English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 221, 222, 223 ... 326, 327, 328  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 17:45    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:

Prestasjonsmessig obeserverer vi negativ progresjon siden Perry overtok.

Han har fåt ca 60 kamper på å spille sammen et lag, og fått kjøpt inn nye spillere etter sitt eget ønske og fra øverste hylle i Norge/Norden.

Likevel blir spillet bare dårligere og dårligere for hver kamp.

Skullerud har fått dreisen på MFK etter noen få kamper.

Kontinuitet er roten til alt negativt hvis ordtaket brukes feil.

Dette.

Skullerud har laget på glid fra sesongstart, og det etter at Molde mistet flere nøkkelspillere i vinter.

Perry har byttet Høiland og Alas med Gamst og Riski, og laget ser værre ut enn noen gang. Spillerne ser ut som hodeløse høns ute på banen, og vi har blitt overkjørt i flere kamper allerede. At vi ikke sto med 0 poeng etter 3 runder kan nærmest utelukkende krediteres at Lunna sto gudommelig, og forestillingen mot Molde var bare pinlig. Synes oppriktig synd på Strandberg. Hele gutten lyser frustrasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 17:47    Post subject: Reply with quote

Greit med den underskrift.no kampanjen, men jeg vil tro det blir litt mer slagkraftig om vi forfatter et brev som holder seg mer sakling enn en "... må gå!" sak?

Jeg er ikke forumets beste penn, men jeg skrev ned noen ord. Om noen vil ta tak i det, og endre på den, eller for den saks skyld skrive en helt annerledes versjon, så tror jeg det kan være mer slagkraftig.

Redigerbar versjon her: http://free.primarypad.co...ipF8M2BZed

Mitt førsteutkast (som gjerne kan forbedres):
Quote:

Ã…pent brev til Ivar Koteng

Rosenborg er klubben som ligger i alle våres hjerter; Vi er supportere fra hele landet, i alle former og farger, det vi har felles er kjærligheten for ballklubben vår. Å se klubben vi elsker lide gjør oss alle vondt, nå vil vi få slutt på smerten og få skuta på rett kjøl.

All ære til alle som legger sin sjel og innsats i arbeidet med klubben, vi betviler ikke spillernes eller de ansattes dedikasjon og ønske om å gjøre det aller beste for klubben vår, men iblant er ikke et ønske nok.

Som du vet så lever man i fotballen av resultater, skal man få resultater i toppklasse, er man avhengig av en ledelse i toppklasse. Dessverre virker det som om det er andre kriterier enn toppkompetanse og beviste resultater som har preget ansettelsene i klubben. Vi vil takke Per Joar Hansen og Erik Hoftun for jobben de har gjort for klubben, dere har prøvd, men dere har ikke levert det noen i deres posisjon skal levere. Nå er det på tide at dere gir stafettpinnen videre til noen andre.

Vi etterspør en ny retning for klubben, vi ønsker en sportslig leder med et internasjonalt nettverk, fotballfaglig kompetanse og klare tanker om hvordan klubben skal drives. Vi ønsker en trener som har en tydelig tanke om hvilken type fotball som skal spilles, som har faglig tyngde og har levert gode resultater. Her må vi åpne øynene våre og tørre å se utenfor Norges grenser. Vi må ha en rekruteringsprosess som har fokus på hva vi trenger fremfor hva som er lett tigjengelig, bruk posisjonen klubben fortsatt har i Europa til å skape et fundament som kan løfte oss tilbake til gamle høyder.

Vi ønsker en åpen, tydelig og kriteriebasert prosess som gir oss den beste ledelsen vi kan få. Vi vet at endringer ikke skjer over natten, og vi er klar over at endring tar tid. Men vi må ha troen på de som skal gjøre denne jobben, og vi må se at vi tar steg i riktig retning. I dag er det ikke slik, og vi krever endring før det er for sent.

Kjære Koteng, gi oss ledelsen klubben fortjener og sørg for at hele Norges fotballflaggskip nok en gang kan reise seg!

Mvh
Alle oss
Back to top
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 18:01    Post subject: Reply with quote

eksiltrøndern wrote:
Greit med den underskrift.no kampanjen, men jeg vil tro det blir litt mer slagkraftig om vi forfatter et brev som holder seg mer sakling enn en "... må gå!" sak?

Jeg er ikke forumets beste penn, men jeg skrev ned noen ord. Om noen vil ta tak i det, og endre på den, eller for den saks skyld skrive en helt annerledes versjon, så tror jeg det kan være mer slagkraftig.

Quote:

Rosenborg er klubben som ligger i alle våres hjerter; Vi er supportere fra hele landet, i alle former og farger, det vi har felles er kjærligheten for ballklubben vår. Å se klubben vi elsker lide gjør oss alle vondt, nå vil vi få slutt på smerten og få skuta på rett kjøl.

All ære til alle som legger sin sjel og innsats i arbeidet med klubben, vi betviler ikke spillernes eller de ansattes dedikasjon og ønske om å gjøre det aller beste for klubben vår, men iblant er ikke et ønske nok.

Som du vet så lever man i fotballen av resultater, skal man få resultater i toppklasse, er man avhengig av en ledelse i toppklasse. Dessverre virker det som om det er andre kriterier enn toppkompetanse og beviste resultater som har preget ansettelsene i klubben. Vi vil takke Per Joar Hansen og Erik Hoftun for jobben de har gjort for klubben, dere har prøvd, men dere har ikke levert det noen i deres posisjon skal levere. Nå er det på tide at dere gir stafettpinnen videre til noen andre.

Vi etterspør en ny retning for klubben, vi ønsker en sportslig leder med et internasjonalt nettverk, fotballfaglig kompetanse og klare tanker om hvordan klubben skal drives. Vi ønsker en trener som har en tydelig tanke om hvilken type fotball som skal spilles, som har faglig tyngde og har levert gode resultater. Her må vi åpne øynene våre og tørre å se utenfor Norges grenser. Vi må ha en rekruteringsprosess som har fokus på hva vi trenger fremfor hva som er lett tigjengelig, bruk posisjonen klubben fortsatt har i Europa til å skape et fundament som kan løfte oss tilbake til gamle høyder.

Vi ønsker en åpen, tydelig og kriteriebasert prosess som gir oss den beste ledelsen vi kan få. Vi vet at endringer ikke skjer over natten, og vi er klar over at endring tar tid. Men vi må ha troen på de som skal gjøre denne jobben, og vi må se at vi tar steg i riktig retning. I dag er det ikke slik, og vi krever endring før det er for sent.

Kjære Koteng, gi oss ledelsen klubben fortjener og sørg for at hele Norges fotballflaggskip nok en gang kan reise seg!

Mvh
Alle oss

Tommel'n opp!

Forøvrig trist lesing i den forstand at det er så ille stilt med RBK som det kommer fram i brevet. Dypt tragisk at klubben er i den situasjonen den er i. Hvem hadde trodd for 15 år siden at et slikt brev var nødvendig?

Jeg skal ikke uttale meg om brevets innhold rent "faglig" eller litterært utover at jeg syntes innholdet var "spot on". Jeg stiller meg bak det ihvertfall.
Back to top
Kaize
Proff

PostPosted: 05.05.2014 18:14    Post subject: Reply with quote

Jeg slutter meg til eksiltrøndern og signerer gjerne. Trist at det har kommet så langt at et slik brev er nødvendig, men det er ofte slik det går når gamle kjente går og klapper hverandre på ryggen og forteller hverandre at de gjør en fantastisk jobb.

Last edited by Kaize on 05.05.2014 18:55; edited 1 time in total
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 18:19    Post subject: Reply with quote

@ eksiltrøndern, du treffer det mer eller mindre spot on.
Jeg kan godt 'skrive' under på noe slikt med personalia av ymse slag:)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
AVR
Junior

PostPosted: 05.05.2014 18:31    Post subject: Reply with quote

eksiltrøndern, signerer gjerne brevet jeg også !
Back to top
Kaize
Proff

PostPosted: 05.05.2014 18:31    Post subject: Reply with quote

Det merkeligste med at PJH ble ansatt er at han er en trener som har klart å få lag til å rykke opp fra lavere nivå, men ikke klart å gå videre og gjøre lagene til stabile topplag. Lurer på hva det var i kravspesifikasjonene, når vi lette etter ny trener, som klaffer så godt med det PJH står for som trener og derfor gjorde han til beste kandidat. Kan det være at PJH sier han spiller 4-3-3 og at Hoftun gikk på limpinnen, nok en gang uten å kjenne alle fakta.
Mynthon
Senior

PostPosted: 05.05.2014 18:45    Post subject: Reply with quote

AVR wrote:
eksiltrøndern, signerer gjerne brevet jeg også !
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 19:04    Post subject: Reply with quote

Kaize wrote:
Det merkeligste med at PJH ble ansatt er at han er en trener som har klart å få lag til å rykke opp fra lavere nivå, men ikke klart å gå videre og gjøre lagene til stabile topplag. Lurer på hva det var i kravspesifikasjonene, når vi lette etter ny trener, som klaffer så godt med det PJH står for som trener og derfor gjorde han til beste kandidat. Kan det være at PJH sier han spiller 4-3-3 og at Hoftun gikk på limpinnen, nok en gang uten å kjenne alle fakta.

Det var garantert den "enestående" prestasjonen hans med å ta U21-laget til EM. At han kun vant seks av 18 kamper, og hadde det største gullhåret i ræva i norsk landslagshistorie var det ingen som tenkte på.

Hadde ikke Per Hansen tatt U21-laget til EM hadde han aldri i verden blitt RBK-trener igjen.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 05.05.2014 20:21    Post subject: Reply with quote

Hadde vært morsomt å prøve å crowdfunde PJHs avgang (dvs sparken), men hva vil det realistiskt koste? Hansen har sikkert 1,5 mill i årslønn pluss bonuser, og ved avkorting av ansettelsesforholdet hans med over 2 år så vil det koste 3-4 millioner vil jeg tro? Da måtte i såfall en fjerdedel av de som møter opp på kamp love 1000,- NOK for å få han avsatt, noe som er helt urealistisk. Skulle man hatt med Hoftun på lasset ville det selvsagt bli enda dyrere. Pluss at det ville blitt en utrolig rar sak som hadde stilt RBK i dårlig lys...
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 05.05.2014 20:30    Post subject: Reply with quote

Hadde vært hysterisk morsomt om noen startet crowdfunding for å få treneren sparket. Snakk om å sende et tydelig signal Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.05.2014 20:36    Post subject: Reply with quote

Ja, hvorfor ikke opprette en greie på Kickstarter (passende navn) for å få betalt ut Perry? Det skal selvsagt mye til, men baller det på seg så vil det jo sende ganske klare signaler.

Jeg tror faktisk det kunne ha tatt helt av om en er tydelig på hva/hvis/hvor angående pengene. Smile
Back to top
snørrat
Junior

PostPosted: 05.05.2014 20:39    Post subject: Reply with quote

jeg spytter glatt inn penger for å bli kvitt pest og kolera om noen ordner med kickstarter/foundanything eller noe i den dur.
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 20:40    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Hadde vært hysterisk morsomt om noen startet crowdfunding for å få treneren sparket. Snakk om å sende et tydelig signal Smile

Tja, hvorfor ikke?

Er NOK 1000 i overkant av hva de fleste er villig til å våre med på? Hva med 350-500 kroner?

Funding kombinert med et godt regissert brev til Koteng med kopi Adressa hadde vært et sterkt budskap det hadde vært vanskelig å se bort i fra.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.05.2014 20:41    Post subject: Reply with quote

http://www.crowdfunding.com/

Hva egner seg her, tro?
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 20:48    Post subject: Reply with quote

Causes eller FirstGiving (non-profit and charity), muligens?

Artig ide:)
Knowrud
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 20:53    Post subject: Reply with quote

http://tv.nrk.no/serie/di...t#t=10m21s

Innslag på Midt-nytt i kveld om de dårlige prestasjonene fra Rosenborg. Hoftun har som vanlig dette "ska æ gå, hjæm da eller?"-gliset, heldigvis så redder Diabolic innslaget med velfortjent kritikk uten å kaste på seg glis Tommel'n opp!
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 05.05.2014 20:57    Post subject: Reply with quote

Jeg betaler glatt 500 kr.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 21:01    Post subject: Reply with quote

Høydepunktet var da Kristen dukka opp på skjermen^^
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 05.05.2014 21:02    Post subject: Reply with quote

Haha, festlig!

Skal nok godt gjøres å komme i mål, da en "sluttpakke" på 3 mill ville kreve 10.000 fundere som legger inn 300 kroner hver i snitt, og det er da om ikke de som står bak siden skal ha prosenter.

Uansett gi et veldig godt signal; om ikke summen oppfylles blir prosjektet avsluttet, og alle får tilbake pengene sine. Klarer prosjektet å samle en million-halvannen med flere tusen "deltagere", er det vanskelig for klubben å se bort ifra, samtidig som alle får igjen pengene sine.
Kent
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 21:07    Post subject: Reply with quote

Engasjere bøssebærere i tillegg? Smile
Back to top
sveininge
Rutinert

PostPosted: 05.05.2014 21:09    Post subject: Reply with quote

Ta med bøsser 16. mai.

edit: Kent kom meg i forkjøpet. Smile
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 21:12    Post subject: Reply with quote

500 kroner for å bli kvitt Perry? Det er verdt hver eneste øre! Men hvordan blir man kvitt Hoftun?

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 05.05.2014 21:14    Post subject: Reply with quote

Jeg betaler enda mer for å bli kvitt Hoftun Very Happy
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 21:38    Post subject: Reply with quote

eksiltrøndern wrote:

Quote:

Mvh
Alle oss

Lovende! Tommel'n opp!

Liker forøvrig forslagene her!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 221, 222, 223 ... 326, 327, 328  Next
Page 222 of 328

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb