View previous topic :: View next topic |
Hvem var best mot Sandnes Ulf? |
Alexander Lund Hansen |
|
2% |
[ 3 ] |
Jonas Svensson |
|
10% |
[ 14 ] |
Stefan Strandberg |
|
2% |
[ 4 ] |
Tore Reginussen |
|
9% |
[ 13 ] |
Jørgen Skjelvik |
|
0% |
[ 1 ] |
Mike Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
Daniel Berntsen |
|
0% |
[ 1 ] |
Tobias Mikkelsen |
|
5% |
[ 7 ] |
Morten Gamst Pedersen |
|
0% |
[ 0 ] |
Riku Riski |
|
57% |
[ 77 ] |
Alexander Søderlund |
|
5% |
[ 8 ] |
Pål André Helland |
|
2% |
[ 4 ] |
Nicki Bille |
|
1% |
[ 2 ] |
|
Total Votes : 134 |
|
Author |
Message |
Harceïde Veteran
|
Posted: 10.05.2014 14:56 Post subject: |
|
|
Nekter å se en eneste RBK-kamp før rottene har dratt. Møkkalag fra en "trener" uten peiling. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.05.2014 15:15 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Hahah! Dette er jo rett og slett fantastisk! Vår dårligste vingspiller skyver kantspiller Riski inn sentralt, som igjen holder vår kanskje beste offensive midtbanespiller på benken. Om ikke annet burde Berntsen vært skjøvet frem som offensiv, og Mix inn som den andre indreløperen.
Man kan si mye galt om Perry, men vond-fotteorien kan han som få andre! |
ja ikke sant. Det er jo så innlysende at selv vi som har mere interesse enn kompetanse rundt fotball ser det.
Lukter skjult agenda her - Hoftun er egentlig Moldefan og holderpå å bygge ned klubben under radaren. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 10.05.2014 15:16 Post subject: |
|
|
Det der ser ut som en møkkaellever. Mix skal selvfølgelig spille. Når det er så mye som ikke virker forstår jeg ikke hvorfor vi skal vingle med det som tross alt fungerer ok.
Forsvaret sier seg selv. Mix, Jensen og Gamst er bænkers. Perry burde holdt seg til å vingle med de tre siste plassene. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 10.05.2014 16:12 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Det er vinglinga som er det er verste, det viser bare at han ikke har noen grunnleggende idé om hvordan vi skal se ut. |
Sånn sett kunne det vært "moro" dersom Midtsjø gjorde en bra kamp i dag med scoring og matchvinner. Det ville jo vist at han, Chibuike, Helland etc er like gode spillere som eksempelvis Mikkelsen , Riski, Mix.
Problemet er at treneren vår ikke evner å skape noe med gode spillere.
Tenk at Gamst spiller på et så dårlig fungerende lag som det vi er for tiden! _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3653 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 10.05.2014 16:19 Post subject: |
|
|
Hakkespett wrote: | Vil se dette laget i Sandnes:
Lunna
Svensson - Strandberg - Tore - Dorsin
Mike - Mix
Chibuike
Helland - Bille - Gamst |
Som å tro på Julenissen.
Perry med Chibuike i rette rollen, Bille som midtspiss, Helland som kant og Dorsin fra start?
Mer sannsynlig å vinne i lotto... |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 10.05.2014 17:16 Post subject: |
|
|
Det er vinglinga som er ille i mine øyne. Han stabler fullstendig om på laget og formasjonen nesten hver kamp fordi han har null peiling på sitt eget prosjekt. Om han hadde brukt mer av treningstida på fotball stor bane så hadde han sannsynligvis sluppet å måtte teste det ut gjennom halve sesongen.
Jeg ser ikke på Riskis posisjon som noen Offensiv midt/playmaker. Dette er en dårlig forkledd 442 der han er bakromspissen. Det er nok ikke dumt, tipper han kommer til å levere bra som en av to spisser.
Laguttaket ser for øvrig rimelig random ut, omtrent som han har dytta troppnavn og formasjoner på noen lapper og trukket av en bolle. |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 10.05.2014 17:20 Post subject: |
|
|
Alle måbegynne å forstå at en velger det han selv har kjøptinn da dette hører til denne fryktelige standhaftigheten. Bare det å sette ut to stk som skåra åtte ( mål i siste kamp er fryktelig. Mannen eier ikke peiligg!!!!
Håper dette er feil Thomas!  |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 10.05.2014 17:21 Post subject: |
|
|
Alle måbegynne å forstå at en velger det han selv har kjøptinn da dette hører til denne fryktelige standhaftigheten. Bare det å sette ut to stk som skåra åtte ( mål i siste kamp er fryktelig. Mannen eier ikke peilig!!!!
Håper dette er feil Thomas!  |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4066 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 10.05.2014 17:22 Post subject: |
|
|
Ja da er det tid for å sette opp laget til kamp...
 _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 10.05.2014 17:25 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Det er vinglinga som er ille i mine øyne. Han stabler fullstendig om på laget og formasjonen nesten hver kamp fordi han har null peiling på sitt eget prosjekt. Om han hadde brukt mer av treningstida på fotball stor bane så hadde han sannsynligvis sluppet å måtte teste det ut gjennom halve sesongen.
Jeg ser ikke på Riskis posisjon som noen Offensiv midt/playmaker. Dette er en dårlig forkledd 442 der han er bakromspissen. Det er nok ikke dumt, tipper han kommer til å levere bra som en av to spisser.
Laguttaket ser for øvrig rimelig random ut, omtrent som han har dytta troppnavn og formasjoner på noen lapper og trukket av en bolle. |
Enig i at dette mest sannsynlig er en 4-4-2 forkledd som 4-3-3.
Forsåvidt greit at han prøver det, men ha litt ryggrad og ikke prøv å masker det utad som 4-3-3, samtidig som denne kanskje skulle vært prøvd i forsesongen - ikke som en hail-mary pasning for å redde eget skinn og som den 10'ende formasjonen og lagguttaket for sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.05.2014 17:31 Post subject: |
|
|
Det hadde vært morsom å sett statistikk på hvor mye Perry har variert på laget. Snakker da ikke om naturlige rotasjoner, som for eksempel om Mix og Svensson bytter på indreløperplass, men hvor spillere bytter roller. I år har vi vel hatt omtrent samme lag i to matcher på rad, og det var Glimt og Brann. Når dette fungerte fint mot Brann, fant Perry ut at det var på tide å gjøre noen endringer.
Hittil i år har Gamst spilt indreløper og ving, Mikkelsen har spilt høyreback og ving, Selnæs har spilt anker og stopper, Chibuike har spilt indreløper og offensiv midt (og også ving?), Svensson har spilt back og indreløper, Dorsin har spilt i hele forsvarsrekka, Bille har (vel) spilt hele angrepsrekka, Jensen har spilt anker og indreløper, og Riski har spilt offensiv midt og ving, for å nevne det jeg kommer på i farta. Dette medregne Sandnes Ulf-kampen (og forutsatt at den stemmer), som er årets 20 match alt i alt. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.05.2014 17:33 Post subject: |
|
|
- Det er selvfølgelig en annen type rolle, spesielt defensivt. Offensivt ser jeg at det er mange muligheter for meg: I noen kamper har Søderlund - eller Nicki - vært ganske alene. Om jeg spiller der, kan jeg gi støtte og gå i bakrom - der jeg vil være, forklarer Riski til rbkweb.no.
- Forhåpentligvis kan vi skape litt flere klare sjanser, og gjøre motstanderlaget litt mer ukomfortabelt. Jeg ønsker alltid å gå i bakrom. Det er ingen hemmelighet - alle vet det, men vi må forsøke å utnytte den styrken.
(...)
Antatt Rosenborg-lag:
Alexander Lund Hansen
Jonas Svensson - Stefan Strandberg - Tore Reg. - Jørgen Skjelvik
Mike Jensen - Daniel Berntsen
Tobias Mikkelsen - Riku Riski - Morten Gamst Pedersen
Alexander Søderlund
Les mer: Riski blir hengende spiss
Jeg kunne nok kanskje ha kalt det 4-4-1-1 like godt også, ja. Føles litt ut som om det er en slags plan B fra Perry, som gjør om på det meste og nok fokuserer (enda mer) på "Rambo-fotball" slik som Hareide mot Deportivo.
Jeg konfronterte ham med vinglinga etter treninga, men han vil ikke si så mye - vil jo ikke kommentere laguttaket direkte. Har likevel noen sitater/forklaringer på lur, så det kommer artikkel på forsida etter hvert. Men Riski sa omtrent det samme som treneren sin.
Kan avslutningsvis si at jeg er rimelig sikker på at dette blir laguttaket. Denne elleveren spilte det meste av den offensive skyggetreninga og var tilbake da de trente på å forsvare seg. I mellomtida var det en kort periode der Dorsin, Diskerud, Helland og Bille erstattet Skjelvik, Berntsen, Mikkelsen og Søderlund. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 10.05.2014 17:41 Post subject: |
|
|
Man går mer og mer bort ifra røttene ...
Lange baller opp til Søderlund som skal flikke/stusse videre til Riski er fremtiden på Lerkendal ...
Tilbake til 70-tallet på balløya dette ... |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 10.05.2014 18:05 Post subject: |
|
|
Må si jeg er oppgitt. Berntsen som defensiv har vi forsøkt i vinter, det var helt meningsløst. Vår beste løpeving dyttes i midten for å få plass til vår værste løpeving. Nytt lag for 60ende gang, Perry tror visst det er et landslag han trener. Skal bli bra trykk mot brakka når vi taper borte mot Sandnes Ulf. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.05.2014 18:32 Post subject: |
|
|
Klarer ikke mere nå, jeg sier opp!
Per Joar klarer jo ikke si den setningen så da skriver jeg den. TERP TERP TERP Perry, lær deg den der utenatt, si det inni deg, spill det inn på kassett og hør på det om og om igjen, også når du sover.
Kansje kaaaansje kommer det en automatikk i å si det slik at du kan berge det lille du har igjen av verdighet før det er for seint. TERP TERP TERP!
alle tjener på det Per Joar.
Tenk deg for en himmelsk følelse det vil være om du virkelig elsker Rosenborg. Å se laget finne noen som kan løfte dem opp og frem slik at du kan skåle i cognac med Bård forran Tv¨n når vi kvalifiserer oss i Europa, vinner cup eller tar gull i TL.
TERP TERP TERP!
Tenk hvor trivelig det vil være å denne gangen slutte FØR det går så langt at alle VET at du ble tvunget til det av mennesker med langt mindre fotballkompetanse enn hva papirene dine forteller deg du har!
TERP TERP TERP!
Klarer ikke mere nå, jeg sier opp!
TERP TERP TERP! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 10.05.2014 18:45 Post subject: |
|
|
Tror dette er ett forsøk på å vise alle hvor genial han er. Vi vinner 1-2 etter Lillestrøm modellen. Spesielt at vi ikke har plass til Chibbe og Dockal, for deretter å spille med off midt og i tillegg med en av få som har fungert som ving
Tror seriøst det har rablet for Hansen. |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 10.05.2014 20:28 Post subject: |
|
|
INGEN kan fotball som Per Joar, så ikke prøv å diskuter engang! Standhaftig som få! At han ikke evner å se hvor ræva et Rosenborglag som ikke har relasjonelt sammarbeid for fem flate. Men hvem bryr seg?  |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 10.05.2014 20:33 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | Spartacus wrote: | Risku var meget god for Hønefoss i den rollen, og jeg synes ikke det er et dumt trekk. Han blir nok ingen typisk playmaker, men han er utrolig dyktig til å komme på løp inn i boksen, og er flink til å støtte spissen. Tror dette er et smart trekk  |
Nei nei nei >< Facepalm...
Han var god i den rollen for Hønefoss fordi han spilte på Hønefoss.... er vi Hønefoss nå?
Skal vi spille som Hønefoss?
Skal vi legge oss bak og satse på kontringer mot Ulf??
Har du drukket plumbo?
God Helg! |
For det første, jeg kan godt debattere med deg, men det er bare interessant om du klarer å uttrykke deg på en sivilisert måte. For det andre, vi kjøpte han fra Hønefoss å grunn av kvalitetene han viste der. Det er de kvalitetene vi vil fremdyrke, eller har godfot teorien plutselig gått ut av mote?
For det tredje, det er ingen som har nevnt noe om Hønefoss. Gjelder det samme om MGP, eller andre spillere vi henter fra andre klubber hvor vi bruker de i sine beste posisjoner? Hvis vi bruker Chibuike i den posisjonen han spilte i Håcken, spiller vi da som Håcken? For det fjerde, jeg sa ingenting om hvordan vi skulle spille. Det jeg kommenterte var Risku sine styrker, og jeg forstår ikke hvordan det kan indikere det du legger i min munn. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 10.05.2014 20:41 Post subject: |
|
|
Jangusk wrote: | INGEN kan fotball som Per Joar, så ikke prøv å diskuter engang! Standhaftig som få! At han ikke evner å se hvor ræva et Rosenborglag som ikke har relasjonelt sammarbeid for fem flate. Men hvem bryr seg?  |
Perrys Ord er sannhet og sannheten setter deg fri.
La sannheten, Perrys Ord, ha rikelig plass i ditt liv.
Fyll deg daglig med dette ordet, og du vil oppleve 4-3-3s frigjørende kraft. |
|
Back to top |
|
 |
Stihol5 Junior
|
Posted: 10.05.2014 22:17 Post subject: |
|
|
Når vi først vinner med god margin og skårer 10 mål i en kamp, så er det litt merkelig at ingen av de 3 som skåret får tillit videre. hva er poenget med å stille med de som ikke har spilt så mye, når de tydeligvis ikke har mulighet til å spille seg inn på laget. når 4 og 2 mål ikke er nok, hva må til da? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.05.2014 22:21 Post subject: |
|
|
Virker som om Perry syns sentrallinja med Bille og Chibuike strøk mot Aalesund og Odd, og inntil videre ikke vil gi dem ny sjanse i seriekamp. Samtidig bør prestasjoner som innbytter i seriekamper telle mer enn kamper fra start mot 3. divisjonslag.
Så kan man diskutere videre om hva konkurrentene har prestert i mellomtida. |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 10.05.2014 22:57 Post subject: |
|
|
Knowrud wrote: |
Perrys Ord er sannhet og sannheten setter deg fri.
La sannheten, Perrys Ord, ha rikelig plass i ditt liv.
Fyll deg daglig med dette ordet, og du vil oppleve 4-3-3s frigjørende kraft. |
Fantastisk. Der redda du hele grand prix kvelden, med tysk ompa og greier. Fantastisk bilde. Takk i en heller trist Rbk hverdag Knowrud |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 10.05.2014 23:00 Post subject: |
|
|
Cyrilp wrote: | Ja da er det tid for å sette opp laget til kamp...
 |
 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.05.2014 23:10 Post subject: |
|
|
Treneren om laguttaket:
- Vi må også få mer hjelp til spissen. Både når Nicki og "Søder" har spilt, har de helt enkelt blitt for isolerte. Da er det ikke enkelt å spille spiss. Det området må vi bli bedre på.
- Er det vanskelig å finne den optimale, offensive oppstillinga?
- Vanskelig og vanskelig. Det er spillere på de ulike plassene som har litt ulik kompetanse. Jeg syns vi begynner å nærme oss. Vi får liksom ikke gjort annet enn å jobbe hardt på trening for å få ut det beste av den troppen vi har. Vi må få et lag som klarer å heve prestasjonene i kampene som kommer framover.
- Du skrøt veldig av Riski i vinter. Hvordan syns du at han har gjort det i serieåpninga?
- Jeg syns han har gjort det bra, men vi må få Riku mer alene med keeper. Han laget to straffespark mot Brann, men vi klarer for sjeldent å sette ham opp alene. Det er dét vi har kjøpt ham for, fordi han er jævlig god til å starte i bakrom og flink til å lukte sjanser. Han er en som hele tida er på sprang inn bak. Det har vi vært for dårlig til å utnytte. Det må vi trenerne og for så vidt òg spillerne ta kritikk for. Vi må få brukt spisskompetansen hans mye bedre enn det vi har gjort så langt.
Les mer: - Vi må få mer ut av laget
I ettertid innser jeg at jeg kunne ha presset ham litt hardere, men diplomatiske spørsmål gir i alle fall lange svar ... Samme hva han sier, gjenstår det uansett å se utvikling ute på banen.
Strategien i Sandnes blir uansett "spark og spring". |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 10.05.2014 23:15 Post subject: |
|
|
Per Joar sier at Riski skal være "jævla god i bakrom# som Per Joar Hansen selv har sagt mange, mange ganger at IKKE fins.
Og at han vil at Riski skal være alene med keeper stemmer jo, fordi det er mange, mange meter mellom lagdelene i Per Joars Rosenborg.
Kjenner jeg blir uvell!!  |
|
Back to top |
|
 |
|