English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jón Gudni Fjóluson
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 08.05.2014 14:25    Post subject: Jón Gudni Fjóluson Reply with quote

http://www.st.nu/fotboll/...ckar-i-gif

Quote:
I Rosenborgs fall är det främst Fjóluson som har väckt intresse.
Klubben från Trondheim har under våren haft skadeproblem i backlinjen och dessutom är risken stor att någon av de landslagmeriterade mittbackarna Stefan Strandberg eller Tore Reginiussen lämnar i sommar för spel utomlands.

Må si jeg er skeptisk til en 25 år gammel midtstopper fra Superettan, men det kan jo selvsagt være gull som enda ikke er plukket opp av høyeste nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
Jakob
Veteran

PostPosted: 08.05.2014 14:46    Post subject: Reply with quote

Svakt hvis han skal erstatte Strandberg/Reginiussen. Håper virkelig ikke at en av de drar i sommer.

Ser på Wikipedia at han var regnet som et stort talent for noen år siden. Var på prøvespill hos Bayern i 2010.
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 08.05.2014 15:02    Post subject: Reply with quote

Hentet vi ikke Lustig fra superettan? Eller var det før sundsvall rykket ned? Demidov ble vel også hentet fra adecco, og det var jo gode signeringer det!

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 08.05.2014 15:04    Post subject: Reply with quote

Gode signeringer med en trener som fikk det beste ut av dem. Med Perry? Not so much.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 08.05.2014 15:05    Post subject: Reply with quote

Ja det er absolutt mulig å finne kvalitet nedover i divisjonene. Men at vi har funnet gull tidligere betyr ikke at dette er gull eller at man alltid finner gull i lavere divisjoner.

Og kanskje viktigst: Både Lustig og Demidov var 20 år gamle når vi hentet dem. Denne mannen er 25 år allerede...
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 08.05.2014 15:09    Post subject: Reply with quote

Har sagt det før. Det er ikke så dumt å se etter islandske spillere.
De har en helt annen kultur en oss og de gir alltid 100%.
Talentene drar tidlig, men det finnes alltid gode spillere på Island. I dette tilfellet spiller han i Sverige, men det er ingen ulempe.
Lustig spilte i superettan før han kom.
25 år er også en fin alder. Men det jeg er mest spent på, har han hurtighet. Det er første pri hos en RBK stopper.

http://vimeo.com/46968257
her er en video fra en kamp i 2012 hvor han scorer mål. ca 2.57 min ut i video´n.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.05.2014 15:13    Post subject: Reply with quote

Forsvarsspillere, og spesielt stopepre, har vi hatt bra suksess med. Det eneste feilskjæret Hoftun har hatt her, var vel Bjärsmyr på lån, men han var vel kanskje hovedsaklig def. midtbane?

Uansett er jeg ikke mer bekymret over denne signeringa enn noe annet, når man ser hva "stjernespillere" som Mikkelsen og Bile har tilført laget.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 08.05.2014 15:21    Post subject: Reply with quote

Nåja, jeg vil si at verken Bjærsmyr, Høiland(ok, billig, backup og anvendelig), Nordberg, Rønning(samme vurdering som Høiland) eller Moe er spillere som egentlig burde spille for Rosenborg.

Unntakene her er Høiland og Rønning under en forutsetning om at de er hentet som backups. De er meget habile(i form) tredjevalg.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 08.05.2014 15:22    Post subject: Reply with quote

Kan være et godt kjøp hvis han skal inn og backe opp Strandberg og Reginiussen, ville vært et elendig trekk hvis dette blir brukt for å bli kvitt "bråkmakeren" Strandberg i løpet av sommeren.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 08.05.2014 15:24    Post subject: Reply with quote

Er litt det jeg frykter bommel, derfor det er så utrolig viktig at media hiver seg på og starter krigen mot Perry&Wiggen fortest mulig. Om trioen Perry&Wiggen&Hoftun fortsatt sitter 1 juli så kan det få relativt katastrofale følger for klubben, da åpner overgangsvinduet.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 08.05.2014 16:48    Post subject: Reply with quote

Jeg er i mot alt Erik Hoftun og Perry gjør. Nei, siden begge står bak dette så vil jeg ikke ha noen slike spillere, SÆRLIG ikke fra superrettan!. Nei takk. Jona Toivioo ble sett på som guden i superrettan, klarer ikke så mye i Tippeligaen. Han slet også internasjonalt for MFK mot andre store lag i CL og EL kvalikk.
Back to top
Johnny Rainbow
Rutinert

PostPosted: 08.05.2014 17:23    Post subject: Reply with quote

Selv om jeg ikke tvivler et sekund på, at Hoftun/Hansen gerne prøver at slå et oprør tilbage, ved på bedste Machiavelli'ske vis, at skaffe sig af med de ledende problemmagere (Strandberg o.a.). Tror jeg, at de ved, at de er pressede og særdeles upopulær blandt tilhængerne.

Når Strandberg sælges, kan de ikke erstatte ham med en umeriteret islænding. De er afhængige af et større navn for at bevare illusionen om kvalitet. Uafhængigt af om denne islænding faktisk er god eller ikke. Hvis han hentes, kan jeg ikke se det som andet end en ny Per Verner Rønning
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 08.05.2014 17:35    Post subject: Reply with quote

Johnny Rainbow wrote:
De er afhængige af et større navn for at bevare illusionen om kvalitet.

Herlig sagt! Tommel'n opp! Spørs hvem det er som lurer hvem her, dog. Razz
josinho
Veteran

PostPosted: 08.05.2014 18:28    Post subject: Reply with quote

Han har litt landslagserfaring men har ikke spilt på A-landslaget siden 2011. Vært proff i Belgia.

http://en.wikipedia.org/w...C3%B3luson

http://www.national-footb...luson.html
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.05.2014 22:38    Post subject: Reply with quote

Offisiell landslagsstatistikk.

Bare fem privatkamper mot Ungverjaland, Ísrael, Andorra, Mexíkó og Færeyjar. Tilsynelatende ikke vært fast på U21-landslaget heller.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 08.05.2014 22:41    Post subject: Reply with quote

Boti Goa?
Pillen
Senior

PostPosted: 08.05.2014 23:58    Post subject: Reply with quote

Er dette noe Stig T kommer opp med? Om det er, kan jeg faktisk være positiv. Han scoutet både Demidov, Strandberg og ikke minst Stadsgaard for oss. Tre kjøp han skal ha stor kred for.

Det jeg frykter er at dette er en interesse som har kommet pga. Perry sin fortid i klubben. At man dermed følger litt ekstra med på hva som skjer.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 09.05.2014 00:20    Post subject: Reply with quote

På läktaren satt Rosenborgs sportchef Erik Hoftun och scoutade.

Får ikke lest artikkelen grunnet premium-konto.
hello
Veteran

PostPosted: 09.05.2014 00:34    Post subject: Reply with quote

Haha. Her lurer Hoftun på hva i alle dager han har blitt sendt for å se på. For et ansiktsuttrykk.
Back to top
Achtung
Senior

PostPosted: 09.05.2014 01:03    Post subject: Reply with quote

Er litt urovekkende at han tilsynelatende ble sluppet gratis etter 2 av 3 fullførte kontraktsår fra Beerschot. Er litt urovekkende at han spiller i superettan i en alder av 25. Er litt urovekkende at han ikke er i nærheten av Islands landslag. Et lag der Indridi Sigurdasson og Sævarsson er faste.

Får håpe Hoftun er en bedre speider enn sportsdirektør.

Er det nå vi skal høste frukter fra Per Joars kontaktnett. Gammel GIF-trener.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.05.2014 01:12    Post subject: Reply with quote

Jeg har aldri vært så lite begeistret når et nytt navn har dukket opp. Den eneste grunnen til at jeg klikket meg inn på artikkelen, var for å se ansiktsuttrykket til Hoftun. Så vet dere det.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 09.05.2014 01:48    Post subject: Reply with quote

Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 09.05.2014 02:18    Post subject: Reply with quote

Hehe. Herlig bilde Knowrud. Smile

Akkurat nå tror jeg ikke jeg ville vært positiv til at Messi signerte for oss da det kun ville ført til at ytterligere enkeltmannsprestasjoner førte til gode resultater.

Jeg vil signere en trener jeg, gjerne uerfaren, men med en klar tanke om hvordan et lag skal spille. Ikke ut fra det styret bestemmer, men ut fra den personens ønsker men da med tanke på å få til det umulige. RBK har alltid vært et lag som skal underholde... som LFC fan så har jeg vært tilbakeholden ved å ha troen på gull i år i PL, men det spiller faktisk ingen rolle om gullet havner i Liverpool eller Manchester slik sesongen har vært fordi de har hatt en manager som har gitt de troen på at alt er mulig.

Jeg har opplevd utrolig underholdende angrepsspill, begredelig forsvarsspill, og alt fotballen skal gi en supporter. Hvem orker å heie på et lag som ikke har en plan, et spill, en taktikk, en eneste tanke bak spillet sitt, eller som kun måler sin innsats i vage resultater og dørgenes kjedelig spill? Jo vi på dette forumet gjør det, fordi vi elsker RBK over alt, selv PL lag.

Vi husker det som var, vi husker at RBK en gang sto for underholdning. Spenstige luftbaroner og andre karikaturer som hadde en drøm, det å underholde! Når vi ser klubbfargene så kribler det i kroppen, når vi ser Lerkendal så kjenner vi fortsatt Juventus, Real og Milan... men når vi ser kampene i dag så kribler det ikke overhode i min kropp.

Vi er ikke et lag som kan slå hvem som helst...
Vi er ikke et lag som skal underholde...
Vi er ikke et lag som skal vise at i Trondheim så er drømmer en mulighet...
Vi er ikke et lag...

Den eneste konklusjonen det er mulig å komme til er at vi ikke har en god nok trener, noe alle her har vist hele tiden, men som de på brakka ikke ser ut til å fatte.

Den eneste konklusjonen er at de på brakka er svært godt fornøyde med å heve sin lønn og sørge for at vi supportere putter inn nok penger i kassen til at de kan heve sin lønn siden de ikke bryr seg mer om produktet de skal levere.

Den eneste konklusjonen er at de som faktisk bryr seg om at Rosenborgs hovedmål skal være å underholde ikke lengre sitter på brakka, men burde gjøre det...

Edit: det begynte som en liten kommentar til et bilde, men ballet på seg av følelser... Razz Flytt gjerne posten dit du vil kjære administrator
Pillen
Senior

PostPosted: 09.05.2014 02:41    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:

Fantastisk bilde!
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 09.05.2014 08:21    Post subject: Reply with quote

Sikkert en grei back-up-spiller dette, erstatter for PV Rønning. Finnes det ikke unge, trønderske stoppere som kan ha den rollen?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb