English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Micke Dorsin
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 78, 79, 80 ... 143, 144, 145  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 18.04.2014 03:29    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
krakra1 wrote:
Hadde Dorsin truffet med sparket sitt hadde det vært sammenlignbart med Dokkens overfall.

Ja, men han gjorde ikke det. SÃ¥ hvor vil du, egentlig?

Jeg gjentar, Dorsin bommet ikke, han traff da Shala midt i overkroppen. Bare tull å overdramatisere dette med at han ønsket å knocke han rett ut.
Back to top
View user's profile Send private message
krakra1
Proff

PostPosted: 18.04.2014 03:44    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
krakra1 wrote:
Samme som Dorsins spark ville vært altså.

Igjen har man dette med kamp om ballen. Som tydeligvis er litt vanskelig for deg. Dorsin og Shala var i kamp om ballen. Det siste som hendte før Dorsin tok en 360 var at han heada ballen rett foran Shala. Dokken og Arneng var ikke i kamp om ballen. Det var rein blind vold.
Var det kamp om ballen da Dorsin sparket etter Shala? Var det kamp om ballen da han slo? Eller var ballen langt unna på dette tidspunktet?
Back to top
krakra1
Proff

PostPosted: 18.04.2014 03:52    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
krakra1 wrote:
https://www.fotball.no/nff/Regler_og_retningslinjer/Retningslinjer-for-sanksjoner-2013/

Står ingenting om at sinne er skjerpende der. Det er helt irrelevant hvilken sinnstilstand man er i.
Sinnstilstanden nevnte jeg, men det var ikke en viktig del av poenget mitt. Det er tydeligvis veldig viktig for deg derimot. Så jeg kan godt trekke tilbake "sinna". Poenget er at det er en klar forskjell på om "slaget" kommer i kamp om ballen, eller om det kommer når spillet er et annet sted. Dette skilles det klart mellom i retningslinjene.

Slenger man ut en arm for å komme foran i en duell eller corner kan det sies å være i kamp om ballen. Du sier det jo selv: Det gjøres for å komme foran.

Det ville derimot vært håpløst å påstå at Dorsins forsøk på spark og slag kommer i kamp om ballen. Det er en kamp om ballen før sparket og slaget, men når han slår er ballen 20 meter unna og en helt annen spiller har kontroll på den.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 18.04.2014 04:03    Post subject: Reply with quote

For fjortende gang, hva er greia med at han må ha bommet på ansiktet når han traff han godt og "vel" i brystregionen? Tragisk nok i seg selv, det.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 18.04.2014 10:21    Post subject: Reply with quote

Krakra har nå skrevet 20 innlegg om denne saken, og fortsatt er det umulig å forstå hva som et poenget eller hva han menet. Du kunne ikke klargjort dette før du fortsatte? Litt vanskelig å henge med når det ikke et noen sammenheng i innlegg og resonnement.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kristobal
Legende

PostPosted: 19.04.2014 17:57    Post subject: Reply with quote

krakra1 wrote:

Jeg svarte et innlegg som sammenlignet denne saken med Mullers nedsparking av Fevang. Jeg mener det er mer relevant å sammenligne med Dokken.

Dorsin skal være veldig glad for at sparket hans bommet. Hvis ikke hadde han nok ikke spilt kamp igjen før juni.

Helt klart mest relevant å sammenlikne med Müller, som riktignok traff med sparket sitt i motsetning til Dorsin.

Hadde Dorsin truffet, ville to kamper vært naturlig om Müllers bevisste spark mot hodet legges til grunn.

Syntes selv at Müller fortjente langt mer, men det er der lista ligger.

Hadde ikke Müller truffet, ville han neppe fått noen straff. Hadde ikke Dokken truffet ville vel neppe han fått noen straff heller. Da hadde det vel aldri blitt noen sak.

Dokken fikk for øvrig sju kamper.

Yaw Amankwah fikk for øvrig ingen straff, og det var naturligvis heller ikke noe tema at RBK ble snytt for straffespark da Amankwah stemplet Trond Olsen i brystet med knottene (riktignok i en form for kamp om ballen) i RBK-Brann i 2010. Petter Vaagan Moens stempling av Dorsin rett forut for Sellins 3-0-scoring (som førte til at Dorsin måtte gå av banen) ble heller aldri satt noe fokus på.

Jeg forsvarer på ingen måte Dorsins opptreden mot Odd, som burde gitt rødt kort og en kamps karantene hvis dommeren hadde fått det med seg), men registrerer at det blir gjort et stort nummer av det på TV2 i motsetning til hva det ville blitt hvis det eksempelvis hadde dreid seg om Brann.

Ser man TV-bildene fra det vanlige kameraet oppe på tribunen virker det som om at Dorsin bare ruller rundt for å komme seg opp igjen. Det er ved bruk av kamerabildene fra bakkenivå at man ser det tydelige sparket oppover. Hadde dette ikke vært RBK eller noen andre av hatlagene/spillerne til TV2 ville de aldri plukket fram bildene, og ingen ville fått det med seg. Shala merket jo heller ikke noe spesielt, kom det fram i intervjuer etterpå.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Montana
Veteran

PostPosted: 25.04.2014 10:27    Post subject: Reply with quote

Adressa skriver at Rønning igår hadde kapteinsbindet selv om visekaptein Dorsin startet, hva er greia med det? Rønning er ikke noen lederfigur, har Dorsin gjort noe for å fornærne Perry?
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 25.04.2014 11:11    Post subject: Reply with quote

Det har vel vært spekulert i om at Dorsin er en av spillerene som åpent har vist misnøye mot Perry, uten at jeg har noe mer detaljert informasjon om saken.

Har et lite håp om at Dorsin kanskje leder et lite spilleropprør, men det er nok ønsketenking.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.04.2014 11:55    Post subject: Reply with quote

Han er troppens talsmann og en meget smart mann så det er naturlig at han leder(om han er enig) en slik misnøye. Jeg håper virkelig det er noe på trappene, troppen må selv sørge for å fjerne Perry, det skjer ikke av seg selv.
Back to top
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 25.04.2014 12:33    Post subject: Reply with quote

Perry blir ikke sparket før sommeren likevel. Å rope på hans avgang tror jeg er fånyttes.
Back to top
ricko11
Rutinert

PostPosted: 25.04.2014 12:37    Post subject: Reply with quote

Det vil vel ta en viss tid fra det startes å rope til ropene blir hørt, så det er etter min mening bare å begynne å rope.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 25.04.2014 23:17    Post subject: Reply with quote

Skulle sjøl spørre Perry om valget av Rønning som kaptein, men fra tanken var tenkt 18:04 til jeg kom fram som sistemann i intervjukøa bak all rikspresse 20:08 var alt glemt.

FÃ¥r komme tilbake til saken.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende

PostPosted: 26.04.2014 00:22    Post subject: Reply with quote

Virker som om kapteinsbindet ikke er noe de tenker noe særlig over med unntak av at Reginiussen har det når han spiller. Var jo i en treningskamp i vinter at Dorsin hadde det når Jensen var på banen som da nylig hadde blitt gjort til visekaptein.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 26.04.2014 07:30    Post subject: Reply with quote

Treneren vil ha kapteinen sentralt i banen. Det er så enkelt som det og jeg er helt enig i den vurderingen.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 26.04.2014 09:19    Post subject: Reply with quote

Fosningen wrote:
Perry blir ikke sparket før sommeren likevel. Å rope på hans avgang tror jeg er fånyttes.

Til sommeren hadde jo vært drømmebra! Jeg frykter vi må leve med Perry mye lenger enn det.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.04.2014 13:36    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg tror også at årsaken er at Perry vil ha kapteinen i sentrallinja.

Skulle spørre han i stad, men glemte det igjen - etter at Perry overfor Adressa hadde brukt fem minutter på å forklare at "alle lag blir defensive i tankegangen med 2-1-ledelse".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 27.04.2014 09:01    Post subject: Reply with quote

Alle lag, Perry?

Eller alle lag som innser alvoret som ligger i en 2-1-ledelse med full visshet om spæll og motspæll i moderne fotball, og jevnheten mellom lagene som egentlig gjør det tilnærmet umulig for noen å hevde seg over tid?

Vær så snill å si at adressas reporter stilte spørsmål ved dette, og ikke bare nikket tilsluttende og vitende mens han/hun noterte flittig?
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 14.05.2014 23:15    Post subject: Reply with quote

Morsomt hvor mange som ville ha Dorsin ut av laget, han var for dårlig, for gammel, og nå når vi har fått erstatteren på plass, så var ikke Dorsin så dårlig allikevel Razz

- Torgeir Børven
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 14.05.2014 23:22    Post subject: Reply with quote

Det berømte gresset og hva man ikke aner man har etc Wink
toreinar
Veteran

PostPosted: 14.05.2014 23:32    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Morsomt hvor mange som ville ha Dorsin ut av laget, han var for dårlig, for gammel, og nå når vi har fått erstatteren på plass, så var ikke Dorsin så dårlig allikevel Razz

Dorsin er en god TL-spiller og har aldri spillt seg ut av laget.
Men ser ingen problemer med å forsøke å fase inn en yngre og betydelig raskere spiller.
Greit med litt konkurranse uansett.
PS! Kan iikke huske å ha klaget på Dorsin,så dette er ingen unnskyldning fra min side.
Håper dog Skjeldvik tar av seg noen unoter og holder Dorsin på benken/back-up i flere posisjoner.
Hjemme mot lag som har alle mann i forsvar ville jeg kanskje satset på Dorsin av og til.
Han er en dimensjon i angrep mot etablert forsvar.
Jonas
Veteran

PostPosted: 15.05.2014 07:01    Post subject: Reply with quote

Om Skjelvik hadde prestert bedre og virkelig erstattet Dorsin er det vel få som hadde ropt på ham igjen...
gisp!
Legende

PostPosted: 15.05.2014 08:29    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:

Det må da gå an å bruke dette til å rette kritikk mot Hoftun i stedet for å ta supporterne Wink
mcmort
Senior

PostPosted: 15.05.2014 09:10    Post subject: Reply with quote

v_olden wrote:
Treneren vil ha kapteinen sentralt i banen. Det er så enkelt som det og jeg er helt enig i den vurderingen.

Forsåvidt enig i det - men ikke om det går på bekostning av lederegenskapene. Før moldekampen var det ganske synlig hvem som fyrte opp spillerne og var sjefen, når de holdt rundt hverandre før avspark.

Uten at det hjalp nevneverdig dog....
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 15.05.2014 10:48    Post subject: Reply with quote

Helt enig i det, ja.

Om kapteinsemnet sentralt ikke er i nærheten av det nivået f.eks. en back eller ving har så vil det være dumt å bytte.

Men jeg tror at Reginiussen er et godt emne og iallefall ikke mye dårligere enn Dorsin.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 15.05.2014 11:01    Post subject: Reply with quote

v_olden wrote:

Jeg kjøper ikke dette argumentet, det gir ingen mening i mitt hode. Derimot er det vel greit å velge en kaptein som både er en naturlig leder og er førstevalg i sin posisjon. Dorsin skjønte vel tidlig at når Tore ble kaptein så betydde det at Perry såg etter en ny venstreback som SKULLE danke ut Dorsin.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 78, 79, 80 ... 143, 144, 145  Next
Page 79 of 145

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb