English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK - Odds BK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste mot Odd?
Alexander Lund Hansen
91%
 91%  [ 80 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Tore Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Stefan Strandberg
2%
 2%  [ 2 ]
Micke Dorsin
0%
 0%  [ 0 ]
Mike Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Morten Gamst Pedersen
0%
 0%  [ 0 ]
John Chibuike
0%
 0%  [ 0 ]
Tobias Mikkelsen
2%
 2%  [ 2 ]
Nicki Bille Nielsen
3%
 3%  [ 3 ]
Riku Riski
0%
 0%  [ 0 ]
Mikkel Diskerud
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 87

Author Message
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 13.04.2014 20:57    Post subject: Reply with quote

Prøver meg utpå med en evaluering her:

Startelleveren,

Lunna 7. Kjipt at besteprisen går til en keeper, men sånn blir det bare når han har matchvinner-redninger og tar straffespark. Når det er sagt så oser det ikke trygghet av Lunna, og utspark kan han definitivt bli bedre på. Blir nok benkesliter igjen når Ørlund er tilbake.

Dorsin 3. Har en dårlig kamp, virker sur og irritert, og er vel knapt med fremover i det hele tatt. Hadde også et stygt spark mot en Odd-spiller, som heldigvis dommeren ikke fikk med seg.

Strandberg 5. Får pluss for målet og krigerinnstillingen, ellers ikke all verden. Likevel godt å ha tilbake i forvaret, og er mye tryggere med ballen enn Rønning. Slår mange upressa feilpasninger i dag.

Reginiussen 4. Virker litt rusten, men kriger godt og vinner en del i lufta. Forhåpentligvis spiller han seg opp i kampene fremover

Skjelvik 3. Har ett godt raid hvor han får gjort det han er best til; å løpe. Skal selvfølgelig sentre tidligere til Chibuike der. Ellers kan jeg ikke skjønne annet enn at Dorsin tar tilbake venstreback-plassen så snart Gamboa er tilbake eller vi får inn en annen habil høyreback. Jeg syns rett og slett ikke at Skjelvik er god nok.

Gamst 5. Den minst dårlige på midten i dag, og får pluss for to assists. Også herlig å se at han ikke er redd for trø til ordentlig i dueller. Han har nok fått inn den stilen gjennom mange år i England. Har ei litt ufin takling på Oldrup Jensen som kanskje er på grensa til rødt.

Jensen 5. Gjør mye bra som vanlig, men ikke mer. Virker som han trøbler med å finne de andre på midten, som resulterer i at han spiller mye tilbake til stoppere og backer.

Chibuike 4. God til å holde på ballen, men sliter med samspillet. Dette er nok ikke bare hans skyld, men lagets, og Perrys skyld. Greit at han ble tatt av etter pause.

Riski 4. Prøver hardt, men får ikke til så mye. Skal ha at han jobber godt defensivt, som bidrar til at Odd ikke er så farlige på venstresida.

Mikkelsen 3. Anonym, virker sliten

Bille 5. Vår beste offensive spiller i dag. Jobber steinhardt og tar mange initiativ. Som vanlig mangler det litt på vurderingevnen.

Innbytterne,

Mix 5. Jobber godt og har et positivt innhopp. Tipper han starter i stedet for Chibuike neste kamp.

Søderlund. Jobbet vel ok defensivt en periode hvor Odd var gode, ellers la jeg ikke merke til ham
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran

PostPosted: 13.04.2014 20:58    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Noen observasjoner: når Bille skåret på vårt eneste gode angrep etter en god assist fra Gamst feiret han straks med hjerte til kameraet framfor hjerte til lagkompiss som serverte, tyder på dårlig teamspirit.

Wow! Fantastisk, hvor henter du slikt fra?
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 13.04.2014 20:59    Post subject: Reply with quote

Bille og Gamsten så da ut som verdens beste venner rett etter han gjorde hjertet. Kyss på kinnet fikk Gamsten også, en skikkelig lovestory Smile
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 13.04.2014 21:00    Post subject: Reply with quote

Mye rart her ja Embarassed
Men hvis du ikke klarer å diskutere flere evner som engetlig handler om det samme så er det helt greit.
Wink
Back to top
Borden
Veteran

PostPosted: 13.04.2014 21:01    Post subject: Reply with quote

Om Deila er bra nok til å ta over RBK eller ikke er vel strengt tatt en helt annen diskusjon enn om Perry bør fortsette eller bli avskjediget.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 13.04.2014 21:04    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Nils Arne hadde vel også seks år bak seg, eller noe, som Rosenborg-trener før vi tok vårt første ligagull med ham.

Han tok vel strengt tatt double i sin første sesong som trener i 1971 Wink

Last edited by Sløvsekken on 13.04.2014 21:07; edited 1 time in total
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.04.2014 21:05    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer det helt fint jeg, men jeg må påpeke når du svarer på noe helt annet enn jeg skrev om.

Deila er et stort trenertalent, å høre han snakke fotball og taktikk er noe ganske annet enn Perry. Om han hadde taklet RBK? Vet ikke, men en bedre trener enn Perry er han uten tvil! Vi hadde vært bedre med han enn Perry, men det vil ikke si at det ville vært lurt å bytte til Deila akkurat nå.

Ikke får vi mulighet heller, Deila er helt sikkert ikke så dum at han hadde sagt ja til denne jobben. Omtrent null oppside om han vinner seriegull, massiv nedside om han feiler.

Men i motsetning til Perry så ønsker Deila å angripe, han ønsker å underholde og han vet hvordan man bygger angrepsspill.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 13.04.2014 21:05    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Bille og Gamsten så da ut som verdens beste venner rett etter han gjorde hjertet. Kyss på kinnet fikk Gamsten også, en skikkelig lovestory Smile

Det gik jeg glipp av, trekker det jeg sa.
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 13.04.2014 21:10    Post subject: Reply with quote

Borden wrote:
Om Deila er bra nok til å ta over RBK eller ikke er vel strengt tatt en helt annen diskusjon enn om Perry bør fortsette eller bli avskjediget.

Spørsmålet er ikke lengre om deila er god nok til å ta over rbk.

Spørsmålet er om rbk lengre er tilstrekkelig interessant for deila.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 13.04.2014 21:10    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

Men i motsetning til Perry så ønsker Deila å angripe, han ønsker å underholde og han vet hvordan man bygger angrepsspill.

Dette, og så har han en soleklar filosofi rundt hvordan laget skal opptre. Det er totalt fraværende i RBK og har vært det siden Hamren. Hadde faktisk tatt imot Fagermo med åpne armer også på nåværende tidspunkt. Makan til håpløshet som denne serieåpningen er det lenge siden jeg har følt. Riktignok er ikke poengfangsten så aller værst, men laget er jo i full oppløsning. Å bli fullstendig overkjørt av Odd på Lerkendal på denne måten er totalt uakseptabelt.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 13.04.2014 21:14    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Jeg klarer det helt fint jeg, men jeg må påpeke når du svarer på noe helt annet enn jeg skrev om.

Deila er et stort trenertalent, å høre han snakke fotball og taktikk er noe ganske annet enn Perry. Om han hadde taklet RBK? Vet ikke, men en bedre trener enn Perry er han uten tvil! Vi hadde vært bedre med han enn Perry, men det vil ikke si at det ville vært lurt å bytte til Deila akkurat nå.

Ikke får vi mulighet heller, Deila er helt sikkert ikke så dum at han hadde sagt ja til denne jobben. Omtrent null oppside om han vinner seriegull, massiv nedside om han feiler.

Han er sikkert bedre enn Perry men han er ikke god nok for RBK. Deila er avhengig av å få tid, lang tid, til å bygge et lag. En slik trener skal ikke RBK ha, på samme grunn er også Perry et feilvalg men nå er nå han vår trener og det er det jeg forholder meg til.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.04.2014 21:16    Post subject: Reply with quote

Vi vet ikke om han er avhengig av lang tid. Det eneste vi vet om Deila er at han trengte lang tid på å ta en mikroskopisk liten adeccoklubb til å vinne seriegull. Men det er heller ikke rart! Hadde det vært Perry som overtok Godset så hadde de surfa nederst i adecco hvor man daglig hadde hørt unnskyldninger om at Adecco er så jevn at det er umulig å være god der.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 13.04.2014 21:17    Post subject: Reply with quote

danielsk wrote:
Oppsummering av Perry etter kampen:
- Vi spillte dårlig pga at vi har hatt så mye skader, Perry var klar over at det kunne bli sånn på forhånd.
- Det er typisk at kamper ser ut sånn i tippeligaen på våren.
- Vi har heller ikke spillt en skikkelig fotballkamp på 2 måneder på grunn av skader.
- Odd er et av de beste lagene i tippeligaen om dagen.

Vent litt. MÃ¥ bare akuttspy.
Montana
Veteran

PostPosted: 13.04.2014 21:18    Post subject: Reply with quote

Når selv drillosauren mener vi er dårlige offensivt burde alle varsellamper blinke febrilsk inne på brakka.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 13.04.2014 21:20    Post subject: Reply with quote

Faktum er at vi ser ut som Drillos med det spillet der ...
Back to top
Borden
Veteran

PostPosted: 13.04.2014 21:22    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Deila er avhengig av å få tid, lang tid, til å bygge et lag. En slik trener skal ikke RBK ha

Hvorfor er du så skråsikker på at Deila vil bruke lang tid på å bygge lag hvis han går til en ny klubb?

Jeg regner med at hvis han går til en ny klubb har den helt andre og bedre ressurser enn det Godset hadde for fem-seks år siden. I tillegg er han enda ikke fylt 40 år, og skal derfor ha sine beste trenerår foran seg.

Det er ingenting i hans historie som er et bevis for at han trenger lang tid på å bygge lag. Heller det motsatte, om man ser hvordan han har taklet utskiftninger og spillersalg de siste par-tre årene.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 13.04.2014 21:25    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Faktum er at vi ser ut som Drillos med det spillet der ...

Nja..synes Drillos skapte mer offensivt og hadde bedre spillemønster, men du er inne på det.
Drillo hadde jo handikapet av få sanlingsdager i året også til å terpe, mens Perry har hele året.

Last edited by Montana on 13.04.2014 21:30; edited 1 time in total
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 13.04.2014 21:29    Post subject: Reply with quote

Borden wrote:
KitWalker wrote:
Deila er avhengig av å få tid, lang tid, til å bygge et lag. En slik trener skal ikke RBK ha

Hvorfor er du så skråsikker på at Deila vil bruke lang tid på å bygge lag hvis han går til en ny klubb?

Jeg regner med at hvis han går til en ny klubb har den helt andre og bedre ressurser enn det Godset hadde for fem-seks år siden. I tillegg er han enda ikke fylt 40 år, og skal derfor ha sine beste trenerår foran seg.

Det er ingenting i hans historie som er et bevis for at han trenger lang tid på å bygge lag. Heller det motsatte, om man ser hvordan han har taklet utskiftninger og spillersalg de siste par-tre årene.

Deila er en av mange, det er ikke noe spesielt med ham. Det har heller ikke vært noen store utskiftninger heller, stammen er der, Keeperen, midtstopperne, Storflor, han svære spissen. Vilsvik.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 13.04.2014 21:31    Post subject: Reply with quote

- Vi spillte dårlig pga at vi har hatt så mye skader, Perry var klar over at det kunne bli sånn på forhånd.

Helt klart. Det er jo ikke flere enn Lunna, Skjelvik, Dorsin, Jensen, Gamst, Chibuike, Riski, Bille og Mikkelsen som har fått være relativt skadefri over lang tid i startoppstillingen. Hva kan man utrette med en sånn gjeng, liksom?

- Det er typisk at kamper ser ut sånn i tippeligaen på våren.

Kanontypisk. Det er derfor alle kampene har sett slik ut over hele fjøla. Spesielt er det veldig typisk at RBK blir rundpult av alle de møter om våren, og samler poeng på keeperprestasjonene til han som egentlig ikke regnes som god nok, pluss en dugelig andel flaks.

- Vi har heller ikke spillt en skikkelig fotballkamp på 2 måneder på grunn av skader.

Ja, det er skadene som gjør at RBK ikke spiller skikkelige fotballkamper, ikke planløs vingling med formasjoner og spillere i konstant uvante roller. Og hvor kom egentlig "2 måneder" fra? Er det tilfeldigvis sist seier i treningskamp? Jeg ville uansett gått for tallet "16 eller høyere".

- Odd er et av de beste lagene i tippeligaen om dagen.

Dette stemmer sikkert, i alle fall ble det veldig tydelig at de er et bedre lag enn Rosenborg "om dagen". Det er jo på mange måter pari for et lag med mål om medalje å fiske til seg en heldig seier på hjemmebane mot en mulig medaljeutfordrer.

Godt å høre at treneren vår vet hvor skoen trykker, i alle fall, og ikke er synlig opptatt av å redde sitt eget skinn i media (eller vent, kanskje han tror han kjører Eggen-taktikk med å holde gutta skjerpet etter gode kamper?)
mcmort
Senior

PostPosted: 13.04.2014 21:36    Post subject: Reply with quote

Dama sa det ganske enkelt på vei hjem fra kamp: Steike, nå er det lenge til jeg skal på Lerkendal igjen.
Back to top
Borden
Veteran

PostPosted: 13.04.2014 21:41    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Det har heller ikke vært noen store utskiftninger heller, stammen er der, Keeperen, midtstopperne, Storflor, han svære spissen. Vilsvik.

Spillemessig tror jeg vi kan la keeperen være utenfor regnestykket. Midstopperne? Jørgen Horn var ny i fjor. I år er både Horn og Madsen skadet og har ikke spilt.

Han svære spissen spilte kun sporadisk i fjor, og Vilsvik enda mer sporadisk.

Ja, Storflor har vært fast inventar de siste årene.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 13.04.2014 21:46    Post subject: Reply with quote

Det var et taktisk bytte. Vi følte at vi ble spilt for enkelt gjennom i perioder. Vi ønsket å gjøre en formasjonsendring, som gjorde at vi fikk en større defensiv trygghet. Det syns jeg vi klarte.

Større defansiv trygghet hadde vi hatt med kollektivt press,skal slippe og ligge i en 5er hjemme mot odd.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 13.04.2014 21:50    Post subject: Reply with quote

Ja, du verden, tett som en potte. Godt taktisk trekk som den slu reven du er, Perry.

Sjansestatistikken i første omgang: 1-2.
Tilsvarende i andre omgang: 2-6.

Det var vel kun en periode midtveis i omgangen, da Odd så ut som de trengte litt hvile, at Rosenborg så ut som det beste laget (selvfølgelig uten å skape noe hel-, halv- eller kvartfarlig, dog). De berømte tjue minuttene?
larsarus
Legende

PostPosted: 13.04.2014 21:55    Post subject: Reply with quote

Syns denne kampen var et hakk bedre enn Viking-kampen, og også det jeg så på en dårlig stream av Aalesund-kampen. Enig med haavarl om at det var flere tendenser ("perioder") i denne kampen enn de tidligere, og det vil ikke snu over natten mtp spillet så de som forventer at neste kamp blir uten gamle synder får bare gå og grave seg ned. Det skjer ikke. Ingen som har fulgt med kan være overrasket over at Rosenborg er så dårlig som de er, men med mer fokusert trening for tellende kamper får vi håpe spillet fortsetter å bli gradvis bedre. Kanskje får vi oppleve en helt akseptabel kamp i løpet av mai.

Btw, denne tråden er bunnnivå.

Hvor er Lunna-pollen?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.04.2014 22:01    Post subject: Reply with quote

Hehe jeg gir opp når folk forsvarer det vi er blitt vist i år. Burde hatt 0 poeng. Sesongen beste kamp er dagens kamp der vi blir fillerista på Lerkendal av ODD... 6 mot 15 avslutninger, 1 offsidemål, strafferedning og 2 spillere som burde vært vist ut som fikk fullføre.

Og der forsvares Razz
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Next
Page 14 of 18

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb