English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 232, 233, 234 ... 326, 327, 328  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brego
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 08:33    Post subject: Reply with quote

Perry har kontrakt ut 2014?
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 09:45    Post subject: Reply with quote

Podgy wrote:

Du Eirik.. Ka trur du om den her?

Kanskje funka bedre med denne? Razz
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 13.05.2014 09:51    Post subject: Reply with quote

Går man Perry litt etter i sømmene, er det ikke bare spillet som er under pari. Det skurrer en del i uttalelsene hans, og han snakker mot seg sjøl for å rettferdiggjøre det som presteres.

Han har tidligere vært veldig flink med ord, og han sjarmerte meg i senk da han kom tilbake i fjor vinter. Han malte et bilde av RBK som traff meg rett i hjerterota.

Men nå når det har vært litt kritikk, dårlige prestasjoner over tid, og det har buttet imot, er han nærmest bipolar i praten.

Han har snakket om at Rosenborg skal spille offensiv fotball med 4-3-3 som base, og er ansatt for å få oss tilbake til røttene med alt det innebærer. Så forteller han at det ikke lenger er mulig å spille slik fotball, og det selv om lag vi skal konkurrere med om medaljer spiller slik fotball, i hvertfall i langt større grad enn oss.

Han forteller at det ikke finnes bakrom i moderne fotball (noe som i mitt hode betyr at det da i stedet må finnes rom foran backrekka), allikevel insisterer han på å holde vår beste mellomromsspiller på benken, og heller starte med en til to bakromsspillere hver gang.

Han skryter før matchen av at vi har en fantastisk matte på Lerkendal, for så å bruke dårlig bane som unnskyldning for at prestasjonen var elendig.

Flere av spillerne som gjorde det bra (enkelte litogmed i tilpassede roller) og fikk skryt av Perry sjøl i oppkjøringa er "sist i køa" når sesongen er igang.

Han snakker om viktigheten av samtidige bevegelser og relasjoner, men omrokkerer på startopstilling og roller konstant, slik at disse relasjonene er veldig mye vanskeligere å jobbe inn.

For å nevne noe.
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.05.2014 09:51    Post subject: Reply with quote

Ro(c)kering er midt i blinken.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 10:43    Post subject: Reply with quote

Quote:
-Vi fremstår som et veldig bra lag, solid defensivt, spiller hurtig fremover, har stor bevegelse på topp, kommer mer i bakrom og gjennomfører en veldig god kamp, oppsummerer Per Joar Hansen

Det sitter folk på Brøset som er mindre virkelighetsfjerne.
Back to top
ambiguous
Senior

PostPosted: 13.05.2014 10:49    Post subject: Reply with quote

Skal vi ha en liten øl-pott på hvor lenge det er til Hoftun kaller inn til pressekonferanse og annonserer at Perry har skrevet under for to nye år? Dette er minst terningkast 5, tross alt.

Etter at fjerdeplassen er sikret i slutten av september, er min gjetning.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 13.05.2014 10:53    Post subject: Reply with quote

I dag er Perry ikke så opptatt av tall, som vanlig etter seier. Ved poengtap er derimot sjansestatistikken viktig for å understreke at vi var best/hang med/ikke var så dårlige som vi fremsto (stryk det som ikke passer).
Nåerdetnok
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 11:34    Post subject: Reply with quote

Den manglende evnen til å se realiteten i øynene og snakke tydelig er vel noe av det verste med det eksisterende regimet. Til dels fordi jeg føler at man ikke tar publikum på alvor (jeg liker ikke å bli behandlet som idiot), til dels fordi det sperrer for nødvendige endringstiltak. Tror man på det man sier, står det VIRKELIG ille til. Å sitte å si at det er slutt på de tidene der man kan spille ut lag i tippeligaen, mens det var nettopp det MFK gjorde med oss, er et stjerneeksempel.

Der JJ mumlet og harket for å slippe å svare eller snakke seg rundt spørsmålene, snakker Perry regelrett tøv (for å si det meget forsiktig) og behandler omgivelsene (inkl klubbledelsen og spillerne) som idioter.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 11:39    Post subject: Reply with quote

Jeg lurer på om vi i går så det Rbk som Hansen egentlig ønsker. Han er veldig opptatt av raskt spill fremover, en av grunnene til at vi svært sjelden får hele laget med oss i bevegelsene. I går fikk han mer ut av de lange pasningene oppover med en bevegelig finne og et Ulf som holdt åpent hus i forsvaret. Han sier det ikke finnes bakrom, men er veldig opptatt av det og ønsker at spillerne skal bruke det. Jeg regner med at vi får se mer av gårsdagens spill fremover. Dessverre ligner det mer på Stoke enn Rosenborg. Slik sett var Gamst-kjøpet i perfekt Stoke-ånd: lange innkast og god dødballfot. Sammen med lange pasninger på targetspiss, så har du hele pakka.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 13.05.2014 13:21    Post subject: Reply with quote

Jeg har en teori om hvorfor vi ofte ender opp med tversoverpasninger i forsvaret. Denne teorien lyder slik:

Når vi vinner ballen, og angriper, men møter et kompakt forsvar der vi ikke finner åpninger, har vi planlagt å sende ballen bakover og trille på tvers. Det fører til at motstanderen går høyere opp i banen, - og samtidig skapes det mer rom som vi kan angripe i. Dette er slik vi velger å spille mot etablert forsvar.

"Hvis vi ikke finner gode alternativer, og stanger i forsvaret; spill tilbake, skap rom og start et nytt angrep."

Nå skal jeg på ingen måte gå god for at det er slik Perry & co. tenker, og at det er derfor vi spiller slik, men effekten er der og er tydelig i hver kamp.
gisp!
Legende

PostPosted: 13.05.2014 13:59    Post subject: Reply with quote

Ja, synes den teorien ligner på spillet. Modifiserer den bare bittelitt:
"Hvis vi ikke finner gode alternativer, og stanger i forsvaret; spill tilbake, vend spillet en eller flere ganger, skap rom og start et nytt angrep."
Hedning
Legende

PostPosted: 13.05.2014 14:09    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Jeg har en teori om hvorfor vi ofte ender opp med tversoverpasninger i forsvaret. Denne teorien lyder slik:

Når vi vinner ballen, og angriper, men møter et kompakt forsvar der vi ikke finner åpninger, har vi planlagt å sende ballen bakover og trille på tvers. Det fører til at motstanderen går høyere opp i banen, - og samtidig skapes det mer rom som vi kan angripe i. Dette er slik vi velger å spille mot etablert forsvar.

"Hvis vi ikke finner gode alternativer, og stanger i forsvaret; spill tilbake, skap rom og start et nytt angrep."

Nå skal jeg på ingen måte gå god for at det er slik Perry & co. tenker, og at det er derfor vi spiller slik, men effekten er der og er tydelig i hver kamp.

Det er jo også en ganske fornuftig taktikk.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 13.05.2014 14:16    Post subject: Reply with quote

Ja. Og det kan også forsvares å kalle det raske angrep, hvis vi tenker oss at angrepstidspunktet er i det øyeblikket vi er ferdige med å trille ball i forsvar, og sender en stikker fremover.
Spartacus
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 14:19    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Dette er en velkjent taktikk, men ulempen er det faktum at de fleste lag som kommer til Lerkendal er fornøyd med et poeng. De er fornøyde med denne stillstand strategien. Dermed faller vi for eget grep.

Man burde heller fokusere på å skape bevegelse hos motstanderen, eller strekke dem i leddene, og mellom leddene. Da må man ha temposkifte i spillet, og hurtig spillevendinger.

Zeman
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 14:20    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Uenig.

Mitt inntrykk er at det spilles bakover fordi det er for lite bevegelse hos de som eventuelt skal motta ballen fremover, samt at de på midtbanen sjelden tør å utforde, vende opp eller drible av en motspiller. De står også ofte feilvendt mot nesa mot eget mål når de får ballen.

Når ballen først er spilt bakover er mitt inntrykk at den gjerne spilles helt tilbake til keeper eller back, som så poler balen opp til midtbanen. Vinner vi ballen, så kan hele syklusen enkelte ganger gjentas.

Jeg savner at ballen går fort i lengderetningen, langs bakken, via midtbanen, og hvor playmakeren har flere spillere som er rettvendt foran seg i løp som han kan spille på, inklusive vingene.

Det ble også presisert mye i sesongoppkjøringen i fjor at vi måtte få flere mann inne i boksen, men synes også der ifht. til "tilbake til røttene" at det litt for ofte mangler folk inne i boksen, samt i returrommet. For å få til dette må det løpes mer, kampen igjennom.

En av grunnene til at vi kjørte over motstanderne før i tiden var vel at man orket mer mot slutten av kampen enn motstanderen, og at det var nok spillere som var villige til å gå på løp og skape overtall på kontringer.

Det synes som om mange av spillerne i dagens lag er vant til å spille på fot og å motta ballen feilvendt og mens de står i ro, ikke mens de er på løp rettvendt. Ergo blir det mye på tvers og bakover når alle står og ser på og venter på å få ballen i beina. Ei heller preger vi kampene ved å orke mer når det blir mer rom utover i andre omgangen.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 14:24    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Problemet er jo ikke at vi kjører "reset" når det mangler gode alternativer. Problemet er at de gode alternativene mangler nesten hele tiden.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.05.2014 14:41    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Quote:
Mitt inntrykk er at det spilles bakover fordi det er for lite bevegelse hos de som eventuelt skal motta ballen fremover, samt at de på midtbanen sjelden tør å utforde, vende opp eller drible av en motspiller. De står også ofte feilvendt mot nesa mot eget mål når de får ballen

Helt enig i dette. Det har under Perry vært veldig liten bevegelse eller veldig lite "lur bevegelse" i de to leddene foran forsvaret.

Under kampen i går så syns jeg derimot flere ganger at midtbaneleddet posisjonerte seg fornuftig og man fikk til kombinasjonsspill mellom back, indreløper og spiss eller kant.

Det var fortsatt så mye rask og ræl at kampen under ett var middelmådig, men det var noe å gjenkjenne som var positivt der ihvertfall, noe det ikke var mot Molde eller Aalesund for eks.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 15:05    Post subject: Reply with quote

ambiguous wrote:
Skal vi ha en liten øl-pott på hvor lenge det er til Hoftun kaller inn til pressekonferanse og annonserer at Perry har skrevet under for to nye år? Dette er minst terningkast 5, tross alt.

I helvete mann, er du ute etter å påføre hele forumet her alvorlig depresjon???
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 13.05.2014 15:14    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:

Problemet er jo ikke at vi kjører "reset" når det mangler gode alternativer. Problemet er at de gode alternativene mangler nesten hele tiden.

Ja, absolutt enig. Det er en grei tankegang som (kanskje) ligger bak, men de klarer ikke å produsere så mange gode angrep allikevel.

Men kan hende kan vi her gjenkjenne et klart fast taktisk grep, og så kan vi vurdere effektene av enkelte situasjoner. Når starter "det raske angrepet" som Perry skryter av - hvordan beveger hvilke spillere seg fra da av? Eller, hvilke bevegelser utløser hvilke angrep?
ambiguous
Senior

PostPosted: 13.05.2014 15:55    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
ambiguous wrote:

I helvete mann, er du ute etter å påføre hele forumet her alvorlig depresjon???

Jeg har en magefølelsen på at dette er holdningen på brakka, dessverre. Perry er "vår mann" og han skal få masse tid.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.05.2014 16:24    Post subject: Reply with quote

Inside-info sier at grunnen til at Perry fortsatt har jobb er fordi klubben ikke har råd til å sparke han. Om det stemmer så blir det ingen forlengelse ihvertfall.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 16:29    Post subject: Reply with quote

Hahahhah,sa han virkelig det..vi ble rævkjørt mot molde...hva er det perry ikke ser som vi ser? skal bestemora mi gå inn som trener istedet..

Faen meg ren oppsigelse grunn og si noe så dumt,og han jobber jo i mot godfot teorien..

Er så forbanna lei av klovn der no..nok er nok.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 16:40    Post subject: Reply with quote

Brego wrote:
Perry har kontrakt ut 2014?

Dessverre ut 2015 Crying or Very sad

RBK RBK RBK
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 16:47    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Inside-info sier at grunnen til at Perry fortsatt har jobb er fordi klubben ikke har råd til å sparke han. Om det stemmer så blir det ingen forlengelse ihvertfall.

Da blir det beste man kan håpe på for de som bruker mere energi på å mislike Perry enn å glede seg over favorittlaget, at Perry og laget viser fremgang.
Har gått lang tid uten fremgang,der er jeg enig,men bedre sent enn aldri.
Perry selv og alle andre i klubben er sikkert klar over misnøyen og vil nok gjøre sitt beste alle sammen for at ting skal bli bedre.
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 16:57    Post subject: Reply with quote

"spiller hurtig fremover, har stor bevegelse på topp".

Og likevel står han å kauker "RO NEEEEEED! ROOOOLIG!" gjennom hele kampen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 232, 233, 234 ... 326, 327, 328  Next
Page 233 of 328

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb