel. Og slik skal ikke RBK oppføre seg mot Bent. Rett og slett.
På mandag kaller dere inn til pressekonferanse og sier: Vi tok feil, vi tenkte oss ikke godt nok om. Bent får bli med et år til.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Synes dette er meget bra skrevet! |
|
Back to top |
|
 |
Laard Junior
|
Posted: 03.11.2002 14:00 Post subject: |
|
|
Det er selvfølgelig litt trist at Skammelsrud ikke får være med lenger, men jeg skjønner veldig godt tankegangen til Hareide. For at Rosenborg skal komme seg opp på et høyere nivå enn det de er idag, må man tenke nytt. Rosenborg har allerede tre spillere jeg er sikker på kommer til å gjøre oppgaven vel så bra som Skammels. Tror vi vil se et enda bedre Rosenborglag om ikke allerede neste år, så ihvertfall om to år. Blitt litt lei av Nils Arnes tankegang på spillerkjøp- og salgssiden. Er sikker på at vi vil se et Rosenborglag under Hareide som kommer til å vinne Tippeligaen med større margin enn de siste to årene. Det er ihvertfall helt klart at Rosenborg-politikken de siste årene ikke fører oss til kvartfinale i Champions League igjen. Å kjøpe spillere til å ha på reservebenken for opptil 10 mill er ikke veien å gå. Støtter Hareide fullt ut. |
|
Back to top |
|
 |
RBK_Carina Junior
|
Posted: 05.11.2002 11:22 Post subject: |
|
|
Jeg synes det var forferdelig dårlig at Skammelsrud ikke fikk ny kontrakt. Han er fremedeles like god, som for 4-5 år siden.
Jeg blir sint når folk sier at han er for gammel, alderen har ingen ting å si, så lenge han spiller like bra! kan ikke folk forstå det.
Og når de sier at de skal fornye laget, gradvis, sånn at ikke alle de "gamle" slutter på en gang, kunne de ikke i det minste latt han få en 1 års kontrakt. Så kunne de spillerne på midtbanen kjempe om plassene, evt. kunne de spillt noen kamper hver, så kunne de fornyet laget gradvis.
Håper Åge angrer seg å gir SkammelsGUD en ny kontrakt. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.11.2002 18:04 Post subject: |
|
|
Flere klubber har vist interesse for Bent Skammelsrud. Men 36-åringen er fast bestemt på at Rosenborg - Lyon blir hans siste toppfotballkamp. [mer]
- Det å skulle spille for en annen klubb ville ha blitt en nedtur uansett. Hjertet mitt for Rosenborg er for stort til at det er aktuelt.
Fine ord fra Skammels! Han vet hva han bør si for å få legendestatus blant fansen  |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 08.11.2002 09:12 Post subject: |
|
|
Bra att Skammels ikke er innteresert... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.11.2002 23:47 Post subject: |
|
|
Bent har nå blitt innlemmet i rbkweb.com sin mest eksklusive avdeling: Legender
Jeg har prøvd å få med det meste om Skammels, og er selv fornøyd med det ferdige produktet.
Ta en titt selv: Legenden Bent André Skammelsrud |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 09.11.2002 11:52 Post subject: |
|
|
Artig att Bent takket for hilsingene da
Det går foresten ann og mæte Skammels tett på nett klokka 11 på VG NETT på mandag. Spørsmål kan sendes inn nå!
Gå dit for og sende spørsmål til Bent!
http://interaktiv.vg.no/C.../bents/new |
|
Back to top |
|
 |
tlj Junior

|
Posted: 09.11.2002 23:11 Post subject: |
|
|
Skonto Riga vant i dag den siste kampen i den Latviske serien og ble seriemester for 12. gang på rad. Dermed har ikke Rosenborg lengre den Europeiske rekorden. Jeg er også ganske sikker på at det er en eller annen spiller på Skonto som nå har 12 seriemesterskap på rad slik at også Bent mister rekorden. Men jeg har ikke klart å bekrefte dette.
http://www.sportsnews.lv/...p?nid=6522 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.11.2002 23:46 Post subject: |
|
|
Hmmm...
I fjor da Skammels fikk sitt 10. seriegull, var det snakk om at kun en østtysk keeper hadde de samme merittene... |
|
Back to top |
|
 |
tlj Junior

|
Posted: 09.11.2002 23:57 Post subject: |
|
|
Vel.. da har jeg gjort litt research. Lært meg litt latvisk, russisk og whatnot. Søkt høyt og lavt på nettet. Skaffet bekjentskaper på IRC som holder med Skonto.
Konklusjonen er: Mihailis Zemlinskis spiller for Skonto og har 12 seriemesterskap på rad. Synd for oss og Skammels  |
|
Back to top |
|
 |
tlj Junior

|
Posted: 10.11.2002 01:15 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Hmmm...
I fjor da Skammels fikk sitt 10. seriegull, var det snakk om at kun en østtysk keeper hadde de samme merittene... |
Det har forsåvidt også vært mye snakk om at Rosenborg tok verdensrekorden da de vant 10 på rad, men det er jo veldig feil også. I FIFA land er listen:
13 in a row
Al Faysali [Jordan] (1959-66,70-74)
12 in a row
Skonto Riga [Latvia] (1991-02)
11 in a row
Al Ansar [Lebanon] (1988,90-99)
Rosenborg [Norway] (1992-02)
I tillegg er det et lag fra et ikke-FIFA land som har vunnet 15 på rad, men jeg kommer ikke på hva det het
Tror ikke pressen gjør all verdens research før de deler ut verdensrekorder. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.11.2002 01:32 Post subject: |
|
|
thomasj wrote: | Det har forsåvidt også vært mye snakk om at Rosenborg tok verdensrekorden da de vant 10 på rad, men det er jo veldig feil også. |
Ja, noen tabloidaviser tok vel hardt i etter 10 på rad... Skonto Rigo ligger klart foran. Så kan man diskutere om Al Ansar og Al Faysali sine prestasjoner er bedre... Greit nok at det har vært krig og at fotballen derfor er stoppet, men det er likevel ikke 100% på rad... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.11.2002 01:39 Post subject: |
|
|
Må vel egentlig fikse en sak på rbkweb.com om dette. Fotball-Norge bør vel få vite at Skammels ikke lenger er verdensrekordholder...
Du har sikkert rett i at Mihailis Zemlinskis har vunnet 12 på rad, Thomas, men jeg skal allikevel prøve å sjekke ut litt sjøl i løpet av søndagen før jeg fikser artikkel. Eller er ikke dette nødvendig å gjøre det av meg; er du 100% sikker? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.11.2002 13:38 Post subject: |
|
|
NRKs statistikkguru, Arnfinn Fagerli, kom oss i forkjøpet! Vet ikke om du har sett dette, Thomas: Verdensrekord av Skonto-spiller
Han la ut saken allerede i klokka 16:40 i går, mens du og jeg undersøkte saken... |
|
Back to top |
|
 |
tlj Junior

|
Posted: 10.11.2002 14:07 Post subject: |
|
|
Kjedelig sak. Både at Bent mista rekorden og at Arnfinn kom oss i forkjøpet :x
Forøvrig ser jo Mihailis ut som han er tatt rett fra 88 årgangen til RBK på det bildet  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.11.2002 16:20 Post subject: |
|
|
Hehe! :lol:
Jepp, likheten er slående:
 |
|
Back to top |
|
 |
Ludakris Senior
|
Posted: 11.11.2002 21:20 Post subject: Trav... |
|
|
Bra at Bent ikke e spiss... Da hadd`n væl blitt travkommentator... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.11.2002 23:26 Post subject: |
|
|
Sørloth gjør det stort i den bransjen! Eller kanskje ikke...
Kassettselger er en annen mulighet... Ivers testa i alle fall ut det nede på Gjøvik... |
|
Back to top |
|
 |
hermsty Senior

|
Posted: 12.11.2002 12:35 Post subject: |
|
|
Dagen er kommet. Siste kampen til Skammels og Eggen. Selv skal jeg gjøre alt i min makt for at de skal få en best mulig avslutning. Håper stemningen tar av noe sinnsykt i dag. _________________ Life is good, life is fotball |
|
Back to top |
|
 |
|