View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kent Veteran
|
Posted: 14.05.2014 21:07 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Per Joar Hansen akkurat nå på TV2:
Quote: | Tippeligaen er så jevn. Det er ikke sånn at Rosenborg, Strømsgodset eller Molde kan gå ut og spille ut noen lag i ligaen, den tiden er forbi. |
|
Har du egentlig ambisjoner, mann? |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 14.05.2014 22:41 Post subject: |
|
|
Så det han i prinsippet sier er at norsk fotball ikke kan utvikle seg fra bunnivået den for øyeblikket er på da ? Fullstendig håpløst å komme med en slik melding. Rett og slett tragisk at vi har denne mannen, som er blottet for ambisjon, som trener. Perry hører hjemme i 2.divisjon.. |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 15.05.2014 13:21 Post subject: |
|
|
...hvorfor er Tippeligaen så jevn?
Det er fordi lag som RBK har kommet ned på andre lag sitt nivå, ikke motsatt.
Og når det er sagt: Både Godset og Molde spiller ut andre Tippeliga lag gjennom spill langs bakken.
Men dette er selvfølgelig mer krevende (både for spillere og trenere) enn å satse på lange innkast og dødballer som er Perrys oppskrift - men samtidig langt mer utviklende. |
|
Back to top |
|
 |
ambiguous Senior

|
Posted: 15.05.2014 14:12 Post subject: |
|
|
Jeg glemmer ikke et Deila-intervju etter en kamp for et par år siden for Deila ble spurt om hvorfor han ikke kunne være mer direkte i stilen i slike vanskleige kamper.
Deila svarte "Disse gutta skal spelle."
Da skjønte jeg at noe var på gang. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 15.05.2014 14:22 Post subject: |
|
|
Deila er en veldig spennende trener, men han har gått tilbake må jævli mye av sine egne uttalte prinsipper det siste året.
Kaster lange baller opp på Kovacs, spiller med 5+ mann som har passert 30 samtidig, kynisk spill for å ta poeng, store lønnsøkninger for å forlenge kontrakter, nekter å selge spillere innad i ligaen, etc.
Å ikke gjøre dette har vært fanesaker for Deila som han har måttet gi faen i i jakten på seriegullet.
Sikkert riktig valg, men det viser at som Perry så er det mye i kjeften på Deila. Forskjellen mellom de ligger vel i fotballfilosofi og interessen for angrepsspill.
Tviler ikke på at Deila er en mye bedre trener enn Perry, men han har måttet svelge mange personlige kameler det siste året. Det er bare slik at media ikke konfronterer han med noe av det. |
|
Back to top |
|
 |
Noldus! Senior

|
Posted: 15.05.2014 14:42 Post subject: |
|
|
Her hoppet jeg nesten av glede, men så innså jeg at jeg leste første side i denne diskusjonen. Sjekket alle medier overhodet mulig, før jeg fant ut at jeg leste poster fra 2005 :/ |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 15.05.2014 14:45 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Deila er en veldig spennende trener, men han har gått tilbake må jævli mye av sine egne uttalte prinsipper det siste året.
Kaster lange baller opp på Kovacs, spiller med 5+ mann som har passert 30 samtidig, kynisk spill for å ta poeng, store lønnsøkninger for å forlenge kontrakter, nekter å selge spillere innad i ligaen, etc.
Å ikke gjøre dette har vært fanesaker for Deila som han har måttet gi faen i i jakten på seriegullet.
Sikkert riktig valg, men det viser at som Perry så er det mye i kjeften på Deila. Forskjellen mellom de ligger vel i fotballfilosofi og interessen for angrepsspill.
Tviler ikke på at Deila er en mye bedre trener enn Perry, men han har måttet svelge mange personlige kameler det siste året. Det er bare slik at media ikke konfronterer han med noe av det. |
Uenig.
Detv er ikke nyanseforskjeller mellom Deila og Perry. Det er snakk om to forskjelle verdener i måten å ønske å spille fotball på.
I tillegg har den ene et internasjonalt snitt i sin tankegang, mens den andre er navlebeskuende bekymret over stor konkurranse i egen serie.
Og vedr lønnsøkninger? Lønnsbudsjettet på Marienlyst er vel fortsatt ikke noe som skal brukes mot Deila? |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 15.05.2014 14:55 Post subject: |
|
|
Nå må du da ikke tillegge meg ting jeg ikke mener. Snakker ikke om nyanseforskjeller. Jeg sier jo at de har forskjellig fotballfilosofi og forskjellig syn på angrepsspill. De to er som svart og hvitt hva kommer til syn på fotball.
Poenget mitt var at begge trenerne har det i kjeften, og hvis man går Deila i sømmene(som vi gjør med Perry) så ser man fort at han ikke etterlever det han preker.
Om lønnsbudsjettet brukes mot han eller ikke vet jeg ikke. Men det var flere nøkkelspillere som hoppet kraftig opp i lønn med kun 1(!) års forlengelse av kontrakten sin. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.05.2014 15:05 Post subject: |
|
|
Dolphins: de beste trenerne er en gjeng dobbeltmoralister. Wenger, SAF, Mourinho, NAE, hele gjengen har kommet med hauger av uttalelser de selvfølgelig ikke har etterlevd. Det er en del av gamet, og veldig lite å henge seg opp i. Ville aldri vurdert en trener på bakgrunn av hva han sier i media, men utelukkende på bakgrunn av hva han leverer på banen i form av hans lags fotball og resultater.
Om du mener det er kritikkverdig at han i noen kamper måker langt på Kovacs, så er det helt greit, men føler det blir feil å si at det er kritikkverdig fordi han har uttalt et eller annet tidligere. Men å mene det er kjipt av han fotballmessig, er naturligvis helt greit. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 16.05.2014 10:12 Post subject: |
|
|
Noldus! wrote: | Her hoppet jeg nesten av glede, men så innså jeg at jeg leste første side i denne diskusjonen. |
Been there, done that. Til og med de skrytende ordene overfor Per J Hansen syntes var helt greie. |
|
Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 16.05.2014 19:43 Post subject: |
|
|
Nok er NOK - PJH har ingen fremtid i denne klubben. DRA fra trøndelag i skam!! _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 16.05.2014 19:46 Post subject: |
|
|
TREKK DEG I PAUSEN PJH! Hoftung drev og skrev på noe rett i stad, kanskje det er en felles oppsigelse!! |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 16.05.2014 19:49 Post subject: |
|
|
Lurer på hvor lenge han får holde på når man ikke ser noe fremgang. En kamp av og til så ser det bedre ut men i neste kamp igjen så er det tilbake til der det var.
Tipper at han får sitte ut sesongen slik som Jönsson så lenge han ikke på en eller annen måte klarer å få dette laget som spiller så dårlig til å vinne gull. Håper ledelsen i RBK snart ser at Perry ikke er mannen for jobben og starter å se etter en erstatter som forhåpentligvis ikke holder til i Norge eller Sverige. |
|
Back to top |
|
 |
hansern Proff
|
Posted: 16.05.2014 19:52 Post subject: |
|
|
Tror ikke dette er SPIKERN i kista, men det er forhåpentligvis en av de siste! |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 16.05.2014 19:53 Post subject: |
|
|
Det finnes jo tross alt mange formasjoner Perry ikke har fått prøvd enda, så han får vel fortsette ett par år til. |
|
Back to top |
|
 |
orz Proff

|
Posted: 16.05.2014 19:54 Post subject: |
|
|
Det er så vondt å se på at vi med dette laget evner å prestere så skandaløst dårlig. Det er så synd for nå har vi faktisk et lag som har spilt sammen over en lengre periode, med dobbel dekning på alle plasser. Vi kunne ha gått til europa og gjort det bra. I stedet får vi dritfotball og evner ikke å spille oss ut av egen banehalvdel en gang. Det er helt åpenbart trenerens feil. Gi meg Jonevret, Deila, Sollied eller en som faktisk har bevist noe som trener. Det må da gå an å gjøre det bedre enn dette! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 16.05.2014 19:56 Post subject: |
|
|
Hva med 4-5-1 med Søderlund på høyre ving, så Dorsin kan slå langpasninger opp som han kan nikke ned til ... hvem som helst som bommer på mål _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2147 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 16.05.2014 19:56 Post subject: |
|
|
haavarl, er du Drillo? _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 16.05.2014 19:57 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Hva med 4-5-1 med Søderlund på høyre ving, så Dorsin kan slå langpasninger opp som han kan nikke ned til ... hvem som helst som bommer på mål |
NÃ¥ snakker vi moderne fotball! |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 16.05.2014 19:58 Post subject: |
|
|
din eneveike kuk av en feig jævel. Per Joar. dra til ........ |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 16.05.2014 19:59 Post subject: |
|
|
Foreslår at vi snur hele laget rundt, så kan vi slå støttepasninger inn i motstanderens mål. |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 16.05.2014 20:00 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | Foreslår at vi snur hele laget rundt, så kan vi slå støttepasninger inn i motstanderens mål. |
Hahaha!  |
|
Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 16.05.2014 20:02 Post subject: |
|
|
Perry i pausen. "Vi må bare fortsette å spille" For en jævla klovn.
Last edited by Iziba Jaja on 16.05.2014 20:04; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 16.05.2014 20:03 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | Foreslår at vi snur hele laget rundt, så kan vi slå støttepasninger inn i motstanderens mål. |
 _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.05.2014 20:25 Post subject: |
|
|
Alle de, som var innvolvert i å ansette han bør strengt tatt få sparken for grov tjenesteforsømmelse. At det har blitt, som det har blitt er langt i fra overaskende. Det er helt i tråd med det, som Per Joar Hansen har vist i andre jobber.
Sluttpakken bør de betale av egen lomme. |
|
Back to top |
|
 |
|