| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 28.04.2014 11:02 Post subject: |
|
|
| Nå har vel RBK kontrakter til 31. desember. Så da kan vel ikke Selnæs signere for ny klubb som bosman før 1. juli. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 28.04.2014 11:08 Post subject: |
|
|
Hvis han presterer er sentral midtbane-plassen hans. Det er definitivt innenfor rekkevidde, og jeg kan ikke se at han har noen som helst grunn til å føle seg dårlig behandlet av RBK.
At han som trønder velger Viking når han er så nærme plass på RBK er mildt sagt merkelig. Og skuffende. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 28.04.2014 11:14 Post subject: |
|
|
| Jeg har også fått info om en evt Vikingovergang direkte fra de absolutt innerste sirkler, men det kan jo også brukes som pressmiddel. Selnæs bør vente til desember med å ta en avgjørelse da flere andre spillere kan være borte om et halvår(Mix, Chibbe, Berntsen). Han må fortsatt jobbe med sine svake sider og holde seg skadefri så kan han kanskje bli et anker. Han må bli mer intens i spillestilen. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.04.2014 11:18 Post subject: |
|
|
Om han vil dra så la han stikke! Får vi hentet ut halvannen mill + videresalgsavtale av Viking så har vi penger til en SingOn Fee for Anthony Annan.
Med Gamsten og Annan på banen så vinner Rosenborg gullet, selv med Perry som trener. |
|
| Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 28.04.2014 11:19 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Om han vil dra så la han stikke! Får vi hentet ut halvannen mill + videresalgsavtale av Viking så har vi penger til en SingOn Fee for Anthony Annan.
Med Gamsten og Annan på banen så vinner Rosenborg gullet, selv med Perry som trener. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
Mighty Proff

|
Posted: 28.04.2014 11:27 Post subject: |
|
|
Helt på trynet å skylde på for mye konkurranse, når han så vidt klarer å stable seg på beina 60 prosent av en sesong. 2 x stygge formdaler - og skade som har satt han ute av spill frem til nå. Om han ikke vil ha konkurranse må han være forberedt til å spille samtlige kamper. Noe han tydelig ikke har kropp til.
Alder tatt i betraktning, burde han først forvente å få enkelte innhopp kanskje ikke før neste år. Kjenner jeg blir forbannet. Trist for rosenborg, og trist for spilleren som mister muligheten til seriegull og europaspill. Men mest trist for supporterne som aldri får oppleve at trøndersk talent blir værende på lerkendalmatta.
Egentlig synes jeg at tankegangen til Selnæs her bryter med all logikk, og velger derfor å ikke tro på det. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 28.04.2014 11:34 Post subject: |
|
|
| Om han ikke har tro på Prosjekt Perry eller at RBK klarer å få prosjekt "Tilbake til røttene" tilbake på sporet, så er det god logikk i å ville videre til en annen klubb. Da spiller ikke spilletid noen stor rolle. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.04.2014 11:39 Post subject: |
|
|
Det spørs helt om han tror han kan utvikle seg som fotballspiller med fast spill selv om han ikke tror på prosjektet.
Det er en bred oppfatning av at apparatet vårt rundt A-laget er blant det beste i Norge, sannsynlig best. Og det er ubestridt at vi har større sjanse på gull og europaspill enn Viking.
Så akkurat hva han kicker på vet ikke jeg, kanksje han er tilbudt gull og grønne skoger i Oljebyen, men tviler, de er jo tomme for penger.
Poenget mitt er at det må jo være bedre å spille for Rosenborg og styre mot gull+EL enn det er å rotere med Thioune/Landu-Landu/Danielsen og styre mot kanskje medalje? |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 28.04.2014 11:47 Post subject: |
|
|
| Største fordelen er vel at det blir kortere veg for sæter til å prøve seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 28.04.2014 11:49 Post subject: |
|
|
| Enn så lenge ser Viking bedre ut enn oss i år, på tross av gårsdagens kamp. Men håper selvsagt det er i ferd med å snu. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.04.2014 11:49 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Jeg har også fått info om en evt Vikingovergang direkte fra de absolutt innerste sirkler |
Du er så herlig ufrivillig morsom, josinho.
Ryktene om Selnæs til Viking har pågått siden i fjor sommer. Merkelig at så mange plutselig virker overrasket over dette. Er vel tatt opp med jevne mellomrom i denne tråden også, om jeg ikke tar helt feil. |
|
| Back to top |
|
 |
Mighty Proff

|
Posted: 28.04.2014 12:08 Post subject: |
|
|
| larsarus wrote: | | Om han ikke har tro på Prosjekt Perry eller at RBK klarer å få prosjekt "Tilbake til røttene" tilbake på sporet, så er det god logikk i å ville videre til en annen klubb. Da spiller ikke spilletid noen stor rolle. |
Det blir litt dumt spør du meg. Kan forstå det hvis han opplagt mistrives i Rosenborg, men at han er irritert på enkelte valg og disponeringer treneren gjør er en på tryne grunn, til å bytte klubb. Alle som har drevet med idrett vet hvor lett man blir irritert på treneren sin. Men det vil ikke forandre seg i eksempelvis Viking, som har en langt mer defensiv filosofi enn Rosenborg. I hvert fall på bortebane. Perry som trener holder faktisk helt middels tippeligastandard. Tror ikke Jonevret eller Vikings neste trener vil bety major improvment for Selnæs. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 28.04.2014 12:08 Post subject: |
|
|
| De starta vel allerede før seriestart i fjor. Med rykter om at Viking ønsket å låne Selnæs. |
|
| Back to top |
|
 |
MiTo Senior
|
Posted: 28.04.2014 12:51 Post subject: |
|
|
Synes ikke RBK gjør noe galt her. Selnæs får akkurat så mye spilletid som han fortjener, og virker å bli satset relativt hardt på. Gutten er tross alt bare 19 år, og må prestere før han kan forvente å starte hver kamp.
Ryktene om Viking har jeg liten tro på. Hvis de skulle stemme, gjør Sælnes et MEGET rart valg. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 28.04.2014 13:01 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | josinho wrote: | | Jeg har også fått info om en evt Vikingovergang direkte fra de absolutt innerste sirkler |
Du er så herlig ufrivillig morsom, josinho.
Ryktene om Selnæs til Viking har pågått siden i fjor sommer. Merkelig at så mange plutselig virker overrasket over dette. Er vel tatt opp med jevne mellomrom i denne tråden også, om jeg ikke tar helt feil. |
OK, du legger hodet ditt på et fat og da skal det kappes: jeg fikk vite dette mye tidligere enn du aner og av noen som VET 100% hva som skjer rundt Ole.
PS! Jeg fikk denne info før sommeren i fjor  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.04.2014 13:10 Post subject: |
|
|
Jada, vi er svært mange som har visst om Viking-interessen lenge. Det har ikke vært noen hemmelighet. Jeg husket tydeligvis feil, siden kjello skriver at dette var det snakk om allerede før sesongen i fjor.
Det komiske er jo at du skal gjøre dette til noe eksklusive greier du har fått tilgang til fra "de absolutt innerste sirkler". Var liksom ikke måte på.
Selv er jeg ikke på noen måte overbevist om at han signerer for Viking i sommer. Har kommet mixed signals fra flere hold angående dette. Det eneste som virker helt sikkert er at Selnæs ikke er veldig imponert over Perry, men det bør han ærlig talt bare legge til side. Han er bare en guttunge og bør bevise litt mer før han skal begynne å være storkar. Det tror jeg også han skjønner selv. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 28.04.2014 14:02 Post subject: |
|
|
Interessen kommer fra Viking, og hvis jeg har skjønt det rett så har Selnæs ikke gjort annet enn å la være å lukke døra.
All den tid det er like mange midtbanespillere på rbk som det er mygg i Alta er nå det greit. Hvis Selnæs klarer å spille seg inn på laget vil han fornye til sommeren, det vedder jeg en myggfanger på. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 28.04.2014 14:14 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | ...så har vi penger til en SingOn Fee for Anthony Annan... |
MGP jr.?  |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.04.2014 14:32 Post subject: |
|
|
| Haha ja når overgangsvinduet åpner så blir det singon og danceoff og alt annet rart:P |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 28.04.2014 14:47 Post subject: |
|
|
| media wrote: | | All den tid det er like mange midtbanespillere på rbk som det er mygg i Alta er nå det greit. Hvis Selnæs klarer å spille seg inn på laget vil han fornye til sommeren, det vedder jeg en myggfanger på. |
Trenger en på hytta på Femunden. Slenger du utsagnet over i veddemålstråden? ;)
Håper det du sier er sant. Både jeg og Åge Aleksandersen synes vi ser noe stort i guten, og for Mike Jensen sin del så håper jeg virkelig han blir og kommer i form igjen. Hva nå enn vi skulle tape på å ha Selnæs som DM (som jeg ikke tror er stort) tar vi inn igjen mangedobbelt av å ha Jensen som indreløper. |
|
| Back to top |
|
 |
Dantell Proff

|
Posted: 28.04.2014 15:15 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Om han vil dra så la han stikke! Får vi hentet ut halvannen mill + videresalgsavtale av Viking så har vi penger til en SingOn Fee for Anthony Annan.
Helt enig. Ser for så vidt ikke på Selnæs som noen uerstattelig del av laget heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 28.04.2014 16:28 Post subject: |
|
|
| Mighty wrote: |
Alder tatt i betraktning, burde han først forvente å få enkelte innhopp kanskje ikke før neste år. Kjenner jeg blir forbannet.. |
Gutten fyller 20 i år, men bør ikke forvente enkelte innhopp før neste sesong? Dette er muligens det dummeste jeg har lest på lenge. Han har nivået inne til å forsvare fast plass på midtbanen vår, i stor grad takket være at han har fått prøve seg tidlig på samme måte som PCS, Tettey og Mush gjorde. Nå trenger han å komme seg i form etter skade, så bør han satses på som ballsentral. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 28.04.2014 17:10 Post subject: |
|
|
| Jeg tror han mente på generelt grunnlag, alder tatt i betraktning, ikke selnæs spesielt. |
|
| Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 28.04.2014 17:59 Post subject: |
|
|
| Så man bør ikke kunne forvente spilletid før man runder 21, på generelt grunnlag? |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 28.04.2014 18:02 Post subject: |
|
|
| Er man god nok er man gammel nok,men vi trenger ikke en seigmann sentralt..og vi trenger en som er stabilt god og med riktige holdninger. |
|
| Back to top |
|
 |
|