View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.05.2006 21:31 Post subject: |
|
|
Lønner seg å lese
- De første sesongen i 2. divisjon var jeg spiss. Men jeg er omskolert, akkurat som Kai Olav Ryen, sier trønderen.
- Men jeg var aldri noen utpreget avslutter. Jeg var oftest oppspillspunkt, og stusset ballen videre, forteller Rønning. |
|
Back to top |
|
 |
Brakka Rutinert
|
Posted: 26.05.2006 21:34 Post subject: |
|
|
Jepp. Der fikk du svar, Anfield. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 26.05.2006 21:37 Post subject: |
|
|
I forbindelse med Per Verner Rønning surfet jeg litt rundt omkring på nettet. Kom tilsutt over en Kongsvinger-side, kalt fozzum.com/kil, der jeg fant dette bildet:
Kan jo bare gjette hvem det er, og et par trykk senere fant jeg dette bildet:
 _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 26.05.2006 21:42 Post subject: |
|
|
Ja ja fikk ikke med meg det. Jeg visste jo selvfølgelig om Ryen da  |
|
Back to top |
|
 |
Jalla Junior
|
Posted: 26.05.2006 22:58 Post subject: |
|
|
Bor selv på Levanger og har sett Per Værner i mange kamper. Jeg Kan rapportere om at han er en god spiller, selv om hurtighet ikke er hans styrke. (den er ikke en svakhet heller). Eneste problemet jeg kan se er at han har vært forfulgt av skader i noen å nå som har hemmet hans karriere utvikling. Så jeg håper han holder seg skadefri en stund framover nå i hvert fall. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 26.05.2006 23:15 Post subject: |
|
|
Ole-m wrote: | Bor selv på Levanger.... |
Trodde det het i Levanger, jeg.  _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Tobb Senior
|
Posted: 26.05.2006 23:17 Post subject: |
|
|
Fiffig bilde av Basma. Han hadde jo monkey-look selv uten skjegg  |
|
Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 26.05.2006 23:17 Post subject: |
|
|
Levanger har vel bystatus, derfor blir det riktig med "i". |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 26.05.2006 23:42 Post subject: |
|
|
Det er ikke allverdens mye å bryne seg på for stoppere i Adeccoliagen, og så veldig imponerende er de ikke disse rapportene om storspill. Ronny Deila, en middels tippeligaspiller har gjort det bedre. 23 år er ikke spesiellt ungt heller... _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 27.05.2006 00:20 Post subject: |
|
|
23 er alt for gammelt, ja....
- Han er 1. divisjons beste stopper. Jeg har nesten ikke sett en så god stopper før. Han har alt. Han er stoppende, høy, sterk og har et bra venstrebein, skryter Kongsvinger-trener Vegard Skogheim til Dagbladet.
Er ikke akkurat nøktern den uttalelsen. Vi skal ikke se bort i fra at han kan ha rett. Tror vi gjør rett i å følge denne spilleren tett. |
|
Back to top |
|
 |
Candyman Proff
|
Posted: 27.05.2006 00:37 Post subject: |
|
|
Det heter vel "på Levvang"?? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 27.05.2006 00:39 Post subject: |
|
|
Svaret |
|
Back to top |
|
 |
Candyman Proff
|
Posted: 27.05.2006 00:41 Post subject: |
|
|
Hva med mitt forslag da?
Stortap  |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 27.05.2006 01:30 Post subject: |
|
|
Jeg har sett litt på Levanger i flere år, og Per Verner Rønning var en OK 2.div stopper, han er høy og god på hode ,plasseringsterk.. Men jeg tviler på om han er 1.div's beste stopper, han var nok ikke beste stopperen i Nord-Trøndelag i fjor, han hadde god makker i LFK, synes Steinkjer's stopperpar var bedre... Men Rønning har U-landskamper, les her http://www.fotball.no/his...nid=476211 , dog han spillte mest spiss, ble omskolert til midstopper etter at han ble senior.. Hadde jeg vært trener i RBK, så hadde jeg ikke kjøpt Rønning, da jeg tor at de finnes bedre alternativer til 4 millioner, både i Norge og Norden... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
MrBabic Junior
|
Posted: 27.05.2006 07:07 Post subject: pliiiiiiiis |
|
|
Bruk heller penger på en klassestopper fra Gamla Stan...! |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 27.05.2006 11:17 Post subject: |
|
|
Jeg tror nok nøkternt sett, uten at jeg har sett Rønning, at Tore Regimiussen er bedre. Reginiussen mangler nok den gode venstrefoten til Rønning, men har til gjengjeld meget stor fart. Stor fart hos ALLE i forsvarsleddet er et krav
for meg. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 27.05.2006 11:51 Post subject: |
|
|
Jeg er litt overrasket over at Skogheim går ut og skryter så uhemmet av Rønning. Det er svært ulikt Skogheim. Jeg har registrert at Rønning har fått mye skryt i lokale medier denne sesongen, og at han rangeres foran Kongsvingers store helt og meget gode stopper Kai Olav Ryen, må kunne kalles et kvalitetsstempel.
Jeg er ganske sikker på at KIL lar Rønning gå for mye mindre enn 4 mill, da de som vanlig er i pengenød.
Jeg vil bare påpeke at KIL har tradisjon for å få fram mer eller mindre gode spillere, som f.eks:
C. Basma, V. Riseth (haha), O.E. Martinsen, G. Frigård, J. Karlsrud, B.A. Levernes, D. Riisnæs, K.R. Kaasa, O.A. Langnes, Hai Ngoc Tran, M. Gullerud for å nevne de jeg kommer på i farten. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 27.05.2006 11:55 Post subject: |
|
|
Espen Nystuen som nå er bortimot fast i Stabæk Jeg kan jo nevne at KIL har et ekstremt ungt lag. De har ikke mange som er over 25 år  |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 27.05.2006 12:15 Post subject: |
|
|
Off topic, men Espen Nystuen er vel ikke akkurat fast for Stabæk. Han er sterk i lufta, men det er stort sett det. Harald Stormoen er en mye bedre spiller enn Nystuen. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 27.05.2006 12:40 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Stor fart hos ALLE i forsvarsleddet er et krav
for meg. |
Hvorfor er det et krav? Det fins mange andre kriterier som også er viktig for en forsvarsspiller. Det som er viktig er å bygge opp en forsvarsfirer som utfyller hverandre.
Du trenger f.eks. ikke å ha to spillende stoppere. Det gjelder å la spillerne gjøre det de er best til. Har vi en stopper som er en enorm duellvinner men som er dårlig i pasningsspillet, kan de andre i forsvarsfireren gjøre det oppbyggende spillet. Det gjelder å få utnyttet spillernes spisskompetanse i størst mulig grad. En av de aller beste backfirerne de siste 15 årene var Arsenal's med Lee Dixon, Tony Adams, Steve Bould og Nigel Winterburn. De to midtstopperne var ikke verdens raskeste, uten at det hadde noe å si.
Et godt eksempel på at en spiller må få utnytte spisskompetansen sin er venstrevingen Alan Hinton som en ung Brian Clough kjøpte til Derby County i 1967. Forståsegpåere lo av og kritiserte kjøpet fordi han var veldig ustabil og fordi han ikke var en ballvinner. Clough's taktikk var å plassere mange ballvinnere rundt Hinton, for så å spille ballen til ham. Det første til at han fikk utnyttet spisskompetansen sin, som var England's beste innleggsfot, og endelig ble en stabil toppspiller som skal ha en stor del av æren for å ha tatt Derby fra et middels lag på andre nivå i England til ligamestre i 1972.
Det jeg prøver å få frem her er at venstrefoten til Rønning kan være like nyttig som farten til Reginiussen hvis den blir brukt på riktig måte.
Last edited by Brady on 27.05.2006 12:48; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 27.05.2006 12:47 Post subject: |
|
|
Hvis en spiller ikke har god fart, så bør han ha en ekstrem evne til å lese spillet, og det har ikke jeg sett av Per Verner Rønning. Han er ikke noen ny Erik Hoftun.
Når du trekker fram Tony Adams m.fl. så må jeg få minne deg om at fotballen går framover og at fart er mer viktig nå enn for bare 5 år siden..
Jeg hadde brukt pengene på enn annen spiller en Rønning. Levanger's gode tabellplasseringer skyldes ikke forsvaret, men en veldig god måltyv i Vegard "Kokken" Alstad Sunde..... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 27.05.2006 12:51 Post subject: |
|
|
Det er godt mulig at Rønning ikke er rett mann for RBK. Det har jeg ingen formening om, fordi jeg aldri har sett ham spille.
Men er uenig i at fart er viktigere nå enn for fem år siden. Slike ting ble sagt på begynnelsen av 80-tallet også, uten at det har forhindret flere 'ikke så raske spillere' å være gode midstoppere av den grunn. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 27.05.2006 12:55 Post subject: |
|
|
Dags wrote: | Off topic, men Espen Nystuen er vel ikke akkurat fast for Stabæk. Han er sterk i lufta, men det er stort sett det. Harald Stormoen er en mye bedre spiller enn Nystuen. |
OK, kanskje ikke fast, han har startet 4 og kommet inn 4 ganger i TL hittil. Da er man ikke dårlig. Har du sett han spille forresten? Grunnen til at jeg lurer er at du sier at han bare er god på hodet! Har du sett hvor mye han løper?
Stromoen er bedre men nå tenkte jeg jo på spillere som ikke spiller i KIL. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 27.05.2006 13:21 Post subject: |
|
|
Rønning-salg kan gi LFK én million
Dersom Rosenborg kjøper Per Verner Vågan Rønning fra Kongsvinger i sommer, vil rundt én million kroner gå inn på Levanger Fotballklubbs konto.
Hvis Levanger får 20-25 prosent av overgangssummen, blir ikke alle pengene kastet ut av vinduet uansett. Det kan faktisk bidra med å få Levanger opp i førstedivisjon. Det hadde ikke skadet.
Jeg sier ikke at det skal være grunnen til at vi skal hente Rønning, nei. |
|
Back to top |
|
 |
|