English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Verner Rønning
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 38, 39, 40  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 26.05.2006 21:31    Post subject: Reply with quote

Lønner seg å lese Wink

- De første sesongen i 2. divisjon var jeg spiss. Men jeg er omskolert, akkurat som Kai Olav Ryen, sier trønderen.

- Men jeg var aldri noen utpreget avslutter. Jeg var oftest oppspillspunkt, og stusset ballen videre, forteller Rønning.
Back to top
View user's profile Send private message
Brakka
Rutinert

PostPosted: 26.05.2006 21:34    Post subject: Reply with quote

Jepp. Der fikk du svar, Anfield.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 26.05.2006 21:37    Post subject: Reply with quote

I forbindelse med Per Verner Rønning surfet jeg litt rundt omkring på nettet. Kom tilsutt over en Kongsvinger-side, kalt fozzum.com/kil, der jeg fant dette bildet:

Kan jo bare gjette hvem det er, og et par trykk senere fant jeg dette bildet:

Tommel'n opp!
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 26.05.2006 21:37    Post subject: Reply with quote

http://fotball.vg.no/bors...klubb_id=8

Han har bedre målstatistikk enn Karim. 1 mål per 383 minutter(?).
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 26.05.2006 21:42    Post subject: Reply with quote

Ja ja fikk ikke med meg det. Jeg visste jo selvfølgelig om Ryen da Cool
Back to top
Jalla
Junior

PostPosted: 26.05.2006 22:58    Post subject: Reply with quote

Bor selv på Levanger og har sett Per Værner i mange kamper. Jeg Kan rapportere om at han er en god spiller, selv om hurtighet ikke er hans styrke. (den er ikke en svakhet heller). Eneste problemet jeg kan se er at han har vært forfulgt av skader i noen å nå som har hemmet hans karriere utvikling. Så jeg håper han holder seg skadefri en stund framover nå i hvert fall.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 26.05.2006 23:15    Post subject: Reply with quote

Ole-m wrote:
Bor selv på Levanger....

Trodde det het i Levanger, jeg. Razz
Tobb
Senior

PostPosted: 26.05.2006 23:17    Post subject: Reply with quote

Fiffig bilde av Basma. Han hadde jo monkey-look selv uten skjegg Razz
Back to top
erlendmf
Rutinert

PostPosted: 26.05.2006 23:17    Post subject: Reply with quote

Levanger har vel bystatus, derfor blir det riktig med "i".
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 26.05.2006 23:42    Post subject: Reply with quote

Det er ikke allverdens mye å bryne seg på for stoppere i Adeccoliagen, og så veldig imponerende er de ikke disse rapportene om storspill. Ronny Deila, en middels tippeligaspiller har gjort det bedre. 23 år er ikke spesiellt ungt heller...
Forumsjef

PostPosted: 27.05.2006 00:20    Post subject: Reply with quote

23 er alt for gammelt, ja....

- Han er 1. divisjons beste stopper. Jeg har nesten ikke sett en så god stopper før. Han har alt. Han er stoppende, høy, sterk og har et bra venstrebein, skryter Kongsvinger-trener Vegard Skogheim til Dagbladet.

Er ikke akkurat nøktern den uttalelsen. Vi skal ikke se bort i fra at han kan ha rett. Tror vi gjør rett i å følge denne spilleren tett.
Back to top
Candyman
Proff

PostPosted: 27.05.2006 00:37    Post subject: Reply with quote

Det heter vel "på Levvang"??
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.05.2006 00:39    Post subject: Reply with quote

Svaret
Back to top
Candyman
Proff

PostPosted: 27.05.2006 00:41    Post subject: Reply with quote

Hva med mitt forslag da?

Stortap Sad
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 27.05.2006 01:30    Post subject: Reply with quote

Jeg har sett litt på Levanger i flere år, og Per Verner Rønning var en OK 2.div stopper, han er høy og god på hode ,plasseringsterk.. Men jeg tviler på om han er 1.div's beste stopper, han var nok ikke beste stopperen i Nord-Trøndelag i fjor, han hadde god makker i LFK, synes Steinkjer's stopperpar var bedre... Men Rønning har U-landskamper, les her http://www.fotball.no/his...nid=476211 , dog han spillte mest spiss, ble omskolert til midstopper etter at han ble senior.. Hadde jeg vært trener i RBK, så hadde jeg ikke kjøpt Rønning, da jeg tor at de finnes bedre alternativer til 4 millioner, både i Norge og Norden...
MrBabic
Junior

PostPosted: 27.05.2006 07:07    Post subject: pliiiiiiiis Reply with quote

Bruk heller penger på en klassestopper fra Gamla Stan...!
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 27.05.2006 11:17    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok nøkternt sett, uten at jeg har sett Rønning, at Tore Regimiussen er bedre. Reginiussen mangler nok den gode venstrefoten til Rønning, men har til gjengjeld meget stor fart. Stor fart hos ALLE i forsvarsleddet er et krav
for meg.
dags
Veteran

PostPosted: 27.05.2006 11:51    Post subject: Reply with quote

Jeg er litt overrasket over at Skogheim går ut og skryter så uhemmet av Rønning. Det er svært ulikt Skogheim. Jeg har registrert at Rønning har fått mye skryt i lokale medier denne sesongen, og at han rangeres foran Kongsvingers store helt og meget gode stopper Kai Olav Ryen, må kunne kalles et kvalitetsstempel.

Jeg er ganske sikker på at KIL lar Rønning gå for mye mindre enn 4 mill, da de som vanlig er i pengenød.

Jeg vil bare påpeke at KIL har tradisjon for å få fram mer eller mindre gode spillere, som f.eks:

C. Basma, V. Riseth (haha), O.E. Martinsen, G. Frigård, J. Karlsrud, B.A. Levernes, D. Riisnæs, K.R. Kaasa, O.A. Langnes, Hai Ngoc Tran, M. Gullerud for å nevne de jeg kommer på i farten.
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 27.05.2006 11:55    Post subject: Reply with quote

Espen Nystuen som nå er bortimot fast i Stabæk Wink Jeg kan jo nevne at KIL har et ekstremt ungt lag. De har ikke mange som er over 25 år Very Happy
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 27.05.2006 12:15    Post subject: Reply with quote

Off topic, men Espen Nystuen er vel ikke akkurat fast for Stabæk. Han er sterk i lufta, men det er stort sett det. Harald Stormoen er en mye bedre spiller enn Nystuen.
Brady
Veteran

PostPosted: 27.05.2006 12:40    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Stor fart hos ALLE i forsvarsleddet er et krav
for meg.

Hvorfor er det et krav? Det fins mange andre kriterier som også er viktig for en forsvarsspiller. Det som er viktig er å bygge opp en forsvarsfirer som utfyller hverandre.

Du trenger f.eks. ikke å ha to spillende stoppere. Det gjelder å la spillerne gjøre det de er best til. Har vi en stopper som er en enorm duellvinner men som er dårlig i pasningsspillet, kan de andre i forsvarsfireren gjøre det oppbyggende spillet. Det gjelder å få utnyttet spillernes spisskompetanse i størst mulig grad. En av de aller beste backfirerne de siste 15 årene var Arsenal's med Lee Dixon, Tony Adams, Steve Bould og Nigel Winterburn. De to midtstopperne var ikke verdens raskeste, uten at det hadde noe å si.

Et godt eksempel på at en spiller må få utnytte spisskompetansen sin er venstrevingen Alan Hinton som en ung Brian Clough kjøpte til Derby County i 1967. Forståsegpåere lo av og kritiserte kjøpet fordi han var veldig ustabil og fordi han ikke var en ballvinner. Clough's taktikk var å plassere mange ballvinnere rundt Hinton, for så å spille ballen til ham. Det første til at han fikk utnyttet spisskompetansen sin, som var England's beste innleggsfot, og endelig ble en stabil toppspiller som skal ha en stor del av æren for å ha tatt Derby fra et middels lag på andre nivå i England til ligamestre i 1972.

Det jeg prøver å få frem her er at venstrefoten til Rønning kan være like nyttig som farten til Reginiussen hvis den blir brukt på riktig måte.

Last edited by Brady on 27.05.2006 12:48; edited 1 time in total
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 27.05.2006 12:47    Post subject: Reply with quote

Hvis en spiller ikke har god fart, så bør han ha en ekstrem evne til å lese spillet, og det har ikke jeg sett av Per Verner Rønning. Han er ikke noen ny Erik Hoftun.

Når du trekker fram Tony Adams m.fl. så må jeg få minne deg om at fotballen går framover og at fart er mer viktig nå enn for bare 5 år siden..

Jeg hadde brukt pengene på enn annen spiller en Rønning. Levanger's gode tabellplasseringer skyldes ikke forsvaret, men en veldig god måltyv i Vegard "Kokken" Alstad Sunde.....
Brady
Veteran

PostPosted: 27.05.2006 12:51    Post subject: Reply with quote

Det er godt mulig at Rønning ikke er rett mann for RBK. Det har jeg ingen formening om, fordi jeg aldri har sett ham spille.

Men er uenig i at fart er viktigere nå enn for fem år siden. Slike ting ble sagt på begynnelsen av 80-tallet også, uten at det har forhindret flere 'ikke så raske spillere' å være gode midstoppere av den grunn.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 27.05.2006 12:55    Post subject: Reply with quote

Dags wrote:
Off topic, men Espen Nystuen er vel ikke akkurat fast for Stabæk. Han er sterk i lufta, men det er stort sett det. Harald Stormoen er en mye bedre spiller enn Nystuen.

OK, kanskje ikke fast, han har startet 4 og kommet inn 4 ganger i TL hittil. Da er man ikke dårlig. Har du sett han spille forresten? Grunnen til at jeg lurer er at du sier at han bare er god på hodet! Har du sett hvor mye han løper?

Stromoen er bedre men nå tenkte jeg jo på spillere som ikke spiller i KIL.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.05.2006 13:21    Post subject: Reply with quote

Rønning-salg kan gi LFK én million
Dersom Rosenborg kjøper Per Verner Vågan Rønning fra Kongsvinger i sommer, vil rundt én million kroner gå inn på Levanger Fotballklubbs konto.

Hvis Levanger får 20-25 prosent av overgangssummen, blir ikke alle pengene kastet ut av vinduet uansett. Det kan faktisk bidra med å få Levanger opp i førstedivisjon. Det hadde ikke skadet.

Jeg sier ikke at det skal være grunnen til at vi skal hente Rønning, nei.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 38, 39, 40  Next
Page 2 of 40

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb