View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 28.04.2014 23:12 Post subject: |
|
|
Nei en spiller som er 19 år og har vært skadet og opplever lite spilletid de første 4 kampene i en sesong SKAL ikke KLAGE på spilletid.
Han skal derimot kjempe knallhardt og vise seg verdig til spilletid.
Hadde dette vært kamp 16 i sesongen, Selnæs har minimalt med spilletid og har vært frisk hele tiden. Da er saken en helt annen. |
|
Back to top |
|
 |
Riversen Proff
|
Posted: 28.04.2014 23:16 Post subject: |
|
|
+1 |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 28.04.2014 23:19 Post subject: |
|
|
Når klagde han på spilletid sist? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Pillen Senior
|
Posted: 28.04.2014 23:20 Post subject: |
|
|
Selnæs, dette mysteriet, som vandrer mellom leddene i ren forakt, mens han spiller ballen frem og tilbake. Vi så tidlig dette potensialet i denne unggutten, men stagnasjonen var merkbar, og tempoet ikke all verden. Hvordan skulle dette gå med denne spilleren, spurte vi. Jeg må innrømme at jeg har sansen for Selnæs, men jeg ser også begrensingene sett opp mot den moderne fotballen. La oss alle se at Selnæs har utfordringer, som han neppe får hjelp i Rosenborg ved å løse. Jeg tror det er best for alle parter at han etter hvert forlater Rosenborg, en klubb som var med å fostre han opp. Eventyr vil alltid ta slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 28.04.2014 23:40 Post subject: |
|
|
Jeg føler meg ganske sikker på at Selnæs kommer til å bli den mest forhatte eks-RBKer på mange år hvis denne overgangen blir gjennomført.
Han er en "egenprodusert" spiller som har blitt satset på av klubben. Det er det ingen tvil om. Han startet senest i november cupfinalen og spilte mye i fjor.
Han har jo vært skadet i år så dette kan jo ikke være grunnen til at han ønsker seg bort. En skade som han vel pådro seg under en kompisturnering, men rapporterte inn som egentrening i abrahallen eller hva det var.
Uansett så virker han å være sur for et eller annet som ikke kan begrunnes med spilletid. Om det så er "prosjekt Perry" han ikke har tro på, så er det påfallende hvor lite han bryr seg om klubben. En lokal 19-åring skal synes det er en ære å spille for Rosenborg, uansett trener. Han skal elske sitt publikum og blø for drakta. Selnæs havner i den helt andre enden av skalaen. Han har klagd på publikum før, og har i stor grad kun hatt sine egne interesser i fokus.
Dagens intervju bekrefter jo det som har blitt nevnt tidligere. Hadde han virkelig ønsket å spille i Rosenborg, så hadde han sagt at han skulle gjøre alt i sin makt for å få ny kontrakt og få spille for klubben han elsker. I stedet er han ute og flørter med en av årets gullkonkurrenter og rivaler. Jeg kjenner jeg blir kvalm.
Hvis det i tillegg stemmer at han allerede tidlig i fjor ønsket seg bort, betyr det at han ikke hadde tro på Perry da heller?? Etter 2 mnd.? Artig at han har så mye trenererfaring at han kan dømme prosjektet nord og ned så tidlig.
Nei fysj, bort med han. Vi ønsker folk som brenner for klubben! Blør for drakta! Skryter av publikum! God tur til Oilers |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 28.04.2014 23:58 Post subject: |
|
|
Akkurat det med å dømme prosjekt Perry ned i støvlene, bør vel 95% av oss her inne holde kjeft om. Majoriteten har jo ikke gjort annet enn å dømt prosjekt Perry dødfødt.
Å klandre Selnæs for det samme, dét på hypoteser og antakelser, blir bare feil, spør du meg. Da får man heller hoste opp noen fakta før man strør om seg med usannheter. Usannheter som gjerne blir til forum-sannheter. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Riversen Proff
|
Posted: 29.04.2014 00:25 Post subject: |
|
|
Uansett. Han er relativt uspiselig og arrogant, uten grunn til å være nettopp det. Saken i Adressa styrker ikke akkurat inntrykket av gutten. En spiller som Dorsin kunne lett gjort det samme, gått til en annen klubb altså. Men han er faktisk en av de få lojale klubbspillerne ( jada jada, gikk som Bosman osv ).
Det er synd og si det. Men det finnes nesten ikke lojalitet i fotball lenger. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 29.04.2014 00:27 Post subject: |
|
|
Sannhet:
- Trønder Ole Selnæs klaget på sitt eget publikum som tenåring
- Er langt unna å avfeie en overgang til en rival til tross for tillit
- Har selv innrømmet å tidligere ha vært en selvopptatt egoist. En gang...alltid...?
Det fremstår slik for de fleste.
- Boikottet tv2 etter først å ha latterliggjort sitt eget lands landslagskeeper. Taklet ikke kritikken. Fremstår sutrete.
- Var ute å sonderte terrenget i fjor bekrefter agenten. Forsåvidt ikke såååå rart, men sammen med dagens artikkel styrker det ryktene.
Uansett så blir jo mye av det enkelte "insidere" sier langt på vei bekreftet gjennom dagens intervju. Rosenborg skulle inn i dialog med spilleren i oktober i fjor og man har ikke kommet noen vei. Det er som regel ikke tilfelle med folk som faktisk ønsker å spille for klubben.
Godt mulig 95% ikke har troa på Perry, men de slutter ikke å bry seg om og følge klubben av den grunn. Kan ikke direkte sammenlignes, men man kan gjerne sammenligne det med en vanlig arbeidsplass. Hvis man føler noe ikke er som det skal så prøver man å gjøre noe med det. Enten ta det opp med sjefen, eller faktisk prøve å bedre det selv (spillet).
Evt. stikke av med halen mellom beina. All klubbfølelse og tilhørlighet lagt til side altså, for dette har vi jo langt på vei fått bekreftet at Selnæs ikke har. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 29.04.2014 00:52 Post subject: |
|
|
Messi wrote: | Stano_11 wrote: | Så hvis han krever spilletid for å signere kontrakt så er det bare å si "ciao". Ta med deg pappa'n din med det samme og. |
Er Ivar Selnæs i Rosenborg-systemet ? Han er vel i Steinkjer FK / Steinkjer Videregående. |
Oops. Blanda 2 stk veterankeepre her.... Tenkte Jamtfall, men det ble jamt feil fra min side.... |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 29.04.2014 01:02 Post subject: |
|
|
Quote: | Han er relativt uspiselig og arrogant |
Hva vet du om det, egentlig? Kjenner du ham?
Sannhet:
- Trønder Ole Selnæs klaget på sitt eget publikum som tenåring
Husker episoden, ja, men faen heller, han skapte debatt. Er det noe veien med å ha egne meninger? Selv som tenåring? Her høres du utrolig nedlatende ut, Mega. Dét ovenfor en guttunges mening!
- Er langt unna å avfeie en overgang til en rival til tross for tillit
Altså, du synser ikke her? Du vet at det er sant? Hva får deg til å forstå Selnæs' utsagn og tillegge det riktighet?
- Har selv innrømmet å tidligere ha vært en selvopptatt egoist. En gang...alltid...? (Det fremstår slik for de fleste.)
?
- Boikottet tv2 etter først å ha latterliggjort sitt eget lands landslagskeeper. Taklet ikke kritikken. Fremstår sutrete.
Ja, en mere feilslått spøk skal du jaggu meg lete lengre etter. Håpløst!
- Var ute å sonderte terrenget i fjor bekrefter agenten. Forsåvidt ikke såååå rart, men sammen med dagens artikkel styrker det ryktene.
Synsing igjen, formoder jeg?
De to siste avsnittene dine, Megafritz, hva i all verden har fått deg til å tenke så jævlig om gutten? Du må da sitte på noen konkrete svar? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 29.04.2014 01:24 Post subject: |
|
|
Pillen wrote: | Selnæs, dette mysteriet, som vandrer mellom leddene i ren forakt, mens han spiller ballen frem og tilbake. Vi så tidlig dette potensialet i denne unggutten, men stagnasjonen var merkbar, og tempoet ikke all verden. Hvordan skulle dette gå med denne spilleren, spurte vi. Jeg må innrømme at jeg har sansen for Selnæs, men jeg ser også begrensingene sett opp mot den moderne fotballen. La oss alle se at Selnæs har utfordringer, som han neppe får hjelp i Rosenborg ved å løse. Jeg tror det er best for alle parter at han etter hvert forlater Rosenborg, en klubb som var med å fostre han opp. Eventyr vil alltid ta slutt. |
Spiller skalden opp til kvad, eller? Tok meg selv i å vugge med hodet når jeg leste innlegget.
 _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 29.04.2014 01:39 Post subject: |
|
|
Attaboy wrote: |
Quote: | - Trønder Ole Selnæs klaget på sitt eget publikum som tenåring |
Husker episoden, ja, men faen heller, han skapte debatt. Er det noe veien med å ha egne meninger? Selv som tenåring? Her høres du utrolig nedlatende ut, Mega. Dét ovenfor en guttunges mening! |
Jeg synes det er usamkelig ovenfor de som faktisk møtte opp. Spesielt mtp at spillet ikke akkurat tilsa at mange skulle gjøre det. I slike situasjoner bør man se seg selv i speilet fremfor å kritisere de rundt. Det tar seg heller ikke godt ut at unggutt med såpass lite ansiennitet er den som går ut i meida med slikt. Spillerne er ambassadører for klubben, og blir ofte oppfattet som å snakke på vegne av den. Da skader slikt RBKs omdømme.
Quote: | - Har selv innrømmet å tidligere ha vært en selvopptatt egoist. En gang...alltid...? (Det fremstår slik for de fleste.) |
Det jeg mente her var bare en gang egoist (evt fyll inn lignendne), alltid egoist. En som har vært slik tidligere har lettere for å være det ved en senere anledning. Uten å være for bastant, da treffer jeg tydeligvis en nerve hos deg.
Megafritz wrote: | - Var ute å sonderte terrenget i fjor bekrefter agenten. Forsåvidt ikke såååå rart, men sammen med dagens artikkel styrker det ryktene.
Attaboy wrote: | Synsing igjen, formoder jeg? |
|
Ja, men hvis det ikke var lov til å synse og gjøre seg opp meninger så kunne man bare lagt ned hele forumet. Det er sjelden man kan være 100% sikker i noe, men så mye media skriver om fotball i dag, blir man etter hvert flinkere til å luke ut hva som er troverdig, og hvordan man skal tolke uttalelser. Og det meste tyder på at han ønsker seg bort.
Attaboy wrote: | De to siste avsnittene dine, Megafritz, hva i all verden har fått deg til å tenke så jævlig om gutten? Du må da sitte på noen konkrete svar? |
Tenke så jævlig? Er ikke slik at jeg ønsker han død akkurat. Og det "jævlige" du sikter til har jeg begrunnet så langt det lar seg gjøre uten å virke repeterende.
Det morsomme i det hele er at jeg ser på han som den utvilsomt beste vi kan bruke sentralt slik vi spiller nå. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 29.04.2014 01:41 Post subject: |
|
|
Et lite paradoks er at prosjekt Perry sannsynligvis enten er langt mer vellykket eller avsluttet idet Selnæs' kontrakt går ut. Jeg tviler på at Perry overlever en ny sesong med elendig fotball og nesten-resultater. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 29.04.2014 02:09 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er usamkelig ovenfor de som faktisk møtte opp. Spesielt mtp at spillet ikke akkurat tilsa at mange skulle gjøre det. I slike situasjoner bør man se seg selv i speilet fremfor å kritisere de rundt. Det tar seg heller ikke godt ut at unggutt med såpass lite ansiennitet er den som går ut i meida med slikt. Spillerne er ambassadører for klubben, og blir ofte oppfattet som å snakke på vegne av den. Da skader slikt RBKs omdømme.
Selvfølgelig, men fanken heller, du må da kunne tilgodese en tenårings dumheter? Ikke akkurat det at han holder på sånn til enhver tid?
Nei, tror ikke akkurat han har skadet omdømmet til RBK pga dette. Langt i fra!
Quote: | - Har selv innrømmet å tidligere ha vært en selvopptatt egoist. En gang...alltid...? (Det fremstår slik for de fleste.) |
Det jeg mente her var bare en gang egoist (evt fyll inn lignendne), alltid egoist. En som har vært slik tidligere har lettere for å være det ved en senere anledning. Uten å være for bastant, da treffer jeg tydeligvis en nerve hos deg.
Hehe, egoist? At du angriper meg her blir bare tull. Jeg tror og håper forumet oppfatter meg som lite egoistisk og heller mer rettferdig. Verre da at du snakker om meg og ikke heller holder deg til sak.
Megafritz wrote: | - Var ute å sonderte terrenget i fjor bekrefter agenten. Forsåvidt ikke såååå rart, men sammen med dagens artikkel styrker det ryktene.
Attaboy wrote: | Synsing igjen, formoder jeg? |
|
Ja, men hvis det ikke var lov til å synse og gjøre seg opp meninger så kunne man bare lagt ned hele forumet. Det er sjelden man kan være 100% sikker i noe, men så mye media skriver om fotball i dag, blir man etter hvert flinkere til å luke ut hva som er troverdig, og hvordan man skal tolke uttalelser. Og det meste tyder på at han ønsker seg bort.
Enig! Men det hjelper lite når man synser på en slik måte at det blir sånn at man kan tolke ord og setninger som sanne. Eller i verste fall, gjør usannheter til forum-sannheter, som nevnt før.
Attaboy wrote: | De to siste avsnittene dine, Megafritz, hva i all verden har fått deg til å tenke så jævlig om gutten? Du må da sitte på noen konkrete svar? |
Tenke så jævlig? Er ikke slik at jeg ønsker han død akkurat. Og det "jævlige" du sikter til har jeg begrunnet så langt det lar seg gjøre uten å virke repeterende.
Det morsomme i det hele er at jeg ser på han som den utvilsomt beste vi kan bruke sentralt slik vi spiller nå.[/quote]
Nei, tenkte da selvfølgelig ikke sånn om deg. Det som blir så jævlig for meg, og dessverre for deg, er at jeg oppfatter alle disse innleggene som veldig provoserende og nedlatende innlegg uten reell sannhet. Opplever også disse innleggene som tildels harme ovenfor Selnæs. Hva betyr det?
Uansett synd at du må stå til ansvar for det flere av dere har skrevet i negativ forstand. Det beklager jeg. Alle skal vi ha en mening, alle skal vi bli hørt, men ikke på feile premisser. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 29.04.2014 06:34 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke helt oppstyret her inne.
Vi har da hatt andre unge trøndere på laget som også har snakket om å skifte klubb, for så å signere en ny og bedre kontrakt. Svensson ville vel til og med ha løfter om hvilken posisjon han skulle satses på, mens nå er han enn så lenge fornøyd med å være vikar på høyrebacken. Det var samme hylekoret den gangen om illojalitet fra Svenssons side. egentlig ikke god nok, egenutviklet osv.
Utspillet fra Selnæs med agent kan vel også tolkes dithen at enten så gir dere meg en god kontrakt og satser på meg, eller så går jeg til en annen klubb som tilbyr det jeg vil ha og jeg vet jeg får spilletid. En helt grei deal spør du meg når han er på det nivået at han trenger å spille kamper i TL for å utvikle seg videre. Mener sportslig leder og trenerne at han er god nok, så får han den kontrakten han fortjener i Rosenborg. Mener de han ikke er god nok, så blir han ikke satset på, på tross av at han er egenutviklet.
Sånn vil det alltid være. Det var enkelte her inne som så på f.eks. Nordvik og Sellin som spillere vi aldri skille gitt slipp på, men noen ganger så går RBK-spillere til andre TL-klubber på tross av noe spilletid på A-laget. Det er jo også flusst av andre tidligere RBK-juniorer på ymse lag, så jeg ser ikke helt forskjellen mellom en spiller som var god junior og en som har fått spilletid på A-laget men ikke får fornyet kontrakt.
Mitt tips er at Selnæs får forlenget kontrakten og blir satset på, mens f.eks. Mix forsvinner i sommer. |
|
Back to top |
|
 |
mcmort Senior
|
Posted: 29.04.2014 08:58 Post subject: |
|
|
Enig med Nidaros.
Er da helt vandlig at man holder alle muligheter åpne når man er på utgående kontrakt. Ingen vits å hugge hode av gutten får man vet hva han kommer til å gjøre.
Forøvrig - hvem her ville ikke i det minste vurdert en annen arbeidsgiver om sjefen var en kronidiot. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 29.04.2014 09:29 Post subject: |
|
|
mcmort wrote: | Forøvrig - hvem her ville ikke i det minste vurdert en annen arbeidsgiver om sjefen var en kronidiot. |
'Kronidiot?' Synes det må gå an å behandle folk med mer respekt enn dette. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 29.04.2014 09:41 Post subject: |
|
|
Messi wrote: | Han er en junior, han er 19 år. En som spiller toppfotball skal klage på spilletid, når han ikke spiller, det kalles ambisjoner. |
Dette er tullprat. Det er ingen sammenheng mellom klaging på spilletid og ambisjoner. Det er et personlighetstrekk.
Har en ung spiller ambisjoner og er misfornøyd med spilletiden, tar han en alvorsprat med treneren, med fokus på hva som skal til for å ta det siste steget.
Så legger han inn 5-10% ekstra på fellestreningene, og egentrening på sine svake punkter, for å ta dette steget.
Alternativt vil trener og spiller bli enige om at det er så langt igjen til fast plass at utlån/overgang er det beste for begge parter.
Du har sikkert rett i at det er avisa som oppsøker spilleren for å få slike uttalelser, men de gjør det fordi de vet de får slike svar at de kan lage en artikkel på det. Hadde han vært en spiller som svarte at han jobbet for å få tilbake toppformen hadde de ikke giddet å spørre en gang.... |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 29.04.2014 09:49 Post subject: |
|
|
nidaros997 wrote: | Vi har da hatt andre unge trøndere på laget som også har snakket om å skifte klubb, for så å signere en ny og bedre kontrakt. |
Litt av forskjellen, såvidt jeg husker, er vel at disse spillerne har vært i dialog med klubben, og har fått et konkret tilbud på bordet.
Så har det kommet utspill fra spillere/agenter, som en del av forhandlingsprosessen, kanskje for å få litt bedre vilkår, før de til slutt har signert.
Virker jo ikke som Selnæs er villig til å snakke med klubben om ny kontrakt en gang for å høre hvilke vilkår han kan få... |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 29.04.2014 10:01 Post subject: |
|
|
Selnæs er et talent av typen det går mange år mellom. En ung mann med særegen personlighet, trønder og med et blikk for spillet som er sjelden vare i eliteserien.
Talenter må utvikle seg for å bli stjerner, og Selnæs er ingen stjerne men et svært lovende talent. Og nei, gutten er faen ikke seig og temposvak, han har en ro over ballbehandlingen som får det til å se slik ut.
Plassen som barrista på rbk er hans om han holder nivået. Det vil vel tida fram til sommeren vise.
... og hvorfor er så mange så jævla hyppe på å selge og kvitte seg med spillere?? Mix og Bille er to jeg svært gjerne vil se på laget også i 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019. Kontinuitet er nøkkelen til suksess, ikke kontinuerlig utålmodighet. |
|
Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 29.04.2014 10:12 Post subject: |
|
|
Det kan jo også vær sånn at Selnæs ikke liker måten RBK spiller fotball på. Føler du at styrkene dine er gjennombruddspasninger, gode crosser og en fremoverrettet spillestil samt at du er like bevist på at svakhetene dine er arbeidskapasitet, løpsstyrke, hurtighet og forsvarsarbeid så må det jo være lite morsomt å spille fotball for oss. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 29.04.2014 10:37 Post subject: |
|
|
Det var da sykt mye edder og galle folk satt inne med som måtte ut i denne tråden da? Kan forsåvidt skjønne at folk her inne nå sliter med flerårig fotballdepresjon forsterket av 6 måneder mørketid/vinter, men at det må spys ut over Selnæs syns jeg er lavmål. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 29.04.2014 10:43 Post subject: |
|
|
Såra og vonbrotne over at en lokal lovende lad ønsker seg bort. Ikke så rart. Hvem ville brydd seg om Mikkelsen sa det samme? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 29.04.2014 10:52 Post subject: |
|
|
Tviler på at Selnæs ønsker seg til andre norske klubber. Han ønsker mer pæng og skjønner man må slå litt på tromma for å oppnå noe. Dette har vi sett før. |
|
Back to top |
|
 |
muppet Proff

|
Posted: 29.04.2014 10:59 Post subject: |
|
|
Er vel ønske om mere spilletid heller enn bare penger? Skjønner godt at han ønsker å bli statset mere på, og skjønner godt hvorfor han har fått lite tid på banen med den oppkjøringen han har hatt. Virker ikke som om tålmodighet er en dyd yngre spillere innehar, alle skal helst til Manchester City el. som 14 åring.
Selnæs er ikke bland mine favoritter men han har absolutt (fortsatt) potensiale og blir forhåpentligvis i RBK. _________________ A job ain't nothing but work =) |
|
Back to top |
|
 |
|