English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2014
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 75, 76, 77  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.04.2014 20:33    Post subject: Reply with quote

Riski så ut som en med potensiale i Hønefoss. Ser ingenting som minner om en storspiller i Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
larsarus
Legende

PostPosted: 14.04.2014 20:38    Post subject: Reply with quote

Riski virker å være ganske avhengig av å bli brukt riktig av medspillerene, så hadde vi vært på veg mot bra samspill så kunne han blitt en bra asset. Skjelvik virker å ha potensiale til å gjøre ting helt på egenhånd når resten av laget står og koper, så med han kan det skje ting, bare han blir kneppet mer fotballsmart. Dette trodde jeg forøvrig om Gamboa også for halvannet år siden, men der har jeg vel gitt opp håpet - han brenner kruttet sitt helst når det er minst poeng i å gjøre det...
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 14.04.2014 20:39    Post subject: Reply with quote

Om mannen får en rolle og mer konkrete oppgaver tror jeg det er noe å hente. I Hønefoss var han vel mest en fri kontringsspiss som gjorde mye slik han fant det best. Han har angrepsvilje, fart, kan gå forbi en mann, kan legge inn av og til, og har skuddfot. Ikke ubrukelig.

Men det gjenstår jo å se om han kan finne en plass i lagets samhandlingsmønster. Noe som selvsagt er ganske vrient da man må bruke briller og god fantasi for å se mønsteret.
gisp!
Legende

PostPosted: 14.04.2014 22:49    Post subject: Reply with quote

Per Joar Hansen uttalte til RBKweb like før seriestart i år at jeg syns vi diskuterer mer på detaljnivå i år enn det vi gjorde i fjor.
Etterhvert som RBKweb de siste tre ukene har intervjuet stadig flere spillere ser det ut til at denne kretsen av "vi", som Joar eventuelt diskuterer disse detaljene med, blir stadig mindre. Foreløpig er det ikke identifisert en eneste spiller som medgir å være diskusjonspart på detaljnivå med trener Joar. Tvert imot ser det for enkeltes del ut til at de har lest hver sin versjon av spillestildokumentet og terpet høyst ulik samhandling med treneren, eventuelt at det de får servert tildels er så diffust at det er opp til hver enkelt å tolke og legge til etter eget skjønn.

Her er noen uttalelser fra spillere til RBKweb de siste tre ukene (pluss en fra trener Per J. Hansen):
Kaptein Tore Reginiussen: "- Vi er mer bekymret over at vi ikke får spillet til å flyte ... Det sitter ikke som vi ønsker.
- Ser du likevel forbedringer siden i fjor?
- Det er vanskelig å si."

Alexander Lund Hansen (dagens RBK-er): "- Hvorfor blir det sånn?
- Si det! Du får spørre treneren. Han vurderer det nok bedre enn meg. Det er sånt som kan skje i fotball.
... - Føler du det har vært framgang i vinter?
- Ja, vi trener hver dag, så selvfølgelig er det framgang.
- Hva har dere blitt bedre til?
- Jeg kan snakke om det keeperne gjør. Min oppgave er det. Vi jobber med litt andre ting."

Mike Jensen: "- Hva syns du om prestasjonene til RBK?
- Egentlig som forventet i en premiere ... Men jeg hadde ikke forventet å gi bort to så enkle mål på tampen og jeg hadde heller ikke ventet å gi bort så masse sjanser. Når det er sagt hadde jeg ikke ventet vi skulle skape så masse sjanser heller."

Riku Riski: "- Hva manglet dere før pause?
- Det er vanskelig å analysere nå.
- Hvordan syns du formasjonsendringa fungerte?
- Det er ikke min jobb å legge taktikken."

Mikael Dorsin: "- Vi må roe ned litt, bruke hverandre, gjøre det enkle. Det er det som er vakkert med fotball, når man gjør det enkle. Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt."

Morten Gamst Pedersen: "- Få tempo på ballen, ha bevegelser og utnytte kvalitetene som vi har. Vi må tørre å spille."

Per J. Hansen: "- Hvorfor blir dere så passive?
- Det er et veldig godt spørsmål! Hadde jeg kunnet svare på det, så hadde vi ikke blitt passive."

Stefan Strandberg: "- Vi spiller en forferdelig dårlig kamp. Vi må være ærlige og si det utad òg. Vi har vært dårlige. Uansett om jeg sitter med en deilig følelse for at vi har vunnet, så er man samtidig litt flau. Fordi det er ikke sånn vi vil framstå, kommenterer Strandberg til rbkweb.no.

- Vi har lyst til å vinne gull - det er grunnen til at jeg er i denne klubben, og da kan vi ikke spille sånne fotballkamper som vi gjør i dag. Vi er nødt til å sette oss ned i morgen, og evaluere grundig og se hva vi kan gjøre bedre. Fordi det vi har gjort til nå, har ikke vært godt nok.

- Hva føler du umiddelbart mangler?
- Vi må kunne holde ballen mer i laget. Vi har bare tre-fire pasninger og så mister vi den. Odd har garantert mer "possession" enn oss, og det er ikke sånn det skal være på Lerkendal. Det er i hvert fall ikke sånn fotball jeg har lyst til å spille.

- Hva skyldes problemene?
- Det er vanskelig å stå her og si det. Vi får evaluere grundig, se på video og snakke sammen. Så får vi finne på noe.

- Hva har du å si om fem poeng på tre kamper?
- Ut i fra prestasjonene er det bra med fem poeng."

Nicki Bille: "- Jeg har hatt noen skudd, men vi produserer ikke så veldig mange sjanser og heller ikke mot Odd. For å score mål er man nødt til å produsere mer sjanser, mener Bille, som svarer ja på direkte spørsmål om Rosenborg bør skape mer sjanser. Hvorfor sjansene er uteblitt, kan han derimot ikke svare på.

- Hvis jeg hadde visst det, hadde vi skapt mer. Det må vi snakke om på trening, det må vi, sier Bille."

Fortsatt uklart hvem disse "vi" som diskuterer på detaljnivå med Joar er altså.
Mark Twain er blitt tillagt å ha skrevet at kun konger, redaktører og folk med bendelorm med rette kan omtale seg som vi. Nå vel, Roscoe Conkling, en amerikansk senator, skal i alle fall ha uttalt seg i den retning på 1870-tallet. I tillegg finnes en nyere og litt videre definisjon av hvem disse som rettmessig kan kalle seg vi er. Admiral Hyman (fødenavn Chaim) Godalia Rickover, "Father of the Nuclear Navy", skal ha sagt at det er bare statsoverhoder, schizofrene og gravide som har lov til å si vi.

Av de alternativene vi står igjen med er det å håpe at Joar, i år som i fjor, faktisk diskuterer detaljer i moderne fotball med bendelormen sin.
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 14.04.2014 22:54    Post subject: Reply with quote

Hahaha. Kanskje det er forklaringen på at det blir såpass mye spæll og motspæll.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 14.04.2014 22:58    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!

Når jeg leser det der kan jeg ikke forstå annet enn at dette vil ende med spilleropprør. Vil da tro at Wiggen vil komme til å styre skuta i noen kamper før Hoftun og Koteng lander på Tom Nordlie.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 14.04.2014 23:09    Post subject: Reply with quote

@gisp! Tommel'n opp!

Så hva vil egentlig skje om Hansen får sparken/trekker seg? Er det reelt å håpe på at Hoftun lider samme skjebne?
attach
Forumsjef

PostPosted: 14.04.2014 23:10    Post subject: Reply with quote

Helt usannsynlig, dessverre.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 14.04.2014 23:16    Post subject: Reply with quote

Faen, ass - mannen har jo ni liv!
attach
Forumsjef

PostPosted: 14.04.2014 23:18    Post subject: Reply with quote

Hver jævla gang jeg ser klipp fra trening står spillerne og sentrer ball på liten bane. Det er ikke rart det går trått framover når en bruker tida på miniputtfotball.

Ref. Nordlie-saken på Kveldsnytt.
Back to top
Adde
Rutinert

PostPosted: 14.04.2014 23:28    Post subject: Reply with quote

Spilleropprør vil ikke hjelpe. Det er samme gjeng som lærte ingenting av det Janne prøvde å innføre.
Henri
Legende

PostPosted: 15.04.2014 09:42    Post subject: Reply with quote

Hvis spillerne hadde hatt noen innøvde trekk i hodet så ville de vært i stand til å si noe mer konkret om hvor problemet ligger, men med Hansens Steinerskolefotball så blir det vanskelig identifisere hva problemet er.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 15.04.2014 10:07    Post subject: Reply with quote

Av hva da som Janne prøvde å innføre? Plutselige innslag av magi mellom to og to enkeltspillere? Ljuskraft?

Jan Jönsson er vel helt på Drillos filosofi offensivt: at det som skjer offensivt er helt opp til de spillerne som er utpå banen til enhver tid, og så er det trenerens jobb å bruke en konstellasjon med spillere som kan skape noe sammen. Altså nøyaktig motsatt av Eggen. Noen som vil gjette hvor i landskapet Per Hansen befinner seg?
gisp!
Legende

PostPosted: 15.04.2014 12:34    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Hvis spillerne hadde hatt noen innøvde trekk i hodet så ville de vært i stand til å si noe mer konkret om hvor problemet ligger, men med Hansens Steinerskolefotball så blir det vanskelig identifisere hva problemet er.

De ville vel kunne spesifisert det på detaljnivå om man tror Per Joar Hansen ikke bare prater tull før hver sesongstart.
Tværrliggern
Proff

PostPosted: 15.04.2014 13:51    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! gisp!

Sitter her og ler høyt av det mentale bildet av Joar og bendelormen.

Made my day Very Happy
2mas
Sjef

PostPosted: 17.04.2014 19:18    Post subject: Reply with quote

- Så fort vi ikke vinner lett, så skal alle mene noe om Rosenborg. Da skal folk diskutere laget, spillestil og hvem som skal spille hvor. Det er ingen andre lag i Norge som blir debattert som oss i Rosenborg, sier Per Joar Hansen til Dagbladet.

Det RBK-treneren har bitt seg merke i som en trend, la han spesielt merke til i fjor, da Ole Gunnar Solskjærs Molde tapte de fire første kampene, etter å ha vunnet serien de to årene før.

- Da var det ikke et ord om spillestilen og hva som hadde skjedd i Molde. Med vår historikk blir vi målt på en annen måte enn alle andre lag, men det lever vi godt med. Sånn er det å være i Rosenborg, sier Per Joar Hansen.

Les mer: - Så fort vi ikke vinner lett, så skal alle mene noe om Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.04.2014 20:05    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Det RBK-treneren har bitt seg merke i som en trend, la han spesielt merke til i fjor, da Ole Gunnar Solskjærs Molde tapte de fire første kampene, etter å ha vunnet serien de to årene før.

- Da var det ikke et ord om spillestilen og hva som hadde skjedd i Molde.

Perry sier så mye dumt at jeg får mark.

Solskjær hadde bevist at han kunne vinne ligaen (to ganger!) med både underholdende og positiv fotball. Selvfølgelig er folk mer tålmodige da. Folk visste hva Solskjær var i stand til. Perry har på 16 måneder ikke bevist en dritt, annet enn at han er et sjeldent stort oppkok av flaks og tilfeldigheter. At han ikke bare én gang kan prøve å ta selvkritikk, fremfor å gå inn i offer-rollen og forsvare seg med nebb og klør... Det er rett og slett pinlig for hele Rosenborg at den gjøken der er her.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bukowski
Proff

PostPosted: 17.04.2014 20:19    Post subject: Reply with quote

Per J. Hansen er et eventyr.

Nærmere bestemt "Keiserens nye klær".
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 17.04.2014 20:50    Post subject: Reply with quote

Stakkars Perry, tenk å få kritikk etter snart 1 og 1/2 år med møkkafotball med det som utvilsomt er norges sterkeste mannskap.

Mannen startet tidlig med å komme med stikk mot "uvitende" supportere i klubben - for å forsvare sin egen håpløse lagledelse -, for så å peke på hva som, i følge ham, er umulig i dagens fotball (bevisene i resten av fotballverden be damned), nå har turen for kritikk kommet til andre fotballpersonligheter som har forstått at det er null utvikling under PJH.

Selvinnsikt lik null + en trang i motgang til å grave seg lenger ned i det fotballfaglige svarte hullet han har gravd med sin egen negative retorikk og holdning = Lite positivt for oss supportere.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.04.2014 20:59    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
- Så fort vi ikke vinner lett, så skal alle mene noe om Rosenborg.

Perry har også blitt ekspert på å ta mann og ikke ball - igjen svarer han på kriterier som ikke er med i "problemstillinga". Alle forstår at det tar tid å legge om, og vi (det virker som mange mener det samme som meg) forventer ikke at vi skal leke oss inn til gull første seong. Noen bomskudd og feilskjær i en prosess med å sette et nytt lag er helt ok. Om vi hadde havnet på fmteplass i fjor som en konsekvens av at vi jobbet inn nye systemer, relasjoner, og filosofi er helt greit. Dette er et helt greit offer for å komme opp dit vi bør og skal være. Saken er at spillestilen i langt større grad en resultatene er bensin på bålet for kritikerne. Vi har fortsatt omtrent ikke utvilket oss til tross for tid og spillerkjøp, og da er det lov til å være kritisk. Jeg kommer fortsatt til å være kritisk om vi vinner serien med glans med dagens fotball. "Heldigvis" er sjansen for det minimal. Jeg ville imidertid vært langt mer posotiv ved en langt lavere plassering med utvikling og fremgang i laget underveis i sesongen. Slik tror jeg også mange andre tenker.

Begynn å spille fotball, mr. Hansen, så kommer resultatene av seg selv.
PerO
Veteran

PostPosted: 17.04.2014 22:47    Post subject: Reply with quote

Latterlige uttalelser i den artikkelen. Hvorfor kan han ikke bare si det alle ser. Vi har tatt greit med poeng men spillet har ikke vært bra.

Hvis han ikke har trua nok på laget til det, vil jeg tro vi har ny trener halveis isesogen..
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 17.04.2014 23:26    Post subject: Reply with quote

Jeg nektet å tro at noen kunne opptre som en større tåkefyrst enn Janne Jönsson i sin tid, men Per Hansen har jammen bekreftet seg selv som atskillig verre.

Steg én på veien mot å bli bedre er å gå i seg selv og innse at man er elendig.

Og han sauser fortsatt med dette om at vi kunne hatt ni poeng "med litt flaks". Fyren behøver en gigantisk realitetsorientering.
Back to top
stenerseter
Junior

PostPosted: 18.04.2014 09:27    Post subject: Reply with quote

Han sier jo at de også kunne hatt 0 poeng så han er nok klar over realitetene
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 18.04.2014 12:23    Post subject: Reply with quote

kan noen forklare meg hvorfor vi alltid ligger ekstremt lavt med laget?

jeg kan ikke se hvorfor vi skal være så forbanna redd for bakrommet, vi har ligaens to raskeste backer + to stoppere som er gode på posisjonering og taklinger. Reg er jo ikke akkurat treg han heller.

er ikke det å stå høyt i banen å sette press på motstander endel av tilbake til røttene? hvis vi skal at den frem også.

vi ser mer ut som ett lag Drillo trener: ligger dypt i banen, kollektivt press er fraverende og vi miste ballen etter 2 max 3 trekk.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 18.04.2014 12:27    Post subject: Reply with quote

Hehe, den regla med spilleruttalelser der er fantastisk. Understreker det dårlige arbeidet som gjøres på feltet.

Han nordlendingen med Ibsen-skjegget og de arrogante uttalelsene må BORT. Det samme må Hoftun - han kan da helt enkelt ikke overleve to møkkasigneringer av noen trenere.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 75, 76, 77  Next
Page 38 of 77

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb