View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
josinho Veteran
|
Posted: 13.05.2014 17:10 Post subject: |
|
|
Mannen er usikker, nervøs og står i praksis for noe annet enn det han sier. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 13.05.2014 18:02 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Inside-info sier at grunnen til at Perry fortsatt har jobb er fordi klubben ikke har råd til å sparke han. Om det stemmer så blir det ingen forlengelse ihvertfall. |
Jepp det har jeg også hørt. Troverdige kilder også faktisk. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 13.05.2014 18:06 Post subject: |
|
|
Hvorfor inngå en sånn kontrakt uten klausul når de ansetter en så lite merittert trener?
Klubben her er jo en gjeng amatører. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.05.2014 18:09 Post subject: |
|
|
Tror ingen trener vil skrive under på en kontrakt som inneholder at man kan bli sparket uten å få kompensasjon for det. Problemet er vel heller at vi har soset vekk helt latterlig mye penger uten å ha fått en dritt igjen for det.
Tror uansett at vi klarer å spa opp et par millioner om vi virkelig vil bli kvitt Perry. SÅ dårlig stilt kan det ikke være. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.05.2014 18:14 Post subject: |
|
|
Ja, det handler nok mer om at de ikke ønsker å ta seg råd til å sparke Perry før vi er helt hektet av i både serie og cuper. Det er for tidlig i sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 13.05.2014 19:07 Post subject: |
|
|
Så var det dette med å spare seg til fant, da. Kan koste klubben dyrt å ha Hansen i videre drift.
Håper klubben gir ham sjansen til å si opp selv i VM-pausen. Hvis han tenker på klubbens beste, så synes jeg han skal gjøre det, gi avkall på kompensasjoner og heller takke for sjansene og millionene han allerede har fått. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 13.05.2014 20:38 Post subject: |
|
|
Hvis det medfører riktighet at han har mistet garderoben, så blir kostnaden med å beholde han fort betydelig høyere enn det å sende han på dør. Ikke bare av de rent sportslige årsakene (sponsorbonuser, ecup-inntekter osv) og publikumsnedgang, men også i form av spillere som ikke ønsker å resignere som følge av at de ikke har blitt tatt alvorlig. |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 13.05.2014 21:05 Post subject: |
|
|
Er vel som å banne i kirka her,men etter å ha hørt på PJH etter Ulf kampen så er min ergelse over manglende godt spill blandet med medfølelse med PJH også for den situasjonen han er i. Han lever ikke i ei boble så han vet helt sikkert at fansen er rasende,spillerne murrer (ref div intervjuer) og han vet nok at hvis ting plutselig ikke snur totalt så er hans trenergjerning senest slutt her senest ved kontraktsutløp.
Synes det er stor forskjell på PJH fra 2013 til i dag, i fjor så var han klar og tydelig på det som ikke var bra nok, nå finner han lyspunkter i 1 poeng borte mot B/G og å vinne mot et katastrofalt dårlig Ulf-lag borte. Hver gang han åpner munnen nå er det for å snakke ned ambisjonene til seg selv og laget og hver gang han gjør det øker sjansene for en tidlig exit fra trenerstillingen. PJH er en alminnelig god TL trener,men ikke god nok for RBK, det er vel de fleste enige om,men det største problemet er ikke PJH,men et styre og sportslig ledelse som over tid har klart å kjøre Eggen arven noe så ettertrykkelig i grøfta. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 13.05.2014 22:00 Post subject: |
|
|
toreinar wrote: | Perry selv og alle andre i klubben er sikkert klar over misnøyen og vil nok gjøre sitt beste alle sammen for at ting skal bli bedre. |
Det er jo ikke innsatsen/viljen det står på, men evnene.
Det at noen i klubben eventuelt har oppfattet et lite snev av misnøye er nok heller ikke avgjørende for hvor hardt de prøver.
Apropos det å gjøre sitt beste: Av og til må man erkjenne at det er ikke nok å ha det koselig. Hvis "sitt beste" ikke er godt nok, er det et overordnet lederansvar å ta de avgjørelsene som er nødvendige, og det trenger ikke være de samme avgjørelsene som er de mest behagelige/trivelige på kort sikt.
Ellers, til Miamis opplysning i saken: Hva man ikke har råd til å gjøre er en liten bit av bildet. I et større bilde kan svaret heller ligge i hva man ikke har råd til å la være å gjøre.
For øvrig redd for at den billigste løsningen for noen i avgjørelsesposisjon kan fremstå som å la problemet (underkompetansen/feilkompetansen) bli sittende, men få en avløsning på trenersiden/symptomet. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 14.05.2014 12:27 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Tror ingen trener vil skrive under på en kontrakt som inneholder at man kan bli sparket uten å få kompensasjon for det. |
Tim Sherwood fikk en 18-måneders kontrakt med Tottenham i fjor høst med en klausul om at han kunne bli sparket etter årets sesong (som han ble i går). Antar alle parter var enige om hva som var kriteriene for om han skulle fortsette eller ikke, og da er det jo helt problemfritt. Selvsagt burde RBK hatt en slik klausul i kontrakten med Perry, og hvis han hadde nektet å skrive under ville det vært et klart signal om at han ikke har ambisjoner og tro på seg nok til at han er riktig mann for jobben. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 14.05.2014 14:04 Post subject: |
|
|
Det er nok veldig vanskelig å få på plass slike klausuler, ihvertfall for en klubb som er blitt kjent for å sparke trenerne sine.
Ideelt sett så burde jobben som hovedtrener for RBK være så ettertraktet å prestisjefylt at "alle" ville drømme om å ta jobben, og nærmest gjort den gratis om de fikk mulighet.
Men det ligger så mye frykt i den rollen at folk krever grisete høy årslønn og etterbetalt hele kontrakten ved sparking.
Dette handler nok også noe om hvilke kandidater man velger. Litt stygt sagt så er jeg ganske sikker på at mange av de trenerne vi har ansatt etter NAE selv har vært klar over at de er noen numre for små for oss. Og om man selv går inn i et prosjekt der man frykter at man feiler, der ønsker man god trygghet i kontraktene.
Den store kostnaden ved sparking av trenere hos oss skaper nok en viss trygghet hos treneren på at klubben tvinges til å gi treneren nok tid til å realisere prosjektet sitt. |
|
Back to top |
|
 |
Podgy Senior
|
Posted: 14.05.2014 14:18 Post subject: |
|
|
Jeg var nettopp på lanseringen av ny hovedsponsor, hvor alle spillere og trenere ++ var tilstede. Under seansen kom Kent Ranum, også kjent som "Super-Nils". I innslaget sitt snakket han mye om viktigheten av en god trener, nesten som et stikk til Perry. I tillegg ble Reginiussen spurt om muligheten til seriegull i år, og han nevnte "norges beste lag, fantastiske supportere og alt tilrettelagt". Treneren ble ikke nevnt med ett ord.. Mulig jeg drar ting ut av konteks, men det virker som det er lite støtte til Perry også internt. |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 14.05.2014 15:16 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Det er nok veldig vanskelig å få på plass slike klausuler, ihvertfall for en klubb som er blitt kjent for å sparke trenerne sine. |
Vel, Tottenham er vel ikke noen mindre kjent for det de siste årene, Sherwood var den 6. treneren siden 2007... |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 14.05.2014 15:23 Post subject: |
|
|
Men nå kan vi nesten ikke avgjøre spørsmålet om det er lett, vanskelig eller umulig utifra at Timmy underskrev en kontrakt i Tottenham.
Han fikk tilbud om en midlertidig stilling(Vikar) med opsjon på fast ansettelse om han oppnådde stor sportslig suksess. Det er noe helt annet enn når man ansetter en langsiktig løsning.
Om vi hadde sparket Perry nå og hentet inn en nødløsning ut sesongen så hadde selvsagt kontrakten til nødløsningen sett helt annerledes ut enn et langsiktig valg.
De fleste klubbene i England som har byttet trenere de siste årene har også enten betalt ut en stor sluttsum eller betaler fortsatt lønn til tidligere trenere.
Dette er ikke unikt i Rosenborg.
Istedenfor å peke på dårlige kontrakter, pek på dårlige ansettelser! Hadde vi ansatt gode nok trener(e) ville dette vært et ikke-problem. Bruk mer tid på å sikre suksess-ansettelser istedenfor å bruke tiden på å planlegge de økonomiske konsekvensene av en fiasko-ansettelse. |
|
Back to top |
|
 |
ambiguous Senior

|
Posted: 14.05.2014 16:10 Post subject: |
|
|
Jeg synes fortsatt det er veldig spesielt at det var Per Joar Hansen som ble ansatt som RBK-trener etter Jan Jönsson. Jeg har aldri helt kommet over det, bare fortrengt-akseptert det på en måte.
Jeg merker nå at mine egne forventninger til RBK er på vei nei, det er som om det er en prosess jeg ikke har helt kontroll over. En salgs resignasjon over ikke bare treneren, men kanskje enda mer den implisitte forståelsen om at de(n) (trolig Hoftun) som ansatte Perry ikke er i stand til å få oss ut av denne nedadgående sirkelen.
Jeg prøver å være positiv, ofte. Jeg prøver å se lyset og ha tro på at Perry kan skaffe oss seriegull. Likevel så ser vi at det ikke går, og med Hoftun i klubben tror jeg ikke dette endrer seg da han sannsynligvis vil finne nok en svak trener.
Sorry, måtte bare få det ut. |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 14.05.2014 16:24 Post subject: |
|
|
Har det litt på samme måte. Det er sikkert ikke lett å finne den riktige treneren, men for meg blir det veldig spesielt når valge faller på en som allerede har vist at han ikke er det. En gang i mellom tar jeg meg selv i å tvile på at det er sant at vi ansatte den samme mannen som hadde feilet stort et par år tidligere. Så blanke kan de vel ikke være? Men det var de. Og nå står vi her. Who would have guessed?
Apropos fallskjerm så tror jeg ikke vi har så mye og frykte fra Per Joar. Han er jo ikke så opptatt av tall, og krever sikkert ikke star wars summer for å forsvinne. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.05.2014 17:43 Post subject: |
|
|
trondhb wrote: | Tim Sherwood fikk en 18-måneders kontrakt med Tottenham i fjor høst med en klausul om at han kunne bli sparket etter årets sesong (som han ble i går). |
Den klausulen forteller garantert noe om en forhåndsavtalt kompensasjon ved sparking. Man trenger ikke legge inn mulig sparking som klausul, da dette er noe klubber selv avgjør. Det er derimot veldig vanlig å ha en oppsigelsesklausul som definerer kompensasjonen klart og tydelig, for å slippe etterspill. Dette er i begge parters interesse. Tviler sterkt på at Sherwood ikke får noe som helst kompensasjon for dette, selv om han har kort tid igjen av kontrakten. Enda mer utenkelig hadde det vært om han hadde to-tre år igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Achtung Senior
|
Posted: 14.05.2014 17:58 Post subject: |
|
|
At Perry fortsatt er trener fordi vi ikke har råd til å sparke ham, har jeg ingen tro på.
Tviler på at det er, eller noen gang har vært et tema å sparke Perry. Ambisjonene er senket i brakka. Var det ikke terningkast fem Hoftun trillet for forrige sesong?
Legg til personlig prestisje. Alle som har noe å si på brakka, var veldig klare på at Perry var rett mann. Han skal feile ganske kraftig før de går tilbake på det standpunktet. At alle supporterne som ropte varsku skulle få rett, vil være en bitter pille å svelge for hele ledelsen.
Skulle vi havne utenfor medaljene når sesongen 2014 er slutt, tror jeg kanskje det kan bli et tema å kvitte seg med Perry.
Frem til det eventuelt skulle skje sitter han trygt. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 14.05.2014 17:59 Post subject: |
|
|
@Hedon:
I lys av akkurat det er det egentlig helt merkelig om Rosenborg ikke har sørget for en viss retrett-mulighet, historien tatt i betrakning.
Det var et svært omstridt valg å ansette Per Joar Hansen. Det var åpne protester fra fansen, og flere måtte rykke ut for å støtte ansettelsen offentlig (Eggen, Bratseth m.fl.).
Med norgesrekord i trenersparkinger (?) og Jan Jønsson friskt i minne burde man forsøkt å gardere seg. En treårig fremfor en femårs kontrakt er mager trøst. Utrolig hvor mye ugang man kan klare i løpet av tre år uansett. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 14.05.2014 18:13 Post subject: |
|
|
Hadde vi hatt gjennomført kompetente folk i ledelsen hadde dette vært spikret selvfølgelig, men som alle vet så har vi vel enkelte "hull i kompetanse" når det gjelder ledelsen i vår kjære klubb... |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 14.05.2014 18:18 Post subject: |
|
|
Har vi ikke råd til og sparke eller har han tillit?? |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 14.05.2014 19:41 Post subject: |
|
|
Podgy wrote: | I tillegg ble Reginiussen spurt om muligheten til seriegull i år, og han nevnte "norges beste lag, fantastiske supportere og alt tilrettelagt". Treneren ble ikke nevnt med ett ord.. Mulig jeg drar ting ut av konteks, men det virker som det er lite støtte til Perry også internt. |
Nå skal ikke jeg dra din kommentar ut av kontekst heller, men du mener nok ikke "lite støtte" til Per Joar Hansen her, som i at de ikke gir ham det han fortjener, men kanskje heller at omgivelsene har fått et mer realistisk bilde av hvilket nivå han faktisk holder?
Per er en helt ordinær Tippeligatrener som sikkert kunne klart å berge alle lagene fra nedrykk. Hadde det ikke vært for at han er kompis med sportlsig leder Hoftun hadde han aldri blitt ansatt her som hovedtrener enda en gang.
Når det gjelder å vinne er han for øvrig mest kompetent og best bare foran mikrofonen. Helt uslåelig. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Tværrliggern Proff

|
Posted: 14.05.2014 20:45 Post subject: |
|
|
Perrys nivå foran mikrofonen begynner å bli rimeli fjær sjø det også.
Han gjentar de samme tinga om og om igjen, før han plutselig en uke etter klarer å motsi seg selv. Skrur av lyden når han blir intervjua på tv. Grøss! _________________ "My grammar is bad, but my meaning is good." |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 14.05.2014 20:48 Post subject: |
|
|
Perry er en god nok trener for den klubben RBK har blitt - en klubb som bør ha som ambisjon å komme på topp tre, og hale i land et serie- eller cupgull hvert femte år. |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 14.05.2014 20:56 Post subject: |
|
|
WegHard wrote: | Det er sikkert ikke lett å finne den riktige treneren, men for meg blir det veldig spesielt når valge faller på en som allerede har vist at han ikke er det. En gang i mellom tar jeg meg selv i å tvile på at det er sant at vi ansatte den samme mannen som hadde feilet stort et par år tidligere. Så blanke kan de vel ikke være? Men det var de. Og nå står vi her. |
Spørsmålet burde vært stilt Hoftun/Koteng. |
|
Back to top |
|
 |
|