English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Molde
Goto page 1, 2, 3 ... 21, 22, 23  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Molde?
Alexander Lund Hansen
2%
 2%  [ 3 ]
Tobias Mikkelsen
11%
 11%  [ 17 ]
Stefan Strandberg
34%
 34%  [ 50 ]
Mikael Dorsin
0%
 0%  [ 0 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Ole Selnæs
1%
 1%  [ 2 ]
Mikkel Diskerud
0%
 0%  [ 1 ]
Mike Jensen
45%
 45%  [ 65 ]
Riku Riski
0%
 0%  [ 0 ]
Morten Gamst Pedersen
1%
 1%  [ 2 ]
John Chibuike
1%
 1%  [ 2 ]
Nicki Bille
1%
 1%  [ 2 ]
Alexander Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 144

Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 30.04.2014 19:08    Post subject: Rosenborg - Molde Reply with quote

VS.

Søndag 4. mai klokka 18 @ C More Fotball.

Det er fritt fram å opprette kamptråder, men tilsynelatende har folk vært beskjedne nå i vår. Fordi jeg nok ikke blir innlogget igjen før langt ut på fredag på grunn av turen til Sogn, oppretter jeg like godt tråd nå.

Antatt lag:
Alexander Lund Hansen

Jonas Svensson - Stefan Strandberg - Tore Reg. - Jørgen Skjelvik

Mikkel Diskerud - Mike Jensen - Daniel Berntsen

Riku Riski - Nicki Bille - Morten Gamst Pedersen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende

PostPosted: 30.04.2014 19:19    Post subject: Reply with quote

Tror Berntsen-plassen vil vurderes etter Sogndal-kampen (den bør i alle fall det), og det samme bør jo gjøres med Skjelvik-plassen selv om jeg tviler mer på at det blir endring der...
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.04.2014 19:25    Post subject: Reply with quote

Fornuftig at vi rullerer, ikke bare fordi det hjelper å holde hele troppen i form og friske, men også fordi vi har flere spillere som vi nok ønsker å selge i sommer og da er det viktig at potensielle beilere får se de i aksjon.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 01.05.2014 21:08    Post subject: Reply with quote

Rullering på troppen = Dorsin inn for Skjelvik og Selnæs inn for Berntsen fra start i stedet for etter 63 minutter som mot Brann.

Mikkelsen 6 minutter for Riski og Bille 12 minutter for Søderlund er ikke stort å skrive hjem om. Tilsammen 7 og 16 minutter ordinær spilletid på de to innbytterne i de to siste serierundene.
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 01.05.2014 21:12    Post subject: Reply with quote

Håper på:

Lunna
Svensson-Strandberg-Reginiussen-Skjelvik (Pga farten til Moi, Bukken jr osv)
Jensen-Mix-Berntsen
Helland-Riski-Gamsten

Ville vært morsomt med de tre foran.

- Torgeir Børven
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 02.05.2014 00:06    Post subject: Reply with quote

Kan like greit holde laget uforandret nå, men typisk om de skal begynne å prøve ut Chibuike eller Mikkelsen nå som vi endelig har vunnet et par kamper. Flust av dårlige alternativer i angrepsposisjonene, men på midtbanen er det for meg åpenbart at vi må holde på de tre spillerne som startet i dag - i den oppstillingen.

Blir som i 2006 - bra spill og gode resultater kommer ikke før laget får "satt seg" med riktige folk i riktige roller. Skifting av posisjoner og fire nye spillere fra kamp til kamp leder ikke til noe som helst så lenge man ikke er Alex Ferguson og har hatt samme spillergruppe og spillemønster i ørten år.

Det ble ikke skikk på laget i 2006 før de sendte ut Johnsen og Helstad og lot Steffen få spissplassen. Det var også avgjørende at de sluttet stolleken på midtbanen og bestemte seg for at Tettey-Riseth-Sapara var førstevalgene såfremt de var spilleklare. Kikk på kampene fra vårsesongen.. Den ene gangen er Ivers høyrekant og Helstad midtspiss, i neste kamp er Frode Johnsen på midtbanen i lag med Solli, deretter ser vi Storflor på venstre og Braaten på høyre, Storflor på høyre, Braaten på venstre, hver gang med en ny indreløper bak seg. Håpløst...

Første bud for Perry nå: Never change a winning team. Og uansett om RBK blir et loosing team mot Molde ved første anledning, så må han satse alt på å få samkjørt en 11-er. Ikke vits i å rullere bare for å holde spillere "happy" så lenge resultatene uteblir. Resultater er og blir viktigst og da må spillerne kjenne igjen hverandre fra kamp til kamp.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.05.2014 01:28    Post subject: Reply with quote

Hvilket winning team er det han ikke skal endre da? Det som vant forrige helg eller det som vant nå?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 02.05.2014 02:09    Post subject: Reply with quote

Ja, det der er litt merkelig. Perry stilte vel med identisk lag mot Brann etter en - i forhold til de tidligere kampene - bedring mot Glimt. Dette laget hadde så en god kamp mot t svakt Brann, og hadde sånn sett en positiv kurve som overgikk alt under Perry tidligere. Mot Sogndal var det imidlertid endringer igjen.

Jeg tror aldri jeg noen gang fullt ut kommer til å forstå hvordan Perry tenker og jobber. Ei trøst er at jeg virker å være langt ifra alene om det.
WegHard
Veteran

PostPosted: 02.05.2014 09:58    Post subject: Reply with quote

Tror vi blir for lette bakover med Selnæs på midten mot Molde. Jeg vil heller ha Jensen der, men jeg er usikker på hvem jeg vil ha ved siden av ham utover Mix. Berntsen er også en rundingsbøye. Har lyst til å se Chibbe, men det er jo et sjansespill.

Gruer meg til kampen. Redd for at vi blir overkjørt og drittlei av å tape mot de unevnelige. Håper de positive tendensene vi har sett i de siste kampene ikke kun er et resultat av dårlig motstand.
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 02.05.2014 10:02    Post subject: Reply with quote

Det blir seier på søndag, i en tett og jevn kamp. Ening i at Berntsen og Selnæs blir for lette mot Molde. Håper Gamst fortsetter på kanten og ikke trekkes ned på midtbanen.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 02.05.2014 10:15    Post subject: Reply with quote

Syns vi skal rotere litt mer jeg. Jeg mener, hva er ikke mer gøy enn å se nye spillere få prøve seg hele tiden. Jeg ser gjerne også at vi prøver spillere i posisjoner der de ikke hører hjemme da dette helt klart er en kjempe fordel for å få de inn i laget.

Håper Joar leser dette og vil gjøre det stikk motsatte av hva jeg sier

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 02.05.2014 10:34    Post subject: Reply with quote

Kunne prøvd Mix og Jensen bak med Chibbe foran, og ellers et uforandret lag. Da vil du fortsatt kunne bygge videre på de samme relasjonene på sidene i alle fall, og så kan man håpe på litt Chibbe-magi. Er dog mye bedre med en ballsentral bak, og å stille opp laget for å legge seg bakpå på Lerkendal er egentlig fy-fy...
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 02.05.2014 11:21    Post subject: Reply with quote

Mot Molde tror jeg det blir viktigere med fotrapphet og arbeidskapasitet i ankerrollen. Håper derfor vi kjører samme midtbaneoppstilling som mot Brann: Berntsen - Jensen - Mix. Så kan Selnæs heller komme inn når motstanderbeina er litt trøttere.

Så er jeg usikker på Dorsin vs Skjelvik. Tror jeg foretrekker Skjelvik mot Molde pga bedre fart.

Angrepsrekka den vanlige.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.05.2014 11:30    Post subject: Reply with quote

Molde er jo ikke spesielt fotrappe de, så ser ikke helt at det skal være så viktig. Både Singh og DBH er rimelig treige, så tror Selnæs kan gjøre en helt kurant jobb her.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
EspN
Veteran

PostPosted: 02.05.2014 11:52    Post subject: Reply with quote

Dette er en kamp vi MÃ… vinne..mener jeg iallefall.
Back to top
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 02.05.2014 12:43    Post subject: Reply with quote

Dette er en kamp folk MÅ komme på..mener jeg iallefall.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 02.05.2014 13:22    Post subject: Reply with quote

1r9b1k7 wrote:
Dette er en kamp folk MÅ komme på..mener jeg iallefall.

Er noe i gjære?
Kun 1644 ledige seter på alle nedre tribuner tilsammen nå kl 13.15 (1 på nedre Rema, 549 på nedre Hent, 549 også på nedre Adressa og 545 på nedre Eiendomsmegler1).
Mange av-og-til-publikummere skal på denne. Kjenner også flere som ikke har vært på kamp på lenge, men som skal på denne.
Uansett - omtrent alltid plass til flere RBK
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 02.05.2014 15:01    Post subject: Reply with quote

Det høres bra ut. Var skuffende få folk på Brann-kampen i alle fall, så glissent ut på tribunen.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 02.05.2014 16:04    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Hvilket winning team er det han ikke skal endre da? Det som vant forrige helg eller det som vant nå?

Spiller liten rolle, men det må jo bli de som slo Sogndal ettersom han ikke begynte med det forrige gang. Personlig foretrekker jeg også at Dorsin spiller framfor Skjelvik, selv om førstenevnte ikke har alderen på sin side.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 02.05.2014 17:35    Post subject: Reply with quote

Håper på:

Lunna
Svensson - Reginiussen - Strandberg - dorsin
berntsen - Jensen - Chibuike
Helland - Riski - Gamst

Tror ikke på dette, men det hadde vært moro. Synes Helland og Chibbe var positive i vinter og Riski kan ikke være dårligere enn alternativene som midtspiss. Selnæs og MIX er sikkert gode nok isolert sett, men jeg er lei av primadonnaer uten klubbfølelse.
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 02.05.2014 17:42    Post subject: Reply with quote

Å skulle gjøre såpass store endringer på laget før en av årets vanskeligste kamper virker ikke helt lurt. Det er nok bedre å prøve å ta vare på det lille som har vært av flyt de siste kampene.

Stemmer likevel for å sette inn Skjelvik på backplassen igjen, frykter at Molde kommer til å presse oss bakover og da kan farten hans vært avgjørende for å gjennomføre noen gode kontringer. Flesteparten av kontringene mot Sogndal gikk jo mer sideveis enn fremover.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 02.05.2014 17:46    Post subject: Reply with quote

Juchmako2 wrote:
Å skulle gjøre såpass store endringer på laget før en av årets vanskeligste kamper virker ikke helt lurt. Det er nok bedre å prøve å ta vare på det lille som har vært av flyt de siste kampene.

Enig i det. Tror desverre flyten har kommet mye som et resultat av møkkamotstand, men man kan jo håpe…
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 02.05.2014 18:40    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Håper på:

Lunna
Svensson - Reginiussen - Strandberg - dorsin
berntsen - Jensen - Chibuike
Helland - Riski - Gamst

Tror ikke på dette, men det hadde vært moro. Synes Helland og Chibbe var positive i vinter og Riski kan ikke være dårligere enn alternativene som midtspiss. Selnæs og MIX er sikkert gode nok isolert sett, men jeg er lei av primadonnaer uten klubbfølelse.

Men i alle dager... Hva er dette?! Chibbe som indreløper, Jensen sentralt, Riski som midtspiss?! Har du i det hele tatt hørt om Rosenborgs måte å bygge opp et lag på, og gofot- teorien?

Dette er mer i henhold:

Lunna

Svensson Reg. Strandberg Dorsin

Jensen Selnæs Berntsen/Mix

Riski Søderlund Gamst
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 02.05.2014 18:47    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Chibbe som indreløper (...) gofot- teorien?

Eggen vil ha Chibbe som indreløper, men han har nok begrenset kunnskap om godfotteorien.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 02.05.2014 18:50    Post subject: Reply with quote

Ja, hadde vært interresant å høre Eggens argumentasjon for dette. Jeg kan ikke se at han har den løpskraft og fotballklokskap som kreves av en indreløper i klassisk Rosenborgsk 4-3-3. Vil tro det er grunner til at Chibbe knapt nok har spilt i den posisjonen. Men for all del, når Eggen sier det, kan jeg meget vel ta feil.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 21, 22, 23  Next
Page 1 of 23

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb