| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Knowrud Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 07.05.2014 22:33 Post subject: |
|
|
| Perry wrote: | | De er nære på der, noe man må regne med fra et topplag i 3. divisjon. |
| Perry wrote: | | Det har jeg ikke tenkt noe over ennå, vi har nettopp tatt oss videre fra en vanskelig runde. |
| Perry wrote: | | Disse kampene er aldri lette |
LOOOOOOOOL
Hvor langt ned i divisjonene må vi før vi kan forvente å vinne egentlig? Når er motstanderen ikke best på en eller annen måte?[/i] |
|
| Back to top |
|
 |
Tværrliggern Proff

|
Posted: 07.05.2014 22:36 Post subject: |
|
|
Får ikke loada intervjuet på rbk.no, Men sa han faktisk de tingene der? DET er i så fall enda en oppsigelses grunn... _________________ "My grammar is bad, but my meaning is good." |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 07.05.2014 22:52 Post subject: |
|
|
| God 2 omgang mot molde?? vi var bedre men vi var faen ikke god...er det rart vi vil ha deg bort din klovn. |
|
| Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 08.05.2014 00:45 Post subject: |
|
|
| hhem wrote: | | ricko11 wrote: | | Hvis en seier mot Kolstad skal være nok til å snu oppfatningen internt i klubben er det bare å legge ned. Alt annet enn en overlegen forestilling burde vært oppsigelsesgrunn mener jeg, særlig etter den triste opptreden i første runde. |
Hva vet du om oppfatningen internt i klubben? |
Var ment som et svar til posten askjetne skrev tidligere, der han håpte at en storseier ikke førte til at han satt trygt. Hvis han ut i fra problemstillingen satt utrygt fra før skyldes det nødvendigvis en oppfattning internt i klubben. En seier mot Kolstad bør da ikke forandre på noe som helst i så måte. I slike kamper er det vel kun dårlig spill og tap som bør virke inn på trenerens standing. Om det blir 5-0 eller 10-2 betyr fint lite, det er tross alt forventet at RBK skal leke seg med lag fra 3 div.
Synes i grunnen ikke vi spilte særlig bra kamp heller. De første 15-20 min var flaue å se på. Og før Kolstad datt helt fra hverandre skapte vi ingen ting når de lå i balanse. Vi drev mye småspill i egen 16-meter, og mistet ballen lett. Overgangene fungerte bra og ga oss mål som igjen ga oss rom til å spille. Må også påpeke at vi var meget effektive i første omgang, noe som nok slo luften ut av Kolstad. |
|
| Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 08.05.2014 01:30 Post subject: |
|
|
| MariusV wrote: | | Hvor langt ned i divisjonene må vi før vi kan forvente å vinne egentlig? Når er motstanderen ikke best på en eller annen måte?[/i] |
Fantastisk. Helt komikveld.. _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 08.05.2014 02:44 Post subject: |
|
|
Perry savner enda større stabilitet i prestasjonene. Men mener at RBK er bedre nå enn i fjor vår.
I går kunne Perry fornøyd konstatere at laget hans scoret et tosifret antall mål mot Kolstad.
- Vi viser profesjonalitet, og scorer ti mål. Det skal vi virkelig ta med oss, sier han til Adressa.
FOKUS PÃ… SPILLESTIL:
- Vi må ikke bli så blaserte i Rosenborg at for eksempel en borteseier mot Sogndal blir mer en lettelse enn en glde. Slik tenker i hvert fall ikke vi. Vi ønsker å prestere bedre enn mot Molde, og da blir man litt farget av det siste resultatet. Det er ikke mer enn en uke siden vi scoret fem mål mot Brann.
De siste dagene har fokuset rundt RBK handlet om spillestil. Stefan Strandberg ville " holde for seg selv " hva han mente om lagets måte å spille på etter Molde-kampen, men skrøt veldig av Molde. Kaptein Tore Reginiussen sa i går at han gjerne skulle sett at laget utførte prosjektet hakket bedre etter snart 18 måneders terping.
Perry synes det er ok at spillerne og omverdenen tar diskusjonen.
- Jeg tåler godt å diskutere spillestil, og synes Stefan har rett i sin evaluering av Molde-kampen. Og, som Tore, kunne jeg tenke meg at vi var enda mer stabile.
- TAR STORE STEG:
- Samtidig synes jeg vi har blitt bedre, og tar steg hele tiden.
- Hvor store steg?
- De tre første kampene i år var opp og ned, så var det bedring fra og med Glimt-kampen til og med Brann-kampen. Så var det synd mot Molde. Men vi har vært veldig på gang lenge.
- Så du er rolig på at laget vil fortsette å utvikle seg?
- Jeg er ikke stresset i det hele tatt. Vi jobber hver dag for å bli bedre, sier Perry. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 08.05.2014 08:13 Post subject: |
|
|
| Hyyyyyyyyyyyyyyyyyyyl!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.05.2014 08:36 Post subject: |
|
|
| En vanskelig runde? God 2.omg mot Molde? Sa han virkelig det? Viser bare at han føler presset, jeg begynner faktisk å tro at vi kan bli kvitt Hansen tidligere enn jeg trodde. |
|
| Back to top |
|
 |
hhem Proff
|
Posted: 08.05.2014 08:44 Post subject: |
|
|
Det tror jeg avhenger av resultatene framover. SÃ¥ lenge vi ligger oppe i toppen og sanker inn ca 2 poeng i snitt pr. kamp tror jeg han sitter trygt.
Så betyr det litt hvordan det går i cupen og kvalifiseringen til Europacupen. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 08.05.2014 08:58 Post subject: |
|
|
Har vært veldig på gang hele tiden?! Det har aldri vært mindre på gang enn det er nå.
At han i det hele tatt kaller 2. omgang mot Molde for godkjent viser bare hvor lavt lista ligger. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 08.05.2014 08:59 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | En vanskelig runde? God 2.omg mot Molde? Sa han virkelig det? Viser bare at han føler presset, jeg begynner faktisk å tro at vi kan bli kvitt Hansen tidligere enn jeg trodde. |
Det narrativet han prøver å lage med "god 2. omgang mot Molde" tror jeg han gjør lurt i å legge av seg umiddelbart. På min arbeidsplass har allerede folk begynt å referere til en viss irakisk informasjonsminister. |
|
| Back to top |
|
 |
Diabolic Rutinert
|
Posted: 08.05.2014 09:00 Post subject: |
|
|
| Kent wrote: | | Du tror at en uttalelse fra en vilkårlig person i Kjernen veier tyngre enn flere tusen underskrifter fra den allmenne supporter? |
Nuss. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.05.2014 09:21 Post subject: |
|
|
| Kent wrote: | | Du tror at en uttalelse fra en vilkårlig person i Kjernen veier tyngre enn flere tusen underskrifter fra den allmenne supporter? |
Før du snakker om "flere tusen" kan vi jo prøve å runde 200 unike signaturer. Det hele bærer preg av å være useriøst når enkelt navn står fem-seks ganger på rad, mens andre er Mikke Mus og Sjonkel Rolf.
Saken er den at en uttalelse fra Kjernen-talsmannen er garantert medieoppmerksomhet, og det gir et inntrykk av at det er supporternes mening. Sjansen for å få medieoppmerksomhet rundt en slik underskriftskampanje er derimot liten. |
|
| Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 08.05.2014 09:51 Post subject: |
|
|
| Et pluss at talsmannen alltid framstår reflektert og saklig. Mitt inntrykk er i alle fall at det er en fyr som er flink til å gjengi den generelle stemningen uten å være kontroversiell eller flåsete. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 08.05.2014 10:04 Post subject: |
|
|
Samtidig må flere gå litt i seg selv og nyansere kritikken som utøves. Å gå fra å være fornuftig kritisk basert på rasjonelle synspunkt er langt mer holdbart enn å lete etter og dyrke og tolke feil slik det nå gjøres.
Skulle nesten tro det var Hitler som styrte skuta. Det kan ikke være tvil om at Perry har et ekte engasjement og prøver hardt. Det må heller ikke utelukkes at intern motstand i spillegruppa gjør jobven vanskeligere. Det kan også tenkes at både spillere og trenere faktisk føler et ubehagelig stort og kynisk press fra ekstremt kravstore fans som aldri blir fornøyd.
Det gjør det ikke enklere å prestere når skuldrene er høye. Rosenborg har levert bedre borte enn hjemme over tid (relativt sett), så den vanlige publikummer kan godt gå litt i seg sjøl og spørre hva det gjør med en kreativ prestasjonsgruppe å føle publikums misnøye.
Honnør til kjernen forøvrig. De gir jernet! |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 08.05.2014 10:09 Post subject: |
|
|
| Tværrliggern wrote: | | Får ikke loada intervjuet på rbk.no, Men sa han faktisk de tingene der? DET er i så fall enda en oppsigelses grunn... |
Det er fra intervjuet på forsiden av rbkweb. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 08.05.2014 10:31 Post subject: |
|
|
Bare det å kalle dem en "kreativ prestasjonsgruppe" er useriøst, i min bok
Jeg synes det der bare er griping etter halmstrå. Først var det for tidlig til å vurdere, så var poengfangsten nok i seg selv, og nå, når vi har fått demonstrert et par ganger hvor lavt nivå det er på laget mot cirka jevnbyrdig motstand, så er det jammen hjemmepublikummets feil, sammen med en intern motstand i spillergruppa som forekommer meg ubegripelig dersom de fæle kritikerene på nett og tribune tar så innmari feil med sine mangler på nyanser.
Det er vel grunn til å spørre seg hvem det egentlig er som burde være offer for "nyanserings-hersketeknikken" her. Sett kun på overfladiske parametere så tok vi ganske mange poeng i fjor, vi var tilsynelatende nær gull både i serie og cup, og vi har fortsatt heng på teten i år. Det vet alle, og alle klarer å lese seg til det. Vi som er i stand til å se bak resultatene, derimot, ser et lag uten spillestil, uten utvikling, en defensiv trener uten tilstrekkelig fotballfaglig selvtillit som satser på at enkeltspillere skal lappe de hullene han lager i samhandlingen mens han vingler mellom spilleplaner og formasjoner og flytter spillere hit og dit i håp om å vinne i lotto. Vi ser at det Rosenborg holder på med nå aldri kommer til å gi varig suksess, og forstår at vi ikke engang kommer til å ta noe nytt gull med det så lenge ett annet lag i Norge har en plan bak det de gjør. Ola Dunk fra Sandefjord som får med seg høydepunktene (dødballmålene) på fotball-xtra ser ikke sånt, men fotballinteresserte mennesker som ser kampene og bryr seg om klubben gjør faktisk det. Vi er nemlig i stand til å nyansere.
Det hjelper helt sikkert ikke et lag i motgang dersom publikum vender dem ryggen, men det synes jeg også er en feilslått kritikk. Jeg så og hørte Kjernen meget godt fra min posisjon på motsatt side - de sto på - men at den jevne publikummer ikke finner energien til å juble som besatt for
absolutt ingentingnår vi blir pissa på av hovedhatlaget, det kan du ikke kritisere. Alle kan ikke være med i Håndballens venner.
Hva er egentlig jobben til Per Joar Hansen? Innebærer ikke den å holde prestasjonsgruppa skjerpet? Motivere og inspirere spillerne, slik at de gjennomfører planen fordi de tror på den? Han ville helt sikkert sagt disse tingene selv hvis du hadde betalt ham for å holde lederkurs for deg. Hvilken konklusjon skal man trekke når han åpenbart ikke lykkes med det som er jobben hans? _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 08.05.2014 10:48 Post subject: |
|
|
Og så den der "Jeg synes vi fremstår som litt engstelige." Alle motstandere er plutselig veldig gode og alle kamper er plutselig veldig vanskelige. Ikke så veldig velegnet til å booste selvtilliten, det. Å gi spillerne troa på det de driver med må da være en av trenerens fremste oppgaver. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 08.05.2014 10:53 Post subject: |
|
|
| media wrote: |
Det kan også tenkes at både spillere og trenere faktisk føler et ubehagelig stort og kynisk press fra ekstremt kravstore fans som aldri blir fornøyd.
|
De kan jo ha riktig flaks med at vi slutter å møte opp sånn at de får jobbe i fred. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 08.05.2014 11:14 Post subject: |
|
|
Noen som ble imponert av Kolstad-kampen?
Jeg ble imponert over enkeltmannsprestasjoner, og det var noe beroligende i å se at enkeltspillere faktisk kan å håndtere en ball. Og at de faktisk kan sende av gårde en og annen stikker.
Likevel la jeg også merke til at vi har et svakt forsvar. At vi brukte en halv omgang på å skape noe mot et 3.div lag sier noe om graden av trygghet som bor i laget.
En annen ting var at i 90% (tipper jeg) av tilfellene gikk ballen på fot ved pasninger. Svært sjelden sendes ballen i rom.
Jeg lurer på om Per Joar i det hele tatt har klart å få inn et døyt av spillemønster og trygghet i laget.
Resultatet i går har lite med laget som sådan å gjøre. Hadde du plukket 11 gode spillere fra 11 lag i TL ville de likevel hatt gode forutsetninger for å slå dette laget med samme siffer. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 08.05.2014 11:30 Post subject: |
|
|
| media wrote: | | Det gjør det ikke enklere å prestere når skuldrene er høye. Rosenborg har levert bedre borte enn hjemme over tid (relativt sett), så den vanlige publikummer kan godt gå litt i seg sjøl og spørre hva det gjør med en kreativ prestasjonsgruppe å føle publikums misnøye. |
Fantastisk. En naturlig konklusjon her kunne bli at Rosenborg burde spille alle hjemmekampene med like mange RBK-supportere i forhold til motstandersupportere som på bortebane. Det er altså hjemmesupporterne som er problemet nå og ikke Per Joar Hansens stadig over tid beviste nivå?
Rosenborgs hjemmesupportere har, etter mitt syn, møtt opp i langt større antall enn spillet skulle tilsi. Snille har de vært også.
Det var fullt trøkk fra Kjernen fra kampstart av og spredt applaus/jubel for en redning, finte, mulighet, pasning blant de tradisjonelt mer stille delene av stadion. Mulig mange av oss gikk glipp av muligheten til å applaudere et pent innkast, men det er liksom ikke derfor man bruker mange timer og påfører seg kostnader til, på og fra kamp.
Mange tusen av de på tribunen holdt etterhvert kjeft utover i kampen og var misfornøyde med spillet mot Molde. At det er spillere som føler det som eventuelt kan komme så sterkt at det er den avgjørende faktoren som hemmer deres prestasjonsnivå allerede fra avspark i forhold til hva de eventuelt leverer av offensiv samhandling på trening tviler jeg egentlig på, men om det skulle være slik er det definitivt de som er på feil plass og ikke publikum.
Hvis det er Per Joar Hansen som ikke tåler presset, kan han gjerne prøve seg i en mindre klubb der kravene ikke er like høye. Her er det vel også spillere som er kritiske til "assistenten til assistenten" som ikke var god nok på dette nivået sist heller, og som ikke har levert noe som helst på tilsvarende nivå hverken før eller etter 2005.
| Quote: | Samtidig må flere gå litt i seg selv og nyansere kritikken som utøves. Å gå fra å være fornuftig kritisk basert på rasjonelle synspunkt er langt mer holdbart enn å lete etter og dyrke og tolke feil slik det nå gjøres.
| Enig på generell basis, men enda viktigere er det å nyansere forsvaret av Hoftun/Hansen og ikke dyrke og tolke alt i beste mening, fordi da får man ikke identifisert slark/feil/mangler som det ellers ville vært veldig kurant å fikse på. Eventuelt får man ikke raskt nok gjort det som er nødvendig, dersom symptomene på banen ikke bare er bagatellmessig, tilfeldig slark. Hvis man har "forelsket seg i problemet", blir det vanskelig å ta en fornuftig avgjørelse om det. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
LateBarter Junior
|
Posted: 08.05.2014 12:20 Post subject: |
|
|
| Topp seks |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 08.05.2014 12:31 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 08.05.2014 12:35 Post subject: |
|
|
Dersom det er tilfellet at flere profilerte spillere nekter å fornye med RBK grunnet trener og PJH samtidig reagerer som han gjør på interne spillerdisputter kan han da umulig ha lenge igjen i trenerstolen.
Jeg har hørt rykter om at RBK rett og slett ikke har råd til å sparke ham, noen som har noen formening om hvor sant dette er? |
|
| Back to top |
|
 |
|