| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 14.04.2014 12:19 Post subject: |
|
|
Etter min mening er det 3 ting en trener må få preget i sitt lag hurtigst mulig. Generell taktikk og beskjeder, rollebeskrivelser og samhandling mellom enkeltspilleres roller. I RBK ser det ut som det pr i dag kun er en generell taktikk som råder og den virker å være balanse på midten og defensiv trygghet. Når ingen av spillerne er drillet i roller eller har trent inn noen faste spillemønstre vet ingen hva som skal skje når ballen er vunnet.
Eggen brukte enormt mye tid på relasjonene back-sm-indreløper-ving blant annet. Backen vinklet inn på SM som slo indreløper i medløp, som igjen vinklet ut på ving. Ofte kom da backen på overlapp etter å ha startet angrepet. Alternativt kunne SM vende spillet motsatt på enten back eller direkte til ving. Rom som ble skapt av bevegelsene i alt. 1. Dette kunne de gjøre i blinde etter terping på feltet uke etter uke, år etter år. Kanskje litt lettere å spille på midten med mange samtidige bevegelser fra alle lagdeler rundt deg. (Dette er langt viktigere arv fra NAE enn om vi kaller det 4-3-3 eller 4-2-3-1)
Virker på meg som om midtbanen og vingene i dag er livredde for å bli tatt i ubalanse, så vi ender med en baktung 4-5-1 der ingen har fått friheten til å være gjennombruddshissig fra midtbanen. Da får vi, pga. avstandene mellom lagdelene, enten med en statisk spiss (Søder) eller en spiss som aldri er i boksen (Billy). Ensom spiss er det få spillere som klarer å takle hvis de ikke er ekstremt raske eller sterke, og det ender som regel med ball-tap. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 14.04.2014 12:41 Post subject: |
|
|
| Gamst har vel 3 assist på 3 kamper nå, syns det er god statistikk. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 14.04.2014 13:05 Post subject: |
|
|
| Det er ingen som bestrider at han slår gode dødballer, men det er trist om det er nok til å få en indreløperplass på RBK til odel og eie. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.04.2014 13:34 Post subject: |
|
|
"Til odel og eie" er vel å dra forhastede konklusjoner etter tre serierunder, må jeg si. Han har jo ikke spilt seg ut av laget noe mer enn Mike Jensen, Chibbe, Mix eller de andre som har fått prøve seg på midten. En skapende midtbanespiller trenger vi, og Gamst kommer til å prege laget mer og mer utover sesongen. Det er jeg helt sikker på.
Havner han på 20 assists i år så er det til å leve med at han ikke er en defensiv slugger. Det har han jo aldri vært og han bør heller ikke få for mange defensive oppgaver. De kan vi like gjerne bruke Svensson. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 22.04.2014 19:31 Post subject: |
|
|
| Sitter her å tenker over at vi fikk signert Gamsten gratis med minimale 1,2 mill i lønn. Det er helt utrolig, Blir fort den viktigste signeringen vi har gjort på mange år. Et virkelig kupp! 4 assist og 1 scoring på 4 kamper, burde hatt langt flere assist allerede. Fantastisk! |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 22.04.2014 21:13 Post subject: |
|
|
Han sier mye vettugt i intervjuer også, noe som selvsagt kan tilskrives at han etterhvert er blitt en veteran som har vært med på mye.
Det å bevare fast plass på et oppegående Premier League-lag i 7-8 sesonger under ulike managere sier noe om at dette er en spiller som over lang tid har ervervet seg erfaring på høyeste nivå.
Noen har alltid ment at Gamst Pedersen har vært overvurdert, noe jeg kanskje kunne vært enig i for noen år siden. Riktignok synes jeg mye av hetsen han fikk hjemme på Ullevål da han spilte for landslaget ikke var berettiget. Skal du servere fem gode innlegg i løpet av en kamp må du prøve minst fem ganger, kanskje ti. Når det skal være både kraft og presisjon opererer du med ørsmå marginer og noen ganger treffer du rett og slett så dårlig at ballen går for høyt eller for langt fram/bak. Over en tiårsperiode har han likevel vært en av altfor få spillere man kunne forvente et snev av klasse fra.
Hvis jeg skal være spåmann tror jeg at Gamst Pedersen avslutter i RBK etter 2016-sesongen, og at han da også kommer med til EM det året i kraft av sin rutine og gode fot. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 27.04.2014 20:04 Post subject: |
|
|
Gamst har nå 5 assist, nestemann i hele tippeligaen ligger på 2 assist. ( 13 stykk har 2 assist, deriblant Søderlund )
Takk til Koteng for denne magiske spillern  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 27.04.2014 20:06 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Sitter her å tenker over at vi fikk signert Gamsten gratis med minimale 1,2 mill i lønn. Det er helt utrolig, Blir fort den viktigste signeringen vi har gjort på mange år. Et virkelig kupp! 4 assist og 1 scoring på 4 kamper, burde hatt langt flere assist allerede. Fantastisk! |
|
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 27.04.2014 20:09 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | Gamst har nå 5 assist, nestemann i hele tippeligaen ligger på 2 assist. ( 13 stykk har 2 assist, deriblant Søderlund )
Takk til Koteng for denne magiske spillern  |
GAMST skylder meg 300Kr og skulle hatt et mål til(straffe).
Men var vel verdt det når det gikk som det gikk
Slang inn en oddser med ham som målscorer. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.04.2014 20:20 Post subject: |
|
|
| Jeg var skeptisk til Gamst-signeringen, innrømmer allerede at jeg tok feil. |
|
| Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 27.04.2014 20:21 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Jeg var skeptisk til Gamst-signeringen, innrømmer allerede at jeg tok feil. |
Cred !  _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.04.2014 20:23 Post subject: |
|
|
Takk, er jo uvanlig på dette forumet  |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 27.04.2014 21:02 Post subject: |
|
|
Ditto. Kudos til Hoftun (og Koteng). _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 27.04.2014 21:21 Post subject: |
|
|
| Gamst er som forventet spilleren som utgjør forskjellen på middelmådighet og medaljestrid for oss. En helt utrolig god signering, mye takket være historikken vår med "serievinnergaranti" for spillere som er her i to-tre sesonger. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 27.04.2014 21:23 Post subject: |
|
|
| Kudos til Super-Nils! |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Helt Junior

|
Posted: 28.04.2014 21:41 Post subject: |
|
|
| Gamst har vært stor så langt i år, vår klart beste spiller. Dessverre kommer Perry til å ødelegge dette innen kort tid. Alle nye spillere er bra helt til Perry instruksjonene når frem. Håper jeg tar feil, men vår kjære trener klarer å ødelegge enhver god spiller. Husker hvor god Mix var i de første kampene - den tiden er over. |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 28.04.2014 22:30 Post subject: |
|
|
| Enig at Mix falt i prestasjon etter noen gode kamper helt i starten, men tenkte nå likevel å nevne til deg at vi har skiftet trener siden den gang. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 28.04.2014 23:47 Post subject: |
|
|
| Syns forøvrig Mix i det siste har vist mye av det han viste når han først kom. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 03.05.2014 14:57 Post subject: |
|
|
Merker meg at gamsten - naturlig nok - begynner å bli frontfigur i Rosenborg. Det er oftere og oftere han som blir intervjuet, framfor Bille, og Rosenborg bruker han også mye i sine reklamekampanjer. Han fremstår for øvrig ikke som en så tørr type i interjvuer som jeg kanskje tenkte han var før han kom til klubben  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.05.2014 14:51 Post subject: |
|
|
Noen nye opplysninger i VG i dag:

- Jeg hadde møte med Tor Ole Skullerud. Hvis ikke Rosenborg hadde kommet på banen, hadde jeg mest sannsynlig gått til Molde, sier Gamst Pedersen til VG.
(...)
- Kent måtte pushe hardt på de siste dagene for at alt kom på plass, forteller Gamst Pedersen, som også var ønsket av Djurgården og Malmö.
- Middlesbrough tok også kontakt like før jeg skrev under for Rosenborg, men jeg ønsker å vinne noe som fotballspiller. Og jeg ønsker å vinne noe med Rosenborg. Jeg kunne tjent mer penger andre steder, sier finnmarkingen.
Han viser til og med VG kontrakten som forteller at han "bare" tjener 1,2 millioner kroner i året. Dermed er han langt unna å være blant de best betalte i RBK og Tippeligaen for øvrig. Men for en som har tjent rundt 175 millioner kroner på en lang proffkarriere i utlandet, var det ikke viktig å skvise de siste dråpene ut av lønnsposen. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.05.2014 17:45 Post subject: |
|
|
To portrettintervjuer på to dager:
VG i går:

Ukeadressa i dag:

Han avslører at Renati-avtalen ikke blir fornyet når den går ut ved nyttår, samt snakker om bilene sine:
- Joda, det ble mange forskjellige biler i løpet av de årene jeg var der. Men nå skal man huske at det er halv pris i England, sammenlignet med Norge.
- Hva var favoritten?
- Den siste Ferrarien. Ferrari 458. Definitivt.
Den kostet to millioner norske kroner. Men før han kom så langt, hadde han flashet en serie andre luksusbiler.
- Jeg hadde jo en Ferrari 430 før den siste. Og en Audi R8V10 Cabriolet. To XX'er. En BMW M6. En C70T5. Pluss en Lexus. Og en C73 Turbo S.
- Et litt spesielt miljø?
- Jo, helt sikkert. Det er mye penger i omløp og mange med stor interesse for biler. Jeg fikk i hvert fall oppfylt noen drømmer, det skal innrømmes. Jeg kjørte på bane også, i 300 km/t. Først med instruktør, så alene. 600 hestekrefter, keramiske bremser... Du får jo et kick, rett og slett. Det fulgte med invitasjon til å kjøre på Formel-banen Silverstone også, men det var alltid i helgene, og da spilte vi jo kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 21.05.2014 08:01 Post subject: |
|
|
| Er gjest i P3-morgen om noen minutter hvis noen er interesserte. |
|
| Back to top |