View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
eporkg Proff
|
Posted: 15.05.2014 14:26 Post subject: |
|
|
Jeg kunne kanskje listet opp samtlige spillere uten målpoeng, for å underbygge mitt poeng, men tydelig at selv det ikke hadde gjort susen. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 15.05.2014 14:39 Post subject: |
|
|
Poenget mitt står like forbanna bra uansett. Tre spillere i forsvaret har flere målpoeng enn fire spillere i angrepet.
Og forskjellen i antall spilleminutter mellom de to er neglisjerbar (ikke engang en hel kamp). |
|
Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 15.05.2014 14:53 Post subject: |
|
|
Problemet er bare at du velger ut de i forsvar som har flest poeng, og de i angrep som har færrest. Statistikk på sitt beste. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 15.05.2014 15:40 Post subject: |
|
|
Det er jo nettopp det at disse angriperne har så få poeng som er hele poenget. Videre kan det sees dithen at våre angripere produserer ALTFOR lite. |
|
Back to top |
|
 |
Laße Junior
|
Posted: 16.05.2014 01:03 Post subject: |
|
|
Kuriositet? Laget fungerer ikke som de skal og har ikke (angreps-) spill. Da blir det lite å gjøre for angrepet og de får ikke produsert stort. |
|
Back to top |
|
 |
hansern Proff
|
Posted: 16.05.2014 22:26 Post subject: |
|
|
Får håpe på to strake tap nå, så er det håp om ny trener til VM pausen |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 16.05.2014 22:28 Post subject: |
|
|
Koteng wrote: | - Hva tenker du om budskapet?
- Det tenker jeg ikke noe om, sier han – og snakker i stedet om sine egne følelser der og da.
- Basert på dem, ville jeg ha sparket Søderlund akkurat i dag. Men det kommer vi jo ikke til å gjøre, sier han. |
Det var da måte på å kjøre Søder ned i grøfta fra øverste hold. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.05.2014 22:50 Post subject: |
|
|
Koteng får mye skryt for prestasjoner, men som styreleder for Rosenborg står det så langt til stryk. Rett og slett pinlig dårlig fra noen, som lykkes så pass bra på andre arenaer. Koteng på tide å gi seg nå. |
|
Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 16.05.2014 22:54 Post subject: |
|
|
http://www.adressa.no/100...436180.snd
Høiland fikk belastningsskade etter overgangen til Stabæk
- Treningsmengden har økt ganske mye, sier tidligere RBK-spiller Jon Inge Høiland.
DETTE sier vel alt?
" - Vi har veldig intensive treninger, sier han til adressa.no.
- Hvordan er det sammenlignet med Rosenborg?
- Det har vært en stor overgang, der. Det var det. Det er selvfølgelig intensivt i Rosenborg også, men treningsmengden har økt ganske mye. " _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 16.05.2014 23:04 Post subject: |
|
|
Det er ikke nødvendigvis slik at økt treningsmengde er ensbetydende med progresjon Så har man flere variabler man må få inn i dette regnestykket. JIH sier jo også at det er forskjell på en RBK sin tropp, og Stabæk sin. Det er to ulike hensyn. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 16.05.2014 23:18 Post subject: |
|
|
Knut Espen Svegaarden i VG:
Quote: | Nå skal jeg ikke her og nå påstå at RBK er ute av gullkampen allerede etter ni serierunder. Avstanden er på sju poeng opp til serieleder Molde, og fem poeng til jagende Strømsgodset.
Det er ikke avstanden i seg selv som bekymrer meg, men måten kampene spilles på. Jeg skjønner rett og slett ikke at et lag med så mange gode fotballspillere kan spille så dårlig sammen, i «samhandlingens lag», Rosenborg.
For klubben, som skulle tilbake til røttene, ser ut til å ha snublet i sine egne føtter – og røtter. Det er lite, eller ingen ting som minner om det RBK som sjarmerte flere enn trøndere og nordmenn med kjappe angrep langs bakken, godt overgangsspill og et trygt, etablert spill når motstanderen var i balanse.
Den berømte tvangstrøya ser ut til å være for trang. Og nå må trener Per Joar Hansen og sportslig leder Erik Hoftun, og styreleder Ivar Koteng, svare for seg: Hvorfor fungerer ikke dette Rosenborg-laget bedre?
I går kom Stabæk, nederlagsdømt før sesongen, til Lerkendal, uten spesiell respekt, og med en klar kontringsplan. Det ga en – til slutt – fortjent seier. Og situasjonen før Luc Kassi ga Stabæk ledelsen 2-1 på Lerkendal oppsummerer RBKs elendighet: Et vakkert angrep, fra Gamst Pedersen til Dorsin, perfekt innlegg til Alexander Søderlund som på åpent mål skjøt – utenfor.
Noe er galt, og før kravene om endringer på Lerkendal kommer, må den sportslige ledelsen i klubben finne svar på hvorfor det ikke fungerer bedre. To eksempler: Hvorfor bruker ikke Per Joar Hansen han jeg mener er klubbens beste spiller, John Chibuike, før det står 1-3 og det er åtte minutter igjen?
Chibuike er en såkalt «gamechanger», en spiller som kan utgjøre en forskjell. En slik spiller, uten en definert rolle, må være viktigere for klubben enn å spille 4-3-3.
Og hvor lang tid skal det ta og finne en midtbanetrio som fungerer optimalt? Foreløpig har det tatt halvannen sesong. |
Kom igjen, bare spør.
Svegaarden er for øvrig en av ganske få sportsjournalister man kan ta seriøst når han skriver om Rosenborg, fordi han ikke bruker kompisnavnet på herr Hansen og dermed ikke allerede i startgropen ødelegger for en forsøksvis balansert tilnærming. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 16.05.2014 23:24 Post subject: |
|
|
Enig i alt Svegaarden sier.
Skulle gjerne sett noen stille Perry disse spørsmålene direkte. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 16.05.2014 23:30 Post subject: |
|
|
Må stille spørsmålene til Per Joar Hansen. Det andre navnet hører hjemme på puben når all kritisk sans allikevel er druknet eller i et kompisforhold der man ansettes mer på bakgrunn av kompisrelasjon enn bevist nivå. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 17.05.2014 08:26 Post subject: |
|
|
Spiller for spiller er RBK mer enn gode nok, men som lag skulle man tro de ikke hadde noe trener. Hvorfor vant RBK "alt" under Nils Arne, jo fordi de var samkjørte og hadde sine roller i et samspill der de spilte hverandre gode. De som styrer på Lerkendal i dag misslikte alt Nils Arne sto for og ønske å bevise at nå er det tid for en annen spillerstil. De har til dags dato ikke bevist noe som helst, når RBK vinner så er det på grunn av enkeltmannsprestasjoner og ikke lagspill. Fotball er og blir et lagspill.
Alle kunne vinne med RBK som trener det første året etter Nils Arne, hvis man bare holdt kjeft, laget var på autopilot (til å med Åge Hareide klarte det). RBK er det fremste eksemplet på at man ikke kan kjøpe seg til suksess, ingen lag i Norge har brukt så mye penger på spillerkjøp og fått så lite tilbake i lagspillet, og det er ikke spillernes feil. Vi som husker litt tilbake husker også at RBK nesten bestandig scoret de siste 15 min av kampen grunnet mengdetreningen de hadde, nå får spillere som forlater RBK "sjokk" over økningen i treningsmengden når de kommer til andre klubber. De som peker på Hoftun og Koteng peker ikke i luften.
De må heller ikke si at det er nye tider og nye utfordringer, husk at Eggen utførte sine bragder med en stamme av trønderske spillere. Hva kunne ikke han ha utrettet med de spillerne vi har i dag. Det kommer ikke til å skjer noe før sponsorene og publikum forlater Lerkendal. Hvor langt skal vi ned i hengemyra før de ansvarlige skjønner at RBK er best som lag. Vi har ikke vunnet en eneste kamp med overbevisende lagspill denne sesongen og heller ikke i fjor. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 17.05.2014 11:48 Post subject: |
|
|
Overraskende lite skrivefeil må jeg si
Vanskelig å ikke være enig med deg her, det verste er at vi ikke har spilt én gjennomført god kamp over to hele omganger under Per Joar siden den gode starten vi hadde i fjor mot Brann og Sogndal (mulig Lillestrøm i siste serierunde). Det var alltid halvveis godkjent spill, noe som gjorde at vi ikke kunne miste troen helt på at ting ville bli bedre i neste kamp. Nå derimot så har pilen pekt rakt nedover helt siden serieslutt i fjor og det ser ikke ut til å stoppe med det første 
Last edited by Knowrud on 17.05.2014 12:12; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Caupolican Junior
|
Posted: 17.05.2014 11:50 Post subject: |
|
|
Én gjennomført god kamp: Heime mot Godset ifjor, vel? Eller husker jeg feil? Litt lite på ett og et halvt år, da, men.... |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 17.05.2014 12:07 Post subject: |
|
|
Ang Høilands uttalelse rundt treningsmenden, så kommer det jo helt an på hvordan man ønsker laget skal spille.
Ønsker man mere intensitet, hurtig og høyt press så må man jo nødvendigvis øke den fysiske kompetansen hos spillerne.
Er målet å spille ball, styre kamper og spille ut motstander så trener man på andre ting.
Men det som ER problemet er jo ikke at stabæk trener hardere en RBK, men hva er det RBK trener for å få til? det har gått 1.5 år og foreløpig er det umulig å se >< _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 17.05.2014 12:14 Post subject: |
|
|
Det med treningene er jo ganske intressant lesning. Alle som kom til rosenborg på 90 tallet syntes overgangen var stor. Nå sier spillere som går fra oss til andre klubber at overgangen den veien er stor. Vi var best på 90 tallet....i rest my case. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 17.05.2014 12:17 Post subject: |
|
|
Caupolican: Jo, du har helt rett selvfølgelig. Den kampen var faktisk veldig underholdende. |
|
Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 18.05.2014 18:43 Post subject: |
|
|
Rosenborg anno 2014 oppleves som en tungrodd og gammeldags organisasjon, befolket med mennesker som ikke evner å ta klubben i den retningen den så sårt trenger. RBK trenger å omstruktureres og effektiviseres - og se fremover. Hvor er visjonene om fremtiden? Hvor er ambisjonene om et RBK som atter troner på toppen av norsk fotballs hierarki? Jeg mener klubben famler i blinde, og at de som sitter i ulike lederposisjoner ikke lenger hverken vet eller skjønner hva klubben trenger. De har sluttet å se muligheter, sluttet å se hva som er problemene og utfordringene. Noen må ta tak i årsakene til at klubben er i ferd med å havne i sjiktet bak de to beste klubbene i Norge (Molde,Strømsgodset). Ved å sparke trener gjør man kun noe med symptomene. Hvis RBK skal snu og utvikles i retning av en moderne og effektiv organisasjon må man tørre å ta tak i ubehagelige sannheter og stille de riktige spørsmålene. For de må man uansett komme til å bli konfrontert med før eller siden. Problemet er bare det at jo lengre tid som går jo større og mer uopprettelig blir skadene. Jeg mener RBK anno 2014 ikke er en toppklubb i Norge, annet enn i navn og økonomi. Kultur, prestasjoner, ansatte (trener, sportsdirektør) er ikke av den kvalitet som tilsier "Flaggskip" i Norge i 2014. Jeg håper noen tar et kraftig og endelig oppgjør med dagens RBK-organisasjon og setter inn kompetente mennesker med hjerte for klubben, vinnermentalitet og folk som virkelig ønsker å føre RBK tilbake til toppen som en spennende, stabil og fremoverrettet klubb (spillemessig og som organisasjon) igjen. RBK som Norges flaggskip og Trøndelags stolthet kan kun bli en realitet hvis man tar ubehagelige men nødvendige beslutninger på kort sikt som vil være riktige på lang sikt. Man burde ta med seg de kvalitetene som RBK er kjent for og som har gjort klubben til det den var. Det burde være et solid fundament, et utgangspunkt for å bygge en slagkraftig og moderne klubb. RBK anno 2014 burde være historie i 2015. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 19.05.2014 18:26 Post subject: |
|
|
Seriegullet krevde 63 poeng i fjor. Om vi antar at man må ha det samme i år så vil det si at vi må ta 2,28 poeng i snitt resten av sesongen. Om Molde fortsetter samme poengsnittet sitt resten av sesongen så ender de på 74 poeng. vi trenger da mer enn 2,8 poeng i snitt resten av sesongen. Det er 59 av de siste 63 poengene det er mulig å spille om... |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 19.05.2014 18:31 Post subject: |
|
|
Gullet kan vi bare glemme. Det havner i tornenes by. Sølv til mønsterGodset. RBK havner i en tøff bronsekamp. Cupen må det satses på. Tviler på E-cup i 2015. |
|
Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 19.05.2014 18:32 Post subject: |
|
|
Molde vil nok ikke klare å opprettholde et slikt snitt sesongen gjennom. De vil og ha sin "downperiode". Men når det er sagt, så tror jeg ikke at Rosenborg vil kunne utnytte det til sin fordel. De vil fortsette i rykk-og-napp (tap etterfulgt av seier - seier etterfulgt av tap osv). Strømsgodset og Molde vil nok knive om gullet fordi de har et jevnt og stabilt nivå. Begge taper sjelden hjemme i motsetning til RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Adde Rutinert

|
Posted: 19.05.2014 18:44 Post subject: |
|
|
Hva er sannsynligheten for at det er en klausul i kontrakten som gir grunnlag for sparking om seriegull ikke oppnås innen to sesonger, eller noe lignende? Vil det da være forsvarlig å sparke han idag, og betale kompensasjon, om man kan sparke han gratis den dagen vi er ute av gullstriden? Kjip situasjon klubben er i, og sesongen for min del er over. Jeg vil ikke vinne serien på falske premisser, når grunnmuren skal være "tilbake til røttene". Noe som åpenbart ikke vil lykkes med Perry ved roret. _________________ Push it to the limit |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 19.05.2014 20:01 Post subject: |
|
|
Jeg er skuffet over klubben nå. Koteng uttaler at han har en annen agenda enn adressa. "De skal gjøre klubben god" ut i fra et langsiktig perspektiv.
Og det hele begynte med å fyre det sportslige apparatet, for det ble etablert at vi skulle spille 4-3-3 med artig og angrepsvillig fotball. Derfra ble det utviklet et spillestilsdokument og det ble hentet spillere som angivelig skulle passe inn i systemet.
Det hele ledet da altså til to sølvmedaljer, noe som må sies å være godkjent i første sesong. Da skulle man bygge videre på dette.
Og 8 kamper ut i neste sesong leverer vi atter en prestasjon som er langt under pari. Da kaster vi altså alt på båten. Vi har bygget et ungsomsakademi basert på spillestilen til A-laget. Denne røde tråden forsvinner. Nå skal det sentrale ankeret byttes ut med en spiller som jager bakrom. Samtidig sitter en av våre største talenter i den rollen på benken og vil bort.
Vi handler dyrt, men får ikke inn skikkelig kvalitet. Vi kjøper spisser som ikke scorer mål. Vi kjøper inn en etablert spiller som tar plassen til et av norges største talent fordi vi skal bli gode på dødball. Samtidig har vi foten til Helland på benk.
Jeg skjønner ikke denne langsiktige agendaen. |
|
Back to top |
|
 |
|