View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 15.04.2014 18:21 Post subject: |
|
|
Haha.
''totalt utilgivelig'' / ''dritthandlinga'' / ''Blir kvalm av at spillere på Rbk i det hele tatt gjør noe slikt''
Sier som Eggen jeg. Og bilen går bra? _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
irie Senior
|
Posted: 15.04.2014 20:32 Post subject: |
|
|
Jangusk wrote: | Men at Micke går til dette skrittet med å prøve å treffe en motspiller i ansiktet, fins det ikke en eneste unnskyldning for, uansett hva alle verdens skribenter ol mener.
Det er i det hele totalt utilgivelig å prøve på noe slikt. Slett av en så erfaren spiller som Dorsin å reagere sånn som han gjør. Ingen i klubben bør gå ut å forsvare denne dritthandlinga. Takk og pris at han ikke traff med dette forsettelige sparket. Blir kvalm av at spillere på Rbk i det hele tatt gjør noe slikt. Dette forteller mer enn tusen ord!  |
prøve å treffe en i ansiktet?? han ligger opp ned og har ingen aning om hvor ansiktet til motspilleren er!! tror du han hadde tråkket han i trynet om han hadde ligget rett foran han?
har man spilt fotball selv og er forbanna når man blir tatt, så har vel alle sparket, kneet, slått, dyttet seg ut av dueller for å gjøre motspiller litt ekstra vondt. men aldri i noe hensikt av å skade personen.
situasjonen blir veldig uheldig fordi han er så nære ansiktet i det han sparker fra. akkurat det samme vil skje hundre ganger resten av sesongen, bare ikke så tydelig og så nære en kjempesmell. _________________ Jay-Jay Okocha, so good they named him twice |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 15.04.2014 20:46 Post subject: |
|
|
Det er ingen tvil i mine øyne om at han prøvde å sparke han siden det ikke bare sluttet der, men han fullførte med slaget etterpå. Det er så steike skuffende å se fra en som skal være en av de mest rutinerte på laget. |
|
Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 15.04.2014 21:10 Post subject: |
|
|
At han har lyst å sparke der er vel lett å se, om han faktisk prøver å treffe trynet til fyren er vel mer spekulativt, det slaget beviser jo bare det at han er frustrert, men noe annet enn indikasjoner er det ikke.
Tviler derfor sterkt på at Dorsin faktisk hadde lyst å bruke enn motspillers hode som ball, selv om han bevisst strekker ut beina lenger enn det som er vanlig å se i slike videoklipp. Riktig nok er situasjonen blåst opp mer enn den burde være, ah hvor man kan savne talegaven til NAE i slike situasjoner. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 15.04.2014 23:25 Post subject: |
|
|
Jeg tolket det som at han sparket bevisst og hadde jævla lyst til å treffe, men at han kanskje ikke trodde at foten ville havne så nære. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 15.04.2014 23:52 Post subject: |
|
|
Jeg liker Dorsin, men jeg ser også at han er en mann med temperament og stolthet.
Synes personlig sparket ser bevisst ut. Spesielt med tanke på at han slår etter Shala etterpå.
Jeg synes man i denne situasjonen bare bør svelge stoltheten og innrømme at man lot seg irritere og derfor handlet i sinne.
Klubben skal støtte spillerne, men jeg synes ikke de skal tolerere slik oppførsel. Synes det er kleint å se på Perry og Hoftun forsøke å forsvare dette. |
|
Back to top |
|
 |
lillegutt Junior
|
Posted: 16.04.2014 00:09 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | TV2 er latterlige, og Davy Wathne den latterligste av de latterlige, total idiot. Men Dorsin fortjener faktisk karantenen hvis han får det, ellers er det overhodet ingen vits i å ha muligheten til å utestenge spillere i etterkant. Det mener jeg helt oppriktig: han burde utestenges. Jeg ønsker meg i så fall bare at samme håndhevelse skjer med alle andre lag også.
Gjetter på at NFF tar saken opp til vurdering, men siden Dorsin påstår at han bare prøvde å turne til seg balansen blir det ikke noe ut av det. Uansett en stygg stripe i lakken til vår forhenværende kaptein, som virkelig burde vite bedre når vi har 0 tilgjengelige erstattere på backen. |
Vi burde kanskje ta det gamle trikset med å skylde på akutt krampe i leggen og en arm, så skal du se at denne situasjonen forsvinner også. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 16.04.2014 00:16 Post subject: |
|
|
Hva er det med dette slaget dere snakker om? Han slår da vel ikke! Han står faktisk med ryggen til motspilleren når han slenger ut armen og knapt nok er innom hånden eller midtregionen på fyren. Frustrert ja, men aldri i verden om man kan kalle det der et slag. Får da være måte på.
Ja, hadde selvfølgelig reagert på samme måte om det var motsatt.
Sparket derimot, er det rom for å diskutere. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 16.04.2014 09:58 Post subject: |
|
|
Liten tvil om at Dorsin prøvde å sparke etter motspiller, med et slag på slutten der.
Men jeg minnes at dette var veldig tidlig i kampen. Hva skjer med å være så hissig allerede da? _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 16.04.2014 10:31 Post subject: |
|
|
Er vel frustrert fordi vi har vært så dårlig, og kanskje litt overtent fordi man vil vise publikum at man gir alt. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.04.2014 10:34 Post subject: |
|
|
Det kan være vondt å få en albue i ryggen, da kan man miste besinnelsen et sekund eller to. |
|
Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 16.04.2014 10:42 Post subject: |
|
|
Men om du er så på tiltern helt i starten av kampen så er det ikke så mye som skal til for å vippe deg utfor kanten. Skremmende psyke! _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 16.04.2014 10:53 Post subject: |
|
|
Slapp nå av gutta! Dorsin var sint i ett sekund på rad. Han har ingen vane for å oppføre seg sånn, han pleier å oppføre seg bedre enn snittet. Fullstendig hjerneblødning av Dorsin, men sånne/lignende ting skjer hele tiden, det har blitt blåst opp tullete.
Burde få en/to kamper karantene, jeg hadde nok krevd det om det var en annen spiller på et annet lag. Men det renner nok ut i ingenting, hvilket egentlig er greit med tanke på alle hendelser som skjer hele tiden uten at spillere blir straffet i etterkant.
En type som Kovacs deler ut 3-10 albuer i hver kamp, kan ende med hjernerystelser, utslåtte tenner eller brukken nese. Men det er liksom helt greit, han "bare kjemper, vinnervilje".
La nå dette gå, så får vi heller se på bekymring og spekulere i hva som foregår i spillergruppen når en av våre aller meste rutinerte spillere mister hodet fullstendig når vi har forsvarskrise... |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 16.04.2014 11:39 Post subject: |
|
|
utrolig hvor mange som hiver seg på tv2 sin linje.
jeg er faktisk overrasket over hvor mye mediaplass gamst/dorsin har fått etter kampen.
Denne fra i fjor husker der sikkert, husker ingen av dere ble kvalm da, og tv2 nevnte det vel knapt etterpå.
Ikke fikk svinet straff heller.
http://www.nrk.no/video/d...ppeligaen/ _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.04.2014 13:44 Post subject: |
|
|
Heldigvis ingen straff for Dorsin. |
|
Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 16.04.2014 14:00 Post subject: |
|
|
"Nemnda legger til at forholdet i seg selv er sanksjonerbart som et forsøk på å sparke en motspiller, og at forholdet ville ha medført én kamps karantene ut fra visse bestemmelser."
Merkelige greier. Så hvis han hadde truffet ham med et bevisst spark i ansiktet hadde han kun fått én kamps karantene? Jeg nekter å tro det.
Mest sannsynlig ville han blitt politianmeldt i tillegg til flere måneder bort fra fotballen, slik Roy Amundsen ble da han gikk amok i '81.
Syns forøvrig Dorsin har et temperamentsproblem ute på banen som blir mer og mer synlig etter hvert som han har fått litt tempoproblemer. Armene hans opererer jo som fangarmer på en blekksprut i nesten enhver duell, og jeg tror dommerne er litt redd ham, da han ofte er ute og kjefter og har en viss standing. Hadde det vært en annen spiller tror jeg gulkortene ville sittet mye løsere. |
|
Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
Posted: 16.04.2014 14:11 Post subject: |
|
|
De mener nok at hvis dommeren hadde sett det og gitt et korrekt rødt kort så hadde han bare fått en kamps karantene. Det er nok rett i forbindelse til sparket som bommer, men etter det kommer det jo et slag som treffer mens ballen er langt uten. Retningslinjene sier jo at det skal gi karantene på 3-6 kamper. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.04.2014 14:50 Post subject: |
|
|
Fra pressemeldinga:
Påtalenemnda legger til grunn at den aktuelle hendelsen ikke er sett eller bedømt av kampens dommer, og at forholdet således blir å vurdere av påtalenemnda. For nemnda fremstår hendelsen som sanksjonerbar i form av et forsøk på å sparke en motspiller. Nemnda er av den oppfatning at forholdet faller inn under retningslinjer for sanksjoner nr. 2 bokstav f, som ville ha medført én kamps karantene.
Hensett til at det kun er overtredelser som normalt vil medføre minst to kampers karantene som kan påtales etter disse bestemmelsene, blir forholdet ikke å påtale. |
|
Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 16.04.2014 23:25 Post subject: |
|
|
Som forventet altså, spilleren har helt klart gjort noe som burde straffes, men siden dommeren ikke så det under kampen er vi for feige, og skal støtte opp under våre middelmådige dommere. Gleder meg til den dagen at vi faktisk får videodømming på situasjoner der spillere ikke kommer seg unna å slå/sparke/filme o.l. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 16.04.2014 23:42 Post subject: |
|
|
Ja, la oss drite i eksisterende regelverk når det dukker opp en sak.
Forsøk på spark og forsøk på slag kan kun straffes med en kamp. NFF kan ifølge eksisterende regelverk ikke ta ut påtale for forhold som gir mindre enn to kampers karantene.
På samme måte som at ABB naturligvis burde ha blitt halshugd. Lovverket har jo ikke noen betydning... |
|
Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 16.04.2014 23:48 Post subject: |
|
|
Dorsin er en tosk i situasjonen som skjedde, og alle andre som mener noe annet, klubben inkludert, shame on you.  _________________ Cantate Conflictus |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.04.2014 00:03 Post subject: |
|
|
krakra1 wrote: | Det er nok rett i forbindelse til sparket som bommer, men etter det kommer det jo et slag som treffer mens ballen er langt uten. Retningslinjene sier jo at det skal gi karantene på 3-6 kamper. |
Åh herregud. Skal du komme her og påstå at det "slaget" skal gi karantene på 3-6 kamper? Ingen lag hadde hatt mulighet til å stille lag etter tre serierunder om dette var realiteten. Slike "slag" skjer hele tiden, blant annet på hver bidige dødballsituasjon der det er kjemping i feltet. Man slår og dytter seg frem hele tiden, men det betyr ikke at det er voldelig eller voldsom opptreden. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 17.04.2014 00:31 Post subject: |
|
|
Slag liksom!
Rett og slett håpløst/evneveikt å vurdere det der til et slag. Greit nok at dere kommer fra samme by, krakra, men trodde du var kneppet vassere enn Davy. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 17.04.2014 14:10 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Forsøk på spark og forsøk på slag kan kun straffes med en kamp. NFF kan ifølge eksisterende regelverk ikke ta ut påtale for forhold som gir mindre enn to kampers karantene. |
Dersom det stemmer at forsøk på spark kun kan gi en kamps karantene, så er jo avgjørelsen åpenbart korrekt. Det 'slaget' bruker i alle fall jeg kun som en sannsynliggjøring av at sparkeforsøket var bevisst (noe en reprise gjorde totalt overflødig), den dasken hadde han maksimalt fått gult for, isolert sett. Da vil jeg heller stille spørsmål ved enten straffeutmålingen for forsøk på bevisst vold mot motspiller (1 kamp, virkelig?) eller den selvpålagte regelen til nemnda (som de åpenbart ikke følger dersom regelverket er så enkelt: de tok det jo opp) om to kampers grense for straff i etterkant. Men Dorsin skal ikke ha karantene, ferdig med det.
Konsekvensene for Dorsins standing i mine øyne er derimot uendret, idet jeg anser 'forsøket' på å bli vist ut som jevngodt med å bli det. Spesielt siden han markerte seg tilstrekkelig negativt disiplinært ellers i kampen til å vises ut selv uten den nevnte episoden, hvis dommeren hadde vært mindre tilgivende (et soleklart gult kort for en altfor hard takling, fulgt av frenetisk protestering på avgjørelsen, og et par andre situasjoner der jeg nesten ventet på kortet). Han er fullt klar over situasjonen på forsvarsplassene, og da skal han være rutinert nok til at han ikke kan vises ut med mindre det virkelig er verdt det. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
Posted: 17.04.2014 21:25 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | krakra1 wrote: | Det er nok rett i forbindelse til sparket som bommer, men etter det kommer det jo et slag som treffer mens ballen er langt uten. Retningslinjene sier jo at det skal gi karantene på 3-6 kamper. |
Åh herregud. Skal du komme her og påstå at det "slaget" skal gi karantene på 3-6 kamper? Ingen lag hadde hatt mulighet til å stille lag etter tre serierunder om dette var realiteten. Slike "slag" skjer hele tiden, blant annet på hver bidige dødballsituasjon der det er kjemping i feltet. Man slår og dytter seg frem hele tiden, men det betyr ikke at det er voldelig eller voldsom opptreden. | Nei, slike slag skjer ikke hele tiden. Det er rettningslinjene, ikke jeg, som sier at det skal gi 3-6 kampers karantene. De skiller mellom slag som kommer i kamp om ballen og slag som kommer når ballen er et annet sted.
De sier ingenting om kraften av slaget, men jeg tror ikke man må slå noen hardt i hodet for å få karantene. |
|
Back to top |
|
 |
|