View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
MariusV Veteran
|
Posted: 19.05.2014 13:25 Post subject: |
|
|
Det er ikke mange trenere som har sittet i lang tid etter en støttemelding fra styret... |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 19.05.2014 13:32 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Vi er 7 poeng bak teten i dag, og høyst sannsynlig minst 10 poeng bak etter de 2 neste serierundene. Det er rimelig ille etter at 1/3 av sesongen er spilt. Og da er til og med poengfangsten vår flatterende i forhold til det spillemessige. At RBK er ute av tittelkampen i Mai er totalt uakseptabelt spør du meg. |
Jeg er helt enig med deg i det. Dårlig formulert av meg - poenget var egentlig at resultatene har vært bedre enn spillet. Hadde vi fått så mange poeng vi fortjente i serien i år, hadde vi vært i nedrykksstriden etter 1/3 av serien. Enda et hakk verre mao. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 19.05.2014 13:36 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Vi kan da umulig ha brukt opp alt etter salget av hotelltomta allerede? Det er en ting at vi ikke har råd til å budsjettere med underskudd år etter år, ei heller punge ut millionvis for nye spillere, men det kan da ikke være fullstendig bunnskrapt? Jeg kan ikke se for meg ei mer fornuftig investering enn å erstatte Hoftun/Hansen med kompetanse. |
Det er på ingen måte bunnskrapt, klubben har mye penger på bok. Det er bare vedtatt at man har satt nullpunktet til ett annet sted enn 0, i motsetning til andre norske klubber. I 2012 hadde selskapet 159 millioner i egenkapital, etter å ha fylt på med penger fra tomtesalg (de hadde 114 millioner i egenkapital året før). Med 13 millioner i underskudd i 2013 burde ikke egenkapitalen være noe mindre enn 140 millioner per dags dato. |
|
Back to top |
|
 |
angvik Rutinert

|
Posted: 19.05.2014 13:40 Post subject: |
|
|
Gøran Sørloth til VG wrote: | - Jeg vil ikke mene så mye om situasjonen i Rosenborg, for det kan fort bli misforstått siden sønnen min spiller der. |
Det skinner så vanvittig tydelig igjennom hva folk i og rundt klubben egentlig mener. Forstår Gøran at det er interesser han vil beskytte, men samtidig levner han liten tvil om at det er misnøye.
Det gjelder også uttalelsene til Frosta-bonden og Skammelsrud i samme artikkel. |
|
Back to top |
|
 |
LateBarter Junior
|
Posted: 19.05.2014 13:45 Post subject: |
|
|
Synd å se at Skammelsrud gjør Perry og Hoftun tiil offer og spiller sympatikortet. |
|
Back to top |
|
 |
kek Proff

|
Posted: 19.05.2014 13:49 Post subject: |
|
|
Skammelsrud har vel ingenting å tjene på å være krass i kritikken? |
|
Back to top |
|
 |
LateBarter Junior
|
Posted: 19.05.2014 13:50 Post subject: |
|
|
Nei, men å spille ut :"Dårlig gjort av publikum, stakkars gutta og familien deres"-kortet er tåpelig . |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 19.05.2014 13:53 Post subject: |
|
|
Det viser jo naturen til flere av disse gamle "heltene" klubben har, som Hoftun en gang tida også var.
Jeg tror flesteparten av dem veier sine egne sjangser til å kunne drikke kaffe på brakka og kanskje ha håp om en jobb i klubben med en årslønn på 600 000,- , høyere en at klubben til syvende og sist skal være soleklart best i Norge.
Og hvor troverdig blir egentlig Skammelsrud og co når de i sin tid var gode lagkamerater med Hoftun? når de sammen med Hoftun var med på eventyret som etter alt og dømme var tiden i livet deres?
Man må bare innse at kameraderiet på brakke hindrer en rekke legender og helter til å kunne uttale seg særlig direkte og objektivt om situasjonen i klubben. med untak av Mini og NAE så er det skremmende få som sier rett ut hva de mener om ting. _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 19.05.2014 13:55 Post subject: |
|
|
At mennesker ikke går hardt ut å slakter livslange venner i media har jeg stor forståelse for. Men de sier jo det riktige, nemlig at poeng- og tabellsituasjonen til Rosenborg ikke lyver. Det mener jeg er krass kritikk profesjonelt, det er bare ikke stygge ord eller personlig kritikk. noe som egentlig hadde vært meningsløst. |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 19.05.2014 14:00 Post subject: |
|
|
@marius
Jeg mener det var helt riktig å komme med kritikk etter 16 mai kampen.
I RBK er 16. mai en festdag med 20 000 tilskuere, som kommer for å bli underholdt. Tilskuerne kom på tross av slett spill i tidligere runder og TV kamp.
Strategien som Hansen valgte foran denne kampen er ikke verdig publikumet. Hansen sin strategi er å kontre på ett nyopprykket lag. Jeg mener det er en fallitterklæring. Hansen mener altså at vi ikke er gode nok til å styre spillet mot ett nyopprykket lag, som består av 40% juniorspillere.
Ja vi fikk mange målsjanser i denne kampen, men det skulle da bare mangle. Jeg tror vi hadde fått vell så mange målsjanser, hvis vi hadde lært oss/trent på å styre kamper. Hvis vi hadde styrt kampen hadde det vært ett press på Stabæk, som hadde resultert i klareringer og ikke kontringer fra Stabæk.
Jeg mener kritikken bare skal hagle, til hele boet er rensket for middelmådighet, dilletanter og CV-runkere.
RBK reiser seg ikke, før ansettelser både sportslig og administrativt baseres på kompetanse og ikke kompiser.
Last edited by Sliter on 19.05.2014 14:02; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 19.05.2014 14:01 Post subject: |
|
|
Alt annet enn en seier i dag er katastrofe for Perry. Aller helst bør vi vinne de to neste på rad. Om det ikke skjer får han nok det utrolig tøft. |
|
Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 19.05.2014 14:02 Post subject: |
|
|
Jeg tar meg selv i å håpe at de neste tre kampene ender med tap. Kan ikke huske å ha hatt den tanken før. Selv ikke under JJ. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 19.05.2014 14:05 Post subject: |
|
|
Taper vi mot Sarpsborg idag så nekter jeg å tro at vi trenger å håpe på flere tap. Da er vi ute av gullkampen allerede i mai og vi kommer til å slite ekstremt med å ta medalje.
Nei, mannen ryker vel for åpent kamera om det blir tap i kveld. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 19.05.2014 14:05 Post subject: |
|
|
danielsk wrote: | Det er på ingen måte bunnskrapt, klubben har mye penger på bok. (...) Med 13 millioner i underskudd i 2013 burde ikke egenkapitalen være noe mindre enn 140 millioner per dags dato. |
Egenkapitalen per 31.12. var 141 millioner, men mye penger på bok? Nei. 7,6 mill i banken, "likviditeten er tidvis stram".
107 mill. av egenkapitalen er for eksempel bundet opp i de tre postene spillerkontrakter, tomter og grunnarealer, samt investeringer i datterselskap. Gode verdier å ha, men kan ikke akkurat brukes til å betale sluttpakker eller nye høye lønninger. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 19.05.2014 14:06 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Nei, mannen ryker vel for åpent kamera om det blir tap i kveld. |
Det er lov å håpe. Tap for Godset er vel nærmest å ta for gitt. Svinheldige som slapp med 2-2 der i fjor.
Tenker bare at taper vi mot Ranheim i cupen også så ryker forhåpentligvis vis flere enn Perry med i tarmskyllinga ... |
|
Back to top |
|
 |
Nidaros 79 Senior

|
Posted: 19.05.2014 14:16 Post subject: |
|
|
Sliter wrote: | @marius
Jeg mener det var helt riktig å komme med kritikk etter 16 mai kampen.
I RBK er 16. mai en festdag med 20 000 tilskuere, som kommer for å bli underholdt. Tilskuerne kom på tross av slett spill i tidligere runder og TV kamp.
Strategien som Hansen valgte foran denne kampen er ikke verdig publikumet. Hansen sin strategi er å kontre på ett nyopprykket lag. Jeg mener det er en fallitterklæring. Hansen mener altså at vi ikke er gode nok til å styre spillet mot ett nyopprykket lag, som består av 40% juniorspillere.
Ja vi fikk mange målsjanser i denne kampen, men det skulle da bare mangle. Jeg tror vi hadde fått vell så mange målsjanser, hvis vi hadde lært oss/trent på å styre kamper. Hvis vi hadde styrt kampen hadde det vært ett press på Stabæk, som hadde resultert i klareringer og ikke kontringer fra Stabæk.
Jeg mener kritikken bare skal hagle, til hele boet er rensket for middelmådighet, dilletanter og CV-runkere.
RBK reiser seg ikke, før ansettelser både sportslig og administrativt baseres på kompetanse og ikke kompiser. |
Jeger så saktens enig her Sliter!
Det er vel her mye av skoen trykker føler jeg!
Uansett antall sjanser, så skal vi ikke ligge 20 meter inne på egen halvdel mot Stabæk 16 mai! Det er flaut og fullstendig meningsløst!
Stabæk sto høyere med laget på 2-1, enn hva vi greide på 0-1...
Det er et lite tankekors...
Og når Perry i tillegg snakker ned forventningene i alle intervju...
Kjenner jeg blir matt og fullstendig satt ut!!! |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 19.05.2014 14:22 Post subject: |
|
|
Quote: | Om det å skape 11 sjanser ikke er god nok angrepsfotball, da er jeg ikke enig. |
Dette sier vel alt om hvor langt unna røttene Perry er. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 19.05.2014 14:25 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | danielsk wrote: | Det er på ingen måte bunnskrapt, klubben har mye penger på bok. (...) Med 13 millioner i underskudd i 2013 burde ikke egenkapitalen være noe mindre enn 140 millioner per dags dato. |
Egenkapitalen per 31.12. var 141 millioner, men mye penger på bok? Nei. 7,6 mill i banken, "likviditeten er tidvis stram".
107 mill. av egenkapitalen er for eksempel bundet opp i de tre postene spillerkontrakter, tomter og grunnarealer, samt investeringer i datterselskap. Gode verdier å ha, men kan ikke akkurat brukes til å betale sluttpakker eller nye høye lønninger. |
Men så er likviditeten aldri god pr. 31.12 når du driver en fotball klubb mht. at det er lite innbetalinger fra sponsorer eller billettinntekter. Det er nesten bare forhåndssalg av sesongkort som bidrar til å øke bankkonti. Videre har man fordringer på eiendomsselskapet som vil gi betydelig bedre likviditet.
Jeg vil også anta nå at det høye tilskuersnittet bidrar til at likviditeten pt. er akseptabel og antageligvis langt større enn det som er rapportert i den utgående balansen. |
|
Back to top |
|
 |
4tle Junior
|
Posted: 19.05.2014 14:27 Post subject: |
|
|
http://www.latebarter.no/?p=1293
Greit og kort forklart hva som må gjøres av Late Barter.
Virker som fornuftige alternativer på de midlertidige løsningene også. For det virker ikke som det finnes noen soleklar etterfølger for Perry |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 19.05.2014 14:33 Post subject: |
|
|
Ikke noe nytt under jorden akkurat... |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 19.05.2014 14:38 Post subject: |
|
|
Kort og konsist fra LB. Helt enig. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 19.05.2014 14:54 Post subject: |
|
|
Frykter dette kan ta hele sesongen. Har liten tro på at ny trener er på plass på denne siden av nyttår. |
|
Back to top |
|
 |
LateBarter Junior
|
Posted: 19.05.2014 15:04 Post subject: |
|
|
quentez wrote: | Ikke noe nytt under jorden akkurat... |
Ganske riktig. Det er mandag i dag og prestene har fri. Det er dermed ingen nye under jorden i Norge i dag. |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 19.05.2014 15:13 Post subject: |
|
|
Sliter:
Jeg er ikke uenig med deg! Faktisk tvert i mot! Kritikken bør være hardtslående. Men jeg påpeker at når kritikken bygger seg opp, som nå etter 16. mai, så er det viktig at den gjør det også ikke bare etter tap. Kritikken bør være sylskarp alltid. Feks mot Aalesund, noe jeg mener er den dårligste kampen i år (Molde er jo i alle fall gode) så burde man vært ute med øksa. Da var det selvfølgelig tidlig i sesongen og forsvaret var i filler.
Det jeg mener er at i fremtiden bør kritikken hagle hver eneste gang prestasjonene er under pari - uansett resultat. Det bør ikke være mer av det når vi taper, for da vil de aktuelle kritiserte parter snakke om arbeidsuhell og sjansestatistikk. De bør se at kritikken kommer mot prestasjoner etter dårlige prestasjoner. Ikke mot prestasjoner etter dårlige resultater. |
|
Back to top |
|
 |
|